Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai

59 posts, 7788 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai Chev Celios

shoppy wrote here:
...
Daca o sa fie 2 benzi atunci impactul trecerii de pietoni o sa fie mai mic....


Du-te pe Calea Floreasca la trecerea din dreptul mall Promenada. Este exact situatia de pe Pompei, doar ca e la doua benzi pe sens.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai andrei11

Nu ştiu situaţia de acolo pentru că merg foarte rar dar este imposibil de  construit un pasaj subteran pietonal care să corespundă cu staţia de metrou Pipera şi care să subtraverseze Bulevardul ( ? ) Dimitrie Pompeiu ? De când a ajuns străduţa aceea bulevard ?

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai BGP2597

Nu cred că ar fi imposibil de făcut o subtraversare care să se lege cu o linie nouă de porți la nivelul intermediar al stației în dreptul scărilor spre peronul de plecare.  Gura de acces ar veni undeva aici, unde sunt umbrelele și mesele.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai shoppy

Pai Pompeiu s-a transformat in bulevard pentru ca are tramvai, metrou, este plasata foarte bine in cea mai puternica zona comerciala, in zona s-a construit masiv si inca exista cerere si spatiu sa se mai construiasca masiv, ceea ce se traduce prin multi bani la buget din impozite si acte, ceea ce pune firmele de constructie intr-o pozitie foarte puternica de lobby; aceste firme totusi isi dau seama ca potentialii clienti nu vor fi foarte entuziasmati de o cladire noua pe o strada cu o banda pe sens, deja blocata si unde deja domneste legea junglei, de aceea isi orienteaza toate eforturile de lobby pentru rezolvarea problemei, adica dublarea strazii si civilizarea zonei.
Civilizarea zonei nu se poate face prin trimis locala sa dea amenzi la toti nesimtitii care intorc aiurea sau parcheaza ilegal, s-a mai incercat, toti nesimtitii si chiar firmele pentru care lucreaza incep sa urle "intai faceti ceva si dupaia dati amenzi ca altfel nu va mai votam", chestie la care autoritatile au cedat de fiecare data.
De aceea largirea si strapungerea sunt inevitabile, nu are rost sa ne opunem pentru ca vom fi catalogati ca extremisti rupti de realitate si nu ne va mai baga nimeni in seama chiar si cand spunem ceva pertinent.
Sunt de acord ca largirea si strapungerea nu vor rezolva problemle de trafic ci vom avea inca un bulevard si intersectie blocate, dar pana la urma nu te poti lupta cu vointa poporului, trebuie sa-i lasi sa se loveasca cu capul de barna, altfel te vor linsa si tot se vor lovi cu capul de barna.
Trebuie sa ne concentram pe ce castigam noi din toata treaba asta, acestea fiind obiectivele pentru care trebuie sa luptam:
- initial pentru extinderea retelei de tramvai prin conectarea liniei de pe Pompeiu cu cea de pe Vacarescu
- in final, cand Pompeiu si nou intersectie cu Vacarescu vor fi lafel de blocate ca Pipera si FdG(cu intersectiile lor), pentru separarea de trafic a tramvaiului pe bulevardele Pompeiu, Aerogarii, Serbanescu si Vacarescu(folosind tronsonul izolat de pe Petricani ca exemplu)

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai ByOnu

Dar de desfiintarea prevazuta in proiect a actualului "terminal" (buclei) Pompeiu, ce parere aveti?

1. Nu inteleg cui se adreseaza un Park and RIDE(!) pe Pompeiu. Imi este putin dificil sa-mi imaginez scenariile in care ar avea logica. Foarte posibil toate ingredientele sunt acolo, dar nu le vad eu (inca).

Deci ajungi cu masina din Voluntari via Petricani sau Sos. Pipera, pachezi in Pipera si iei ce? Tramvaiul catre centru? Intreb usor ironic deoarece P&R este si departe de statia de metrou - pentru situatiile in care sa zici ca ar veni oamenii cu masina din Voluntari si ar vrea sa ia metroul spre oras.

Mai este varianta in care ajungi cu masina de pe A3, desigur.

Daca de fapt vii din zona Baneasa cu masina, atunci e clar ca un P&R ar trebui sa existe in Baneasa si sa iei tramvaiul / autobuzul de acolo, nu sa ajungi cu masina pana in Pipera pentru a lua transportul public.

DAR DAR DAR, nu ma opun construirii acestei parcari. Chiar o sustin. Stiu ca isi va gasi oricum clientii ... doar ca nu pe cei care se vor sui in tramvai/autobuz/metrou.

2. REVENIND la discutia despre bucla, cred cu tarie ca ar trebui pastrata o bucla simpla, tehnologica, accesibila din ambele directii (Vacarescu si Petricani) pentru situatiile neprevazute / lucrari, etc. Doar in ultimii ani bucla din Tei ne-a dovedit cat este de importanta.

