Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Discuții diverse

1452 posts, 303210 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 98 99 100 101 102 103 104
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse WT_fan06

ADK wrote here:
La BLF trăiam la fel cu impresia, cel puțin de boghiul purtător că e provenit de la vre-un V3A-93
Cum ar putea proveni de la un V3A-93 singura inovație tehnică notabilă la trenul de rulare al BLF? Vorbim despre boghiul purtător fix, adaptat pentru podeaua LF.

Așa se propagă pe forumuri zvonuri și impresii de te miri de unde au apărut...

 


  • shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse shoppy

Le-a incurcat intre ele motor cu purtator.

 


  • Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse Costin

Din nou, nici alea mototare nu provin de la V3A-uri existente. Sunt produse noi.

 


  • ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: V3A-93M-FAUR ADK

shoppy wrote here:
Nici pe acelea de DAC nu le mai face nimeni.
La becurile cu incandescenta si halogen pentru faruri chiar tin mai mult cele Philips, verificat de mine din 1990 pana in 2010, si am vazut un test pe Discovery ca daca becul este aprins si picuri apa pe el cel noname explodeaza in timp ce Philips nu are nimic.

De acord că în general o marcă renumită, înseamnă și ceva mai bun iar în sinea lui find indestructibil. Însă pot fi și excepții, ce-i casnic că aparent același lucru costă 5 lei sau 50 lei, să fie egal din multe puncte de vedere pe parcurs. Alimentar nu știu dacă e chiar același lucru, depinde la ce te referi (spre exemplu un suc bun nu prea o să-l găsești ieftin). Ce ține de siguranță n-ar trebui să fie scump, deoarece mai mult contează să vezi la un drum prezența unei mașini, o vestă și un catadioptru la un biciclist pentru a evita un posibil accident mortal, contând mai mult viața omenească decât banii (ca să nu se audă - n-am poziții bune că costă mult becurile, n-am vestă că e foarte scumpă și tot așa, cine folosește scuzele astea e clar că nu-l interesează și merită sancționat). Și așa, găsești pentru mașina mică W5W (dacă folosești becuri d-astea la poziții, majoritatea mai vechi d-astea au) la Kaufland cu 1 leu perechea, așa că eu cred că toată lumea are acest leu pentru siguranță și întreținere...

 


  • shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse shoppy

Si Philips si no name au cam aceeasi marja de profit si cam aceleasi costuri conexe, deci diferenta de pret apare din calitate.
Pentru utilizatorul casnic care merge cu masina la serviciu sau mai rar, ca la masina aceea schimba un bec pe an sau la 2 ani poate sa ii fie egal, dar la vehicol comercial e alta treaba, acela merge 18 ore zilnic, daca schimbi becurile de 3 ori mai des atunci muncesti de 3 ori mai mult si mai si deteriorezi ce cleme sau garnituri o avea farul acela.

 


  • ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse ADK

De acord că unui vehicul comercial îi trebuiesc cele mai bune piese, care să dureze cât mai mult aproape indiferent de modul de exploatare (în special consumabilelor - anvelope/bandaje, becuri moderne și din cât se poate pe tehnologie LED etc), că acesta circulă aproape zilnic și va fi mereu nevoie de ele să fie în cea mai bună stare.

Plus, se va reduce "grija" mentenanței în acest sens, nu se va mai arde becul - poate - la o lună, depinde oarecum și cum este exploatat (nu-mi dau seama nici astăzi exact de ce unele arată afumate rău, am văzut sofituri, W5W-uri - negre, negre, să fie de la aprinderea repetitivă, slaba calitate, fără ca acesta să apuce să se răcească? ori de la aprinderea intensivă pe perioade caniculare? presupun puțin, nu am vreo idee concretă, de regulă doar becurilor din poziții și lămpilor de număr le-am văzut negre rău, nu și semnalizărilor de pe aripă în cazul unui autoturism obișnuit).

N-ar fi rău și comutatoarelor din salon și bord să fie calitative, evident și martorilor (e rău să nu-ți meargă becurile pe ușile deschise, la Citaro am văzut des defectul ăsta, ca fapt-divers nici nu știu ce tip de becuri folosesc, nu știu dacă sunt aceleași cu cele de la cutia de viteze ușor de găsit, care, nu are prea mare importanță discuția, am început să văd la tot mai multe, cel puțin la Titan, butoane negre (cam similar cu ce-i la VDL) la comanda cutie, deși personal nu-mi plac în ruptul capului). Străinii când le-au făcut, nu doar celor din vest (și rușii au făcut mașini bune) le-au gândit să nu fie schimbate cel puțin 10 ani, poate chiar niciodată.

Dar de când cu apariția asta și cam exagerată - a electronicii, mașinile nu o duc în cel mai fericit caz cu aceleași piese (nu mă refer la consumabile), decât încă odată perioadei de exploatare medii oferite de producător (parcă 8 ani la autobuze, și 12 la mașinile mici). Deși unii străini le pot da imediat cum au ieșit din perioada de garanție, ori le mai țin câțiva ani, depinde unde sunt folosite și cât merg. Noi le luăm de bune, ne pretindem apoi o țară dezvoltată că avem autobuze din occident, dar nu știu câți văd că, respectivele, deși arată foarte bine la început, ele deja sunt "casate" de țările cu adevărat dezvoltate. Noi le luăm și ne mai bucurăm, o perioadă, depinde și de cum le întreținem (la început funcționează toate, după 2-3 ani, aerul condiționat deja are probleme) iar din 3 luate, în nici 5 ani, una e sigur picată, iar în 10, nu mai ai în cel mai rău caz niciuna bună. Dar discuția era despre tramvaie, îmi cer scuze de deviere.

 


Re: Discuții diverse STB Spotting 21

Aseara s-a intamplat sa calatoresc cu 179 pe Sos. Mihai Bravu, in timp ce se afla pe retragere la depoul Victoria, din linia 14. Intelesesem ca vagoanele de pe 21 se retrag la Victoria, iar restul (liniile 14, 16, 36) - la Titan. As deduce ca mai exista si anumite V3A clasice care se retrag la Victoria (excluzandu-l pe 355, titularul de pe 21)? Sau retragerea acestora se face cumva aleatoriu, sau imi fac prea multe probleme?

 


  • Gabi23
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse Gabi23

În principiu liniile 14 și 21 au ”domiciliul” temporar la Depoul Victoria. Liniile 16 și 36 stau la Titan. Însă anumite vagoane pot circula pe linia 14 și din Titan, în funcție de nevoie. Spre exemplu azi 103 care a circulat pe linia 14 se retrage acum la Depoul Titan.
În principiu în Victoria sunt vagoanele CA funcționale și clasicele: 125, 148, 168, 179, 337, 355.
Restul vagoanelor V3A clasice funcționale sunt la Titan: 015, 039, 104, 111, 113, 121, 128, 132, 138, 167, 188, 193, 194, 209, 211, 232, 274, 279, 289, 325, 360.
185 este defect și este stocat până la reparație în Depoul Dudești.

 


  • TPB
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse TPB

Din totalul de 48 de Tatre T4R și 49 de V3A pentru vânzare prin BRM și valorificare, știți cumva care dintre ele au fost casate până acum?

 


Re: Discuții diverse MateiTramspotter

Am văzut un tramvai Tatra T4R in ultimile seri pe pasajul Basarab.
Aveți idee unde se deplasa?

 


  • shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse shoppy

La URAC dupa piese.

 


Go to page:  1  ... 98 99 100 101 102 103 104
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2028 forum members have written 389598 posts in 4820 topics and 474 subforums.

 

© 2009 - 2023 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use