Despre asociație și site-urile metrouusor.comAsociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informațiiPetiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”

 

Topic: Delimitarea culoarului unic de pe Șos. Olteniței

14 posts, 2621 views
Delimitarea culoarului unic de pe Șos. Olteniței Asociația Metrou Ușor

Asociația Metrou Ușor a trimis către instituțiile responsabile ( Direcția Transporturi din Primăria Municipiului București, Primăria Sectorului 4, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov, Societatea de Transport București S.A. ) o Solicitare de informații de interes public privind reinstalarea separatoarelor culoarului unic de transport public (tramvai+autobuz) de pe Șos. Olteniței.

Vă invităm să citiți documentul.
AMU nr35 26 09 2022 Delimitarea culoarului Sos Oltenitei.pdf
AMU nr35 26 09 2022 Delimitarea culoarului Sos Oltenitei.pdf (204.89 KB; downloaded 299 times)

 


Re: Diverse andreiiul

Din pacate presimt ca vor exista raspunsuri doar de la PMB, STB si ADITPBI prin care toti vor arunca pisica in curtea PS4 iar acestia din urma vor uita sa raspunda (in stilul specific). Daca PS4 va raspunde, sunt dispus sa fac pariu ca vor zice ca inca nu este finalizata reabilitarea soselei, ramanand de reabilitat covorul asfaltic (candva, intr-o zi cu soare)

 


Re: Diverse Asociația Metrou Ușor

Asociația Metrou Ușor wrote here:
Asociația Metrou Ușor a trimis către instituțiile responsabile ( Direcția Transporturi din Primăria Municipiului București, Primăria Sectorului 4, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov, Societatea de Transport București S.A. ) o Solicitare de informații de interes public privind reinstalarea separatoarelor culoarului unic de transport public (tramvai+autobuz) de pe Șos. Olteniței.


Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (ADI TPBI) este prima institutie care ne-a răspuns cu privire la acest subiect.

Vă invităm să citiți răspunsul atașat.
Raspuns ADITPBI nr34195 04 10 2022 Delimitarea culoarului Sos Oltenitei.pdf
Raspuns ADITPBI nr34195 04 10 2022 Delimitarea culoarului Sos Oltenitei.pdf (366.27 KB; downloaded 270 times)

 


Re: Diverse andreiiul

Vazand raspunsul si HCGMB referitor la transferul strazilor, oare cand se indeplineste acel scop prevazut? Vorbim totusi de 5 ani de la transfer si in afara de Sincai si Oltenitei, restul de strazi sunt amenajate conform celor stipulate dar inca nu sunt predate catre ASB. Oare chiar nimeni nu vrea sa-l deranjeze pe Baluta din combinatii?

 


Re: Diverse Asociația Metrou Ușor

Asociația Metrou Ușor wrote here:
Asociația Metrou Ușor a trimis către instituțiile responsabile ( Direcția Transporturi din Primăria Municipiului București, Primăria Sectorului 4, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov, Societatea de Transport București S.A. ) o Solicitare de informații de interes public privind reinstalarea separatoarelor culoarului unic de transport public (tramvai+autobuz) de pe Șos. Olteniței.


După ADI TPBI, Direcția Transporturi din PMB a răspus Solicitării noastre de informații, precizând că, cităm: "Comisia Tehnică de Circulație nu a emis un aviz pentru demontarea" separatoarelor de pe Șos. Olteniței.

În acest context, așteptăm în continuare cu interes răspunsurile Primăriei Sectorului 4 și STB S.A.
Raspuns PMB Directia Transporturi nr138817 din 20 10 2022 Delimitarea culoarului Sos Oltenitei.jpg (360.81 KB; downloaded 1741 times)

 


Re: Delimitarea culoarului unic de pe Șos. Olteniței Asociația Metrou Ușor

Societatea de Transport București S.A. a răspuns, în detaliu, Solicitării noastre de informații privind acest subiect.

Așteptăm în continuare răspunsul Primăriei Sectorului 4.

Vă invităm să citiți răspunsul atașat.
Raspuns STB SA nr90693 27 10 2022 Delimitarea culoarului Sos Oltenitei.pdf
Raspuns STB SA nr90693 27 10 2022 Delimitarea culoarului Sos Oltenitei.pdf (888.64 KB; downloaded 174 times)

 


Re: Delimitarea culoarului unic de pe Șos. Olteniței Asociația Metrou Ușor

Având în vedere faptul că au trecut 30 de zile de la trimiterea Solicitării de informații de interes public, Asociația a trimis astăzi Primăriei Sectorului 4 o Reclamație Administrativă, în conformitate cu Legea nr.544/2001.

