Regiunile RomânieiInițiative și proiecte inter-regionale sau inter-județene

 

Topic: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale

310 posts, 67622 views
 
Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23
 
 

📖 Pagination options
Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale PTMZ

Sigur nu e o eroare? Cele 10 tramvaie brăilene erau inițial arondate liniei 21 în proiectul Bulevardului Independenței. Radu Negru are deja cele 2 Astre deja contractate.

Oricum, bine ar fi să se semneze cât mai curând.

 


Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale Whyse1

@PTMZ  Era vorba la modul general, nu ca ar fi legate de proiectul "Modernizarea transportului electric în zona Parc Monument-Radu Negru".

 



Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale stefan_br

Eu am alta teorie, ca e contractul pentru cele 2 tramvaie aferente Radu Negru. La autobuze posibil sa se refere la cele 6 aferente liniei 23.

 


Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale Whyse1

Putin off-topic:
@stefan_br: Nu e vorba de autobuzele electrice pentru linia 2, cele 11 care ar trebui sa soseasca anul viitor?
https://obiectivbr.ro/content/administra ... din-2023

 


Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale stefan_br

Da, corect la autobuze e clar vorba despre cele 11 de 10m.

 


Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale PTMZ

Luna trecută s-a aprobat (din nou) prorogarea proiectului la Ploiești.
Aleșii locali ploieșteni au analizat, marți, pentru a doua oară, proiectul cu privind semnarea contractului de furnizare de 20 de tramvaie unidirecționale, după ce Ministerul Dezvoltării a finalizat licitația. Aleșii locali ploieșteni au propus, pentru a doua oară, prorogarea proiectului.
Ședința Consiliului Local Ploiești a avut și un moment tensionat, când pe ordinea de zi a fost în dezbatere proiectul privind semnarea contractului de furnizare a 20 de tramvaie unidirecționale de 18 metri pentru municipiul Ploiești, după ce Ministerul Dezvoltării a finalizat licitație.

Principala problemă a fost legată de faptul că procedurile de licitație au întârziat foarte mult, motiv pentru care, contractul ar urma să fie finalizat în 2024, mult mai târziu față de termenul stabilit pentru accesarea de fonduri europene.

Cu alte cuvinte, proiectul nu ar beneficia de niciun fel de eligibilitate, ceea ce ar însemna ca toate sumele să fie suportate din bugetul local, în contextul în care valoarea totală este de 129.960.000 lei fără TVA.

Pentru a doua oară, aleșii locali au aprobat prorogarea proiectului privind semnarea contractului.

Sursa: Observatorul Prahovean
Și acum vine întrebarea: chiar nu se poate să se fazeze proiectele astea pe PNRR sau pe POR 2021-2027? Sau pur și simplu nu se vrea? În plus, ce se întâmplă cu proiectele prin PNRR? Mă refer strict la cele care sunt din punct de vedere cantitativ identice cu proiectul actual, prin POR.

 


Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale Whyse1

https://www.viata-libera.ro/prima-pagina ... e-in-aer
Opt tramvaie noi sunt insuficiente pentru cele trei trasee publice de transport - 7, 39 și 44 - pe care le mai au la dispoziție gălățenii. O realitate care ne-a făcut să ne aducem aminte de licitația derulată de Ministerul Dezvoltării pentru 49 de tramvaie noi, dintre care un lot de zece pentru Galați. Pentru că, în portalul achizițiilor publice, procedura, lansată pe 7 iulie 2020, figurează ca fiind tot în desfășurare, am fost curioși să aflăm când și dacă se va mai finaliza. Iată ce răspunsuri surprinzătoare am primit.

„Bătălie pentru zece tramvaie din fonduri europene. Contestată, suspendată, a doua licitație e în derulare”, era titlul articolului publicat în ediția de sâmbătă, 16 ianuarie 2021, a ziarului „Viața liberă”. La acel moment, nu mai puțin de cinci ofertanți se băteau pentru contractul de furnizare a 49 de tramvaie noi, dintre care zece pentru Galați, pe care Ministerul Dezvoltării încerca să le cumpere cu fonduri europene. Suntem la sfârșit de ianuarie 2023, iar în Sistemul Electronic de Achiziții Publice procedura figurează ca fiind tot în derulare! Mai precis, în etapa „deliberare”, care pare să se prelungească la nesfârșit.

