Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri

658 posts, 183010 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 41 42 43 44 45 46 47
 
 

📖 Pagination options
Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri PTMZ

Nu s-a mai scris nimic aici legat de această contestație. CNSC a dat dreptate (parțial) VFU și a obligat STB să continue procedura:
Decizie_2213.pdf
Decizie_2213.pdf (79.32 KB; downloaded 129 times)

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Nenea_titi

Bun. Și atunci se continuă achiziția acestor piticanii ? Am mai zis pe undeva, sunt câteva trasee care pot merge cu așa ceva. 3, 44, 47, 24 și 45. În rest nu sunt potrivite.
47 - e un traseu cu potențial, deci dotarea lui cu tramvaie mai moderne l-ar face mai atractiv.
44 - nu e o linie extrem de aglomerată, iese în centru oarecum, deci poate fi dotată cu astfel de tramvaie.
3 - sper că nu rămâne în formula asta. Sper că într-o bună zi va fi extins până la Colosseum mall sau dus prin spate pe Strada Proletarului - Str 16 Februarie și să întoarcă la Mall. Așa ar deservi și zona aia privată de transport public și ar deveni mai atractiv. Altfel leagă nimic de nicăieri.

45 - Vezi 3. Doar că trebuie remodelat cumva și celălalt capăt, de pildă să întoarcă la Basarab via Buzești via Piața Virgiliu.

24 - Și asta e o linie care nu mai este interesantă... deși iese în centru, nu are un traseu prea interesant. De câte ori am mers cu 24 și 45 nu am văzut un tramvai foarte plin un V3A 93 e nici jumătate. Așa că dacă le face un interval decent poate fi o alternativă la 381 până la Victoriei. De fapt utilitatea lor e doar între Clăbucet și Victoria, după aceea se golesc.

În fine, trebuie văzut dacă merită cu adevărat, probabil și traseele prezentate (excepție 44 și 47) ar trebui optimizate. Și poate le mai crește succesul. Să zicem că pentru liniile menționate, 35-40 tramvaie ar fi suficiente... dar 60 e prea mult iar +60 (adică 100 ) e deja enorm. Înțeleg, au fost aproape 50 V2A, au făcut treabă, dar la ce e azi, nu mai văd rostul acestor pitici, sau nu în număr foarte mare.
De exemplu Bucur V2A-t ar fi bune pe 47, dar înțeleg că au probleme cu panta.

Sunt și în vest orașe unde se folosesc tramvaie de 18-20 m, nu ar fi o problemă, doar că acele orașe sunt mici.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri reiny2000

VFU a venit cu ceva tramvai rusesc, deci șanșele să se facă ceva cred că tind la zero.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri Nenea_titi

Nicio pierdere... dar dacă s-ar merge, să meargă pe Astra...

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri PTMZ

Despre ce vorbim aici, @Nenea_titi? Am postat un articol aici mai demult în care se precizează foarte clar că Astra a picat, deci efectiv nu există posibilitatea de a se semna un astfel de contract. Ori VFU, ori nimeni.

PTMZ wrote here:
Astra Arad a fost respinsă pentru că nu a trimis, în termenul precizat de comisia de evaluare, o serie de clarificări solicitate de aceasta, conform unui document obținut de Economedia.
Sursa: Economedia


De la moderator citire
Te rog foarte mult ca înainte de a scrie blocuri de mesaje care sunt mai mult off-topic să citești subiectele sau să folosești funcția "Căutare" de pe forum, poate așa găsești un răspuns la întrebările tale sau poți scrie niște mesaje mai la obiect, mai relevante, fără să o dai în off-topic precum cel cu traseele. Mulțumesc.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri reiny2000

STB, pe punctul de a fi obligată să cumpere de la Gruia Stoica tramvaie fabricate în Rusia lui Putin
Se apropie funia de par. După o sarabandă de procese în instanță, Societatea de Transport București este pe punctul de a fi obligată să cumpere de la Gruia Stoica tramvaie fabricate în Rusia lui Vladimir Putin. Dacă Primăria Capitalei nu va asigura finanțarea achiziției, STB ar putea intra în faliment pentru că nu cumpără material rulant fabricat într-o țară supusă sancțiunilor internaționale.

Așa cum spuneam, au fost multe procese. Unele s-au încheiat, unele încă se judecă. Unul dintre acestea din urmă se află pe rolul Judecătoriei Sectorului 1 București, Secția a II-a civilă, iar judecata pe fond va începe la data de 11 aprilie. Asta după ce, la precedentul termen, de vineri, 23 februarie, instanța a respins cererea STB de suspendare a judecării.