Consider ca este o nesabuinta sa blochezi tramvaiul de pe Vacarescu, Pipera si ... in viitor INELUL MEDIAN, in cazul unei avarii/lucrari pe Serbanescu/Aerogarii.

Mai mult de atat, terminalului "modernizat" Baneasa i-a fost redusa capacitatea.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai shoppy

Nu stiu daca proiectul prevede, eu nu am propus P+R pe Pompeiu, am spus ca daca dai amenzi la soferi atunci cei care vin din afara Bucurestiului vor cere un P+R ca alternativa, nu neaparat pe Pompeiu, poate fi si mai departe atata timp cat sa fie conectat cu transportul in comun.
Normal mi se pare sa se extinda M2 cu statiile (viitor) Pasaj Petricani peste M800 si Pasaj A3 peste M800(si pentru copiii copiilor nostri Pasaj A3 peste DNCB), tot acolo ar trebui sa se construiasca cate un P+R.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai ByOnu

shoppy wrote here:
Nu stiu daca proiectul prevede, eu nu am propus P+R pe Pompeiu


Inteleg, pai iti zic eu ca prevede, da. :) A se vedea documentul incarcat in primul primul mesaj din acest topic.

Etapa 4: Construire parcare de tip park&ride.
Proiectantul va studia posibilitatea amplasării parcării pe terenul situat pe zona actualei bucle de întoarcere care va fi dezafectată în urma extinderii infrastructurii de tramvai. Proiectantul va avea libertatea de a propune și alt amplasament pentru parcare, în mod justificat. Scenariul optim va rezulta din DALI/SF.


Sunt foarte hotarati ca bucla actuala va fi desfiintata odata cu extinderea.

Locatia viitorului P&R nu este fixata, dar e recomandata.

Ating, deci, doua deme independente de discutie: desfiintarea buclei si P&R pe Pompeiu (practic doar o parcare ridicata de PMB tot pentru cei care vin, predominand, din sudul orasului, cu masina).

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai zapacitu

Hai sa fim seriosi, orice parcare pui PE Dimitrie Pompeiu e de fapt o parcare a firmelor din zona. Punct. Daca ai face parcarea intre A3 si Petricani, in apropierea barierei, eventual chiar in capat la Pompeiu x Petricani (deci poti tras de par sa zici ca e pe D.Pompeiu), tot parcare pentru pipera se va numi. Asadar hai sa zicem lucrurilor pe nume!

Desfiintarea sau descurajarea in orice mod a singurului mijloc de transport eficient, inainte de si fara vreun plan de a asigura o alternativa e o mentalitate socialista cu radacini in era comunista cand important era sa fie mizerabil transportul. Acum cu o masina decenta, chiar daca stai 45 de minute pe un drum de 6km, macar e confortabil. Nu te freci de toti imputitii printr-un autobuz timp de juma de ora. Eu as folosi cu placere transportul in comun, daca el ar exista. Dar nu exista pe relatiile importante, unde exista e aglomerat, insalubru si plin de oameni fara cel mai mic simt de respect fata de semeni.

Incercati, va rog, sa ajungeti din zona Costin Georgian in zona Gara Herastrau. La ora de varf. Metroul e o varianta excelenta, insa e supraaglomerata. Si pe multe alte relatii nu functioneaza deloc. De exemplu daca luam MegaMall - aceeasi Gara Herastrau. Sau Bratarii - Pipera. Sau Progresu - Metalurgiei. Sau cartieru  ala noi din comuna Rosu, langa Militari pana la Piata Presei sau pana la Pipera.

Apoi, problema cu traficul e 50% rezolvata daca nu isi duce toata lumea copilasii la ce scoala are chef, preferabil diametral opus (stai in Militari Residence, copilu in Titan la 195/Hamburg si tu lucrezi in Aviatiei -- il cunosc personal). Asta ar fi cel mai eficient mod de a reduce aglomeratia si arajuta la identificarea fluxurilor REALE de trafic, pe care poti apoi sa le adresezi cu investitii majore la RATB si in infrastructura stradala. Apoi putem vorbi de Stalinisme din astea cu interzis masinile si sugrumat orasul.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai 1.cremsnit

@zapacitu
1. Socialism =  "Orânduire socială bazată pe exercitarea puterii politice de către clasa muncitoare aliată cu celelalte clase și categorii sociale muncitoare, pe proprietatea socială asupra mijloacelor de producție și pe realizarea retribuției potrivit principiului „de la fiecare după capacități, fiecăruia după munca depusă” sursa - Dexonline. Deci unde e socialismul in ce spui tu??

2. 1 "imputit" in STB = 1 masina in minus pe sosele. Poate iti retragi totusi remarca asta jenanta

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai BGP2597

shoppy wrote here:
dar pana la urma nu te poti lupta cu vointa poporului, trebuie sa-i lasi sa se loveasca cu capul de barna, altfel te vor linsa si tot se vor lovi cu capul de barna.


