Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Discuții diverse

1622 posts, 416456 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 100 101 102 103 104 105 106  ... 116
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: V3A-93M-FAUR ADK

Nicu24 wrote here:
Eu nu mai înțeleg ce se întâmplă cu mutările astea bulibasite, acum 2 zile scria Gabi23 ca 251 a ajuns la Titan, acum vad ca circula pe liniile de la Colentina!
Era vorba ca 051 va fi transferat la Titan, ieri era pe 32! Sincer ce e bulibaseala asta între depouri?

Probabil pe măsură ce mai apar din Imperio, o să mai fie o "amețeală" într-adevăr cam aiurită, judecând și vagoanele imobilizate dar și retragerea T4R-urilor, mai ales că majoritatea tramvaielor sunt vechi și sigur o parte problematice justifică apariția vagoanelor de la un depou la altul, dar și eventualele zone închise cum ar fi pasajul de la Doamna Ghica unde parcul Colentinei (posibil tot ce era în depou?) a fost mutat din câte înțeleg în Titan. Așa inițial vagoanele depoului Colentina ajung să mai "lucreze" și pe liniile depoului Titan și posibil și invers, asta dacă linia 21 nu cere acum obligatoriu vagoane cu podea coborâtă la mijloc.

 


Re: Discuții diverse tramlovr

Este normal ca banda de contact (sper ca am folosit termenul corect) sa fie inclinata ?
Este vorba despre vagonul 259, repartizat pe linia 11.
Pantograf 259.jpg (513.04 KB; downloaded 2854 times)

 


Re: Discuții diverse Gabi23

Nu, patina nu este în poziția corectă acolo se poate rupe pantograful și avaria rețeaua...

 


Re: Discuții diverse shoppy

Cred ca defapt se cheama patina de contact, oricum, mai este o chestie indoita pe acolo, nu stiu cum sa ii spun, tija centrala ce mentine orientarea orizontala a patinei, ar trebui sa se retraga.

 


Re: Discuții diverse Gabi23

S-a rezolvat la Cartier 16 Februarie. Piesa pantograf a fost remediată cu ajutorul celor de la Depanare STB.
259 - 11 - 20.03.2023 (1).jpg (288.41 KB; downloaded 2689 times)
259 - 11 - 20.03.2023 (2).jpg (275.56 KB; downloaded 2689 times)

 


Re: Discuții diverse bogdan71

Ce se mai aude de cele 50 de vagoane V3A care urmează să fie modernizate în următorii doi ani (anunț în linkul de mai jos) ? Se cunosc numerele lor de parc ?
Când va fi modernizat #314, dacă tot a fost anunțată cu surle și trîmbițe retragerea lui definitivă (o fi asta vreo realizare) ?
În altă ordine de idei, bucureștenii de mîna a doua așteaptă tramvaie decente și pe 27, 19, 40, 23, 11, 14, 36, 16 etc.

https://adevarul.ro/stiri-locale/bucures ... 934.html

 


Re: Discuții diverse PTMZ

1. Fiind doar la nivel de intenție declarată oficial, cu șanse mici să se concretizeze, evident că nu putem avea o listă a vehiculelor care vor fi modernizate. În cel mai rău caz, trimite o solicitare la STB și poate vei afla un răspuns.
2. Din nou, întreabă la STB, trimite o solicitare, poate așa vei afla un răspuns cert.
3. "Tramvaie decente" vor ajunge, cu timpul, pe toate liniile. Momentan, se vor introduce pe cele cu cale de rulare reabilitată. Trebuie, totuși, să se efectueze lucrări de modernizare, la ce bun să strici tramvaiele pe OR? De aia mă cam îndoiesc că vom vedea ceva pe 40 și 55 prea curând. În orice caz, dacă ești curios cam când se vor introduce "tramvaie decente" pe liniile menționate de tine, îți recomand din nou să trimiți un mail la STB.

 


Re: Discuții diverse Cezar210

134 are tot linoleumul schimbat.

 


Re: Discuții diverse SirVlady

Recent, tramvaiele depoului Bucureștii Noi au primit plăcuțe de înmatriculare conforme, eliberate de Primăria Capitalei. :applause:
Cel puțin 044, 218, 273 și 4021 au primit astfel de numere în locul tablei vopsite cu șablon. Implementarea plăcuțelor de înmatriculare emise de Primărie ar trebui implementată pe toate tramvaiele ca să nu mai avem românisme în genul numărului vopsit pe caroserie sau alte asemenea.

