Despre asociație și site-urile metrouusor.comAsociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informațiiPetiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”

 

Topic: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32)

43 posts, 9226 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Re: Consolidarea infrastructurii Pieței Unirii andrei11

Şi aici ai dreptate   :applause:

 


Re: Consolidarea infrastructurii Pieței Unirii zapacitu

Adevarul e ca prefer sa caut alt mijloc de transport decat sa merg pe jos de la sf Vineri/Gheroghe pana la Unirii. Insa o bucla in centru da urat: eu as trece de Unirii si as intoarce 1-2 statii DINCOLO de acest punct de interes. De exemplu 32 la sf Vineri si 21 ... ei bine nu stiu unde, inca dincolo de piata.

 


Re: Consolidarea infrastructurii Pieței Unirii shoppy

Liniile ar putea sa mearga separat facand un cerc mare fiecare tinand marginea parcului si in fiecare capat sa existe un racord (cu peron de coborare) care sa inchida cercul si sa permita intoarcerea tramvaielor din ambele directii.

 


Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32) WT_fan06

 faci cerc în jurul pieței atunci automat ratezi obiective de interes la tur sau retur. Exemplu: legătura cu metroul nu se va putea face facil în toate situațiile, legătura cu autobuzul express se va putea face northbound dar nu și southbound, etc.

Mi se pare mai solidă propunerea AMU ce se axează pe conectarea modalităților de transport și concentrarea lor în zona pieței ce are în mod evident cerere mai mare.

Dar, desigur, ai avea și acea buclă în parc. Dezbaterile dacă această buclă este necesară sau tramvaiele pot să treacă exclusiv prin piață fără să întoarcă vor continua pentru mult timp.

 


Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32) Bogdan MD

Cat timp bdul Regina Maria e o strada chinuita cu linie la neseparata de trafic, cu tramvaiul blocat impreuna cu toti soferii din Rahova, nu ai ce linii sa prelungesti pe acolo, mai ales pentru  "cateva statii pana o alta bucla "(unde???). Nu mai zic ca punctul cel mai vulnerabil al oricarei extinderi prin Piata Unirii ar fi semaforizarea, care categoric va fi in detrimentul tramvaielor, exact cum s-a facut la toate proiectele din ultimul deceniu, ca asa suntem noi, mai balcanici. Deci e fizic imposibil sa prelungesti toate liniile din est pana la Sura Mare sau naiba stie unde, ca raman toate blocata la semafor la fantani. Si nu, nu e ok sa obligi calatorii din 21 sau 55 sa se dea jos la Sf Vineri si sa mearga pe jos dupa ce ai investit milioane de euro pentru un tramvai nou, fiindca aia vor fi primii care isi vor lua masina din targul auto din Vitan.

Proiectul asociatiei a indentificat mai multe potentiale probleme ale zonei si a incercat sa gaseasca o solutie care sa tina cont de acestea. Motivele sunt clar expuse in document, poate unii din voi fac si un efort sa il citeasca...

 


Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32) shoppy

Daca luam solutia de mai sus unde il plimba prin 2 spatii verzi atunci ies 3 intersectari cu traficul, daca bagam un cerc in centru atunci ies doar 2 intersecatori si tramvaiale din orice directie intorc in piata.

 


Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32) Costin

Trebuie tinut cont si de conexiunile cu restul transportului, bus si metrou. Poti desena o schita cu ideea ta in care sa incluzi si statiile?

 


Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32) Bogdan MD

@shoppy, varianta care tranziteaza prin parc pe margine, desi intersecteaza sistemul rutier de 3 ori, are un singur conflict major cu traficul, in intersectia de langa capatul lui 32, unde va fi categoric nevoie de semaforizare separata. Restul intersectiilor nu necesita nimic special, verdele pentru tramvai vine in acelasi timp cu verdele auto si nu exista schimbari de directie ale masinilor peste linia de tramvai. Chiar si dpdv intersectii cu aleile din parc, e varianta cea mai usoara, intersecteaza 2-3 alei maxim, din care doar una are trafic pietonal serios.

