Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

675 posts, 229458 views
 
Go to page:  1  ... 43 44 45 46 47 48 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri, noutăți, perspective shoppy

Pe DN1 si DN10 sunt deja facute, posibil si pe DN13C.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

CNAIR reziliază contractele cu Tirrena Scavi!
Având în vedere slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează, managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor.

Precizăm că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%.

De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022.

Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021).

Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră.

CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil.

Constructorii trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani.

PS
Extrem de putin 3(ani) sa-i tii pe bara. Minim 5(cinci) ani ar fi trebuit sa fie spectatori toti cei care trateaza subiectul astfel! :yes:

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

𝗩𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗯𝘂𝗻𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗮 𝗱𝗲 𝗽𝗲 𝗮𝗺𝗯𝗲𝗹𝗲 𝗺𝗮𝗹𝘂𝗿𝗶 𝗮𝗹𝗲 𝗣𝗿𝘂𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶
A fost aprobată finanțarea pentru 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗶𝗮 𝗣𝗼𝗱𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 (𝗥𝗢) – 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 (𝗠𝗗), proiect depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility #CEF) în valoare de 16.486.604 euro. În scurt timp, urmează începerea procedurii de licitație pentru execuția lucrărilor.
Principalele caracteristici prevăzute sunt:
✅️ 261,20 m lungime pod nou peste Prut
✅️ 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
✅️ 8 m lățime parte carosabilă
✅️ 1 km lungime traseu
✅️ 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
✅️ punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor

➡️ Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

➡️ Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

ℹ️ Studiul de fezabilitate a fost finalizat de către partea română, precum și obținerea Acordului de Mediu, care a fost emis în data de 18 noiembrie.
ℹ️ Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei.

Ne bucurăm de o bună colaborare cu reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova, motiv pentru care sunt convins că vom realiza cât mai repede ceea ce ne-am propus.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

𝟮𝟬𝟮𝟯 - 𝗻𝗼𝗶 𝗽𝗿𝗲𝗺𝗶𝗲𝗿𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿𝗮 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮
Anul acesta vom avea parte de câteva premiere pentru infrastructura rutieră din România, și anume:
1️⃣ 𝟭𝟬𝟬𝟬 𝗸𝗺 𝗱𝗮𝘁𝗶 𝗶𝗻 𝘁𝗿𝗮𝗳𝗶𝗰: depășim borna de 1000 km de autostradă dați în trafic. România are, în prezent, 994 km de drumuri de mare viteză. Știu că a durat mult, mult prea mult, dar trendul ascendent din ultimii 3 ani în ceea ce privește investițiile în infrastructura rutieră, ne permite să spunem că vom atinge borna de 2000 km până în anul 2030.
2️⃣ Toți cei aproximativ 𝟯𝟮𝟬 𝗸𝗺 ai Autostrăzii Ploiești-Pașcani (Autostrada Moldova) #A7 vor fi în execuție până în primăvara acestui an, ceea ce înseamnă că numai aici vor fi 13 șantiere deschise.
3️⃣ 𝟭𝟬𝟬𝟬 𝗸𝗺 𝗰𝘂 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁 𝗱𝗲 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝗲 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶: la finalul anului 2023 depășim și borna de 1000 km de drumuri de mare viteză cu contract de execuție pentru lucrări. Pe lângă cei 554km drum de mare viteză contractați pentru execuție până acum, anul acesta vom mai semna contracte de execuție pentru încă aproximativ 680 km (405 sunt deja in licitație).
4️⃣ 𝗣𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝘁𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗹𝗮 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗻𝗰𝗲𝗽𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗶𝗮 𝗶𝗻 𝘇𝗼𝗻𝗮 𝗺𝗼𝗻𝘁𝗮𝗻𝗮 și care prevede și construcția unui 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹 de autostradă cu o lungime de 1,3 km: Lotul 4 Țigveni - Curtea de Argeș al Autostrăzii Sibiu-Pitești. Autostrada Sibiu-Pitești este cel mai important proiect de infrastructură rutieră și, totodată, cu cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.
5️⃣ Depășim 𝟱𝟬 𝘀𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿𝗲 𝗱𝗲𝘀𝗰𝗵𝗶𝘀𝗲 pentru execuția proiectelor majore de infrastructură rutieră în toată țara.

