Regiunile RomânieiTransilvaniaJudețul BrașovLucrări de infrastructură din județul Brașov

 

Topic: Modernizare capete de linii

32 posts, 9746 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Modernizare capete de linii SPA29

E o intrebare retorica. Avand in vedere cine conduce orasul de atata amar de vreme si lipsa totala de viziune, asta e ce iese. Iar istoria ne arata ca va iesi mai prost decat arata hartia. Peroane inguste, inghesuite si tot tacamul.

 


Re: Modernizare capete de linii oc7avian

Pe un alt forum a fost făcută o observație bună: din terminal e foarte ciudat să ajungi pe B-dul Victoriei. În plus, mi se par comic desenate marcajele (săgețile) la ieșirea din gară. Înainte prin parapet?  :lol:

 


Re: Modernizare capete de linii PTMZ

A fost adjudecată licitația pentru proiectarea noului terminal de la Gara Brașov:
Lansată în luna august, licitația pentru proiectarea terminalului modern de autobuze de lângă Gara Brașov a fost adjudecată. La procedură s-au înscris doi proiectanți, iar câștigătoare a fost desemnată compania Tehno Consulting Solution din județul Ilfov, care a oferit un preț de 376.475 lei fără TVA, respectiv 448.005,25 lei cu tot cu TVA, față de valoarea estimată de 544.578 de lei, inclusiv TVA. În județul Brașov, firma ilfoveană a mai proiectat stația de epurare din Făgăraș, dar și o parte din rețeaua de alimentare cu apă a Râșnovului. Firma a avut anul trecut o cifră de afaceri de 5,96 milioane de lei și un profit de 987.000 de lei, conform datelor Ministerului Finanțelor.

Proiectul, pentru implementarea căruia Primăria a obținut o finanțare europeană în valoare de 14.006.431 lei, respectiv peste 3 milioane euro, ar urma să fie în concordanță cu soluția stabilită în cadrul Studiului de fezabilitate întocmit de Henza Business SRL.


Terminalul va avea un acoperiș cu panouri fotovoltaice
Investiția își propune să crească atractivitatea sistemului de transport public și să încurajeze cetățenii să utilizeze mijloacele de transport în comun. Lucrările presupun construcția unui terminal intermodal în suprafață de peste 500 mp spații de incintă pentru călători și aproximativ 6.500 mp carosabil și trotuare, pentru pietoni și mijloacele de transport în comun.


Vor fi amenajate 12 peroane pentru autobuze RATBV, se va reamenaja actualul peron de troleibuz de pe bulevardul principal, vor fi realizate noi platforme de îmbarcare și debarcare a călătorilor, iar peste peroane va fi construită o copertină pe care se vor monta panouri fotovoltaice. Edilii estimează că proiectul se va finaliza în luna martie 2022.

Poriectantul va trebui să definitiveze documentația în cel mult 8 luni, dar și să ofere asistență tehnică pe durata derulării lucrărilor. Potrivit anunțului de atribuire ilfovenii au subcontractat o altă firmă care va presta serviciile de proiectare pentru instalațiile de semnalizare, alarmare și alertare în caz de incendiu.

Sursa: Biz Brașov

 


Modernizare capete de linii Andrei Andraș

Noul terminal de transport din zona gării a primit avizul Comisiei de circulație

În Comisia de circulație din 7 iulie a fost avizat proiectul „Terminal transport urban Gara Brașov”, proiect finanțat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, apelul de proiecte cu numărul POR/182/4/1/, componenta 1: POR/2017/4/4.1/1, aferent Axei prioritare 4: Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Obiectivul specific 4.1: Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

Valoarea totală a proiectului este de 14.345.209,68 lei din care 14.292.277,22 lei reprezintă valoarea totală eligibilă, la care contribuția Municipalității este de 2%.

Proiectul presupune amenajarea, în stânga gării (parcarea publică dinspre complexul comercial Unirea), a unui terminal de transport în comun și a peroanelor care asigură oprirea a 12 autobuze, respectiv 9 locuri pentru autobuzele cu lungime maximă 13m și 3 locuri pentru autobuze articulate cu lungime maximă de 18,3m. Din acestea, 4 locuri sunt destinate încărcării autobuzelor electrice și sunt echipate cu stații de încărcare. În plus, amplasamentul a fost prevazut și cu 7 locuri de parcare pentru autoturismele persoanelor cu handicap.

Amenajarea care va deservi viitoarea autogară, alcătuită din 10 peroane îmbarcare/ debarcare călători, va fi acoperită cu o copertină cu înălțimea maximă de 9 m. Copertina va fi acoperită cu gazon și va fi prevăzută cu panouri fotovoltaice.

