Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviareMersul trenurilor de călători

 

Topic: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2021-2022

24 posts, 17214 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2021-2022 romero69

A mai cerut cineva mai sus Livretul Regio Cluj.
Chiar nu-l are nimeni ori Fany si Cento mai fac ajustari la el.
Este o rusine biroul mers de tren de la Reg. Cluj.(sau incompetenta crasa ceea ce nu cred)

 


  • PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2021-2022 PTMZ

Duminică, 12 decembrie, intră în vigoare Mersul Trenurilor 2021-2022. Club Feroviar a realizat o analiză comparativă între programul de circulație feroviară în vigoare și ceea ce se va întâmpla în următorul an. Fără a avea pretenția că această analiză este exhaustivă, se despind totuși câteva concluzii principale. În general, timpii de parcurs scad ușor pe majoritatea rutelor principale, pe care vor circula și mai multe garnituri aparținând operatorilor privați. Plus, în premieră, vom avea un tren direct și în extrasezon pe relația București-Mangalia, operat nu de CFR Călători, ci de Astra Trans Carpatic.

Club Feroviar a realizat această analiză luând ”la puricat” mersul de tren în vigoare și cel viitor de pe marile magistrale. Au fost luate în calcul cele mai utilizate destinații și doar trenurile directe pe aceste relații, fie ele Regio sau Interregio, care circulă în zilele lucrătoare (comparația a fost făcută 15 noiembrie vs 13 decembrie). De menționat că nici în noul mers de tren nu vor fi puse în circulație garnituri cu rang de Intercity, care au fost eliminate din 2015.

Mersul Trenurilor 2021-2022 pe M800. Mult mai multe trenuri, dintre care unul direct București-Mangalia
Vom începe cu Magistrala 800, pentru că aici apar și cele mai multe modificări. În momentul de față, între București Nord și Constanța circulă opt perechi de trenuri pe zi, toate aparținând operatorului feroviar de stat CFR Călători. Acestora li se adaugă încă o pereche cu plecare/sosire din/în București Obor.

Ei bine, începând cu data de 12 decembrie, numărul perechilor de trenuri pe relația București Nord-Constanța va crește la 18, dintre care cinci vor aparține operatorilor privați, după cum urmează: unul Transferoviar călători și câte două Astra Trans Carpatic și Softrans.

Durata călătoriei până la malul mării scade în premieră sub două ore. În prezent, cele mai rapide trenuri între București Nord și Constanța sunt IR 1688 și 1683 (două ore), iar după 12 decembrie IR 1884 va face doar o oră și 56 de minute până la destinație.

Pe de altă parte, în premieră absolută intră în circulație în extrasezon un tren direct pe relația București Nord-Mangalia, operat nu de CFR Călători, ci de Astra Trans Carpatic. IR 15581 va parcurge distanța până la destinație în trei ore și 25 de minute. Necesitatea introducerii unui tren direct, cu circulație pe parcursul întregului an, între cele două orașe a fost semnalată în mai multe rânduri atât de Club Feroviar cât și de călători și de organizațiile non-guvernamentale.



Mai multe trenuri și pe Valea Prahovei. Scade durata călătoriei București-Brașov
Noutăți importante sunt și în circulația trenurilor de pe Valea Prahovei. În actualul program de circulație feroviară, între București Nord și Brașov și retur sunt 26 de trenuri, dintre care nouă private, astfel: cinci ale Regio Călători și câte două ale Astra Trans Carpatic și Softrans.

Din 12 decembrie, numărul trenurilor directe pe această relație va crește la 32, dintre care 12 ale operatorilor privați: cinci ale regio Călători, patru ale Astra Trans Carpatic și trei ale Softrans.

De notat că în momentul de față cel mai rapid tren București Nord-Brașov este IR1686 operat de CFR Călători (două ore și 11 minute), iar după 12 decembrie va fi IR 1882, aparținând tot operatorului feroviar de stat (două ore și nouă minute).