Greșit. Cât mai trebuie să reperăm în prostie aceleași greșeli - lărgiri, pasaje, poduri, "supra-lărgiri", dublări, ș.a.m.d. ca să înțelegem că îngropăm banii degeaba? Până la urmă acolo sunt banii tuturor, nu doar ai celor care cer prost, fără gândire de perspectivă și fără să-și pună problema ce înseamnă încă un bulevard cu 2 benzi care se varsă în 2 bulevarde deja saturate. E cazul să începem să proiectăm străzi și infrastructură care să care oameni, nu fiare. Ce avem azi e rezultatul unor administrații care mereu au cedat presiunilor de genul și care au gândit de azi pe mâine, niciodată pe termen lung. Vedem clar ce au rezolvat toate pasajele construite în ultimii ani - Ciurel și Sudului îmi vin în minte la prima strigare sau ce vor rezolva Doamna Ghica și Metalurgiei.

Orașul are o densitate foarte mare de oameni și construcții și nu mai e fizic spațiu pentru mai multe mașini. Cât mai dărâmăm din oraș ca să le acomodăm și unde punem piciorul în prag?

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai shoppy

Ba nu este gresit, daca majoritatea vrea largiri atunci orice contracandidat la primarie va promite ca daca va fi ales el atunci o va face el, ceea ce il va forta pe actualul primar sa o faca el daca vrea sa fie reales. Daca alegi sa treiesti in lumea reala atunci asta este realitatea.
Aici nu se demoleaza nimic si sigur se va promtie ca se vor planta copaci in alta parte..

Da, oamenii merg cu masina personala ca STB merge prost iar STB merge prost ca drumurile sunt blocate de masini personale, si daca propui vreo restrictionare a masinilor personale toti o sa urle "intai faceti ceva si dupaia dati amenzi, ca altfel nu va mai votam", deci care este solutia?

Daca nu facem largirea / strapungerea si cerem izolarea tramvaiului de trafic atunci vor tipa ca intai sa se faca largirea, deci nu avem ce face, facem largirea si apoi, cand este tot blocat, justificam separarea tramvaiului de trafic asa cum s-a facut pe inel, pe Colentina si pe 41.

Daca se pot face P+R pe M2 se pot face si pe M6.

 


Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai ByOnu

Dar de ce pleci de la premisa ca linia n-ar fi separata de trafic de la bun inceput?

 



  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Lărgirea Bd. Dimitrie Pompeiu, străpungere spre Str. Barbu Văcărescu și extinderea liniei de tramvai V2A

Stelian Bujduveanu, pe Facebook:

Soluții de trafic în zona de nord a Capitalei!
📌 Când spui B-dul Dimitrie Pompeiu, spui business. Aici este concentrat principalul pol economic al Capitalei, unde zeci de firme cu cifre de afaceri impresionante își desfășoară activitatea.
➡️ Mediul de afaceri și-a făcut treaba: a dezvoltat zona. Este rândul Primăriei Capitalei să contribuie, și o facem prin îmbunătățirea accesibilității în zonă.
___
ℹ️ Proiectul de investiții: Reconfigurarea infrastructurii de transport în zona Dimitrie Pompeiu - Fabrica de Glucoză - Șoseaua Pipera înseamnă:
1️⃣ Construirea unei noi linii de tramvai pe întreaga lungime a B-dului Dimitrie Pompeiu pentru a conecta liniile de tramvai 16 și 36 cu linia 5. Noua cale de rulare se va construi între Platforma Industrială Pipera și B-dul Barbu Văcărescu.
2️⃣ Lărgirea la două benzi a B-dului Dimitrie Pompeiu. B-dul va fi practic reconfigurat și va avea două benzi pe sens pe întreaga lungime (1.7 km).
3️⃣ Realizarea unei noi parcări de tip Park&Ride în zona B-dului Dimitrie Pompeiu. Amplasamentul propus pentru construirea parcării este zona adiacentă B-dului Dimitrie Pompeiu.  
4️⃣ Construirea unui nou drum care va conecta Șoseaua Pipera, B-dul Dimitrie Pompeiu și Șoseaua Fabrica de Glucoză.
➡️ Noul proiect major de infrastructură va îmbunătăți semnificativ condițiile de trafic în zona de Nord a Capitalei. Vom fluidiza astfel circulația transportului public, traficul rutier și vom crea spații speciale pentru bicicliști și pietoni.
🖇 Beneficiile acestui proiect înseamnă:
✔️ Fluidizarea traficului rutier și reducerea timpilor de așteptare în trafic
✔️ Creșterea vitezei de rulare a tramvaielor
✔️ Reducerea costurilor de exploatarea a mijloacelor de transport în comun
✔️ Îmbunătățirea factorilor de mediu
___
ℹ️ Astăzi s-a încheiat procedura de consultare de piață a caietului de sarcini pentru acest proiect major de investiții.
➡️ Până în prezent, a fost avizată tema de proiectare și pregătim documentația pentru achiziția Studiului de Fezabilitate.
#FacemTreaba

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use