Ce ne-a spus Ministerul Dezvoltării
Printr-o solicitare întemeiată pe liberul acces la informațiile de interes public, am întrebat Ministerul Dezvoltării care este stadiul procedurii derulate pentru „Achiziția de 49 tramvaie cu lungimea de cca. 18 m destinate transportului public de călători”. De asemenea, am fost curioși să aflăm care este motivul pentru care procedura se află încă în faza de deliberare și de când trenează această situație. Am mai întrebat dacă există cumva un litigiu și când s-ar putea finaliza licitația.

„Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) a finalizat procedura de atribuire, prin încheierea raportului procedurii de atribuire nr. 166925/30.12.2021. Procedura de atribuire, pentru care solicitați informații, nu se află în litigiu. Procedura de atribuire este finalizată, din perspectiva MDLPA”, ni s-a comunicat sec.

Am mai aflat că, potrivit protocolului de asociere pe care l-a încheiat cu Primăria, ministerul a avut obligația de a derula licitația, „atributul semnării contractelor de achiziție fiind în sarcina beneficiarilor, adică a Primăriei, pe baza dosarului achiziției înaintat.

„Menționăm că dosarul achiziției aferent procedurii de atribuire, pentru care solicitați informații, a fost înaintat în luna iunie 2022”, ne-a transmis ministerul. Cu alte cuvinte, conform ministerului, Primăria Galați ar fi aflat încă din vara anului trecut cu cine trebuie să încheie contractul pentru cele zece tramvaie. Pentru că administrația locală nu a suflat un cuvânt cu privire la acest lucru, i-am solicitat informații.

Ce spune Primăria Galați
În urma solicitărilor noastre de informații, Primăria municipiului Galați ne-a comunicat că Ministerul Dezvoltării a transmis, printr-o adresă din 8 iulie 2022, rezultatul procedurii de achiziție, dosarul achiziției și indicația semnării contractului de furnizare cu PESA. Concret, compania poloneză Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spólka Akcyjna a fost desemnată de minister câștigătoarea licitației pentru lotul de zece tramvaie destinat Galațiului.

Evident, am întrebat Primăria în ce perioadă trebuia încheiat contractul cu firma câștigătoare.

„Conform legislației achizițiilor, orice contract trebuie încheiat în perioada de valabilitate a ofertei, neexistând alte prevederi în acest sens în alte documente subsidiare”, ne-a spus municipalitatea. Întrebată care este motivul pentru care contractul cu PESA nu a fost încheiat, Primăria ne-a răspuns:

„Refuzul furnizorului declarat câștigător de a semna contractul, deși a avut din partea Primăriei municipiului Galați două invitații scrise în acest sens: în data de 13.09.2022 - prin care Primăria transmite PESA invitația de semnare a contractului de furnizare până la data de 25.09.2022; în data de 22.09.2022 - prin care Primăria răspunde solicitărilor PESA și își reafirmă intenția și invitația la semnarea contractului de furnizare considerând că nu există niciun impediment în acest sens”.

„Primăria municipiului Galați a solicitat MDLPA, printr-o adresă din 24 noiembrie 2022, prelungirea valabilității garanției de participare și a ofertei PESA cu două luni, având în vedere că acestea urmau să expire la 09.01.2023. Solicitarea nu a primit încă un răspuns din partea MDLPA până la data prezentei. Data la care expiră sau a expirat perioada de valabilitate a ofertei PESA a fost 09.01.2023. Nu avem, însă, o informare oficială cu privire la situația aceasta din partea MDLPA și nici a furnizorului”, ne-a mai spus Primăria.

Altfel spus, situația celor zece tramvaie PESA de care ar fi putut beneficia Galațiul este... „în aer”.

Singura rază de speranță vine din contractul de finanțare semnat de Primăria Galați în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), pentru achiziția altor 10 tramvaie noi, de 18 metri. Numai că până la găsirea unui furnizor pentru ele este cale foarte lungă...

Orice lucru care începe prost...
...se sfârșește și mai prost, conform Legilor lui Murphy. Prima licitație lansată de Ministerul Dezvoltării pentru tramvaie, din ianuarie 2019, a fost anulată în decembrie 2019, chiar în Ajunul Crăciunului. Procedura a fost reluată abia în iulie 2020 și a trecut prin mai multe suspendări, contestații și chiar procese în instanță, ajungând la finele lunii ianuarie 2023. Ar mai fi de spus că lotul de 10 tramvaie cuvenit Galațiului avea o valoare estimată de 80.000.000 de lei fără TVA, în condițiile în care cele opt tramvaie produse de Astra Arad au costat 44.680.000 de lei fără TVA...