Anul acesta vom face tot posibilul să dăm în trafic minimum 126 km drum de mare viteză și câteva obiective de investiții principale și contăm, bineînțeles, pe menținerea unei mobilizări bune din partea antreprenorilor, dar și pe creșterea acesteia, acolo unde nu este la un nivel optim. Ne referim la finalizarea următoarelor proiecte, și nu numai:
✅️ Autostrada Bucureștiului A0 - Lot 1 Sud: 16,93 km
✅️ Autostrada Bucureștiului A0 - Lot 2 Sud: 16,32 km
✅️ Autostrada Bucureștiului A0 - Lot 2 Nord: 19 km
✅️ Autostrada Transilvaniei A3 Nușfaĺău-Suplacu de Barcău: 13,55 km
✅️ Autostrada Transilvaniei A3 Chețani-Câmpia Turzii: 15,69 km
✅️ Legătură Centura Oradea cu Autostrada A3 (Biharia): 12,46 km
✅️ DX12 Craiova-Piteşti Tronson 3: 31,75 km
✅️ Pasajul rutier Berceni
✅️ Pasajul rutier Olteniței - Popești-Leordeni
✅️ Pasajul denivelat superior DN 21 - Drajna
✅️ Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila și drumurile de legătură

↗️ Din poziția de coordonator al infrastructurii rutiere din România, împreună cu directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, sunt bucuros că 𝟮𝟬𝟮𝟮 𝗮 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗮𝗹 𝘁𝗿𝗲𝗶𝗹𝗲𝗮 𝗮𝗻 𝗰𝗼𝗻𝘀𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝘃 𝗽𝗲 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗹-𝗮𝗺 𝗶𝗻𝗰𝗵𝗶𝘀 𝗰𝘂 𝗿𝗲𝗰𝘁𝗶𝗳𝗶𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗯𝘂𝗴𝗲𝘁𝗮𝗿𝗮 𝗽𝗼𝘇𝗶𝘁𝗶𝘃𝗮, continuând trendul ascendent al alocărilor financiare hotărâte de guvernarea #liberală.

↗️ Prin rectificare bugetară pozitivă ne referim la suplimentarea sumelor alocate inițial de către Guvernul României pentru infrastructura de transport, în condițiile în care în ultimii 10 ani (până în 2019) au fost doar rectificări bugetare negative, luându-se bani de la transporturi. Doar rectificările bugetare pozitive din 2020 - 2022 au însumat +4,8 miliarde lei.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

Noua componență a Consiliului de Administrație al CNAIR!
Vineri, 10.02.2023, reprezentanții Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor CNAIR, în temeiul prevederilor art. 29 alin. (9) din OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice și urmare a finalizării procedurii de selecție, au aprobat numirea membrilor noului CA al CNAIR, astfel:
Mihalache Costin
Pistol Cristian-Ovidiu-Cătălin
Damian Ion
Buzașu Septimiu
Bîrchi Ileana-Mirela
Marcu Mirel-Alexandru

Perioada mandatelor de membru al Consiliului de Administrație al CNAIR este de 4 ani începând din data de 14.02.2023 până în data de 13.02.2027.
Precizăm că selecția membrilor din CA al CNAIR a fost făcută de o firmă privată, specializată în domeniu, pentru a asigura imaparțialitatea alegerii noilor membri și pentru a garanta o echipă profesionistă, conectată la realitățile infrastructurii rutiere din România.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

Începând din acestă vară pe #Transfăgărășan veți putea circula în mai multă siguranță.
După ani de zile în care căderile de stânci au cauzat probleme pentru siguranța circulației, DRDP Brașov a contractat lucrări ample de securizare a versanților stâncoși.
Vom monta plase de protecție și bariere dinamice pe 3 dintre cele mai expuse zone dintre Bâlea Cascadă și Bâlea Lac pentru a stopa astfel căderile de pietre pe carosabil.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

Parteneriatul pe care l-am semnat astăzi
cu președintele Consiliului Județean Timiș reprezintă primul pas pentru realizarea unui drum de legătură modern (două benzi pe sens) care să facă o conexiune nouă și de calitate între A1, Timișoara și aeroportul Traian Vuia.

