Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Modernizare CF Caransebeș - Arad

79 posts, 18470 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad alliens

Avand in vedere cine a castigat, clar e inca un proiect care nu se va temirna in termenul contractual

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad orex

CFR SA a desemnat oferta câștigătoare pentru modernizarea infrastructurii feroviare și creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est (lotul 2)
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est (lotul 2), aferentă obiectivului de investiții “Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Aradˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Oferta financiară depusă de FCC CONSTRUCCION SA, în valoare de 1.916.221.849,14 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii. Durata de implementare a contractului este de 102 luni, din care 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor și 60 de luni, perioada de garanție a obiectivului. Sursa de finanţare a fost identificată și va fi asigurată prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Modernizarea secțiunii de cale ferată Lugoj - Timișoara Est (Lot 2), în lungime de 54,13 km, cuprinde lucrări complexe de infrastrutură şi suprastructură feroviară (terasamente, linii, stații C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalații, energoalimentare, telecomunicaţii etc.) și de protecţia mediului.

Obiective principalele ale proiectului de modernizare pe Lotul 2 Lugoj - Timișoara Est sunt:
- îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
- modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
- modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
dublarea liniei;
- lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
- lucrări pentru rridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
- montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
- instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
- montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe secțiunea Lugoj - Timișoara Est (Lot 2) se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad orex

HOTĂRÂRE DE GUVERN privind aprobarea declanșării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum şi a listei imobilelor proprietate publică a unităților administrativ-teritoriale, situate pe amplasamentul lucrării care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Modernizarea liniei feroviare Caransebeş-Timişoara -Arad", aflate pe raza unităţilor administrativ - teritoriale: Caransebeş, Păltiniş, Constantin Daicoviciu şi Sacu, judeţul Caraş-Severin; Găvojdia, Lugoj, Coşteiu, Belinţ, Topolovăţu Mare, Recaş, Remetea Mare, Ghiroda, Timişoara, Dudeştii Noi, Sânandrei şi Orţlşoara, judeţul Timiş; Vinga, Şagu, Arad şi Vladimirescu, judeţul Arad a fost aprobata.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad orex

CFR SA a semnat cel mai important contract de finanțare, în valoare de 8,77 miliarde lei, din cadrul Programului Naţional de Redresare și Reziliență
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost semnat primul și cel mai important contract de finanțare pentru domeniul feroviar, în valoare de 8,77 miliarde lei, din cadrul Programului Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR).

Contractul de finanțare, semnat de ministrul Transporturilor, domnul Sorin Grindeanu, și directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, domnul Ion Simu Alexandru, are drept scop modenizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, pe o lungime totală de 162 km.

"Este cel mai important contract de finanțare din PNRR, un obiectiv prioritar pentru compania noastră, deoarece ne dorim ca infrastructura feroviară din zona de vest a țării să se alinieze standardelor europene de transport și să ofere călătorilor, care optează pentru transportul feroviar, atât pe distanțe lungi, cât și pe distanțe scurte, condiții moderne de călătorie, și aici ne referim la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații moderne, servicii publice de calitate pentru călători, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv amenajarea zonelor de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad va contribui cu siguranță  nu doar la creșterea economică națională, dar și la cea locală, deoarece prin acest obiectiv vom asigura o conexiune feroviară modernă între localitățile adiacente acestui tronson de cale ferată și rețeaua națională", a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Menționăm faptul că, proiectul de modernizare a liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, este structurat în următoarele 4 loturi, fiecare lot având deja constructorul desemnat, în cadrul procedurilor de licitație publică pentru proiectare și execuție lucrări, astfel:
Lotul 1: Caransebeș - Lugoj
Lotul 2: Lugoj - Timișoara Est
Lotul 3: Timișoara Est - Ronaț Triaj Gr. D
Lotul 4: Ronaţ Triaj Gr. D - Arad

Precizăm totodată, faptul că, prin modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad, primul obiectiv feroviar cu finanțare asigurată în cadrul PNRR, în valoare de 8,77 miliarde lei, CFR SA va contribui în mod direct la dezvoltarea infrastructurii și suprastructurii feroviare din vestul țării, prin lucrări de specialitate complexe, care vor fi executate pe toate cele 4 loturi ale traseului, printre care amintim:
► dublarea liniei de cale ferată pe toată lungimea traseului;
► refacerea infrastructurii liniilor și corectarea traseului pentru atingerea vitezei de circulație de 160 km/h;
► modernizarea clădirilor de călători;
► construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene;
► înfiintarea de halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport;
► desființarea sau transformarea trecerilor la nivel în pasaje denivelate;
► lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea a două clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului și sistem ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM -R).