Mai repede cu trenul pe relația București-Sibiu
Între București și Sibiu va rămâne același număr de perechi de trenuri directe – trei pe zi. De menționat că pe această relație timpul de parcurs scade ușor, cu patru minute.

În prezent, cea mai rapidă garnitură, IR 472, parcurge distanța până la Sibiu în cinci ore și 15 minute, iar după 12 decembrie același tren va ajunge la destinație în cinci ore și 11 minute.

Mersul Trenurilor 2021-2022 pe M500. Vom ajunge mai repede la Suceava, dar cu mai puține garnituri
Pe relația București-Suceava circulă în momentul de față șase perechi de trenuri directe, toate ale CFR Călători, iar după 12 decembrie numărul lor va scădea la cinci.

Explicația este că trenul IRN 1653, cu plecare la ora 21,30 din București Nord spre Vatra Dornei, se anulează. În schimb, trenul IRN 1757 cu plecare la ora 22,30 din București și care acum circulă până la Suceava își prelungește traseul până la Vatra Dornei.

Durata călătoriei scade și pe Magistrala 500. În prezent, cel mai rapid tren București-Suceava este IR 1755 (cinci ore și 39 de minute), iar după 12 decembrie același tren va face doar cinci ore și 31 de minute.

Mai multe garnituri spre Iași. Reintră în circulație Trenul Prietenia
În schimb, spre Iași vom avea mai multe trenuri în noul program de circulație – șase perechi în loc de cinci.

Și asta pentru că va fi reintrodus în circulație, după aproape doi ani de pauză din cauza restricțiilor introduse în contextul pandemiei, Trenul Prietenia, București Nord-Chișinău. Anunțul oficial al reintroducerii în circulație a garniturii a fost făcut de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu, care s-a întâlnit vineri la Chișinău cu ministrul Infrastructurii și Dezvoltării regionale din Republica Moldova, Andrei Spânu, după cum a informat Club Feroviar.

Mersul trenurilor 2021-2022. Mai multe trenuri spre și dinspre Galați
Un număr sporit de garnituri zilnice vom avea și pe relația București-Galați – șase în loc de cinci, dintre care una este operată de Transferoviar Călători, iar restul de CFR Călători.

Durata călătoriei între cele două orașe scade ușor, cu două minute. În prezent cel mai rapid tren pe relația menționată este IR 1773 (trei ore și 39 de minute), iar după 12 decembrie – IR 1571 (trei ore și 37 de minute).

Mai repede la Timișoara, mai lent spre Arad
Să ne mutăm în vestul țării, pe Magistrala 900. Între București Nord și Timișoara Nord și retur circulă în prezent cinci perechi de trenuri pe zi, din tre care unul al Astra Trans Carpatic, iar numărul lor va rămâne neschimbat și după 12 decembrie.

Durata călătoriei se scurtează puțin: de la nouă ore și 49 de minute (IR 72), la nouă ore și 43 de minute (IR 1691). În schimb, vom face mai mult până la Arad: 10 ore și 48 de minute (IR 72), în loc de 10 ore și 41 de minute (IR 72).

Între București și Arad, numărul perechilor de trenuri zilnice crește de la șase (dintre care unul operat de ATC) la șapte (unul operat de ATC). Trenul suplimentar (IR349) este introdus de CFR Călători și va pleca din București Nord la 13,45.

Mersul Trenurilor 2021-2022 pe relația București-Cluj Napoca-Oradea. Durata călătoriei rămâne mare
Între București Nord și Cluj-Napoca și retur vor circula după 12 decembrie cinci perechi de trenuri pe zi, la fel ca în prezent. Durata călătoriei cu cel mai rapid tren (IR 346) rămâne aceeași – opt ore și 55 de minute.

