Regiunile RomânieiMunteniaJudețul PrahovaTransportul în comun din municipiul Ploiești (SC TCE SA)

 

Topic: Discutii diverse

40 posts, 7140 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse Puss in Boots

Si asa sa scazi capacitatea per vehicul de la articulat la scurt mi se pare o prostie. Macar vor fi mai multe trolee ca in prezent pe cele doua trasee?
Ma refer la nr de vehicule in general, stiu ca acum scapa destule autobuze pe aceste rute.

 


Re: Discutii diverse BogdanPetrini

Sunt 9 ture în 44 șî 8 ture în 202, iar conform proiectului, Solaris sunt alocate 11 în 44 și 9 în 202, dar în astea cred că sunt incluse și rezervele, fiindcă totalul dă fix 20. Eu sper să crească numărul de ture în 44 la vreo 12-13. Pe vremea când 44 era încă linie de autobuz, erau undeva la 16 ture cu MAN-uri de 12m. Pe 202 troleibuzele scurte se descurcă, fiindcă e o linie dublată peste tot, de 22 și 35 pe porțiunea de Vest și de 1, 30 și 44 pe porțiunea Sud - Centru.

 


Discuții diverse Andrei Andraș

Da, la licitațiile MDRAP s-au luat în calcul și rezervele. La Brașov avem 26 de Solaris pentru 20 de ture (câte fuseseră în momentul achiziției; acum sunt 22).

 


  • ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse ADK

Adrian.B wrote:
3029, 3034 si 3037 au fost transferate de la autobaza Gageni la depoul Pod Inalt pentru rutele 44 si 202 datorita lipsei de trolee necesare.

Dacă nu se retrăgeau și acolo peste noapte FBW-urile, nu cred că mai era o așa problemă asigurarea liniilor 44 și 202 ”electrificate”. Erau totuși mai bune decât ca turele să fie asigurate de autobuze, FBW îl văd peste Ikarus chiar ca și autobuz. Deși nu știu cine se aștepta ca Neoplanurile să creeze atâtea probleme, iar asiguratul de piese să fie mai mult doar de pe alte mașini, trebuia totuși așteptat că o dată ce se vând din cauză că 2 au luat foc, că nici la Ploiești nu pot face excepție. Dacă nici măcăr Berliet nu le-au mai dorit, măcar să le conserve că nu se știa, sincer își merită soarta. O fi Neoplanurile după ”standardele” UE, față de Rocar/Berliet, chiar și FBW, dar cred că mai important era să fie în traseu decât ”condițiile” pe care le poate oferii... Că tot publicul călător suferă, dar și șoferii de troleibuze că n-au pe ce să lucreze.

 


Re: Discutii diverse BogdanPetrini

La momentul achiziției, erau 24 de troleibuze, ceea ce era arhisuficient. Neoplanele au înlocuit 15 FBW-uri, 5 Rocar și 5 Berliet, fiind singura ocazie când o reînnoire a parcului a dus la creșterea capacității.

Despre Neoplan se știa că sunt problematice, și de la bun început s-a pus problema de piese de schimb, știindu-se că aceste troleibuze sunt un loc unicat, de aia s-au și canibalizat în asemenea hal.

 


Re: Discutii diverse Puss in Boots

A trecut aproape un an de la https://www.observatorulph.ro/eveniment/ ... foto?amp

Se mai intampla totusi ceva? Pe acolo scria ca implementarea e in 24 de luni de la semnarea finantarii.
Gasesc pe undeva informatii actualizate?

 


Re: Discutii diverse BogdanPetrini

Asta este un articol mai recent:

Primăria Ploiești intenționează să achiziționeze servicii de verificare tehnică a proiectării pentru proiectul finanțat cu fonduri europene care vizează realizarea prelungirii legăturii rutiere și de transport între Gara de Sud și Gara de Vest, inclusiv pentru reabilitarea piețelor – Etapa I.

Proiectul de investiție vizează prelungirea legăturii rutiere între Gara de Sud și Gara de Vest se va derula la Ploiești cu sprijin financiar nerambursabil, co-finanțarea urmând să fie asigurată de la bugetul local.

