MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Discuții diverse despre Metrorex

5430 posts, 1063470 views
 
Go to page:  1  ... 370 371 372 373 374 375 376  ... 388
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse despre Metrorex cosmindaniel

Va salut din partea stîngă a imaginii 👋

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex orex

ByOnu wrote here:
Ok. Am si eu boala mea pe cei care pun steagul pe dos. Daca esti atat de patriot incat sa agati steagul, ar trebui sa cunosti ca rosu-galben-ș-albastru nu reprezinta ordinea tricolorului. Ditai institutia.

N-ai vazut, tu, lancea! :rofl:

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex andrei11

Şi de ce încă există  legătura GdN 1 - GdN 2 ?
În plus harta ar trebui să reflecte realitatea din teren, nu ce o să fie cândva...

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex PTMZ

TrainWrecker wrote here:
Versiunea mea a hartii metrorex, cred ca este destul de buna.

E ok, doar un mic sfat: eu aș scoate semnele pentru stațiile accesibile, sunt foarte multe. În locul lor, aș pune un semn unde sunt stațiile neaccesibile, deoarece sunt mult mai puține și se mai degrevează din hartă.

 


Re: Sisteme de informare in statii punmeister

sab wrote here:
Si cand te gandesti ce luminoasa era statia Aparatorii Patriei la ianugurare si cum arata acum, ca o grota, cu plafonul dat jos.
Traiasca cei care distrug si nu pun nimic in loc...
Sursa foto : wikipedia

Ca tot vorbeam de grote, la Aviatorilor s-au montat tuburi LED noi in locul celor arse.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex sab

Așa se introduce la metroul lui Rex un traseu frigorific prin placa de beton. Ce naiba este bara asta, la ce folosește ? Hai să o tăiem, dacă ne stă in cale ... :popa:
20221130_193542.jpg (898.18 KB; downloaded 2927 times)

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex TrainWrecker

Pot sa confirm ca rama BM2 1009-2009 "Craita" are noile anunțuri vocale pentru M5.

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

Minune mare!
https://clubferoviar.ro/metrorex-va-term ... -profit/
Metrorex va termina anul 2022 pe profit
Ce jonglerii financiare or fi facut si cate fonduri dedicate investitiilor au deturnat pentru acoperirea cheltuielilor nesabuite?

 


Re: Montarea lifturilor de acces in statiile de metrou cosmindaniel

sab wrote here:
andrei11 wrote here:
cosmindaniel wrote here:
Tot nu pot pricepe cînd, cum și de ce a fost M1 numit M3 pentru o perioadă de timp. Ok, sigur o să vina cineva să-mi zică de ideile lui Ceaușescu, doar că acum ceva timp am văzut o poză din aceeași perioadă cu Basarab avînd aceleași semne cu M3 și M4. Dacă ar putea să-mi clarifice cineva lucrurile astea aș fi recunoscător
Basarabul n-a fost niciodată pe M 3, dacă e să fiu exact a fost pe  TL ( Tronsonul de legătură ).  8-)

Ba a fost, dovada imaginea.  Si nu numai ... :)

Istoria este ca după 1990 s-au tot gândit cum sa separe cele două ramuri ale fostei M1.
Au tot "jonglat" cu M1 si M3, ba chiar si cu cele două culori (roșu si galben) pană ce, in final, s-au decis care este M1 si care este M3 si care este roșie si care galbenă.

După ce Ceaușescu a modificat proiectul si fosta M3 a devenit prelungirea M1, era o situație extrem de stranie . Pe o ramură mergeai pe M1 pana la Crângași, apoi pe TL (calatorii nu știau de TL, pentru public era tot M1), apoi pe M3 (inițial verde) de la GdN la D2, deși nu schimbai metroul.
Trebuie spus ca ramura M1 care ajungea la gara era inițial roșie (inclusiv înainte de 1990), ba chiar o prelungiseră din pix pana la Victoriei sa ii dea o brumă de "logică", deși in proiect nu a fost niciodată așa, M3 începea la GdN. :) .
Mai întâi, plecând de la faptul ca M3 a fost in proiect GdN-D2, denumirea de M3 a fost prelungita si dincolo de GdN. Cum culoarea  verde s-a atribuit intre timp M4, au rămas la roșu (inclusiv tronsonul GdN-D2). Pe schița de mai jos se vede clar că era M3 (roșie) la Grozăvești si dincolo de Eroilor. Iar M1 galbena din Militari mergea dincolo de Eroilor. Logica la numerotație era ca M1 era axa E-V, M2 axa N-S si M3 o magistrală circulară.
Apoi cuiva (probabil au consultat un specialist in feng shui) i-a plăcut mai mult sa vadă galben in fata ochilor la gară (dovada foto de mai sus de la inaugurarea liftului, dar si schema de mai jos), așa că M3 Pantelimon-D2 a devenit galbenă, iar M1 roșie in Militari.
Ulterior le-a venit ideea măreață ca metroul din Militari (M1) să se oprească la Eroilor si, cum nu dădea bine să ai magistrala numerotată cu "1" doar un "ciot" de câteva stații, s-au gândit sa facă schimb M1 cu M3, dar au schimbat initial cu tot cu culoare.
Se vede ca au numit ciotul din Militari M3, M1 devenind ramura lunga, care ajungea la D2, dar in Militari era cu galben.
Apoi s-au sucit din nou la culori si avem situația de astăzi...
Long story short...  A fost mare haos la Metrorex, atât care este M1 și care M3, cât și la culori, in realitate a fost mai complicat decât am încercat sa explic .. :)