Cât privește legătura Bucureștiului cu Oradea, ea este și va fi asigurată de o singură pereche de trenuri pe zi – IRN 1741. Durata călătoriei rămâne relativ constantă – de la 12 ore și 16 minute în prezent la 12 ore și 17 minute după intrarea în vigoare a noului program de circulație feroviară.

Se dublează numărul trenurilor directe pe relația București Nord-Baia Mare
În momentul de față, între București Nord și Baia Mare circulă o singură pereche de trenuri directe în 24 de ore, garnituri de noapte.

După 12 decembrie, numărul acestora se dublează, în condițiile în care CFR Călători introduce și o pereche de trenuri de zi. IR 1735 va pleca din București Nord la ora 6,08 și va ajunge la Baia Mare la 20,00.

Durata călătoriei cu cel mai rapid tren (cel existent, de noapte, IRN 1641) scade de la 12 ore și 15 minute la 12 ore și 12 minute.

Trenul Foamei, mai lent ca în actualul program de circulație
Vom încheia analiza cu relația Iași-Timișoara Nord, cu ceea ce este supranumit ”Trenul Foamei”.

Din 12 decembrie, vor fi tot două perechi de trenuri pe zi, ca acum. De notat că durata călătoriei crește simțitor. Cel mai rapid tren (IR 1833) străbate acum distanța în 15 ore și 53 de minute, iar după intrarea în vigoare a noului program de circulație aceeași garnitură va face 16 ore și 11 minute.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2021-2022 ALEXCFRBV

Am cumparat de dimineata cartea mersul trenurilor 2021-2022 din Gara Brasov si este pusa deja la vanzarea in garile din tara.
Cartea Mersul Trenurilor 2022 costa 19 lei.
Coperta cărții mersul trenurilor 2022
Coperta cartii mersul trenurilor 2022.jpg (717.95 KB; downloaded 3437 times)
Spatele cartii mersul trenurilor 2022
Cartea Mersul trenurilor 2022.jpg (1.64 MB; downloaded 3437 times)

 


Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2021-2022 ALEXCFRBV

In cartea mersul trenurilor de calatori 2021-2022 ,Magistrală 900 Bucuresti-Timisoara va deveni magistrala 100 Bucuresti-Timișoara incepand cu 12.12.2021.

 


Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2021-2022 ALEXCFRBV

Mersul trenurilor Regio Calatori  incepand cu 12 decembrie 2021 pe toate rutele din tara.
Transferoviar Calatori a afisat noul mers al trenurilor pe site-ul lor.
Interregional Calatori a afisat noul mers al trenurilor pe site-ul lor.
Mers-Trenuri-Regio-Calatori-din-12-decembrie-2021.pdf
Mersul trenurilor Regio Calatori din 12.12.2021 pe toate rutele din tara
Mers-Trenuri-Regio-Calatori-din-12-decembrie-2021.pdf (1.26 MB; downloaded 283 times)

 


  • messe
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2021-2022 messe

ALEXCFRBV wrote here:
In cartea mersul trenurilor de calatori 2021-2022 ,Magistrală 900 Bucuresti-Timisoara va deveni magistrala 100 Bucuresti-Timișoara incepand cu 12.12.2021.


Mai corect spus va redeveni Magistrala 100 cum era in anii '80.

 


  • orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2021-2022 orex

CFR Călători dă startul ofertei “Trenurile Zăpezii” – 2022
Iubitorii sporturilor de iarnă, şi nu numai, pot profita în perioada 10 ianuarie – 28 februarie 2022, de reduceri tarifare atractive de 25% prin oferta “Trenurile Zăpezii” disponibilă la trenurile InterRegio CFR Călători care circulă spre şi dinspre cele mai căutate staţiuni montane pentru schi.

“Trenurile Zăpezii” reprezintă o alternativă rapidă și verde la aglomerația din trafic în special pe Valea Prahovei, datorită duratei scurte a călătoriei cu trenurile InterRegio CFR Călători din Capitală.

