Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Gara de Nord - București

353 posts, 169000 views
 
Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26
 
 

📖 Pagination options
Re: Gara de Nord - București orex

SRCF București a transmis către SEAP documentația de atribuire aferentă proiectării și execuției lucrărilor de Modernizare/consolidare/reabilitare a stației CF Gara de Nord București – Faza I
CFR SA vă informează că Sucursala Regională CF București a transmis către SEAP, în vederea verificării și validării, documentația de atribuire aferentă proiectării și execuției lucrărilor de Modernizare/consolidare/reabilitare a stației CF Gara de Nord București – Faza I.

Valoarea estimată a obiectivului de investiții, este de 471.151.726,88lei, fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027, de la Bugetul de Stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naționale de Căi Ferate ”C.F.R” – S.A., precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții aprobate potrivit legii.

Obiectivele generale ale investiției sunt:
creșterea interesului public pentru Gara de Nord, respectiv transformarea Municipiului București, ca nod al rețelei centrale TEN-T și ca parte a coridorului Rin Dunăre, în nod urban multimodal al rețelei transeuropene de transport prin promovarea mobilității urbane durabile (conform Regulamentului nr. 1315/2013);
regândirea funcțională a gării ca un spațiu dinamic, valorizarea legăturilor sale cu orașul și oamenii săi și creșterea interesului turistic la nivel european;
furnizarea de servicii de calitate pentru călători prin aducerea stației la parametrii de funcționare care să respecte normele de exploatare românești, internaționale și europene în domeniul feroviar;
creșterea atractivității și competitivității transportului feroviar prin îmbunătățirea calității serviciilor pentru călători concomitent cu îmbunătățirea siguranței în exploatare și crearea de condiții de muncă optime pentru personalul feroviar.

Obiectivele specifice ce se doresc a fi atinse sunt:
regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord, precum și a spațiilor destinate serviciilor pentru călători, cu asigurarea facilităților pentru persoanele cu dizabilități;
crearea unor spații verzi centrale, o zonă agreabilă de așteptare sau petrecere plăcută a timpului pentru publicul aflat în tranzit;
asigurarea cu sisteme noi de ventilație/încălzire;
înlocuirea instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
refacerea sistemului de drenaj;
modernizarea sistemului de iluminat;
modernizarea echipamentului de telecomunicații inclusiv a celui de informare a publicului călător;
asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători - balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;


Prin implementarea proiectului, staţia de cale ferată București Nord (inclusiv clădirile aferente acesteia) va fi modernizată în conformitate cu parametrii tehnici prevăzuți de standardele şi legislaţia europeană/internațională în vigoare.

 


Re: Gara de Nord - București reiny2000

A fost lansată în SEAP:

Modernizarea/consolidarea /reabilitarea statiei CF Gara de Nord Bucuresti – faza I( proiectare si executie )

Ponderea punctajului:
- 60% preț
- 5% Experiență manager de proiect
- 20% Experiență sef proiect complex – expert atestat Ministerul Culturii ( arhitect cu drept de semnatura|) si membru OAR(atestat)
- 5% Experiență sef proiect specializarea rezistenta/ structuri istorice
- 5% Experiență sef proiect specialitate instalatii atestat Ministerul Culturii
- 5% Experiență restaurator/ restauratori componente artistice(lemn,piatra,metal) atestat Ministerul Culturii

Termene limită:
- depuneri oferte: 6 martie 2023
- evaluări: 6 iunie 2023
Link E-licitație: SEAP

Bugetul alocat este de 471.151.726,88  RON, iar finanțarea lucrărilor se va face prin Programul Operațional Transport POT 2021-2027.

 


Re: Gara de Nord - București orex

3 firme din ROMÂNIA au depus oferte pentru MODERNIZAREA GĂRII DE NORD- etapa I -
Bucureşti, 16 martie 2023
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că 3operatori economici din România au depus oferte la procedura de licitație deschisă pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de MODERNIZARE/CONSOLIDARE/REABILITARE a STAȚIEI CF GARA DE NORD BUCUREȘTI (Etapa I), un proiect cu o valoare estimativă de 471,15 MILIOANE lei, finanțare prevăzută în PROGRAMUL TRANSPORTURI (PT).

Pentru proiectarea și execuția lucrărilor de MODERNIZARE/CONSOLIDARE/REABILITARE a STAȚIEI CF GARA DE NORD BUCUREȘTI (Etapa I) au depus oferte următoarele firme românești:

1. CMA CONSTRUCT DEVELOPMENT
2. CONSTRUCȚII ERBAȘU
3. GDO MOV IMPEX SRL

Durata aferentă proiectării și execuției lucrărilor este de 55 de luni (9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuție), iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni.

Menționăm faptul că, ETAPA I a programului de MODERNIZARE a celei mai mari gări din România – GARA DE NORD BUCUREȘTI – include reabilitarea spațiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfășoară activitatea feroviară, serviciu destinate publicului călător și activitatea comercială:

Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu)
Corp B (central, coloane, casele d ebilete clasa I)
Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviței).