[...]

Primăria Ploiești a postat, vineri, un anunț prin care își exprimă intenția de a achiziționa servicii de verificare a proiectării, servicii care vor include verificarea documentațiilor tehnice faza DTAC și verificarea documentațiilor tehnice faza PTE, dar și verificarea dispozițiilor de șantier elaborate de proiectant, de la data începerii lucrărilor de execuție și până la data recepției, la terminarea lucrărilor.


https://www.observatorulph.ro/administra ... ploiesti

Articolul spune verificarea proiectării, dar eu unul nu rețin să se fi lansat licitație pentru efectuarea proiectului tehnic. În spațiul public circulă doar niște randări cu piețele gărilor.

 


  • Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Costin

Observ o tendinta de renuntare la vehiculele articulate, nici o achizitie noua (autobuze, troleibuze) nu le mai include. Am eu o impresie gresita si vor urma si niste articulate in viitor (macar ca intentie)? Sau observ corect "trendul"?

 


Re: Discutii diverse BogdanPetrini

Din păcate ai observat corect trendul. În afară de achizițiile care sunt în curs pentru tramvaie, troleibuze și cele 9 electrice, de alte achiziții nu se vorbește nici măcar la nivel de intenție.

Dar în momentul de față ca vehicule articulate mai avem doar cele 3 MAN-uri cumpărate în 2014, din care de obicei funcționează doar 2 și Neoplanele, cât vor mai supraviețui până vin toate Solarisurile. E un haos general în depou, nimeni nu știe ce se va întâmpla.

Dacă până acum eu și Cristian v-am spus că exista intenția de a păstra în circulație 6 Neoplane pe care să le întrețină cu piese de la celelalte, recent am înțeles că nu sunt hotărâți dacă să mai facă asta sau să le caseze pe toate. În orice, caz, așa cum sunteți și voi obișnuiți transportul public este ultimul pe lista de priorități a primăriei Ploiești, în condițiile în care avem 130 de autobuze cu vârste între 15 și 22 de ani și normă de poluare E2 și E3.

 


Re: Discutii diverse Adrian.B

Cateva articole pe care le-am gasit in versiunea anului 2003 a site-ului ratph.ro:

RATP urmãreste ecologizarea transportului public de cãlãtori

Pentru anul în curs, Regia de Transport Ploiesti isi propune sa continue programele de modernizare a transportului in comun cat si derularea proiectelor privind alinierea calitatii transportului de calatori la standardele europene. Ultima tedinta a Uniunii Romane de Transport Public a pus accentul pe implementarea normelor de calitate europeana in transportul public de calatori cat si aplicarea metodologiei privind ecologizarea acestui tip de serviciu, vital pentru orice comunitate. Directorul RATP Ploiesti, ing. Mircea Vulcan considera ca orasul Ploiesti se afla pe un drum bun in ceea ce priveste modernizarea servicului de transport.

Rep: Domunle director, ultima sedinta a URTP a dezbatut in principal problema ecologizarii transportului in comun de calatori. RATP are in derulare in acest moment cateva programe care vin in intampinarea cerintelor UE in acest sector.

Ing. Mircea Vulcan: Regia de Transport din Ploiesti are in acest moment doua programe deosebit de importante pe care, impreuna cu Administratia Locala si implict domnul primar Emil Calota,  le va continua si in acest an. Este vorba de modernizarea transportului calatori prin introducerea unui numar mai mare de troliebuze. Apoi, avem in vedere introducerea in trafic a autobuzelor care folosesc carburant ecologic.

Rep.: Pentru ca sunt persoane care nu au inteles importanta implementarii sistemului GPL in transportul public de calatori am dori sa faceti cateva referiri la acest proiect.

Ing. Mircea Vulcan: O masina cu motor "Euro 3" ar putea sa coste cel putin 150.000 USD. Insa, o adaptare a unui motor pentru gaz gaz lichefiat este mult mai ieftina, pretul unei astfel de lucrari fiind de 22.000 de USD. Pot spune ca in acest moment, RATP Ploiesti are in vedere reproiectarea setului motor si speram ca la finele lunii februarie sa avem pregatite pentru a intra in trafic doua masini ecologice care sa satisfaca cerintele UE.