Practic, acest acord dă undă verde autorităților locale să lanseze licitația pentru proiectarea acestui nou drum de legătură între A1 și aeroport.

CNAIR va elabora și va depune aplicația pentru finanțarea acestui obiectiv de investiții, va promova hotărârile de guvern necesare exproprierilor și va pune la dispoziția Consiliului Județean specialiști din companie de câte ori va fi nevoie.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

CNAIR a semnat încă 4 contracte de concesionare pentru utilarea/dotarea, operarea și întreținerea unor spații pentru servicii aflate pe autostrăzi și drumuri naționale
CNAIR a semnat 4 noi contracte pentru concesionarea de servicii în vederea utilării/dotării, operării și întreținerii spațiilor pentru servicii/parcări de scurtă durată/parcări de lungă durată aflate pe autostrăzile și drumurile naționale din România deschise traficului rutier.

Contractele au fost semnate pentru fiecare lot cu operatorii economici declarați câștigători, după cum urmează:

LOT 1: Spații pentru servicii, km 288+810 (stg/dr.), Miercurea Sibiului, Autostrada A1, Orăștie - Sibiu
OMV PETROM MARKETING S.R.L.
Valoarea minimă a redevenței anuale: 2.300.000 lei
Durata contractului de concesiune este de 240 luni (20 ani).

LOT 2: Spații pentru servicii, km 8+400 (stg/dr.), Sânpaul, Autostrada A3, Transilvania – Sectiunea 1C
ASOCIEREA DINTRE S.C. ROMPETROL DOWNSTREAM S.R.L. SI S.C.  KMG ROMPETROL DEVELOPMENT S.R.L.
Valoarea minimă a redevenței anuale: 2.500.000 lei
Durata contractului de concesiune este de 300 luni (25 ani).

LOT 10: Parcări de lungă durată - Varianta de ocolire Suceava – DN 2, km 429+500 – 430+200 dr., VO Suceava, km 8+500 – 9+000 stg
ASOCIEREA DINTRE S.C. ROMPETROL DOWNSTREAM S.R.L. SI S.C.  KMG ROMPETROL DEVELOPMENT S.R.L.
Valoarea minimă a redevenței anuale: 2.350.000 lei
Durata contractului de concesiune este de 240 luni (20 ani).

LOT 12: Parcări de lungă durată - Varianta de Ocolire Brașov – DN1K, km 1+500 stg/dr.;
ASOCIEREA DINTRE S.C. ROMPETROL DOWNSTREAM S.R.L. SI S.C.  KMG ROMPETROL DEVELOPMENT S.R.L.
Valoarea minimă a redevenței anuale: 2.700.000 lei
Durata contractului de concesiune este de 240 luni (20 ani).

Dotările minime obligatorii pe care concesionarul trebuie să le proiecteze, construiască (sau care sunt deja construite), finanțeze, opereze și întrețină, astfel încât spațiile de servicii aferente fiecărui lot să fie complet funcționale, sunt:

Parcare;
Toalete publice;
Stație distribuție carburant;
Spațiu comercial;
Snack bar;
Stații încărcare vehicule electrice ușoare;
Stație reîncărcare vehicule electrice grele (doar în spațiile de servicii aferente Lot 1);
Stație de distribuție/încărcare hidrogen (doar în spațiile de servicii aferente Lot 1) – până cel târziu la 31 decembrie 2030.
De asemenea, concesionarul are posibilitatea de a executa și alte dotări suplimentare (restaurant, motel, parcare securizată, etc.) față de cele minime impuse obligatoriu prin caietul de sarcini.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

CNAIR a desemnat câștigătorul licitației pentru elaborarea studiului de prefezabilitate al legăturii rutiere dintre Găneasa (DX12) – Râmnicu Vâlcea – Tigveni (A1)
Urmare a finalizării procesului de evaluare a ofertelor în cadrul procedurii de achiziție publică, în cursul zilei de astăzi, 28.03.2023, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire pentru ELABORARE STUDIU DE PREFEZABILITATE DRUM GĂNEASA(DX12) - RÂMNICU VÂLCEA - TIGVENI(A1).