”Respinge cererea de suspendare a judecăţii cauzei, formulată de debitoare (STB – n.red.), ca neîntemeiată. Cu cale de atac o dată cu fondul cauzei. Stabileşte termen pentru continuarea judecăţii la data de 11.04.2024, C2S2, ora 11:00, pentru când vor fi citate părţile. Pronunţată azi, 23.02.2024, şi pusă la dispoziţia părţilor de grefa instanţei”, se arată în decizia instanței, așa cum este ea postată pe portalul instanțelor de judecată din România.

Licitație anulată în prag de revelion

Procesul a fost deschis de Electroputere VFU Pașcani, în calitate de creditor, împotriva STB SA, în calitate de debitor. Acțiunea vine în continuarea altor procese, în urma cărora transportatorul bucureștean public de suprafață a fost obligat să cumpere 40 de tramvaie de la societatea din Pașcani, parte a Grupului Grampet, patronat de Gruia Stoica.

STB a lansat licitația pentru 40 de tramvaie de 18 metri lungime în septembrie 2019. Pe 31 iulie 2020, Electroputere VFU asociată cu Reloc SA (ambele din Grupul Grampet) a câștigat licitația de furnizare a 40 de tramvaie, cu posibilitatea de achiziție a încă 60 de tramvaie de 18 metri, organizată de STB SA. Valoarea estimată a contractului pentru 40 de unități este de aproximativ 300 de milioane de lei, cu o valoare maximă de 770 de milioane de lei în cazul suplimentării cu încă 60 de unități.

Însă pe 31 decembrie 2020 licitația a fost anulată de directorul general al STB de la vremea respectivă, Mihai Petcu. Decizia de anulare a licitației, luată în ultima zi a anului 2020, la ora 16,30, a fost ținută la secret atât de Primărie, cât și de conducerea STB, ea fiind dezvăluită de Club Feroviar.

CNSC și Curtea de Apel au dat dreptate Electroputere VFU Pașcani, Nicușor Dan a sesizat DNA

Apoi, la finele lunii februarie 2021, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis contestația depusă de Electroputere VFU Pașcani și a dispus reluarea procedurii. „Admite contestația și dispune remedierea” – aceasta este concluzia Deciziei nr. 359 pronunțată de Completul C5 al CNSC vineri, 19 februarie 2021, în Dosarul nr. 75, în care contestatar era Electroputere VFU Pașcani, iar autoritatea contractantă – Societatea de Transport București.

La finele lunii aprilie 2021, Curtea de Apel București a decis definitiv că Societatea de Transport București trebuie să cumpere tramvaiele Electroputere VFU Pașcani. Între timp, primarul general Nicușor Dan a depus o plângere la DNA împotriva predecesoarei sale în funcție, Gabriela Firea, acuzând-o că a aprobat organizarea licitației fără a exista sursa de finanțare.

Cum STB nu a vrut să cumpere respectivele tramvaie, cei de la Electroputere VFU Pașcani s-au adresat din nou instanței, iar în februarie 2022 Judecătoria Sectorului 1 a tranșat definitiv problema, obligând STB să le cumpere și a decis executarea silită a transportatorului, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.

Tramvaie fabricate în Rusia, vândute de Gruia Stoica. STB ar putea intra în faliment

Procesul aflat încă pe rol la care am făcut referire mai sus are ca obiect stabilirea de penalități de întârziere în sarcina STB, pentru neonorarea contractului.

Dar să vedem ce este cu aceste tramvaie, chipurile produse la Pașcani. Club Feroviar vă prezintă în facsimilul alăturat o declarație pe propria răspundere semnată pe 9 decembrie 2019 de către directorul general adjunct al Electroputere VFU Pașcani, Claudiu Hîrbu, în care se precizează că ”producătorul de tramvaie noi din gama de 18 m cu podeaua total coborâtă este PK Transport Systems SRL, cu sediul în Moscova”.

Contactat de Club Feroviar, directorul general al STB, Daniel Istrate, nu a dorit să facă niciun fel de comentariu referitor la litigiul cu Electroputere VFU Pașcani. Surse din conducerea societății ne-au precizat însă că se așteaptă de la Primăria Capitalei asigurarea finanțării pentru achiziția tramvaielor, în caz contrar STB riscând să intre în faliment.