Rep.: Daca proiectul va reusi care vor fi etapele de dezvoltare?

Ing. Mircea Vulcan: Proiectul va reusi cu siguranta pentru ca stim deja ca anumite componente ale acestui sistem au fost deja puse la punct. Daca debutul in trafic cu astfel de autobuze va fi un succes atunci vom demara un proces amplu de schimbare a parcului auto in sensul in care vom inlocui motoarele existente in acest moment cu cele ecologice care functioneaza pe sistem GPL.

Rep: Cate autobuze vor fi dotate cu motoare modificate?

Ing. Mircea Vulcan: Este vorba de un numar de 50 de autobuze. Aici, adaug ca, pe Bulevardul "Castanilor" dorim sa introducem numai troleibuze si autobuze care functioneaza pe gaz lichefiat, adica mijloace de transport in comun care polueaza foarte putin.

Rep.: Vorbeati anul trecut de alte cateva proiecte de modernizare a serviciilor prestate catre populatie. Despre ce este vorba?

Ing. Mircea Vulcan: Avem cereri din partea populatiei in ceea ce priveste imbunatatirea parcului de tramvaie. La acest capitol pot informa cititorii saptamanalului "Info-Tranzit" ca in acest an vom achizitiona 6 tramvaie moderne. Pentru calatori dorim sa introducem un sistem de zonare a traseelor.

Rep.: Ce inseamna acest lucru?

Ing. Mircea Vulcan: Este un program la care lucram de mai multa vreme. Acest program permite stabilirea unor costuri diferite pentru biletele de calatorie. Adica, daca un calator se urca intr-un mijloc de tranport, sa zicem la "Omnia" si va cobora in a treia statie va plati doar pentru acest drum. Deocamdata nu pot sa va spun mai multe dar sa fiti convinsi ca acest serviciu vine in sprijinul calatorilor.



Programe  si  Perspective

Dezideratul aproape unanim de integrare in Uniunea Europeana a detrrminat RATP Ploiesti sa adopte o serie de programe care corespund standardelor europene in domeniul servicului public de transport calatori, constienti fiind ca drumul este lung si greu, dar de neevitat. Una din greutatile majore o constituie intelegerea corecta de catre populatie a acestor programe. Pentru toti cei care doresc sa cunoasca si sa inteleaga preocuparea RATP Ploiesti de a realiza un serviciu de transport de calitate, cat mai aproape de standardele Uniunii Europene, facem precizarea ca am inteles sa ne apropiem de acest obiectiv urmarind atat obtinerea unor conditii cel putin acceptabile pentru calatori cat si conditii de munca civilizate pentru salariatii unitatii.

Asigurarea unui mediu de lucru multumitor creaza premisele unei implicari mai profunde a angaja]ilor Regiei in scopul obtinerii de rezultate superioare, lucrari de buna calitate, o constientizare a datoriei fiecaruia de a-si spori aportul individual la efortul comun al unitatii de a dovedi ca se poate mai mult si mai bine. Mare parte din amenajarile sediului din str.Gageni nr.88 se datoreaza profesionalismului si initiativelor promovate de lucratorii proprii.

Preocuparea pentru imbunatatirea servicului de transport oferit populatiei se concretizeaza si prin implementarea sistemului de urmarire si dirijare computerizata a traficului. Supravegherea prin satelit, in prezent cea mai ieftina varianta din punctul de vedere al raportului cost/performante, urmareste sporirea gradului de confort in autovehicule si o mai buna informare, ca rezultat al cunoasterii permanente a incadrarii in graficul de circulatie, a pozitiei pe reteaua de transport si a principalilor parametrii tehnici de functionare a mijlocului de transport. Dezvoltarea sistemului mentionat va permite reducerea timpilor de asteptare in statii, cresterea gradului de securitate a calatorilor precum si posibilitatea acordarii asistentei tehnice de urgenta in caz de imobilizare a autovehiculului in traseu. Si nu in ultimul rand optimizarea transportului cu efecte economice.

