Zona metropolitană BucureștiUnitățile de întreținere și exploatare ale STB

 

Topic: Depoul Victoria

123 posts, 70905 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Depoul Victoria ByOnu

Rog colegii care cunosc situația să pună o actualizare a turației exacte a depoului / linii, zi lucratoare / weekend, eventual si pe ora varf / in afara orei de varf.

 


Re: Depoul Victoria TrainWrecker

Depoul Victoria la data de 24.09.2022 (turatie)
1 - 7/5 (+Dudesti)
5 - 10/6
43 - 4/3
44 - 6/3

In afara orelor de varf:
1 - 6/4
5 - 7/5
43 - 3/2
44 - 4/2

Programul in afara orelor de varf variaza foarte mult si nu este unul stabil asa ca ce am scris mai sus este o estimare.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Victoria V2A

Turația valabilă din 24.10.2022:

1 - 7/5 (+10/8 Dudești)
5 - 10/6
10 - 7/5 (+10/8 Dudești)
44 - 5/3

Total: 29/19 ture.

 


Re: Depoul Victoria Gabi23

Turația Dep. Victoria - 02.01.2023:

1 - 7/5
5 - 10/6
10 - 7/5
11 - 5/3

Total: 29/19 ture.

 


Re: Depoul Victoria ByOnu

Robert24 wrote here:
Cel putin o parte a Depoului Victoria / fost "Ilie Pintilie" / in original "Bonaparte", ar trebui obligatoriu sa se transforme in muzeu. Nu pentru ca e mai central, ci pur si simplu pentru ca este cel mai vechi depou de tramvaie din Bucuresti.

Istoria lui incepe in vara anului 1871, cand societatea engleza "Harry Hubert de Mervee" a obtinut autorizatia de a instala primele linii de tramvai cu cai.

Un an mai tarziu s-a dat in folosita prima linie de tramvai bucuresteana, traseu care pornea de la Gara Targovistei pana la Piata Sf. Gheorghe. Ulterior acest traseu a fost prelungit pe Cal Mosilor pana la Bariera Mosilor (aprox. intersectia cu Sos. Mihai Bravu).

Asadar, constructia acestui depou a inceput acum mai bine de 150 de ani, iar de-a lungul vremii a gazduit aproape toate tipurile de tramvaie care au circulat in Bucuresti. S-a ales acest loc, pur si simplu pentru ca era la marginea orasului.

Iata o harta din 1871:




O alta harta de la sf. secolului XIX:




Si planul cadastral din 1911:






Tot din partea lui @Robert24, completăm istoria Depoului Bonaparte / Ilie Pintilie / Victoria cu o serie de informații valoroase. Sumplimentar, am completat, la randul meu, informatiile si fotografiile.


La data de 3 iulie 1916, concesiunea societatii de exploatare a tramvaiului vechiu, prima Societate Anonimă Română de Tramvaiuri, a expirat și astfel Depoul Bonaparte a devenit proprietate a STB.


În anul 1926 începe prima modernizare a depoului și sunt construite primele două hale.
Sursa: Dările de seamă ale STB din anul respectiv.
1926.png (261.15 KB; downloaded 3052 times)


În anul 1927 se mai construiesc încă două hale: nr.3 și 4.
Sursa: Dările de seamă ale STB din anul respectiv.
1927.png (45.14 KB; downloaded 3052 times)


În anul 1928 se finalizează sistematizarea remizei, construindu-se încă patru hale: nr.5, 6, 7 și 8.
Sursa: Dările de seamă ale STB din anul respectiv.
1928.png (94.79 KB; downloaded 3052 times)


În anul 1936 are loc o extindere majoră, construindu-se 1435 metri liniari de linie nouă. Se atinge, astfel, apogeul sistematizării interbelice a Depoului Bonaparte.
Sursa: Dările de seamă ale STB din anul respectiv.
1936.png (38.67 KB; downloaded 3052 times)