Spațiul verde de la sol va fi amenajat tot cu gazon și prin plantarea a 70 de arbori, precum și a 20 de arbuști decorativi.
0.jpg (392.28 KB; downloaded 2589 times)
Primăria Municipiului Brașov

 


Re: Modernizare capete de linii ByOnu

Inainte sa nu-mi placa, vin cu niste intrebari retorice:

1. ce se intampla cu terminalul actual care este mult mai facil?
2. de ce nu se prelungeste reteaua de troleibuz de pe Bd. Victoriei pana in terminal? Nu ar fi utila o astfel de legatura cu troleibuzul? Sau este musai sa vada tot poporul cum paseste in Brasov ca orasul este unul <smart> si are autobuze electrice?
3. autobuzele chiar vor trebui sa piarda un minut si sa dea roata intregului terminal?

 


Re: Modernizare capete de linii Chev Celios

Din cate vad pe planul acesta si parca s-a mai vorbit pe aici despre proiect, vad ceva despre o parcare pe partea dreapta a schemei?? Se vede ca la plecare autobuzul trebuie sa ocoleasca iesirea din parcarea subterana. In dreapta de tot se vede ceva ce pare a fi o parcare pe mai multe nivele.

 


Modernizare capete de linii Andrei Andraș

ByOnu wrote here:
vin cu niște întrebări
1. Planurile anunțate sunt de a muta parcarea de la suprafață în subteran. Cu spațiul ulterior de la suprafață, n-am idee ce vor face. Ar fi frumos ceva părculeț, dar deja îmi și imaginez boschetarii populându-l.

2. Nu e vorba că trebuie să vadă lumea minunile electrice, dar în prezent pe 32 asta circulă. Și voi, dar și noi ne dorim Trollino pe 32, iar în viitor, de ce nu, chiar și pe 4 când se va remonta rețeaua spre Livadă (da, există această dorință la nivelul RATBV). Dar nu îi văd complicându-se cu adrese la ministere pentru modificarea proiectelor (autobuzele de pe 32 sunt cu Fondul de Mediu, cele de pe 4 sunt cu MDRAP).

3. Actuala configurație a intersecției nu permite altă ieșire spre centru din terminal. Nici în cea veche fără giratoriu nu era posibil. Totuși e o "evoluție" în comparație cu planul de anul trecut când ieșirea din capătul de linie s-ar fi făcut brusc la 90° tăind actualele benzi de circulație ce ies spre Făget.

În comparație cu schița de anul trecut, varianta prezentată acum mi se pare superioară. Ce-i drept, acum nu mai ai presiunile unei campanii electorale, iar timpul a permis realizarea unui plan mai corect din punct de vedere strict al transportului public deoarece actuala schiță prezintă câteva minusuri și decizii prietenoase mai mult cu mașinile decât cu pietonii: crearea unei benzi suplimentare de trafic atât pe Bulevardul Gării cât și lărgirea tot cu o bandă a giratoriului, dar și, se pare că va deveni realitate, crearea pasajului pietonal subteran de conectare a zonei Gării cu Bulevardul Victoriei, prin partea vestică.

 


Modernizare capete de linii Andrei Andraș

Încep lucrările pentru construirea celui mai mare terminal RATBV

Primăria Brașov a dat ordinul de începere a lucrărilor de construcție a „Terminalului de transport urban Gara Brașov”, proiect ce face parte din strategia municipalității de transformare a transportului în comun în principala alternativă de mobilitate urbană, în locul autoturismelor proprii. Deși termenul pentru realizarea acestui proiect este de 14 luni, obiectivul municipalității este ca finalizarea investiției să se facă până la sfârșitul anului.    

Terminalul va fi construit în zona parcării publice din stânga gării și va fi cel mai mare din Brașov, dispunând de 12 peroane (9 locuri pentru autobuze cu lungime maximă de 13m și 3 locuri pentru autobuze articulate), dintre care 4 vor fi dotate cu stații electrice cu încărcare rapidă.

„Luni am făcut predarea de amplasament, astfel că, de astăzi, pot începe lucrările de construire a terminalului de lângă Gara Brașov. Am avut o discuție cu constructorul cu privire la importanța finalizării lucrărilor cât mai repede, astfel că avem toate șansele ca până la sfârșitul anului să avem nu doar cel mai mare terminal RATBV, ci și cel mai modern pe care îl are Brașovul. Pe acoperișul autogării vom avea gazon, iar copertina peroanelor va fi prevăzută cu panouri fotovoltaice. Totodată, terminalul va însemna nu doar o zonă de peroane asfaltată, ci și amenajarea unui spațiu verde cu gazon. Vom planta 70 de arbori și 20 de arbuști decorativi, pentru confortul călătorilor care așteaptă autobuzul. Transformarea transportului public în principala soluție de mobilitate în orașul nostru presupune o creștere a calității serviciului pe toate nivelurile, de la autobuze electrice și troleibuze confortabile și care ajung la timp, cu benzi dedicate, la condiții de așteptare civilizate, astfel încât majoritatea brașovenilor și turiștilor să aleagă transportul în comun ca fiind cea mai bună variantă pentru ei”, a declarat primarul Allen Coliban.
0.jpg (512.67 KB; downloaded 1571 times)
Lucrările sunt executate de către Asocierea SC Romfit Grup SRL (lider) – SC Har&H SRL, valoarea contractului fiind de 15.648.350,35 lei fără TVA. Constructorul va realiza următoarele lucrări:
- construirea clădirii terminalului;
- amenajarea zonei carosabile destinate parcării autobuzelor;
- amenajarea de trotuare/alei și a 12 peroane pentru autobuzele RATBV;
- amenajarea spațiului verde.

