Regiunile RomânieiBucovinaJudețul Suceava

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

34 posts, 22333 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Avem una dintre cele mai moderne autobaze pentru transport public electric din țară!

În luna septembrie 2022 vor veni ultimele 15 autobuze electrice de la firma Solaris, din Polonia.


În această săptămână va avea loc recepția finală la proiectul Autobaza electrică. Prin racordarea la gaz metan, lucrările sunt finalizate.

Autobaza este prevăzută cu hale moderne pentru întreținere și reparații, cu spălătorie auto și cu stație ITP. Se lucrează la dispeceratul de coordonare a traficului.

Mă bucură faptul că aici lucrează oameni tineri, specialiști în domeniu, coordonați de inginerul Andrei Potorac.

Asteptăm să vină, în luna septembrie 2022, ultimele 15 autobuze de la firma Solaris, din Polonia, pentru a avea parcul electric complet.

Doamne ajută!

Sursa: Facebook - Ion Lungu

 


Re: Stiri, noutati, perspective Aron

În această săptămână va avea loc recepția finală la proiectul Autobaza electrică. Prin racordarea la gaz metan, lucrările sunt finalizate.


ha! Nu ai cum sa nu razi un pic la fraza asta. Puteau sa zica la final ca o concluzie ca trebuie racordata reteaua de gaz dupa tot articolul, dar asa au preferat ca fix dupa "autobaza electrica" sa bage gaz metan :lol:

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Reînnoirea parcului de transport public de persoane prin achiziționarea de noi autobuze ecologice și crearea de noi stații de alimentare pentru autobuzele ecologice în Municipiul Suceava este unul din proiectele pe care Primăria Suceava le are în vedere, însă nu doar pentru sine, ci și pentru alte localități limitrofe. La ultima conferință de presă, primarul Ion Lungu a făcut referire la faptul că va avea discuții cu primarii localităților care fac parte din Zona Urbană Funcțională cu privire la ceea ce el a numit a fi „delegarea gestiunii” serviciului de transport de călători și cu privire la numărul de autobuze care ar urma să fie atribuit pe fiecare localitate în parte în sensul de a deservi un transport de călători în localitățile respective: orașul Salcea și comunele Adâncata, Bosanci, Ipotești, Mitocu Dragomirnei, Moara, Pătrăuți și Şcheia.

În ceea ce privește delegarea gestiunii, cotidianul Obiectiv de Suceava a arătat că există premise și, totodată, suficiente temeiuri legale pentru a putea delega în mod direct gestiunea serviciului de transport de călători unei societăți deja înființate și licențiate sau autorizate, fără a mai fi necesară organizarea unei licitații de concesionare iar în cazul acesta TPL SA Suceava s-ar putea încadra. Cât privește numărul de autobuze pentru fiecare localitate, Primăria Suceava nu a comunicat date oficiale de după ședința cu conducerile localităților mai sus amintite, dar a publicat ulterior un studiu intitulat Planul de Acțiune pentru Energie Durabilă și Climă (PAEDC) al Municipiului Suceava pe perioada 2020 – 2030 din care rezultă limpede despre câte autobuze ecologice ar fi vorba.

Deși în PAED nu se face referire la așa numitul ZUF, ci la faptul că „proiectul face subiectul unui parteneriat între Municipiul Suceava și unitățile administrative teritoriale care fac parte din zona metropolitană (s.n.)” iar obiectivul specific este „Modernizarea parcului auto al zonei metropolitane (s.n.) Suceava” precizăm că referirile ulterioare sunt, totuși, doar la localitățile din cadrul ZUF, nu al ZM aceasta din urmă fiind mai largă. Implementarea proiectului ar dura 48 de luni iar valoarea totală a fost estimată la 57 de milioane de euro. Modernizarea parcului auto pentru transportul în comun în localitățile din cadrul ZUF Suceava se va face nu doar ca urmare a achiziționării de vehicule electrice, ci și prin realizarea unei rețele de puncte de încărcare pe teritoriul municipiului în vederea reducerii emisiilor de CO2 și a consumului de combustibil.

Conform PAEDC, proiecția necesarului de autobuze și stații de încărcare pe fiecare localitate în parte este următoarea: MUNICIPIUL SUCEAVA – 8 autobuze de dimensiune mica (7m), 18 autobuze de dimensiune mare (12m), 28 stații de încărcare lente, 23 stații de încărcare rapidă; ORASUL SALCEA – 6 autobuze (7 m), 3 stații încărcare rapide, 6 stații încărcare lente, 14 stații transport public; COMUNA ADÂNCATA – 3 autobuze (7 m), 2 stații încărcare rapide, 3 stații încărcare lente, 7 stații transport public; COMUNA BOSANCI – 8 autobuze (7 m), 4 autobuze (12 m), 4 stații încărcare rapide, 8  stații încărcare lente, 14 stații transport public; COMUNCA IPOTESTI – 8 autobuze (7 m), 4 autobuze (12 m), 4 stații încărcare rapide, 8 stații încărcare lente, 14 stații transport public; COMUNA MITOCU DRAGOMIRNEI – 3 autobuze (7 m), 2 stații încărcare rapide, 3 stații încărcare lente, 7 stații transport public; COMUNA MOARA – 3 autobuze (7 m), 2 stații încărcare rapide, 3 Stații încărcare lente, 6 stații transport public; COMUNA PATRAUTI – 3 autobuze (7 m), 2 stații încărcare rapide, 3 stații încărcare lente, 9 stații transport public.