Mulțumesc frumos de explicație!

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor serbanandrei

Salut! O problema ridic si eu. De ani de zile majoritatea statiilor de pe magistrala 1, 2 si 3 care au (au avut) tavane false arata ca dupa bombardament. Se vad betonul si resturile de la constructia statiilor. Oare in viitorul apropriat exista vreo sansa ca statiile sa fie modernizate sau reamenajate? Sunt in aceasta stare de cel putin 5-6 ani. De cum arata peretii nu mai spun ca sunt mizerabili. Nici curatenia prin statii nu este ok. Chiar nu intereseaza pe nimeni ce se intampla la Metrou? Cand auzi de o plangere nu auzi decat de bani pentru salarii, dar a-si impune in regulamentul metroului si curatenia in statii. Statiile sunt ale nimanui asta este adevarul. Eu care circul zilnic pe 2 magistrale si traversez Pasajul la Unirii constat ce mizerie este in pasaj. Peretii sunt mazgaliti iar pe scari este jale. L-as invita la plimbare pe Ministrul Tranporturilor cu metroul, dar l-as tine doar cu ochii in tavan sa vada cum arata statiile. Sa vedem ce ar spune domnul Grindeanu.

 


Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor cris_m

@serbanandrei te rog sa acorzi mai multa atentie redactarii mesajelor! De asemenea, foloseste rational semnele de punctuatie. Multumesc.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Adaptarea stațiilor la nevoile nevăzătorilor sab

serbanandrei wrote here:
Oare in viitorul apropriat exista vreo sansa ca statiile sa fie modernizate sau reamenajate? Sunt in aceasta stare de cel putin 5-6 ani.
Nu, Piața Unirii 2 cred ca este de vreo 20 ani asa.
serbanandrei wrote here:
Chiar nu intereseaza pe nimeni ce se intampla la Metrou?

Se pare ca nu. Trăim în tara în care se considera ca tavanul nu este important, chipurile nu se uita nimeni in sus

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre Metrorex sab

andrei11 wrote here:
La Victoriei cred că s-a renunţat la 1&2 din cauza confuziei, Piaţa Victoriei 1 e pe M 2 şi Piaţa Victoriei 2 e pe M 1, de fapt era pe M 3...
Cât priveşte Gara de Nord, "pe pereţi" şi în anunţurile din tren parcă scrie / se aude numai Gara de Nord, fără 1 sau 2...

In trenuri nici nu are rost să anunțe "1" sau "2" pentru că nu ai cum sa ajungi decât într-o singura stație cu metroul in care ești.  Este irelevant sa spui "urmează stația Piața Unirii 1", in schimb calatorii se orientează după număr când vor sa își dea întâlnire într-o anumita stație ("ne vedem la Piața Unirii 1")
Situația stă așa :
- la Unirii si Dristor plăcuțele sunt cu 1 si 2
- la GdN si Victoriei nu exista numere pe plăcute
- nici la Eroilor nu avem numere, pentru că Eroilor 2 există de putină vreme si ar fi însemnat să schimbe toate plăcuțele de pe M1/3 dacă ar fi vrut sa denumească "Eroilor 2" stația M5
Asta unde sunt efectiv două stații, pentru că  acolo unde situația este discutabilă si de unde s-a iscat discuția clar nu avem numere (Basarab, Grigorescu ).
Cum se vede, situația nu este unitară. Daca la Dristor nu cred ca aveau alta soluție, deoarece avem aceeași magistrala care trece  prin ambele stații, este interesant de ce la Unirii au optat totuși pentru numere.

 


Re: Discuții diverse despre Metrorex subway guru

La gara initial trebuiau sa fie doua statii suprapuse, iar la Basarab niciuna!

 


Go to page:  1  ... 370 371 372 373 374 375 376  ... 388
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use