Ofertantul desemnat câștigător în cadrul procedurii de achiziție publică este S.C. TQM MANAGEMENT SRL, cu preţul de 1.199.978,55 lei fără T.V.A.

Durata contractului de proiectare este de 8 luni de la Data de Începere a Contractului.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

 


Re: Știri, noutăți, perspective orex

A fost parafat și înregistrat #astăzi #contractul pentru Elaborarea #Studiului de #Prefezabilitate necesar construcției #Drumului #Găneasa (DX12) - #RâmnicuVâlcea - #Tigveni (A1)!

S.C. TQM MANAGEMENT SRL are la dispoziție 1,199 milioane de lei (fără TVA) și 8 luni pentru finalizarea acestui contract #finanțat prin #BugetuldeStat.

Prin Studiul de Prefezabilitate se va stabili dacă Drumul Găneasa (DX12) - Râmnicu Vâlcea - Tigveni (A1), care va face #legătura dintre #DX12 și #A1, va avea profil de drum TransRegio, Autostradă sau Drum expres.

Prestatorul trebuie să fundamenteze soluția propusă prin analizarea volumelor de trafic și a ratei interne de rentabilitate economică.

 



Re: Știri, noutăți, perspective orex

Autostrada A7 în linie dreaptă
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, alături de Premierul României, Marcel Ciolacu, au efectuat o vizită de lucru pe anumite obiective de infrastructură rutieră gestionate de către CNAIR.

În privința Autostrăzii A0 constructorul turc de pe Loturile 1 și 2 ale zonei de Sud este mobilizat și este posibil  ” :think: ”  ca la finalul anului să fie gata lucrările de construcție ale Lotului 1, Glina – Vidra (16,9 km) și ale lotului 2, Vidra – Bragadiru (16,3 km).

Stadiul fizic al lucrărilor aferent Lotului 1 este de 73,55% , iar pentru Lotul 2 este de 89,65%

Pe Lotul 3, Bragadiru – Joița (17,96 km), lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 53,45%, dar termenul de finalizare este deja întârziat:yes: ” .  În ultima perioadă, constructorul grec a crescut mobilizarea în șantier și speră să finalizeze lucrările cât mai repede posibil.” :bleah:

Pe partea de Nord a Autostrăzii A0 antreprenorul lucrează corespunzător și are o mobilizare bună în teren.  Pe lotul 2, Corbeanca - Afumați (19 km), stadiul fizic este în prezent de 82%, iar constructorul  estimează deschiderea circulației, pe primii kilometri ai acestui lot, în acest an, deși termenul contractual de finalizare este anul 2024.  ” :applause: ” Același constructor român lucrează și pe Lotul 4 din Autostrada A0 Nord. Progresul fizic al lucrărilor de construcție a celor 4,47 km dintre Pantelimon – Glina  este de 10%.” :applause:

Cei doi oficiali s-au arătat mulțumiți de stadiul lucrărilor și au solicitat continuarea lucrărilor în același ritm și cu aceeași mobilizare.

Următoarea oprire a oficialilor a fost pe obiectivele de infrastructură aferente Autostrăzii A7.

În cazul  tronsonului Ploiești – Buzău (63,25 km) pe primele două loturi ale  Autostrăzii A7 se constată că, în vederea încadrării în termenele contractuale, antreprenorii trebuie să-și intensifice ritmul de execuție și mobilizarea din teren.

Stadiul fizic al lucrărilor pe Lotul 1 (Dumbrava – Mizil) este de 22,5%, iar pe Lotul 2 (Mizil – Pietroasele) este de doar 19,5%.