Un cerc in jurul parcului necesita semaforizare speciala in multiple puncte pentru a permite tramvaiului sa intre si sa iasa din bucla spre Regina Maria si bdul Coposu, precum si la intersectiile cu bdul Unirii. Si ai conflicte pietonale peste tot, din moment ce efectiv inconjori tot parcul. Asta combinat cu faptul ca majoritatea "arborilor" din parcul Unirii sunt pe margini, o sa ai o reactie intensa din partea publicului cand te apuci sa ii tai.

 


Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32) Valentin

Ar trebui punctat din punctul meu de vedere faptul ca o astfel de investitie (si asa asteptata, de cat timp?) trebuie gandita si pentru termen lung, vedem/am vazut deja de-a lungul timpului faptul ca pentru STB viitoare "eficientizari" (in ipoteza in care facem proiectul prost din prima) au sanse de reusita mici.
Ar trebui sa intelegem ca viitorul n-ar trebuie sa fie intersectia a N benzi in mijlocul orasului, poate acum daca ar veni cineva cu un proiect de "pietonalizare" a pietei ar fi scos afara in suturi, dar poate peste 5-10 ani situatia se schimba (SPER), asa ca de ce sa nu se execute direct, din prima solutia cea mai buna? Cea in care calatorul este mai important decat sutele de masini, cu cate un sofer, nu mai zic ca investitia in sine ar trebui teoretic sa scada din traficul personal (realist si 1% e bun).

Poate cineva sa garanteze ca peste 5-10 ani vom avea tot 3,4 benzi/sens in buricul targului? Ar mai avea sens atunci problemele pe care ni le punem azi? Oricum, de la realizarea studiului si executia propriu-zisa mai trec niste ani.

 


Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32) shoppy

Si mie imi plac parcurile si copacii dar acolo nu este parc, este doar niste iarba si copaci in mijlocul si in conditiile unei intersectii supraaglomerate adica zgomot de trafic asurzitor si neintrerupt, praf, masini care accelereaza / merg repede / franeaza la cativa metrii de tine, ce exista acolo este inutilizabil ca parc de agrement sau relaxare, deci grijea parcului, copacilor, aleilor pietonale este absolut ultima, practic acolo trebuie un nod de transport in comun intre autobuz, tramvai si metrou, placat totul cu piatra decorativa, cu fantani arteziene si poate cativa copaci, nu parc cu gazon si alei.
Ca pe cei de pe breteaua aceasta https://www.google.com/maps/@44.4287013, ... !3m1!1e3 ii deranjezi in capatul de la stanga sau in cel de la dreapta este cam acelasi lucru, mai ale ca daca ii deranjezi la dreapta deja ai unde sa ii stochezi fara sa afectezi intrarea in intersectie de pe Splai.

O intrebare(daca ma chinui sa fac o schema), pasjul de legatura dintre Unirii 1 / 2 este pe deasupra sau pe dedesubt de tuburi / caseta Dambovita?

 


Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32) subway guru

Pe dedesubt. De asta ai si acele cateva trepte cand trebuie sa o cotesti de la scari.

 


Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32) Andrei98

Plus ca tunelul are si o forma usor arcuita in jos.

 



Re: Proiect de traversare a Pieței Unirii cu tramvaiul (și de unire a liniilor 21 și 32) shoppy

La asta ma gandeam eu, nu am stat sa masor distante sau raze de curbura.

Existent:
galben - M1
bleu - M2
albastru - Dambovita

De construit:
mov - acces nou metrou, vestibul, tunel legatura nou M1 - M2
rosu - tramvai
portocaliu - acces autobuz
verde - statie tramvai / autobuz
Toata piata devine pietonala pavata cu piatra ornamentala antiderapanta, se pot construi alveole pentru copaci, fantani arteziene, statui si alte lucruri ce pot fi montate / demontate in functie de sezon(umbrare, casute pentru diferite targuri).
piata unirii.jpg (308.57 KB; downloaded 1193 times)

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420969 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use