Acoperișul autogării este tip terasă verde, circulabilă. Panta acoperișului este de 3%. Deoarece partea din spate a clădirii este parțial îngropată, spațiul verde de pe construcție comunică cu restul spațiului verde. Suprafața totală a acestui terminal este de 7.500 de m.p., suprafață ce include: autogara, peroanele, zona verde, aleile și locurile de parcare pentru persoanele cu dizabilități.
1.jpg (364.14 KB; downloaded 1571 times)
2.jpg (121.67 KB; downloaded 1571 times)
Primăria Municipiului Brașov

 


Modernizare capete de linii Andrei Andraș

Lucrările pentru construirea terminalului RATBV de la Gara Brașov au ajuns la faza de finisaje

Lucrările de construcție a terminalului de transport urban de la Gara Brașov se desfășoară într-un ritm alert; astfel, conform declarațiilor constructorului, acestea se vor finaliza în acest an, cu câteva luni mai devreme decât prevede contractul. Proiectul face parte din strategia municipalității de transformare a transportului în comun în principala alternativă de mobilitate urbană, în locul autoturismelor proprii.

Terminalul este construit în zona parcării publice din stânga Gării și va fi cel mai mare din Brașov, dispunând de 12 peroane, dintre care 4 vor fi dotate cu stații electrice cu încărcare rapidă. Valoarea lucrărilor este de aproape 16 milioane de lei, fără TVA, majoritatea fiind fonduri europene nerambursabile.

Deja au fost finalizate lucrările de infrastructură și branșamentele, clădirea terminalului a fost ridicată, de asemenea și structura metalică pentru copertina care va acoperi peroanele.
1.jpg (246.3 KB; downloaded 1046 times)
0.jpg (423.95 KB; downloaded 1046 times)
Primăria Municipiului Brașov

 


Modernizare capete de linii Andrei Andraș

Cel mai mare terminal RATBV va fi deschis în următoarele săptămâni

Lucrările de construcție a terminalului de transport urban Gara Brașov a ajuns la faza ultimelor finisaje. Lucrările la peroane, clădirea terminalului și branșamentele au fost finalizate, astfel că, după recepția de săptămâna viitoare, urmată de intabulare și darea în administrare către operatorul de transport, terminalul va deveni funcțional. Proiectul face parte din strategia municipalității de transformare a transportului în comun în principala alternativă de mobilitate urbană, în locul autoturismelor proprii.

Platforma carosabilă asigură locul pentru oprirea a 12 autobuze, respectiv 9 locuri pentru autobuze cu lungime maximă de 13 m și 3 locuri pentru autobuze articulate cu lungime de 18 m. Dintre acestea, 4 locuri sunt destinate încărcării autobuzelor electrice și sunt echipate cu stații de încărcare. În plus, amplasamentul a fost prevăzut și cu 7 locuri de parcare pentru autoturismele persoanelor cu dizabilități.

Lucrările sunt executate de către asocierea S.C. Romfit Grup S.R.L. – lider – cu S.C. Har&H S.R.L. Valoarea lucrărilor a fost de 16,4 milioane de lei, fără TVA, majoritatea fonduri europene nerambursabile.
Foto: Primăria Municipiului Brașov
0.jpg (482.36 KB; downloaded 646 times)
Foto: Primăria Municipiului Brașov
1.jpg (425.04 KB; downloaded 646 times)
Foto: Primăria Municipiului Brașov
3.jpg (361.81 KB; downloaded 646 times)
Foto: Primăria Municipiului Brașov
2.jpg (404.99 KB; downloaded 646 times)
Foto: Primăria Municipiului Brașov
10.jpg (366.75 KB; downloaded 646 times)
Foto: Primăria Municipiului Brașov
11.jpg (388.55 KB; downloaded 646 times)


 


Re: Modernizare capete de linii ByOnu

Ce se va intampla cu terminalul actual din fața gării?

 


Re: Modernizare capete de linii sorinache96

In zona din fata garii se va construi o parcare subterana, recent fiind lansata o licitatie in acest sens.

 


Re: Modernizare capete de linii cris_m

Uite asa arata un capat de linie civilizat, frumos.

 


Re: Modernizare capete de linii deprodio

Să vadă și cei din Iași, ce înseamnă un terminal multimodal. Nu incropeala aia din capăt Tutora...

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de infrastructură din județul Brașov  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420757 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use