 



  • TPB
  • Posted:
  •  

Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale TPB

Bataie de joc. Ei cred ca tramvaiele sunt pentru prosti.
Astfel de oameni nu au ce cauta in functii importante!  :evil:

 


Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale ctln1991

http://petredalea.ro/tramvai-sau-autobuz-electric/#
Nici cei din Resita nu sunt asa fani pentru tramvai, ei doreau doar autobuze electrice. Noua linie va fi mai scurta decat aia veche.

Revenind la Botosani, daca  doresti sa mergi din Primaverii in centru, erai nevoit sa faci ocolul si sa schimbi la gara. Si legatura din Primavarii nu prea s-a dorit sa se faca si trebuia sa fie o linie inelare intr-un singur sens. A mai fost un SF ca sa fie introdus tramvai bidirectional pe linie simpla intre capatul din Primaverii 102 pana la Bazar. Gen sa mergi din Primaverii pana la Luceafarul cu 3 tramvaie, ar fi parut o idiotenie pentru un oras asa mic.
http://www.primariabt.ro/diverse/2017/pmud_bt.pdf   La pagina 225 sunt propuneri de extindere a retelei, dar in sens unic
Pana la introducera tramvaielor in Botosani, traseele de autobuz deserveau bine orasul, era un traseu pe Bulevardul M.Eminescu, cartierul Bucuvina, str. Nicolae Iorga, str. Imparat Traian, in prezent circuland dubele private pe aceste strazi.
Tramvaiul a fost gandit mai mult pentru transportul muncitorilor din cartierele  dormitor catre zona industriala. 102 trebuia sa intoarca in bucla pe strada Viilor, Bucovina si B-dul George Enescu, fiind montati o parte din stalpi si dale.

 


Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale PTMZ

ctln1991 wrote here:
http://petredalea.ro/tramvai-sau-autobuz-electric/#
Nici cei din Resita nu sunt asa fani pentru tramvai, ei doreau doar autobuze electrice. Noua linie va fi mai scurta decat aia veche.

Articolul e scris imediat după ce Ioan Popa a preluat mandatul în Reșița. La vremea aceea, abia se trasau perspectivele. E bine, totuși, că au analizat bine perspectivele.

Nici nu trebuie să fie fani, atâta timp cât fac lucrul care trebuie. Poate s-o găsi în viitor cineva cu sânge-n instalație și prin Botoșani să repare eroarea catastrofală, dar cred că va mai dura ceva până atunci. Până atunci, Reșița rămâne un exemplu fericit.

Și da, linia nouă de la Reșița va fi mai scurtă, deoarece se desființează bucla RENK (0,35 km) și linia de la Piața Republicii la Stăvila (1,2 km). Bucla de la RENK era de înțeles, deoarece reconfigurează totul pe profil bidirecțional, dar la Stăvila nu știu de ce nu s-a decis modernizarea. Probabil flux scăzut de călători. Însă asta nu înseamnă că-n viitor nu vom putea vedea deloc tramvaie pe acolo.


Revenind la Botoșani, e clar că ar trebui o reconfigurare completă a transportului public, dar cred că putem continua discuția în subiectele dedicate.

 


Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale grig72

licitatia s-a anulat! Pesa a refuzat prelungirea ofertei pe motivul uzual Covid, Ucraina si ca pretul ofertat nu mai este de actualitate si ca nu acopera costul de productie! Si gata s-au pierdut 392 milioane de lei, iar MLPDA nu are motive sa solicite retinerea garantiei de participare! Mai ales ca a asteptat pana garantia nu mai era valabila! :D Oare Galati care a trimis invitatii pentru semnarea contractului in iulie 2022 si nu a primit raspuns de la ofertant ce-o fi????

 


Re: Ministerul Dezvoltării - achiziție 49 de tramvaie de 18m unidirecționale PTMZ

@grig72, pune-ți gramatica la punct, te rog, că nu se înțelege aproape nimic.

Și da, licitația a fost anulată, după cum se poate observa pe SEAP:
Screenshot_20230301-194029.jpg (375.28 KB; downloaded 1297 times)

 


Go to page:  1  ... 17 18 19 20 21 22 23
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Inițiative și proiecte inter-regionale sau inter-județene  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421680 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use