Demararea actiunii de trecere a autobuzelor la functionarea cu gaz petrolier lichefiat, are ca rezultat pe de o parte asigurarea unui transport nepoluat si foarte ieftin daca tinem seama ca un asemenea autovehicul transformat costa de aproximativ 5 pana la 6 ori mai putin decat unul nou.

Recenta dare in folosinta a noii linii de troleibuz 202: Pod Inalt-Centru-Gara de Sud demonstreaza inca odata an plus interesul pentru ecologizarea transportului in comun din municipiul Ploiesti si grija fata de cetatenii Ploiestiului. Alt rezultat al extinderii retelei de trolebuz fiind imbunatatirea conditiilor de deplasare intre zona de vest si cea de sud a orasului. Parcursul noului traseu pe portiunea Centru-Gara de Sud degreveaza partial si celelalte linii care au ruta suprapusa, si anume: 1,2, 2 barat, 25, 30, 44.

Speram, chiar de la inceputul anului 2002, sa se vada primele roade ale straduintelor noastre de a veni in intampinarea nevoilor cetatenilor municipiului Ploiesti, ale eforturilor noastre conjugate de a atinge un nivel calitativ superior pentru serviciul de transport in comun. Pentru a evita interpretarea gresita din necunoastere si nu numai, a acestor eforturi, RATP Ploiesti prin persoane abilitate si competente sta la dispozitia tuturor celor care, cu buna intentie doresc sa cunoasca amanunte ale acestor programe.


RATP Ploiesti a pus īn functiune primul dispecerat electronic de urmãrire a transportului public de cãlãtori din tarã

@ Prin intermediul acestui sistem soferii RATP vor putea informa rapid dispeceratul de producerea unor evenimente depsebite pe traseu @ Echipajele ale politiei si jandarmeriei vor primi informatii in timp util daca pe mijloacele de transport in comun au loc agresiuni sau acte de violenta. Interventia se va produce in maximum 3 minute @ Soferul poate anunta dispecratul daca vehicolul sau a suferit avarii sau daca el se afla intr-o indisponibilitate medicala.


RATP a pus in functiune un sistem modern de urmarie a traficului mijloacelor de transport in comun pe care le are in dotare. Dispeceratul de Urmarie Electronica a Traficului va permite eficientizarea transportului de calatori prin respectarea graficelor de circulatie dar, in acelasi timp, permite si o mai buna informare a calatorilor care folosesc mijloacele de transport ale RATP. Sistemul electronic permite o buna comunicare intre sofer si dispecerul de serviciu. In cazul in care pe traseu se intampla evenimente nedorite, accidente, acte de vadalism, actiuni violente indreptate asupra calatorilor sau a soferului, conducatorul auto poate actiona rapid un buton de alarma care avertizeaza imediat dispeceratul. "In asemenea situatii avem un program special care permite interventia rapida a politiei si jandarmeriei. Avertizarea electronica primita de la conducatorul auto este preluata rapid de dispecerat si transmisa imedat institutiilor abilitate sa intervina in cazuri de incalcare a ordinii si linistii publice. Dispecerul va comunica locul in care se afla mijlocul de transport in cauza si cel mai apropiat echipaj al Politiei sau Jandarmeriei va interveni pentru rezolvarea cazului. Din acest punct de vedere cred ca cetatenii care folosesc autobuzele, tramvaiele si troleibuzele RATP pot sta linistiti", ne-a declarat directorul general al RATP Ploiesti, ing. Mircea Vulcan.