 


Re: Delimitarea culoarului unic de pe Șos. Olteniței Asociația Metrou Ușor

Răspunsul Primăriei Sectorului 4:
Raspuns PS4 nr.72342 din 29.11.2022 Delimitarea culoarului Sos Oltenitei.jpg (1.02 MB; downloaded 1213 times)

 


Re: Delimitarea culoarului unic de pe Șos. Olteniței Asociația Metrou Ușor

Circulația pe Șoseaua Olteniței după înlăturarea separatoarelor.
20220503_084619.jpg (881.4 KB; downloaded 639 times)
20220503_084353.jpg (1.29 MB; downloaded 639 times)
20220503_084233.jpg (1.24 MB; downloaded 639 times)
20220503_084152.jpg (1.9 MB; downloaded 639 times)

 


Re: Delimitarea culoarului unic de pe Șos. Olteniței andreiiul

Avand in vedere ca primarul este orientat catre masini nu cred ca vede vreo problema in aceste poze. Poate doar acolo unde se depaseste prin stanga refugiului (desi ar fi in stare sa-l scoata si pe ala).
Din pacate zona asta de Bucuresti este parasita total de BPR. Acestia mai apar doar in cazul unor evenimente nefericite.

 


Re: Delimitarea culoarului unic de pe Șos. Olteniței Asociația Metrou Ușor

Asociația Metrou Ușor a trimis astăzi către partenerii din presă următorul comunicat:


Primăria Capitalei a pierdut de sub control arterele strategice ale Bucureștiului - studiu de caz: Șos. Olteniței

1. Colaj Sos Oltenitei mai 2022.jpg (933.2 KB; downloaded 1035 times)


💡 Șos. Olteniței a fost transferată în administrarea Primăriei Sectorului 4 de la Adiministrația Străzilor a Primăriei Generale, prin Hotărârea Consiliului General nr.148 din 2017. În august 2019, PMB recepționa lucrările de instalare a separatoarelor liniei de tramvai de pe aprox. 4km ai Șos. Olteniței. În aprilie 2021, PrimăriaSector4 a început demontarea acestora, sub pretextul lucrărilor de modernizare ale arterei.

📉 Cei afectați sunt miile de călători pentru care nu mai poate fi garantată predictibilitatea mijloacelor de transport public. Înlăturarea separatoarelor a dus la compromiterea predictibilității și la scăderea generală a siguranței participanților la trafic, autoturismele circulând și efectuând viraje pe linia de tramvai. Asta conduce la scăderea calității serviciului și la descurajarea utilizării transportului public, în antiteză cu trendul european de îmbunătățire a transportului public, mai ales în contextul încălzirii climatice și a crizei energetice.

⚠️ Asociația "Metrou Ușor" a monitorizat constant situația și a solicitat, în luna septembrie, răspunsuri tuturor instituțiilor abilitate: PMB, PS4, STB și ADI TPBI. Iată ce am aflat:

❌ PMB a aratat faptul că Direcția Transporturi - Comisia Tehnică de Circulație NU a avizat demontarea separatoarelor.

❌ ADI-TPBI arată că a sesizat Primăriei Sector 4 problemele apărute în fluența și siguranța circulației transportului public după demontarea separatoarelor, solicitând instituției REINSTALAREA acestora.

❌ Pe lângă lipsa avizelor PMB și TPBI, cel mai suprinzător răspuns este cel oferit de STB S.A., din care reiese nu doar că instituției nu i-a fost cerut avizul pentru demontarea separatoarelor infrastructurii de tramvai (aspect ce afectează direct compania prin circulația perturbată a tramvaielor și autobuzelor de pe culoarul unic), dar STB S.A. nici măcar nu a fost informată intituțional că urmează demontarea gardurilor pentru a face pregătirile interne necesare (notificarea conducatorilor auto și vatmanilor despre noile condiții). Și mai important este că lucrările de instalare a gardurilor sunt (sau erau) în garanție până în AUGUST 2024.

