Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București

 

Topic: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti

241 posts, 63846 views
 
Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti Robert24

E doar o schita...

Aici se vad mai bine:
Harta34.png (1.63 MB; downloaded 1965 times)

 


Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti nokia2110

Eu ştiam că 8 a fost prelungit la Dudeşti - Cioplea (capătul fiind la actuala Piaţă Titan) pe 3 sau 10 Decembrie 1933 (adică într-o duminică). Dar am să mă mai uit pe "Gazeta Municipală"

"Revista GazElectra" anul I nr. 12 August 1937 pg. 382-383 * "Să ne cunoaştem instalaţiile" - "Substaţiunile redresoare" (ha, au pus instalaţii, nu instalaţiuni, dar au pus substaţiuni) de Tr. Mergheru.
* numerotarea paginilor se făcea de la primul număr.
Revista Gazelectra anul I nr. 12 August 1937 pg. 382-383 Substatiuni redresoare si convertizoare.jpg (517.57 KB; downloaded 1830 times)

 


Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti Grunberg

Unii din stilpii din imagine de pe linia Bucuresti -Arcuda-Ulmi sint si astazi la datorie in cartierul Militari.

 



Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti Grunberg

Pe str. Dezrobirii, cam la 50m catre Ciurel masurind dinspre Uverturii. O sa atasez o poza facuta aseara. E adevarat ca nu mai e linie electrica pe acesti stilpi dar ei exista. Cred ca mai e unul pe str. Apusului, pe partea cealalta a bd. Uverturii, cam la 150 m de intersectie. Sa ma uit in Street View sa confirm. E acolo o zona de protectie sanitara, de asta a scapat necotropita de emobeleari.

Poza din anii ‘30 e facuta inspre Bucuresti, judecind dupa dispunerea consolelor.

PS: am gasit pe street view imagini mai clare. Linia mergea paralel cu apeductul care a dat si numele strazii omonime. Iata stilpul de pe Dezrobirii:

Dezrobirii
EC7C2960-04A4-4FD4-9EC3-B262C91C7046.png (1.66 MB; downloaded 1672 times)


Si cel de pe str. Apusului:

Apusului
46435F77-07CD-4DBA-BC39-E19731CFC9C6.png (1.67 MB; downloaded 1672 times)


Urmarind traseul in teren e posibil sa mai gasim si altii, stiind distanta intre ei si pozitiile cunoscute ale acestora doi.

 


Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti Grunberg

Stilpul de pe str. Apusului nu mai exista. A fost dat jos recent pentru a face loc unei parcari bine betonate, cu plata.

Am identificat si fotografiat restul stilpilor ramasi in zona de case din Militari. Nu cred ca se incadreaza la subiectul istoriei transportului public, linia electrica deservind statia de captare de la Arcuda insa daca e cineva interesat poate discutam pe un subiect separat unde am sa la si incarc pentru a nu amesteca lucrurile.

 


  • ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti ByOnu

Cred ca fostul terminal de la Aeroportul Baneasa, cel edificat in anii '50, nu mai are viata lunga. Pe 24 iulie 2022 a fost afectat si el de un incendiu declansat la nivelul unui stalp de electricitate (stalp care pare a fi de o seama cu terminalul).
baneasa2.jpg (463.33 KB; downloaded 1418 times)
baneasa1.jpg (544 KB; downloaded 1418 times)

 


  • Gabi23
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti Gabi23

Sper că nu plânge cineva după dugheana aceea infectă. Acolo ar trebui curățat tot și menajat un trotuar decent, cu 2 copertine de stație model nou.

 


Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti Cristi.

ByOnu wrote here:
Cred ca fostul terminal de la Aeroportul Baneasa, cel edificat in anii '50, nu mai are viata lunga. Pe 24 iulie 2022 a fost afectat si el de un incendiu declansat la nivelul unui stalp de electricitate (stalp care pare a fi de o seama cu terminalul).




Acum cateva saptamani am trecut prin zona si ma intrebam ce o sa se faca cu ruina asta, acum o sa avem un raspuns mai devreme  :)

 


  • 1689
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti 1689

Terminalul avea o eventuala valoare istorica doar in forma sa originala, inclusiv copertina. Odata cu demolarea acesteia pentru a face loc pasajului, nu cred ca mai avea rost sa fie pastrate nici cladirile anexa.

Oricum, singura intrare din Bucuresti care avea prestanta s-a transformat intr-un alt kitsch precum cele din Voluntari sau  Pantelimon  asa ca nu mai conteaza daca fostul capat e demolat sau nu.

 


  • shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti shoppy

Da, copertina avea si o valoare arhitecturala si o utilitate, cladirea in stilul brutalist-comunist, chiar si nemazgalita, arata ca o toaleta publica, mai bine demolata si amenajat un mini-parculet(ca vad ca nici shaowrmarie / gratar cu mici / crasma nu poate supravietui acolo).

 


Re: Articole istorice sau despre istoria transportului în comun din București rosetti61

Terminalul este pe locul fostei statii de benzina Baneasa  OSIN Distributia. A nu se confunda cu PECO Baneasa de mai tarziu, de dinainte de pod (harta este din 1941, cu toate statiile OSIN din Bucuresti)
baneasa+osin.jpg (479.35 KB; downloaded 167 times)

 


  • ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Articole istorice sau despre istoria transportului în comun din București ByOnu

Atunci copertina inseamna ca este chiar cea a fostei benzinarii si adapostea pompele. Asta ar explica multe:
- Copertina nu este specifica STB/ITB si nu a mai fost reprodusa in alte statii, in timp ce in mod normal, copertinele standard erau multiplicate.
- O copertina din beton ar fi "overkill" pentru STB/ITB.
- Copertina nu era chiar atat de necesara si nu s-ar fi grabit nimeni s-o edifice.
- Configuratia terminalului este discutabila, ideea unui peron central fiind nepractica pentru troleibuzele care intrau pe firul 2.
- Benzinariile Unirea/Distributia/OSIN din anii '20-'30 aveau drept element specific, deseori, copertine din beton.
- Latimea generoasa a copertinei era gandita pentru a intra partial cu masina sub ea din ambele parti. Pe cand, pentru troleibuze si autobuze, copertina era prea scunda si era ocolita cu greu pentru a intra pe firul 2, problema mentinuta pana la Citaro in 2008.
DSC04815-statie-distributia-osin-arhitectura-2-1940.JPG (68.66 KB; downloaded 298 times)
ok_13262.jpg (36.92 KB; downloaded 298 times)
Capture-5.jpg (131.83 KB; downloaded 298 times)

 


Re: Articole istorice sau despre istoria transportului în comun din București rosetti61

Inainte troleibuzele intorceau simplu, iesind din aleea aeroportului direct in banda1 a sensului spre Bucuresti - nu stiu cand statia de benzina a fost dezafectata, e posibil ca dupa nationalizare sa fi fost un punct PECO. La sfarsitul anului 1963 are loc reconfigurarea capatului, cu amplasarea retelei la peronul acoperit si  montarea unei bretele suplimentare; in pozele de mai sus cu terminalul vad ca unul din fire este izolat (?).
In 1955 se intampla cel mai probabil reconstruirea si reamenajarea statiei dupa ce a iesit din reteaua PECO.

 


Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București  • 
Choose destination

Since our 2028 forum members have written 389599 posts in 4820 topics and 474 subforums.

 

© 2009 - 2023 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use