În anul 1944, Depoul Bonaparte a fost bombardat masiv în timpul atacului aerian al aliaților din al doilea război mondial asupra Bucureștiului. În toamna aceluiași an încep reparațiile, care se vor extinde până în 1948.
Sursa: Dările de seamă ale STB din anul respectiv.
1948.png (212.86 KB; downloaded 3052 times)


Captură aeriană a amplasamentului în 1944. Se remarcă faptul că existau toate Halele nr.1-8, la lungimile originale de aprox.100m.
Sursă imagine: https://muzeuldefotografie.ro/2015/05/bu ... lie-1944

1944.jpg (102.26 KB; downloaded 3052 times)


Clădirea actualei Tipografii STB fotografiată în anul 1952, pe amplasamentul fostei Hale de parcare nr.8. Se remarcă faptul că imobilul este în curs de amenajare. Se remarcă faptul că Hala nr.7 nu mai exista la momentul respectiv.
Sursă imagine: AGERPRES - https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/15331211

1952.jpg (66.19 KB; downloaded 3052 times)


Februarie 1954. Sunt vizibile doar Halele nr.1, 2, 3, 4.
Sursă imagine: captură video A.N.F.

Februarie1954_DepVictoria.png (749.7 KB; downloaded 3052 times)


1962. Sunt vizibile doar Halele nr.1, 2, 3, 4.
Sursă imagine: cartea “Din Istoria Transportului de Călători în București”, autor Alexandru Cebuc

1962.jpg (338.93 KB; downloaded 3052 times)

 


Re: Depoul Victoria ByOnu

Amplasamentul celor 8 hale după finalizarea lor în 1928.





Halele depoului Bonaparte Victoria dupa 1928.jpg (468.69 KB; downloaded 3030 times)



Amplasamentul la nivelul anului 1966. Se remarcă faptul că Halele sunt la lungimile originale, de aprox.100m.
Sursă imagine: https://fostulbucuresti.github.io
1966.jpg.png (807.94 KB; downloaded 3031 times)



Conform STB, în anul 1968 a avut loc un incendiu ce a distrus halele. Acesta este, posibil, momentul în care au dispărut toate celelalte hale, iar actualele Hale nr.1 și 2 au fost scurtate la 45m lungime în urma avariilor produse.
STB propunea, în 2020, reconstruirea halelor dispărute, păstrându-se amplasamentul și arhitectura originală.


Harta amplasamentului la nivelul anului 1974.
1974.png (129.06 KB; downloaded 3031 times)

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Victoria V2A

Turația actuală:

1 - 7/6 (+10/7 Dudești)
5 - 10/6
10 - 7/5 (+10/8 Dudești)
11 - 5/0 (+3/3 Militari, 3/0 Alexandria, 1/3 Bucureștii Noi, 0/4 Giurgiului)

Total: 29/17 ture.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Victoria V2A

Turația valabilă din 01.08.2023:

1 - 3/0
5 - 10/6
10 - 4/2
11 - 9/7

Total: 26/15 ture.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Victoria V2A

Turația actuală:

1 - 5/1 (+12/12 Giurgiului)
5 - 10/6
11 - 9/7 (+1/3 Bucureștii Noi și 2/0 Giurgiului)

Total: 24/14 ture.

 


Re: Depoul Victoria 1689

Aprilie - 29 de ture
August - 26 de ture
Decembrie - 24 de ture…

Voua nu ca sugereaza nimic tendinta asta …?

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Depoul Victoria V2A

Turația valabilă din 27.04.2024:

11 - 9/7 (+3/0 Alexandria și 0/3 Bucureștii Noi)
44 - 6/3 (+0/1 Bucureștii Noi)
55 - 9/2 (+1/0 Titan și 0/4 Dudești)

Total: 24/12 ture.

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Unitățile de întreținere și exploatare ale STB  • 
Choose destination

Since our 2306 forum members have written 422900 posts in 5268 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use