Calatorii vor beneficia si de panouri electronice de informare care va afisa la un interval de 2-3 minute date destul de importante. Astfel, starea vremii, cursul valutar, informatii primite de la politie si gardieni publici, noutati de la Administratia Publica Locala cat si intervale de timp la care circula mijloacele de transport in comun al regiei vor aparea pe ecranul instalat in 12 statii de calatori. Ploiestenii vor afla temperatura cat si ora exacta dar si alte informatii utile. "Calatorul poate afla cate minute mai sunt pana la sosirea vehiculului in statie, daca sunt intarzieri sau daca este cazul sa foloseasca un alt traseu pentru a ajunge in punctul dorit", a mai adaugat Mircea Vulcan. Conform planificarii primul panou electronic va fi dat in folosinta in data de 1 februarie 2002 si va fi montat in statia "Ciocarlia" aflata in fata Galeriilor Comerciale Ploiesti.

Panourile vor fi amplasate īn urmatoarele statii:

1. Gara de Sud - statia capat traseul 101; 103; 106 - panou amplasat pe stālpi metalici din teava - suprafata de teren pe care o va ocupa: 1,08 mp.

2. Gara de Vest - statia capat traseu 102; 103 - panou amplasat pe stālpi metalici din teava - suprafata de teren ocupata: 1,08 mp.

3. Restaurant „ Ciocarlia" - statia traseelor 30; 1; 44 panou amplasat pe stālpi din teava -suprafata de teren ocupata: 2,16 mp.

4. „ Omnia" - statia traseului 35, 35 barat - panou amplasat pe stalpi metalici din teava - suprafata de teren ocupata: 1,08 mp.

5. „ Complex Nord " statia traseelor 101; 102; 103; 30 - panou amplasat pe stalpi din beton armat pentru sustinerea retelei electrice de tramvai - suprafata de teren ocupata: 0,50 mp.

6. Str. George Co[buc - statia traseului 101; 103 spre Gara de Sud - panou amplasat pe sālpi din beton armat pentru sustinerea retelei electrice de tramvai - suprafata de teren ocupata: 0,50 mp.

7. Str. George Cosbuc - statia traseului 101; 103 spre Nord, panou amplasat pe stālpi din beton armat pentru sustinerea retelei electrice de tramvai - suprafata de teren ocupata: 0,50 mp.

8. „ Armoniei „ - statia traseelor 28; 104; 106,  panou amplasat pe stālpi din beton armat pentru sustinerea retelei electrice de tramvai - suprafata de teren ocupata: 0,50mp.

9. P.T.T.R. - statia traseelor 1; 2; 30; 44 spre Gara de Sud - panou amplasat pe sālpi metalici pentru sustinerea retelei electrice de troleibuz- suprafata de teren ocupata: 0,50 mp.

Panoul de informare a calatorilor face parte din sistemul de dispecerizare a traficului transportului īn comun din municipiul Ploiesti, care se executa din alocatii de la bugetul local, prin aprobarea Consiliului Local, sistem ce are la baza principiul urmaririi si corectiei procesului de transport al calatorilor pe baza informatiilor culese īn timp real chiar din proces.

Pe un panou de informare sunt trei cāmpuri de afisare care contin urmatoarele date:

·         Data , ora si temperatura;

·         Traseele cu capetele de linie, orele de sosire la destinatie cāt si timpul care se va scurge pāna la sosirea primului vehicul;

·         Informatii utile calatorilor.

Panourile se pornesc si se scot din functiune prin comenzi de la dispecerat.

Īmpotriva actelor de vandalism panourile sunt dotate cu senzori antiefractie  care comunica cu dispeceratul.

Pe cāmpul de afisare din partea de jos a panoului se pot specifica, de exemplu:

·         Mesaje de la Primarie, politie, pompieri, cursul valutar, legaturi C.F.R., schimburi sau suspendari de trasee, lucrari de interventie, īntārzieri neprevazute peste 10 min, e.t.c.



Aceasta lucrare, numita sistem de monitorizare si management al traficului vehicolelor care transporta calatori, s-a aprobat īn planul de investi]ii. Prin aceasta noua investitie, RATP Ploiesti se aliniaza cerintelor U.E. in ceea ce priveste transportul si siguranta transportului in comun, noul sistem de informatii fiind folosit de marile orase europene. Sistemul de dispecerizare electronica este proiectat pentru a urmari pana la maximum 300 de autobuze si functioneaza 24 de ore din 24.

