Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

661 posts, 188931 views
 
Go to page:  1  ... 42 43 44 45 46 47 48
 
 

📖 Pagination options
  • shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective shoppy

Pe DN1 si DN10 sunt deja facute, posibil si pe DN13C.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective orex

CNAIR reziliază contractele cu Tirrena Scavi!
Având în vedere slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează, managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor.

Precizăm că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%.

De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022.

Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021).

Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră.

CNAIR va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil.

Constructorii trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani.

PS
Extrem de putin 3(ani) sa-i tii pe bara. Minim 5(cinci) ani ar fi trebuit sa fie spectatori toti cei care trateaza subiectul astfel! :yes:

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective orex

𝗩𝗲𝘀𝘁𝗲 𝗯𝘂𝗻𝗮 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗮 𝗱𝗲 𝗽𝗲 𝗮𝗺𝗯𝗲𝗹𝗲 𝗺𝗮𝗹𝘂𝗿𝗶 𝗮𝗹𝗲 𝗣𝗿𝘂𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶
A fost aprobată finanțarea pentru 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗶𝗮 𝗣𝗼𝗱𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 (𝗥𝗢) – 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 (𝗠𝗗), proiect depus de România în cadrul programului Mecanismul pentru Interconectarea Europei (Connecting Europe Facility #CEF) în valoare de 16.486.604 euro. În scurt timp, urmează începerea procedurii de licitație pentru execuția lucrărilor.
Principalele caracteristici prevăzute sunt:
✅️ 261,20 m lungime pod nou peste Prut
✅️ 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
✅️ 8 m lățime parte carosabilă
✅️ 1 km lungime traseu
✅️ 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
✅️ punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor

➡️ Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

➡️ Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

ℹ️ Studiul de fezabilitate a fost finalizat de către partea română, precum și obținerea Acordului de Mediu, care a fost emis în data de 18 noiembrie.
ℹ️ Podul face parte din proiectul Autostrăzii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei.

Ne bucurăm de o bună colaborare cu reprezentanții Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale din Republica Moldova, motiv pentru care sunt convins că vom realiza cât mai repede ceea ce ne-am propus.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri, noutăți, perspective orex

𝟮𝟬𝟮𝟯 - 𝗻𝗼𝗶 𝗽𝗿𝗲𝗺𝗶𝗲𝗿𝗲 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗮 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿𝗮 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺𝗮𝗻𝗶𝗮
Anul acesta vom avea parte de câteva premiere pentru infrastructura rutieră din România, și anume:
1️⃣ 𝟭𝟬𝟬𝟬 𝗸𝗺 𝗱𝗮𝘁𝗶 𝗶𝗻 𝘁𝗿𝗮𝗳𝗶𝗰: depășim borna de 1000 km de autostradă dați în trafic. România are, în prezent, 994 km de drumuri de mare viteză. Știu că a durat mult, mult prea mult, dar trendul ascendent din ultimii 3 ani în ceea ce privește investițiile în infrastructura rutieră, ne permite să spunem că vom atinge borna de 2000 km până în anul 2030.
2️⃣ Toți cei aproximativ 𝟯𝟮𝟬 𝗸𝗺 ai Autostrăzii Ploiești-Pașcani (Autostrada Moldova) #A7 vor fi în execuție până în primăvara acestui an, ceea ce înseamnă că numai aici vor fi 13 șantiere deschise.
3️⃣ 𝟭𝟬𝟬𝟬 𝗸𝗺 𝗰𝘂 𝗰𝗼𝗻𝘁𝗿𝗮𝗰𝘁 𝗱𝗲 𝗲𝘅𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝗲 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶: la finalul anului 2023 depășim și borna de 1000 km de drumuri de mare viteză cu contract de execuție pentru lucrări. Pe lângă cei 554km drum de mare viteză contractați pentru execuție până acum, anul acesta vom mai semna contracte de execuție pentru încă aproximativ 680 km (405 sunt deja in licitație).
4️⃣ 𝗣𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝘁𝗿𝗼𝗻𝘀𝗼𝗻 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗹𝗮 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗶𝗻𝗰𝗲𝗽𝗲 𝗰𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝗶𝗮 𝗶𝗻 𝘇𝗼𝗻𝗮 𝗺𝗼𝗻𝘁𝗮𝗻𝗮 și care prevede și construcția unui 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹 de autostradă cu o lungime de 1,3 km: Lotul 4 Țigveni - Curtea de Argeș al Autostrăzii Sibiu-Pitești. Autostrada Sibiu-Pitești este cel mai important proiect de infrastructură rutieră și, totodată, cu cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.
5️⃣ Depășim 𝟱𝟬 𝘀𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿𝗲 𝗱𝗲𝘀𝗰𝗵𝗶𝘀𝗲 pentru execuția proiectelor majore de infrastructură rutieră în toată țara.

Anul acesta vom face tot posibilul să dăm în trafic minimum 126 km drum de mare viteză și câteva obiective de investiții principale și contăm, bineînțeles, pe menținerea unei mobilizări bune din partea antreprenorilor, dar și pe creșterea acesteia, acolo unde nu este la un nivel optim. Ne referim la finalizarea următoarelor proiecte, și nu numai:
✅️ Autostrada Bucureștiului A0 - Lot 1 Sud: 16,93 km
✅️ Autostrada Bucureștiului A0 - Lot 2 Sud: 16,32 km
✅️ Autostrada Bucureștiului A0 - Lot 2 Nord: 19 km
✅️ Autostrada Transilvaniei A3 Nușfaĺău-Suplacu de Barcău: 13,55 km
✅️ Autostrada Transilvaniei A3 Chețani-Câmpia Turzii: 15,69 km
✅️ Legătură Centura Oradea cu Autostrada A3 (Biharia): 12,46 km
✅️ DX12 Craiova-Piteşti Tronson 3: 31,75 km
✅️ Pasajul rutier Berceni
✅️ Pasajul rutier Olteniței - Popești-Leordeni
✅️ Pasajul denivelat superior DN 21 - Drajna
✅️ Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila și drumurile de legătură

↗️ Din poziția de coordonator al infrastructurii rutiere din România, împreună cu directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol, sunt bucuros că 𝟮𝟬𝟮𝟮 𝗮 𝗳𝗼𝘀𝘁 𝗮𝗹 𝘁𝗿𝗲𝗶𝗹𝗲𝗮 𝗮𝗻 𝗰𝗼𝗻𝘀𝗲𝗰𝘂𝘁𝗶𝘃 𝗽𝗲 𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗹-𝗮𝗺 𝗶𝗻𝗰𝗵𝗶𝘀 𝗰𝘂 𝗿𝗲𝗰𝘁𝗶𝗳𝗶𝗰𝗮𝗿𝗲 𝗯𝘂𝗴𝗲𝘁𝗮𝗿𝗮 𝗽𝗼𝘇𝗶𝘁𝗶𝘃𝗮, continuând trendul ascendent al alocărilor financiare hotărâte de guvernarea #liberală.

↗️ Prin rectificare bugetară pozitivă ne referim la suplimentarea sumelor alocate inițial de către Guvernul României pentru infrastructura de transport, în condițiile în care în ultimii 10 ani (până în 2019) au fost doar rectificări bugetare negative, luându-se bani de la transporturi. Doar rectificările bugetare pozitive din 2020 - 2022 au însumat +4,8 miliarde lei.

 


Go to page:  1  ... 42 43 44 45 46 47 48
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2028 forum members have written 389599 posts in 4820 topics and 474 subforums.

 

© 2009 - 2023 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use