644270BB-8A37-45A6-82C8-C16930BC4778.jpeg (815.05 KB; downloaded 1863 times)

8C2D5832-1A3B-41CC-9561-728772D45752.jpeg (1.7 MB; downloaded 1863 times)

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse V2A

Astăzi au fost publicate 3 consultări de piață referitoare la modernizarea celor 50 de V3A-93 în V3A-PPC-CA:

1) ”CONSULTARE SEAP CONFECTIE SUBANSAMBLURI METALICE BAZA CAROSERIE ABC TRAMVAI V3A 93 MODERNZAT”
SPECIFICATIE TEHNICA CONFECTIE SUBANSAMBLURI BAZA CAROSERIE ABC TRAMVAI V3A 93 MODERNIZAT .pdf
SPECIFICATIE TEHNICA CONFECTIE SUBANSAMBLURI BAZA CAROSERIE ABC TRAMVAI V3A 93 MODERNIZAT .pdf (431.27 KB; downloaded 88 times)


2) ”CONFECTIE SUBANSAMBLURI SCHELET METALIC ABC TRAMVAI V3A 93 MODERNIZAT”
SPECIFICATIE TEHNICA CONFECTIE SUBANASAMBLURI SCHELET METALIC ABC TRAMVAI V3A 93 MODERNIZAT.pdf
SPECIFICATIE TEHNICA CONFECTIE SUBANASAMBLURI SCHELET METALIC ABC TRAMVAI V3A 93 MODERNIZAT.pdf (319.36 KB; downloaded 51 times)


3) ”CONFECTIE  STRUCTURI METALICE TRONSOANE CAROSERIE TRAMVAI V3A 93  MODERNIZAT”
SPECIFICATIE TEHNICA CONFECTIE STRUCTURI METALICE TRONSOANE TRAMVAI V3A 93 MODERNIZAT.pdf
SPECIFICATIE TEHNICA CONFECTIE STRUCTURI METALICE TRONSOANE TRAMVAI V3A 93 MODERNIZAT.pdf (971.43 KB; downloaded 62 times)


Termenul limită al consultărilor și pentru transmiterea propunerilor este 26.04.2023.

 


Re: Astra Imperio Metropolitan SirVlady

sorin.niculescu_ wrote here:
Nu agreez când vatmanii de pe Imperio deschid toate ușile tramvaiului fără ca cineva să acceseze toate butoanele de deschidere, ceea ce rezultă în uzarea ușilor prematur, iar pe lângă acest lucru, nu agreez când un șofer de autobuz/troleibuz sau un vatman oprește anunțurile vocale din vehicul. Aici există o mare lipsă de respect față de călători, pentru că, să fim sinceri, nu orice călător al STB-ului are Google Maps sau InfoTB să știe la ce stație să coboare ș.a.m.d. Șoferul/Vatmanul este pus acolo să conducă vehiculul, nu să facă nazuri legat de faptul că aude el în cabină constant vocea femeii ăleia care anunță stațiile. De acum înainte am decis ca de fiecare dată când mă voi urca într-un vehicul STB și nu voi auzi anunțarea stațiilor, voi trimite plângere la aceștia, cu nr. de parc, data, ora ș.a.m.d. Într-adevăr, există situații în care, la multe autobuze, de obicei Citaro-uri, să nu meargă a fi redate anunțurile vocale, însă acest lucru nu am de unde să îl aflu, așa că STB-ul ar trebui să îmi clarifice ulterior dacă vehiculul respectiv poate reda anunțurile sau nu.

Bunul simț ține de autoritatea de transport, care poate să vorbească cu cei care se ocupă de sistemele informare audio, respectiv vizuale să fie puse din nou în funcțiune. Manipulanții/șoferii pornesc doar sistemul, introduc datele (ID, linie, detalii cursă), iar restul curge de la sine (derulare stații pe sistemele de informare audio-video), deci, borcanele se sparg degeaba în capul manipulanților/șoferilor, cu toate că există un cerc izolat ce dorește dezactivarea anunțurilor, deși în mare parte pică din cauze naturale.