De asemenea, pentru serviciul de transport public de călători în localitățile menționate, Municipiul Suceava a mai prevăzut în PAEDC proiectul: „Creșterea mobilității urbane prin realizarea unui hub de transport și autobază”. Obiectivul principal al proiectului este acela de creare a un hub de transport care să asigure o acoperire la nivel metropolitan și care să determine reducerea emisiilor de CO2 și fluidizarea traficului rutier. Activitățile avute în vedere în realizarea proiectului sunt: platforma de parcare; module de parcare și zone de transfer; sistem automatizat de tranzit pentru autoturisme și biciclete; Sisteme de informare călători cu mesaje variabile; spații special amenajate pentru călători; integrare cu portalul de informare și programare rute de călătorie pentru pasageri; stație de încărcare mașini electrice; sisteme de e-ticketing; sistem de iluminat al parcării; sistem de supraveghere video. Perioada estimată a fi implementat acest proiect începe nu mai devreme de 2023 și se va termina cel târziu în 2029, în funcție de data la care va începe implementarea proiectului și de durata efectivă a acestuia care nu va depăși 26 de luni, potrivit specificațiilor PAEDC. Costurile proiectului au fost estimate la 100 de milioane de lei. Indicatorii proiectului sunt: reducerea cu 4% a valorilor traficului rutier urban, creșterea cu 12% a numărului de pasageri pentru transportul public, reducerea cu 2% a emisiilor de CO2 și reducerea cu 0,4% a numărului de șomeri. Implementarea proiectului poate determina următoarele: creșterea mobilității urbane prin descurajarea utilizării autoturismului propriu în special de către cei care locuiesc în afara orașului și lucrează în Municipiul Suceava; diminuarea duratelor de călătorie atât la nivel urban și periurban; creșterea accesibilității la punctele de interes aferente zonei deservite; creșterea nivelului de siguranță a rețelei de transport.

Sursa: Obiectiv de Suceava

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Din Zona Urbană Funcțională (ZUF) fac parte, pe lângă municipiul Suceava, localitățile  Șcheia, Salcea, Mitocu Dragomirnei, Ipotești, Adâncata, Bosanci, Moara, Pătrăuți. Conform primarului Ion Lungu, necesarul de mijloace de transport este de 24 de autobuze mari și 57 de microbuze. Într-o primă etapă, prin PNRR, au fost prealocate ZUF Suceava 17,956 milioane de euro,a stfel că vor putea fi achiziționate 24 de autobuze mari și 9 microbuze și vor mai fi amenajate 24 de stații de încărcare standard și 8 stații rapide, urmând ca restul de mijloace de transport să fie cumpărate printr-un alt proiect.

Municipiul Suceava alături de cele opt localități componente ale Zonei Urbane Funcționale vor depune un proiect privind transportul electric metropolitan în vederea accesării finanțării prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Un anunț în acest sens a fost făcut de primarul Ion Lungu în declarația de presă de miercuri, 9 februarie.  Primarul Sucevei a arătat că Ministerul Dezvoltării a lansat deja două componente ale PNRR și că se vor putea depune proiect în vederea accesării de fonduri, proiectul ZUF Suceava pentru noi mijloace de transport electric urmând a fi depus până la 1 aprilie. „Ne mișcăm foarte repede să depunem proiectul până la 1 aprilie pentru că termenele sunt foarte scurte. Sperăm ca cele opt localități să colaboreze și mă refer la șcheia, Salcea, Mitocu Dragomirnei, Ipotești, Adâncata, Bosanci, Moara, Pătrăuți pentru că trebuie să venim cu hotărâri de consiliu local pentru terenurile pe care trebuie să amenajăm stațiile de încărcare”, a spus Ion Lungu.

De asemenea, Ion Lungu a precizat că estimarea făcută de firma care lucrează la studiul de oportunitate arată că “necesarul de mijloace de transport pentru ZUF este de 24 de autobuze mari și 57 de microbuze. Vom avea discuții pe aceste subiecte poate pe 20 februarie cu partenerii din ZUF. Mă bucur să lucrurile au început să se miște pe Programul Operațional Regional – POR”, a spus Ion Lungu.

