Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Botoșani

 

Topic: Transportul în comun în municipiul Botoşani

77 posts, 40400 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Transportul în comun în municipiul Botoşani ctln1991

Din decembrie 2022 autobuzele nu mai sunt garate la gara, ci la depoul de tramvaie.

 


Re: Transportul în comun în municipiul Botoşani ctln1991

https://www.botosaneanul.ro/stiri/alesii ... ferente/

Aleșii locali VOTEAZĂ pentru renunțarea la tramvaie noi cu tot cu căile de rulare aferente

Consilierii locali de la Botoșani au fost convocați într-o ședință extraordinară cu mai multe puncte de dezbatere aflate pe ordinea de zi. Ședința programată pentru 10 februarie 2023, de la ora 10:00 va fi desfășurată în sistem online.
Probabil că punctul care va suscita cele mai multe discuții din partea aleșilor locali este cel privitor la rezilierea contractelor de finanțare europeană pentru modernizarea infrastructurii pentru tramvai, respectiv traseul 101 și traseul 102, precum și achiziția efectivă de material rulant, adică 8 mijloace de transport în comun.

Mai exact vorbim de:
Contract de finanțare pentru proiectul „transport durabil în municipiul Botoșani prin reabilitarea, modernizarea și extinderea transportului public local de călători cu tramvaiul – reabilitare cale rulare traseu 101

Contract de finanțare pentru proiectul „transport durabil în municipiul Botoșani prin reabilitarea, modernizarea și extinderea transportului public local de călători cu tramvaiul – reabilitare cale rulare traseu 102

Revocarea ordinelor de finanțare pentru „achiziție mijloace de transport public – tramvaie cu lungime de 18 metri”.

În cazul primelor două programe, Primăria municipiului Botoșani a organizat trei licitații pentru atribuirea lucrărilor prin care se reabilita calea de rulare pe cele două linii. Termenul final de execuție a lucrărilor era stabilit, conform contractului de finanțare pentru data de 31 decembrie 2023.
Niciun constructor nu a fost interesat să depună oferte pentru realizarea acestor investiții, în cele trei sesiuni de licitații, deși au existat inclusiv negocieri directe între firme și Primărie. Într-un final a fost luată decizia renunțării la aceste proiecte și introducerea de autobuze ca mijloace de transport public cu călătorii în municipiul Botoșani.

Valoarea celor două proiecte a fost de 91,4 milioane de lei, respectiv 91,2 milioane de lei.

Pentru achiziția tramvaielor noi, licitația a fost organizată în sistem centralizat de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) pentru orașele Botoșani, Brăila, Galați și Ploiești, cu un total de 49 de bucăți.

La licitație a fost desemnat un câștigător, însă la etapa de contestații, compania de pe locul 2 din Polonia a obținut ulterior câștig de cauză. Între timp însă s-a scurs mai bine de un an și astfel firma poloneză nu mai are timpul necesar pentru onorarea contractului. Și nici nu se mai încadrează în sumele inițiale prevăzute în contract.
„În perioada ianuarie 2021 – decembrie 2022 au avut loc numeroase circumstanțe imprevizibile, pe care nu le-au avut în vedere și nici nu le putea avea în vedere la elaborarea ofertei tehnice și financiare, circumstanțe imprevizibile care au afectat și afectează în continuare în mod substanțial oferta depusă în cadrul procedurii de atribuire. Acestea sunt criza Covid, războiul din Ucraina și creșterea costurilor gazelor și energiei electrice”, se arată în adresa transmisă de Ministerul Dezvoltării.
Ca atare, la acest moment firma poloneză nu mai are nici timpul necesar pentru construcția celor 49 de tramvaie în termen, pe lângă costurile pentru producție care au crescut cu 35%.
Acesta este contextul în care consilierilor locali de la Botoșani li ce cere mâine să voteze pentru renunțarea la cele trei proiecte europene.

 


Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale ctln1991

PTMZ wrote here:
ctln1991 wrote here:
http://petredalea.ro/tramvai-sau-autobuz-electric/#
Nici cei din Resita nu sunt asa fani pentru tramvai, ei doreau doar autobuze electrice. Noua linie va fi mai scurta decat aia veche.

Articolul e scris imediat după ce Ioan Popa a preluat mandatul în Reșița. La vremea aceea, abia se trasau perspectivele. E bine, totuși, că au analizat bine perspectivele.

Nici nu trebuie să fie fani, atâta timp cât fac lucrul care trebuie. Poate s-o găsi în viitor cineva cu sânge-n instalație și prin Botoșani să repare eroarea catastrofală, dar cred că va mai dura ceva până atunci. Până atunci, Reșița rămâne un exemplu fericit.

Și da, linia nouă de la Reșița va fi mai scurtă, deoarece se desființează bucla RENK (0,35 km) și linia de la Piața Republicii la Stăvila (1,2 km). Bucla de la RENK era de înțeles, deoarece reconfigurează totul pe profil bidirecțional, dar la Stăvila nu știu de ce nu s-a decis modernizarea. Probabil flux scăzut de călători. Însă asta nu înseamnă că-n viitor nu vom putea vedea deloc tramvaie pe acolo.


Revenind la Botoșani, e clar că ar trebui o reconfigurare completă a transportului public, dar cred că putem continua discuția în subiectele dedicate.

Botosani ar avea ocazia sa aibe si tramvai bidirectional deoarece e mai practic. La gara s-ar putea face diagonala pentru 102 cand nu ar merge pana la capatul de la Catamarasti.  Si eventuale extinderi ar fi mai practice fara a necesita bucla de intoarcere. Pe Calea Nationala peroanele ar putea fi pe scuar de la uzina pana la bazar. Varianta cu bucla de intoacere prin care s-ar fi modernizat reteaua s-a datorat din cauza ca ar fi ramas inca 7 vagoane Tatra.
Se doreste ca si restul de 7 Tatre ramase sa fie casate avand in vedere ca s-a decis renuntarea la proiect.
Prin exercitiul finantciar 2021-2027 s-ar putea face o noua retea de tramvai si de achizitie a unor tramvaie noi care sa fie bidirectionale.

 


Re: Transportul în comun în municipiul Botoşani bogdan.

Recent a fost introdus și Botoșani pe lista celor de la Tranzy. Linia 102 nu apare live la momentul postării.
Screenshot 2023-04-15 093741.png (171.33 KB; downloaded 1306 times)
Screenshot 2023-04-15 093945.png (227.57 KB; downloaded 1306 times)
Screenshot 2023-04-15 094111.png (170.74 KB; downloaded 1306 times)

 


Re: Transportul în comun în municipiul Botoşani ctln1991

Azi un Isuzu Citibus nou din 2020 s-a defectat in Capatul lui 1... Sunt autobuze "foarte bune"care nu vor mai rezista multi ani.
Si de licitatia pentru cele electrice nu se aude nimic.

 


Re: Transportul în comun în municipiul Botoşani ctln1991

https://www.botosaneanul.ro/stiri/s-a-da ... o-video/

Ulimul vagaon care a circulat in Botosani, BT 341 a fost scos din hala sa fie prezentat elevilor. In 2021 a fost reamenajat in tramvaiul copiilor fiind luate scaunele de pe vagonul BT 327 (30). Ultimele 7 vagoane aduse in 2011 inca mai exista.

 


Re: Transportul în comun în municipiul Botoşani ctln1991

https://e-licitatie.ro/pub/notices/adv-n ... 00537293
Se vand 6 tramvaie din cele 7. Presupun ca ultimul va ramane pentru muzeu.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Botoșani  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419403 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use