Localizarea fiecarui vehicul se va face prin intermediul unui receptor GPS (Global Position System). Toate datele culese de la bordul vehicului sunt gestionate de un microcalculator de bord prin care soferul poate transmite la dispecerat mesaje urgente (pana motor, avarie, coliziune, atac persoana, indispozitie medicala etc.).

Panourile electronice de informare care vor fi montate in statiile de calatori sunt prevazute cu senzori antiefractie si pot fi pornite sau oprite de la dispecerat. Sistemul va avea filtre pentru a nu se afisa informatii indecente.

In viitor dispeceratul va fi dotat si cu panouri video pentru se constata imaginea reala a statiilor de calatori, lucru care va permite astfel reducerea actelor de vadalism. Va exista si un sistem de supraveghere meteo a soselelor. Dispeceratul va primi informatii INMH pe o perioada de 6 ore pe care le va retrimite soferilor aflati in trafic spre o mai buna informare a acestora.

De mentionat faptul ca este pentru prima data in Romania cand o regie de transport este dotata cu un astfel de sistem modern. In Europa de Est doar Polonia mai are un astfel de dispecerat. Proiectul a fost relizat de firma bucuresteana RADCOM si constituie un pas important `n implementarea programelor de dezvoltare durabil\ a transportului public de calatori. Directorul RATP, ing. Mircea Vulcan a precizat ca in maximum 4-5 ani transportul in comun de calatori in orasul Ploiesti va avea o infatisare europeana si va oferi publicului un serviciu eficient si de calitate.


RATP va dota autobuzele proprii cu sistem VOX

Aparatul este de conceptie proprie si costa de 32 de ori mai putin decat unul din import
Leonard Oprisan, electronist in cadrul RATP Ploiesti a pus la punct, dupa o conceptie proprie un nou sistem VOX-TRASEU care este la fel de performant ca cel practicat in Bucuesti in metrouri si autobuze dar care s-a realizat cu costuri mai mici. Sistemul are o componenta radio, prin care se anunta statiile din traseu si prin intermediul caruia se poate asculta si un post radio. “Acest nou sistem se va monta pe autobuzele MAN care are o dotare corespunzatoare. Pretul de realizare a aparatului VOX este cu aproximativ 1.000.000 lei mai ieftin decat unul realizat de producatorii externi, de cca. 32 de ori. Sistemul ajuta calatorii pentru ca au ocazia sa stie mai bine statiile de pe traseu si este util in special pentru cei care vin din exterior si vor sa ajunga intr-un anumit loc”, a precizat Leonard Oprisan. Sistemele VOX se practica in toate orasele moderne din Europa. Sistemul este in prezent in probe si daca va da rezultate bune atunci va fi montat pe toate autobuzele. Pentru promovarea acestui sistem au depus eforturi directorul general al RATP, ing. Mircea Vulcan, director tehnic, ing. Ion Micu si ing. Ionel Vilcu, sef Sectie Reparatii. “Conceptia si realizarea sistemului VOX a durat aproape 2 luni de zile si este conceput astfel incat statiile sa fie anuntate vocal in momentul in care se inchid si deschid usile.

 


Re: Discutii diverse Adrian.B

Autobuzul Ikarus electric care a fost probat de mai multe orașe recent, a ajuns la Ploiești și este momentan parcat la Pod Înalt in interiorul halelor de reparații.

 


Re: Discutii diverse Cristian P.

Cateva poze, de astazi 24.11.2022, din depoul TCE :

rsz_hdr_0817.jpg (1.79 MB; downloaded 175 times)


rsz_hdr_0802.jpg (1.88 MB; downloaded 175 times)


rsz_hdr_0803.jpg (1.34 MB; downloaded 175 times)


Mai multe poze : https://www.facebook.com/249300608432338 ... g8ZcPSgl

 


  • ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse ADK

Păi n-au zis tot ei, gata cu Ikarusurile? 🤭

 


Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transportul în comun din municipiul Ploiești (SC TCE SA)  • 
Choose destination

Since our 1992 forum members have written 385033 posts in 4731 topics and 457 subforums.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use