Într-o primă etapă pe PNRR, a spus Lungu, conform sumelor prealocate ZUF Suceava de 17,956 milioane de euro, vor putea fi achiziționate 24 de autobuze mari și 9 microbuze și vor mai fi amenajate 24 de stații de încărcare standard și 8 stații rapide, urmând ca restul de mijloace de transport să fie cumpărate pe un alt proiect promovat pe POR.

Sursa: Obiectiv de Suceava

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Monitorul de Suceava
Autobuzul TPL de pe linia 8, între municipiul Suceava și Aeroport, intră în circulație de joi

Începând de joi, 15 decembrie, între municipiul Suceava și Aeroportul “Ștefan cel Mare”, din Salcea, va circula un autobuz TPL, pe traseul nr. 8 - o linie nou înființată, la cererea sucevenilor.

“Autobuzul va circula non-stop, între municipiul Suceava și Aeroportul Ștefan cel Mare Suceava. Plecarea va fi din Gara Burdujeni, din oră în oră, la fix. La întoarcere, tot timpul, la și jumătate va pleca de la aeroport.
Pe timpul zilei (8:00 - 21:59), traseul autobuzului cu nr. 8 va fi între Gara Burdujeni și aeroport, retur via Orizont.
Autobuzul de noapte va circula între orele 22:00 - 07:59, iar circuitul acestuia va fi extins până în Obcini”, a precizat viceprimarul Sucevei, Lucian Harșovschi, care coordonează transportul public local.

Prețul unui bilet de călătorie, valabil 100 de minute, inclusiv în municipiul Suceava, va fi de 10 lei.
În același preț, de 10 lei, călătorul poate coborî la o stație din Suceava și urca în care mijloc de transport TPL vrea, către direcția dorită, în intervalul de valabilitate al biletului.

Prețul unui abonament lunar, nominal, este de 120 de lei, iar pentru abonamentul nenominal, care poate fi luat de companii sau instituțiile din acea zonă, pentru a fi dat mai multor angajați, este de 150 de lei.

Abonamentele respective sunt valabile și pe raza municipiului Suceava.

 


Re: Stiri, noutati, perspective ByOnu

Călători uitați în microbuz, cu ușile închise. Șoferul Dorel a coborât să își ia de mâncare. "Am bătut în geam să ne audă, dar nimic!"

Doi călători au fost uitați în microbuz chiar de șoferul care îi aducea la oraș. S-a întâmplat marți, la prânz, în municipiul Suceava. Cu gândul să își ia ceva de mâncare de la un chioșc din zonă, bărbatul a tras microbuzul pe dreapta, a coborât și a închis ușile. "Am bătut în geam să ne audă cineva, dar nimic!", le-a declarat unul dintre călători jurnaliștilor de la Monitorul de Suceava. După ce a urmărit întreaga scenă pe camerele video din microbuz, conducerea societății de transport public local a anunțat că șoferul va fi sancționat disciplinar cu micșorarea salariului și va rămâne și fără loc de muncă din luna martie, când contractul său de muncă urma să fie prelungit. Întâmplător sau nu, pe șoferul care și-a uitat călătorii în microbuz îl cheamă... Dorel.

Incidentul a avut loc marți, în jurul prânzului, în stația Orizont din municipiul Suceava. Microbuzul de pe linia 22 aducea călătorii din Burdujeni Sat, un cartier mărginaș al orașului. Cu gândul să își ia ceva de mâncare, șoferul a tras mașina pe dreapta, a coborât și a mers până la un chioșc din zonă. A uitat, însă, că în microbuz erau și călători, cărora ar fi trebuit să le deschidă ușa. "Ne-a lăsat aproximativ 10 minute în autobuz. Am ajuns în stație la 15:33 și la 15:42 a revenit și a deschis ușile. Nu am pățit așa ceva niciodată... Am bătut în geam, să ne audă cineva, să îl anunțe că suntem acolo, dar nimic. Am sunat pe numerele de telefon de la TPL (n.r. societatea de transport public local), nu a răspuns nimeni. Mai era o femeie care se grăbea să ia copilul de la grădiniță... Asta e bătaie de joc! Așa cum bătaie de joc este și cum au schimbat traseele microbuzelor, de ajung doar până la Orizont", a declarat Andrei pentru Monitorul de Suceava. Potrivit presei locale, de la 1 ianuarie 2023 au apărut o serie de modificări la traseele și orarele liniilor secundare de transport public din Suceava. Sesizată despre incident, conducerea societății de Transport Public Local Suceava a verificat reclamația pe camerele video din microbuz. Când a văzut că se confirmă, directorul Gabriel Petruc a anunțat că șoferul Dorel C. va fi sancționat cu micșorarea salariului. În plus, din luna martie, contractul său de muncă ce urmează să expire nu va mai fi prelungit.

Sursa articol si VIDEO: https://www.digi24.ro/stiri/calatori-uit ... -2211549

 


Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Suceava  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420657 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use