Ministrul Sorin Grindeanu vorbind despre stadiul lucrărilor, a subliniat că pe lotul Mizil - Pietroasele este o întârziere, dar se așteaptă ca ritmul să fie sporit.

"Pe al doilea lot, Mizil - Pietroasele, dacă nu mă înşel, există o zonă de întârziere pe jumătatea care este în construcţie, cu compania din Bulgaria. Şi acolo au fost blocaje de acelaşi tip, cum aminteam mai devreme, şi aici le-am dat termen ca într-o lună să văd un ritm crescut, fiindcă altfel nu vreau să intrăm într-o zonă pe care nu mi-o doresc. Au fost depăşite toate obstacolele, ceea ce e important, şi unele dintre ele, să ştiţi că, nu au fost din vina companiilor care execută. Am mai spus lucrul ăsta, unele proiecte au fost făcute din birou, iar acele lucruri se văd în faza de execuţie. Aceleaşi probleme le-am avut şi pe lotul celălalt, dar s-au depăşit. De aceea, mă aştept ca în următoarea lună ritmul să fie unul sporit. Resurse financiare există, nu e o problemă de bani. Deci, aici mă aştept să văd un ritm crescut", a subliniat ministrul Transporturilor și Infrastructurii.

Comparativ, pe tronsonul Buzău – Focșani (82,44 km) constructorul român, care lucrează pe acest tronson, este mobilizat foarte bine pe toate cele 4 șantiere și în măsura în care este menținut ritmul actual al lucrărilor, în prima jumătate a anului 2025, se va putea circula pe toată lungimea autostrăzii Buzău – Focșani.

"Avem toate premisele ca la sfârșitul anului viitor să putem să circulăm pe Focşani - Buzău. Sunt şanse foarte mari, s-a ajuns foarte sus şi cu stratul de stabilizare şi cu toate lucrurile care ţin de partea dificilă a acestor patru tronsoane, pentru că vorbim de patru loturi", a spus ministrul Sorin Grindeanu.

Aflat la fața locului, ministrul Transporturilor și Infrastructurii a declarat că "în lunile următoare vom finaliza şi studiul de fezabilitate de la Focşani - Brăila, drumul expres, ceea ce înseamnă că în următoarele luni vom scoate la licitaţie acest obiectiv, care se va duce cu descărcarea pe podul de la Brăila şi vom merge pe varianta spre Tulcea şi spre litoral. Eu spun că este important".

Totodată, conform termenelor contractuale, la finalul anului 2025, se va putea circula în regim de autostradă și între Focșani și Bacău. Pe cele 3 șantiere ale acestui sector de autostradă constructorul român prezintă o mobilizare corespunzătoare în teren.

Tot finalul anului 2025 este prevăzut ca termen pentru punerea în circulație a tronsonului Bacău – Pașcani (77,38 km) tronson unde constructorul a început lucrările pe cele 3 loturi.

În final, ministrul Sorin Grindeanu a subliniat că "până la finalul anului viitor, minim 250 de km de autostradă vor fi daţi în circulaţie. Cred că săptămâna viitoare vom atinge borna de 1.000 de km, fiindcă se dă în circulaţie lotul de la Nuşfalău la Suplacu de Barcău, pe Autostrada Transilvaniei, şi atingem acea bornă de 1.000 de km".

 


Re: Știri, noutăți, perspective shoppy

Fun fact: o localitate din Romania a primit o scrisoare oficiala de la guvernul german fiind informati ca podului metalic construit de armata germana in 1943 pe raza ei i-a expirat durata de viata de 80 de ani deci trebuie inchis si demolat.

 


Re: Știri, noutăți, perspective Saint666

Despre ce localitate este vorba?
Similar, dar legat de un pod de cale ferata, s-a intamplat si cu podul peste raul Olt de la Proieni, care in 1999 a implinit 100 de ani de la constructia sa de catre o firma din Franta. Acestia notificandu-ne ca trebuie scos din exploatare. Lucru care s-a si intamplat.

 


Go to page:  1  ... 43 44 45 46 47 48 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use