❌ Răspunsul oficial al PS4 a fost primit doar după repetate insistențe telefonice și cu depășirea cu o lună a termenului legal de 30 de zile de răspuns, conform Legii 544/2001. PS4 ne informează că lucrările de reabilitare a Șos. Olteniței sunt încă în curs, făcând parte din "Planul de regenerare urbană a Sectroului 4, 2020-2025". Autoritatea locală mai precizează că va "avea în vedere" montarea gardurilor după finalizarea lucrărilor. Primăria omite, însă, să precizeze ce lucrări mai sunt de executat și care este data estimativă a finalizării acestora, lăsând impresia că termenul ar putea fi oricând până în 2025, inclusiv. Mai mult, pe Șos. Olteniței nu există panouri de informare cu termene care să ateste faptul că artera ar fi încă, fizic, în șantier, la fel cum nu pot fi observate lucrări în curs. Lucrările de resistematizare pietonală și rutieră par a fi finalizate în toate zonele în care au fost efectuate lucrări.

❓ Răspunsul Primăriei Sectorului 4 contrazice, însă, chiar afirmația Primarului care, într-un comentariu pe Facebook, declara faptul că "decizia de a fi scoase acele garduri nu a aparținut Primăriei Sectorului 4".

⚠️ Din răspunsurile primite de la instituții, nu este clar unde sunt depozitate separatoarele demontate, bunuri înregistrate ca mijloc fix în patrimoniul Primăriei Generale. De asemenea, considerăm că prin demontarea unilaterală a unor componente de infrastructură ce aveau o garanție de 5 ani în curs, în aprilie 2021, la nici măcăr doi ani de la instalare (august 2019), se prejudiciază interesul cetățenilor și bugetul Primăriei Generale. Este neclar dacă garanția până în august 2024 va putea fi prelungită cu perioada în care acestea au fost demontate, sau chiar dacă se va mai putea relua garanția.

⛔ Din punctul nostru de vedere, Primăria Generală și instituțiile sale au scapat de sub control arterele strategice, cu precădere a celor pe care se regăsesc axe importante de transport public, pe care le-au predat în administrarea primăriilor de sector. Nu este prima dată când Primăria Sectorului 4 realizează unilateral lucrări care contravin interesului general al transportului public de la nivelul ariei metropolitane București-Ilfov. Amintim aici de Pasajul Metalurgiei, pentru care Primăria Capitalei a avizat o soluție constructivă ce includea spațiu dedicat la nivelul solului pentru tramvaiul rapid prevăzut pe inelul median în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030, document strategic aprobat la nivelul UE, în concordanță cu alte lucrări editilitare deja realizate din bugetul local precum Pasajul Nicolae Grigorescu (peste râul Dâmbovița) care are spațiu dedicat în perspectiva viitorului tramvai și stației de călători și al cărui traseu se continuă pe Str. Turnu Măgurele și Str. Luica. Primăria Sectorului 4, însă, a construit un pasaj simplu, exclusiv rutier, care va constitui o problemă reală pentru viitorul tramvai. Iar situația se poate repeta și la intersecția de la Apărătorii Patriei. Toate acestea, absolut de neînțeles, sub privirile tăcute ale Primăriei Generale și instituțiilor sale. Asistăm la situația în care ADI-TPBI și STB S.A. se roagă, la propriu, de Primăria Sectorului 4, să reinstaleze separatoarele.

🔗 Nu contestăm importanța implicării sectoarelor în dezvoltarea infrastructurii, însă aceasta trebuie făcută în armonie cu strategiile pe termen lung adoptate de Primăria Generală, respectiv cu Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Un exemplu pozitiv este implicarea Sectorului 2 pentru realizarea tramvaiului rapid de pe inelul median de pe raza sa teritorială (Str. Doamna Ghica), unde sectorul contribuie activ în realizarea pașilor premergători necesari și a documentațiilor.

⚠️ În ceea ce privește Șos. Olteniței, solicităm intervenția Primăriei Generale pentru clarificarea situației arterei și reinstalarea separatoarelor culoarului unic de transport public. Considerăm că siguranța participanților la trafic este afectată de dispariția separatoarelor, iar circulația transportului public este perturbată. Considerăm, de asemenea, că o investiție realizată din bugetul Primăriei Capitalei este sabotată, în detrimentul interesului cetățenilor, cât timp se tergiversează remontarea separatoarelor.