Nu în ultimul rând, precizăm faptul că, linia de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad se află pe Coridorul Orient/Est Mediteranean, parte a rețelei feroviare TEN-T Core, și beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad orex

orex wrote here:
Se putea sa fie liniste? NU! :no:


A fost admisa contestatia ALSTOM  „Proiectare și execuție lucrări aferente obiectivelor de investiții Lot 1: Proiectare și execuție lucrări aferente obiectivului de investiții «Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lot 1 Caransebeș - Lugoj”!
Vezi decizia CNSC nr. 1805/2022.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad orex

CFR SA a semnat primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare din cadrul Programului Naţional de Redresare și Reziliență
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că vineri, 4 noiembrie, a fost semnat primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de1,44 miliarde de lei, fără TVA, pentru Lotul 3 TIMIȘOARA EST - RONAȚ TRIAJ, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, și Asocierea WEBUILD SPA - Partecipazioni Italia SPA - SALCEF SPA - Timișoara - Arad Lot 3, reprezentată de domnul Francesco BERNABE, au semnat vineri, 4 noiembrie 2022, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul în valoare de 1,44 MLD lei, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea TIMIȘOARA EST - RONAȚ TRIAJ (lotul 3), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CFCaransebeș - Timișoara - Arad(162 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Durata de implementare a contractului, în valoare de 1,44 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Asocierea WEBUILD SPA - Partecipazioni Italia SPA - SALCEF SPA - Timișoara - Arad Lot 3, desemnată câștigătoare în luna iulie de CFR SA, decizie menținută ulterior și de CURTEA DE APEL, va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiuneaTIMIȘOARA EST - RONAȚ TRIAJ (lotul 3), în lungime de 13,86 km, inclusiv lucrări de dublare a liniei de cale ferată, modernizarea lucrărilor de artă (poduri/podețe), lucrări civile în stații și halte de călători, pasaje inferioare/superioare și pasarele pietonale, lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea de clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului și implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R).

De asemenea, în cadrul lucrărilor de modernizare a secțiunii de cale ferată TIMIȘOARA EST - RONAȚ TRIAJ sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică:
PASAJ SUPERIOR Gheorghe Adam (conectează străzile Gheorghe Adam, Avram Imbroane, Aristide Demetriade și Gara de Est)
STAȚIA CF TIMȘOARA EST (16 linii modernizate, pasarelă pietonală pentru acces la peroane și pentru traversarea căii ferate, rampă de încărcare-descărcare, rampă specială (mobilitate militară) și integrare conexiune cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dublă - 2,05 km, cu instalații de semnalizare și telecomunicații)
PASAJ SUPERIOR ENRIC BAADER - TIMIȘOARA(conectează străzile Enric Baader, Aristide Demetriade, Divizia 9 Cavalerie, Calea Mallului)
HALTĂ DE CĂLĂTORI TIMIȘOARA CENTRU(stație NOUĂ intermediară, cu peroane iluminate - panouri fotovoltaice -, asigură conexiunea feroviară cu Complexul Comercial și zona istorică)
STAȚIA CF TIMȘOARA NORD (34 linii modernizate, punct nou de acces la gară, pasarelă de acces la peroane cu scări rulante, lifturi, spațiu de așteptare-îmbarcare, parcare nouă, pasarelă pietonală pentru traversarea căii ferate, clădire de mentenanță și Centru de Control Operațional pentru zona întregului tronson)
CLĂDIRE NOUĂ de CĂLĂTORI Timișoara Nord, inclusiv PASARELĂ CENTRALĂ (lifturi, scării rulante, acces persoane cu dizabilități, acces la peroane prin pasarela centrală, panouri fotovoltaice, conexiunea străzii Nera cu strada Gării de Nord)
PASAJ SUPERIOR pentru legătură COMOAREI - RADU DE LA AFUMAȚI (asigură conexiunea străzilor Comoarei și Radu de la Afumați)
PASAJ SUPERIOR DN 6 zona RONAȚ TRIAJ, km 564+720 (asigură traversarea magistralei de cale ferată)
PANPOURI FONOABSORBANTE- lungime totală 8,26 km
PANOURI FOTOVOLTAICE- pe copertine, pasarele și acoperișuri de clădiri cu specific feroviar

"Semnarea contractului de modernizare a secțiunii Timișoara Est - Ronaț Triaj reprezintă punctul de pornire al dezvoltării infrastructurii feroviare pe tronsonulCaransebeș - Timișoara - Arad, RAMURA SUDICĂ a Coridorului RIN-DUNĂRE, și un prim pas în alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a țării la standardele europene de transport. Principalul nostru obiectiv este să le oferim călătorilor condiții moderne de transport, și aici mă refer la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații feroviare moderne, servicii publice de calitate, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv zone speciale de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Nu în ultimul rând, trebuie menționat faptul că, modernizarea căii ferate înseamnă și o contribuție economică majoră la nivel național și local, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad orex

CFR SA - contract de 2,18 MILIARDE lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe RONAȚ TRIAJ - ARAD
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că joi, 17 noiembrie, a fost semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 2,18 miliarde lei, fără TVA, pentru Lotul 4 RONAȚ TRIAJ - ARAD, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, și Asocierea WEBUILD SPA - Partecipazioni Italia SPA - SALCEF SPA - Timișoara - Arad Lot 4, reprezentată de domnul Martinez SONNENDRUCKER Pablo, au semnat, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul în valoare de 2.184.174.656,60 lei, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea RONAȚ TRIAJ - ARAD (lotul 4), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CFCaransebeș - Timișoara - Arad(162,19 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