P.S. Ați cam omis chopperele și CA-urile, că și acelea pot rula secvențe audio. Efectiv e o rușine ca din 46 de choppere, numai unul să aibă anunțuri audio funcționale (ironia sorții face ca acela să fie chiar 4036  :rofl), iar din CA-uri niciunul, deși a fost o perioadă când le aveau funcționale, deși anunțau stații care nu aveau nici cea mai mică legătură cu linia pe care circulau.

 


Re: Discuții diverse sorin.niculescu_

De curiozitate, atunci când Tatrele vor fi scoase de tot din circulație, pe 47 ce va circula?

 


Re: Discuții diverse Gabi23

Bucur 1 sau V3A.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Astra Imperio Metropolitan ADK

cosminduru wrote here:
3mil wrote here:
Legat de deschiderea ușilor centralizat (la toate vehiculele, nu numai la Imperio) cred ca este și un obicei rămas din timpul pandemiei când era recomandat acest lucru pentru a evita răspândirea virusului, butonul fiind o suprafață de contact comuna.


Nu chiar, sistemul de deschidere uși aiurea a fost împământenit la STB din moși strămoși. Nici nu cred că a fost vreodată altfel. Vehiculele vechi nu aveau butoane la uși și erau comandate numai de conducător (șofer/vatman). Doar de prin anii 90 au început să apară timid acele butoane STOP (pe DAF am văzut prima dată) și mai târziu butoanele de deschidere efectivă de către călători.

Suntem în zona arhaică fiindcă nu se asumă o schimbare, o campanie de informare. Probabil că sunt printre călători un procent important care nu vor/nu știu să apese acele butoane, și ar face reclamații că nu le-a deschis ușa sau nu a oprit. În țările civilizate oprirea se face numai comandat (din interior prin apăsare buton STOP) ori prin semn făcut cu mâna de cel din stație. Nici măcar nu oprește șoferul dacă nu e nimeni în stație, se face economie și la combustibil și la frâne, uzură uși, etc.   Dar nuuuu, în Ro trebuie să oprim și să deschidem uși de 4385973647832 ori pe zi pentru că de ce nu...

Pe liniile de noapte s-a încercat, dar acolo e o brambureală, șoferii își bat joc, nu opresc chiar dacă e cineva în stație, deschid doar ușa 1 și nu permit coborârea prin mijloc, creând mai multe conflicte. Haos

În România, șoferul ori vatmanul e cam nevoit să oprească în fiecare stație că fie cineva din interior se "trezește" în ultima clipă să coboare, adică cam fix când mașina e deja în stație, fie vreo cotoroanță stă la taifas la 15m de stație și apoi stai că mi-a venit autobuzul, alergând cică spre mașină de parcă merg eu normal. Dar astea sunt exemple drăguțe, însă problemele nu se termină aici.

În alte cazuri, nu există mentenanță. Butoanele de comandă nu funcționează sau nu în totalitate, alții vor mură-n gură să li se deschidă ușa, deși această practică o înțeleg că nu-i potrivită la orele de vârf când toate ușile sunt full și se urcă/coboară sigur pe la fiecare în stațiile de pe traseu.

Ce-i de făcut? Prea multe nu cred, totul pornește de la educație - stejarul bătrân nu-l mai îndrepți la 100 de ani, aproape ca și în cazul oamenilor unde pe mulți e greu să-i mai înveți după o vârstă, când ei au fost obișnuiți într-un anume fel. Cum putem ajunge vreodată un stat civilizat (sau măcar în proporție de peste 95%)? Cel mai plauzibil cu timpul, mâine în niciun caz și nici peste vreo săptămână, oricât ne-am dori noi. Trebuie... ani, poate zeci de ani, dar în acest timp o să mai progresăm cu siguranță. E greu dintr-o fostă țară cu concepții sovietice să ajungă prea repede ca una din cele din vest, fiindcă e mult de muncă, trebuiesc fonduri, modernizări, legi, conduceri competente, chiar și salarii atractive etc. Dacă nu rezolvăm câte ceva din fiecare, nu prea o să facem nimic...

 


Go to page:  1  ... 100 101 102 103 104 105 106  ... 116
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use