Principalele lucrări de modernizare vizează:
modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din stația de călători București Nord;
modernizarea spațiilor destinate publicului călător, inclusive pentru persoanele cu dizabilități;
asigurarea elementelor de siguranță și confort pentru călători - balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilități, lifturi, sisteme de control acces;
reabilitarea construcțiilor monument cu valoare istorică;
crearea unor spații verzi centrale, cu zonă de așteptare pentru publicul aflat în tranzit;
regenerarea zonei aferente stației de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city;
sisteme noi de ventilație/încălzire
modernizarea sistemului de iluminat și a instalațiilor electrice, sanitare, termice etc;
modernizarea istemului de informare a publicului călător și a echipamentului de telecomunicații etc.

Prin implementarea acestui important program, staţia de cale ferată București Nord (inclusiv clădirile aferente acesteia) va fi modernizată în conformitate cu parametrii tehnici prevăzuți de standardele şi legislaţia europeană/internațională în vigoare.

 


Re: Gara de Nord - București fl82

Are cineva o fotografie cu actualul turn (cladire) care adaposteste instalatia de centralizare electronica a statiei CFR Bucuresti Nord ? Am inteles ca acest turn a fost construit dupa anul 2000, cu ocazia echiparii cu instalatia de centralizare electronica a statiei Bucuresti Nord si ar fi situat undeva in zona remizei de locomotive Basarab! In ce an a fost echipata cu instalatie de centralizare electronica statia CFR Bucuresti Nord ?  Cand s-a facut acest lucru de ce nu a fost montata noua instalatie de centralizare electronica tot in vechiul turn CED de linga gara Basarab ? In vechiul turn CED de linga gara Basarab ce mai se afla astazi ? Unde se afla sediul Sectiei de centralizare-telecomenzi Bucuresti ?

 


Re: Gara de Nord - București shoppy

Este aceasta cladire: https://www.google.com/maps/@44.450865,2 ... ntry=ttu
Se vede un pic aici, cladirea galbena:
https://www.google.com/maps/@44.4503911, ... ntry=ttu
https://www.google.com/maps/@44.4498624, ... ntry=ttu
https://www.google.com/maps/@44.4494207, ... ntry=ttu
Vechiul turn este gol, probabil ar fi insemnat sa dezafecteze vechiul sistem ca sa-l poata instala pe cel nou.

 


Re: Gara de Nord - București subway guru

Impresiile unui turist din Orient Expres: Gara de Nord din Bucureşti rămâne o groapă de gunoi
https://www.stiripesurse.ro/impresiile-u ... 473.html

 


Re: Gara de Nord - București Gabi23

Comunicat pe pagina de facebook a CFR SA (Infrastructură):
GARA DE NORD - 28.08.2023.png (74.48 KB; downloaded 1591 times)

 


Re: Gara de Nord - București cris_m

Cand ma gandesc ca toate acestea se discutau inca din primavara lui 2021 si ca abia in 2023 se apuca de proiectare, iar de lucrari teoretic in 2024...

 


Re: Gara de Nord - București Shinkasen

Parca vedem ca iar fac treaba pe jumatate, din cea mai mare lipsa a Garii de Nord se numara pasajele de legatura dintre peroane, daca ai nevoie sa mergi de la linia 8 la 2 sa zicem, trebuie sa te duci pana in gara si pe acolo sa treci,
O alta mare problema si nu este numai in Complexul Feroviar Bucuresti, tine de modul de organizare al Direcției de Trafic Feroviar, de cate ori nu ajungi aproape de GdN si se opreste trenul sa faca niste intarzieri chit ca totul a mers ca uns pana acolo.

 


Re: Gara de Nord - București BMihai

Știu că Gara de Nord are 14 linii. Linia 14 e pentru trenuri de lucru, speciale, sau Grivița. Celelalte 13 linii pentru ce direcții sunt vă rog ?

 


Re: Gara de Nord - București rosetti61

Nu stiu daca directiile sunt amestecate sau grupate, trenurile spre mare plecau mereu de la liniile 11-14 (folosite si spre Urziceni-Galati), dupa acelasi rationament 1-6 spre Craiova-Giurgiu-Timisoara si 7-10 Ploiesti-Brasov. Poti sa te uiti pe tabela de sosiri/plecari si vezi ce directie si la ce linie si sa-ti faci o idee.

 


Re: Gara de Nord - București shoppy

Exista macaze care permit sa se intre de la orice linie (Basarab 1 si 2, M900, K2, K1, M700, M800, Grivita 1 si 2, BC) la orice peron (1 la 14) si toate peroanele se pot folosi la traficul de calatori, bine daca vrei de la linia 1 la M800 trebuie sa le tai pe toate si nu poti sa mai faci nici un alt traseu concomitent cu acesta, asa ca situatia se evita iar trenurile pentru M800 pleaca in general de la peroanele din dreapta, ideea se aplica peste tot din comoditate dar la nevoie se poate face orice.

 


Re: Gara de Nord - București Gabi23

TPBI a montat în Gara de Nord un panou pentru o mai bine orientare a călătorilor sosiți la București pentru utilizarea rețelei de transport.
TPBI - Gara de Nord - 19.01.2024.jpg (1.04 MB; downloaded 753 times)

 


Re: Gara de Nord - București WT_fan06

Foarte bună inițiativa. Sper să poată fi actualizat rapid și ușor atunci când vor apărea modificări în viitor. :yes:

 


Go to page:  1  ... 20 21 22 23 24 25 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use