"Am semnat al doilea contract important pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeș - Timișoara - Arad, inclus în PNRR, este vorba despre secțiunea Ronaț Triaj - Arad, care are o lungime de 54,86 km, iar ca noutate de menționat este faptul că această secțiune va fi proiectată cu cale ferată dublă pe o distanță de 50,33 km din lungimea totală a traseului, un avantaj din punct de vedere al creșterii capacității de exploatare feroviară, nu doar pentru transportul de călători, dar și pentru cel de marfă. Prin semnarea acestui contract, în valoare de 2,18 miliarde lei, programul de modernizare a infrastructurii feroviare la standarde europene, pe o lungime de 68,72 de km de cale ferată, de la Timișoara Est la Arad, intră în linie dreaptă”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

Durata de implementare a contractului, în valoare de 2,18 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Asocierea WEBUILD SPA - Partecipazioni Italia SPA - SALCEF SPA - Timișoara - Arad Lot 4 va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea RONAȚ TRIAJ - ARAD (lotul 4), în lungime de 54,86 km, lucrări civile în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou, în 2 halte de călători,1 haltă comercială de mărfuri, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă - 6 poduri și 39 podețe, sisteme automate de semnalizare la 7 de treceri la nivel cu calea ferată,  lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) și BLAI pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiunii RONAȚ TRIAJ - ARAD sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:
►6 pasarele pietonale în stațiile Sânandrei, Băile Calacea, Orțișoara, Vinga, Sag și Aradu Nou
►1 pasarelă edilitară în Aradu Nou
►4 pasaje superioare în stațiile Sânandrei (DJ692A), Orțișoara (DJ693), Carani (DJ692), Vladimirescu (DN7)
►11 pasaje inferioare, dintre care 9 în Aradu Nou, 1 în stația Orțișoara, respectiv 1 pasaj în stația Sag
► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 9.410 m;
►rampe de încărcare-descărcare în stațiile Orțișoara, Vinga și Aradu Nou

Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
dublarea liniei (funcție de condițiile de relief);
lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
lucrări pentru rridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

 


Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad alliens

Un alt contract  care nu va fi respectat si probabil se vor pierde banii sau se va aplica invenita aia numita fazare. Asa se intampla cand primesti in continuare la licitatii constructori  care au dovedit deja ca sunt neseriosi  la contractele anterioare.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Modernizare CF Caransebeș - Arad orex

CFR SA - 1,91 MILIARDE lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare pe LUGOJ - TIMIȘOARA EST
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că luni, 28 noiembrie, a fost semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,91 miliarde lei, fără TVA, pentru Lotul 2 LUGOJ - TIMIȘOARA EST, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, și FCC CONSTRUCCION, reprezentată de domnul Carlos Pallares Rodriguez, au semnat, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul în valoare de 1.916.221.849,14 lei, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea LUGOJ - TIMIȘOARA EST (lotul 2), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Arad(162 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Durata de implementare a contractului, în valoare de 1,91 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

FCC CONSTRUCCION va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea LUGOJ - TIMIȘOARA EST (lotul 2), în lungime de 54,13 km, lucrări civile în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare, în 5 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă - 14 poduri și39 podețe, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată,  lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiunii LUGOJ - TIMIȘOARA EST sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:
5 pasarele pietonale în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș, Remetea Mare
►2 pasarele pietonale în haltele Chizătău și Izvin
►1 pasaj superior în stația Lugoj (strada Banatului)
► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 6.350 m;
►rampe de încărcare-descărcare în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Remetea Mare


Obiectivul general al contractului este modernizarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizării volumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
dublarea liniei (funcție de condițiile de relief);
lucrări poduri/podeţe, sistem de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
lucrări pentru rridicarea niveletei căii și protecția antierozionala a terasamentului de cale ferată în zonele inundabile;
montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.

"Astăzi am semnat un nou contract, în valoare de 1,91 miliarde lei, din cadrul programului de modernizare a tronsonului Caransebeș - Timișoara - Arad (162,19 km), finanțat prin PNRR, și anume Lotul 2 Lugoj - Timișoara Est, o secțiune care va fi proiectată inclusiv pentru dublarea liniei pe întreaga distanță de 54,13 km. Avem până în acest moment semnate contracte în valoare totală de peste 5,5 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare la standarde europene pe 3 din cele 4 loturi ale tronsonului, pe o distanță de 122,85 de km, de la Lugoj la Arad. Doresc să menționez faptul că, aștept din partea antreprenorilor să-și respecte termenele contractuale, în contextul în care ei sunt cei care, în cadrul acestor contracte, elaborează inclusiv proiectele tehnice, în baza cărora vor executa lucrările de modernizare, ceea ce înseamnă că din start eliminăm “eventualele probleme de proiectare”, așa cum s-a întâmplat în celelalte proiecte feroviare de modernizare, în care proiectarea și execuția lucrărilor au fost incluse în contracte separate”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 1992 forum members have written 385033 posts in 4731 topics and 457 subforums.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use