Vă invităm să citiți răspunsurile instituțiilor, în original, după cum urmează:
1️⃣ Solicitarea Asociației Metrou Ușor: https://forum.metrouusor.com/File?id=201830
2️⃣ Răspuns ADI-TPBI: https://forum.metrouusor.com/File?id=202093
3️⃣ Răspuns Comisia Tehnică de Circulație din PMB: https://forum.metrouusor.com/File?id=202795
4️⃣ Răspuns STB S.A.: https://forum.metrouusor.com/File?id=203123
5️⃣ Răspuns Primăria Sectorului 4: https://forum.metrouusor.com/File?id=204181

2. Comentariu Primar Sector 4 - septembrie2022.jpeg (123.57 KB; downloaded 1035 times)

3. Raspuns+PMB+Directia+Transporturi+nr138817+din+20+10+2022+Delimitarea+culoarului+Sos+Oltenitei.jpg (273.39 KB; downloaded 1035 times)

4. Raspuns+ADITPBI+nr34195+04+10+2022+Delimitarea+culoarului+Sos+Oltenitei_page-0001.jpg (911.32 KB; downloaded 1035 times)

5. Raspuns+STB+SA+nr90693+27+10+2022+Delimitarea+culoarului+Sos+Oltenitei_page-0001.jpg (1.02 MB; downloaded 1035 times)

6. Raspuns+PS4+nr.72342+din+29.11.2022+Delimitarea+culoarului+Sos+Oltenitei.jpg (504.74 KB; downloaded 1035 times)

 


Re: Delimitarea culoarului unic de pe Șos. Olteniței Asociația Metrou Ușor

În urma comunicatului Asociației Metrou Ușor din 7 decembrie 2022, primarul Sectorului 4 a declarat publicației G4Media faptul că PS4 are aviz de construire. Astfel, am trimis o solicitare către PS4 pentru a ne fi puse la dispoziție autorizația la care se face referire și avizele care au stat la baza emiterii autorizației, în special de la Comisia Tehnică de Circulație din PMB și STB S.A.


Update: Primarul Daniel Băluță a declarat pentru G4Media că există autorizație de construire pentru refacerea Șoselei Olteniței, iar gardurile despărțitoare de la tramvai vor fi montate din nou la finalul anului 2023, când se va termina lucrarea de refacere a arterei.

În legătură cu afirmatia ca gardurile de pe Șoseaua Olteniței au fost îndepărtate fara autorizație, precizez că artera e în reabilitare, având autorizație de construire emisă pe o durată de doi ani. Au fost efectuate lucrări la nivelul trotuarelor, afectând banda 1 de circulație. Ca atare, a fost necesară îndepărtarea temporară a gardurilor de la nivelul liniei de tramvai pentru a nu bloca traficul. Aceste garduri vor fi reamplasate după ce șoseaua va fi asfaltată și trasată, până la finalul anului 2023”, a declarat Băluță pentru G4Media.
AMU nr50 08.12.2022 Solicitare Sos Oltenitei.pdf
AMU nr50 08.12.2022 Solicitare Sos Oltenitei.pdf (556.13 KB; downloaded 33 times)

 


Re: Delimitarea culoarului unic de pe Șos. Olteniței Mircea G

Bune imagini . Dovedesc ca avem un oras total aiurea si nu am fost in stare sa reglementam , dezvoltam circulatia in jurul unui spatiu imens care trebuie ocolit in toate directiile , Parcul Tineretului .
Daca se facea podul de la MihaiB. cu directia , si bulevard spre bd-ul Brincoveanu ...
Daca se gasea o solutie de " taiat " parcul prin subteran la o adica ...
Asa , cu gindire zero , avem ce avem .

 


  • Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Delimitarea culoarului unic de pe Șos. Olteniței Costin

Acest subiect este dedicat initiativei Asociatiei de a deslusi misterul gardurilor demontate de pe Sos. Oltenitei si de a milita pentru reinstalarea lor. Discutiile colaterale despre oportunitatea unui culoar unib bus/tram, precum si altele derivate din acestea, au fost mutate in subiectul dedicat sectorului 4. Va rugam sa pastrati acest topic strict pentru discutii pe baza initiativei Asociatiei.

 


Home page  • 
Parent forum: Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”  • 
Choose destination

Since our 2028 forum members have written 389611 posts in 4820 topics and 474 subforums.

 

© 2009 - 2023 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use