De asemenea, societatea din Pașcani va trebui să schimbe furnizorul materialului rulant. Importul de tramvaie fabricate în Rusia ar constitui o încălcare a sancțiunilor internaționale la adresa regimului de la Kremlin, după ce Vladimir Putin a invadat Ucraina. Rămâne de văzut dacă Electroputere VFU Pașcani va reuși să procure același tip de tramvai, cu același timp de caracteristici din caietul de sarcini al licitației și din documentația de atribuire, fabricate în UE sau într-un alt stat nesupus embargoului internațional.
Chiar nu există nicio modalitate pentru STB să anuleze licitația, iar pe urmă să plătească despăgubiri (mai mici de 300 de milioane de lei) către VFU Pașcani, dacă aceștia pot demonstra că au investit ceva?

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri andreiiul

Solutie nu exista. Orice institutie publica lanseaza o licitatie cand are si sursa de finantare. Deci si aici, cel putin scriptic, a existat sursa. Ca apoi s-au razgandit, atunci asta e altceva si cinve trebuie sa raspunda. VFU este indreptatit sa ceara despagubiri sau onorarea contractului.
Daca licitatia era pt un acord cadru, atunci STB era acoperita. Aveai un acord cadru dar fara contractele subsecvente acordului, deci nu cumparai nimic.
In situatia politica actuala, in locul STB as semna acordul si lansa comanda de achizitie si apoi as incepe sa taxez VFU pt nelivrarea produselor. Nu cred ca sanctiunile impuse Rusiei intra la cazuri de forta majora. In acelasi timp, daca VFU schimba vehicului trimis in oferta, incalca CS si STB are motiv sa anuleze contractul.
Dar si daca se aliniaza toate planetele pt VFU si cumva pot sa aduca vagoanele, Bucurestiul si calatorii ar avea de castigat (am avea niste vehicule noi pt linii cu cerere mai redusa).

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri ByOnu

Care sunt liniile alea cu cerere atat de redusa incat sa justifice tramvaie de 18m, pe toate tronsoanele si la toate momentele zilei?

Si ce tramvaie mai are VFU in portofoliu astfel incat sa ne dea o doza de speranta privind calitatea? Armonia? Carora le sar suruburile in mers, iar jumatate de parc e probabil deja picat?

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri BGP2597

Treaba cu linii cu cerere redusă e o gândire păguboasă. Sub nicio formă nu ar trebui să existe linii cu cerere redusă, nu când vorbim de linii de tramvai. Dacă acum avem linii care au cerere redusă înseamnă că e o problemă cu ele și trebuie ajustate - ori nu ajung nicăieri relevant și trebuie duse altundeva, ori circulă prea prost și nimeni nu se bazează pe ele, ori sunt prea lente.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri WT_fan06

Ori ele sunt dublate inutil de alte linii și astfel fac concurență aiurea.

În niciun caz nu avem nevoie și nu vrem să avem vreodată nevoie de tramvaie de capacitate similară cu cea a unui autobuz, dar la un preț de 5 ori mai mare decât cel al unui autobuz.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri PTMZ

andreiiul wrote here:
Daca licitatia era pt un acord cadru, atunci STB era acoperita. Aveai un acord cadru dar fara contractele subsecvente acordului, deci nu cumparai nimic.

Păi chiar este acord-cadru: 40+60. Total 100. Dar ca să activezi acordul-cadru, trebuie să semnezi primul contract pentru comanda fermă, adică primele 40. Deci tot trebuie să semnezi.

În cel mai bun caz, se poate face ca la trolee: semnat contractul și reziliat ulterior pe motivul lipsei de omologare.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri shoppy

Doar de dragul teoriei, un tramvai la aceeasi capacitate consuma mai putin, este mai eficient, are mai putine consumabile, se deterioreaza mai greu si este mai confortabil decat un autobuz, este normal sa fie mai scump.

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri ByOnu

Doar ca exploatarea costa de 2x mai mult (27 lei / km vs 14 lei / km).
cost+marit.jpg (55.35 KB; downloaded 496 times)

 


Re: Achiziția a 40+60 de tramvaie noi din gama 18 metri WT_fan06

Iar acum ca să punem lucrurile în perspectivă, cum e mai rentabil - Să plătești dublu per km pentru a transporta cât un autobuz sau de 3 ori cât un autobuz?

 


Go to page:  1  ... 41 42 43 44 45 46 47
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420770 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use