Reducerile tarifare se acordă pentru toate trenurile prezentate în Anexa 1, astfel:
25% din tariful de transport, de luni până joi, pentru călătoriile pe rută directă, la clasa a 2-a, cu trenurile InterRegio ce au ca punct de plecare/destinație una din stațiile de cale ferată: Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal, Brașov. Astfel, se evită aglomerația din trafic de pe Valea Prahovei și se ajunge direct în stațiuni, în mai puțin de 2 ore și jumătate chiar și la Brașov dacă se pornește din București.
25% din tariful de transport, de luni până joi, pentru călătoriile pe rută directă, la clasa a 2-a, cu trenurile InterRegio ce au ca punct de plecare/destinație una din stațiile de cale ferată: Vatra Dornei, Vatra Dornei Băi hc.
Tariful de rezervare a locului (de 3,90 lei/loc) se plătește integral.

De exemplu, preţul biletului cu această ofertă pe ruta București – Predeal este de 30,6 lei, cu 8,9 lei mai puţin faţă de preţul întreg, pentru ruta Constanţa – Braşov preţul biletului este de 60,45 lei, cu 18,85 lei mai puţin faţă de preţul întreg, iar pentru ruta Bucureşti Nord –Vatra Dornei preţul biletului este de 76,65 lei, cu 24,25 lei mai puţin față de tariful întreg. Mai multe exemple de tarife aveţi în Anexa 2.

Anexa 2  –  Exemple tarife*:
Rute    Preț IR, cls. a 2-a
                                                               Tarif întreg/lei    Cu oferta Trenurile Zăpezii/lei
București Nord – Predeal                   39.50                              30.60
Sibiu – Sinaia                                           52.40                              40.30
București Nord – Brașov                     48.60                              37.45
București Nord – Vatra Dornei         100.90                              76.65
Timișoara Nord– Vatra  Dornei         100.90                              76.65
Satu Mare – Brașov                               110.90                              84.15
Constanța – Brașov                                79.30                             60.45
*exemplele de tarife sunt valabile în perioada 10 ianuarie  – 28 februarie 2022 şi INCLUD şi tariful de rezervare a locului care este 3,90 lei.

Oferta “Trenurile Zăpezii” este supusă unor termene şi condiţii**, iar biletele la preţ redus se pot achiziționa:
Online de pe cfrcalatori.ro;
Din aplicația mobilă “CFR Călători mersul trenurilor și bilete online”;
De la automatele de vânzare bilete din gări;
Direct de la casele de bilete din gări și agenții de voiaj CFR Călători;
De la distribuitori autorizați (agenții de turism).
**reducerea se aplică la tariful preț întreg pentru trenuri InterRegio clasa a 2-a şi nu se cumulează cu alte oferte.
Înainte de călătorie, recomandăm tuturor pasagerilor să se asigure că au achiziționat bilet pentru evitarea taxării suplimentare în tren și/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare.

 


Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2021-2022 Bogdan Ciorascu

Galati.png (53.74 KB; downloaded 2134 times)

De la noul mers avem dezastrul asta pe Buzau-Faurei.
Intelegem ca sunt lucrari pe tronson dar acestea erau si inainte de noul mers si intarzierile erau de maxim 10minute :headbash:
In ordinea numerelor de pe tricou: IR1570 - ..... - IR1577.

 


Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2021-2022 stefan_br

Pe vremea ministrului Drula se preconiza ca termina pana la noul mers lucrarea. Probabil au facut mersul pentru linia noua, fara sa ia in calcul intarzierea lucrarilor. Ca o constatare personala, multe lucrari au acumulat intarzieri in perioada crizei politice din toamna.

 


Re: Mersul Trenurilor de Călători CFR 2021-2022 Catalin51

Va salut.Are cineva livretul regio bucuresti 2021-2022?Efectiv nu gasesc deloc trenurile TFC.In 2020-2021 le gaseam in livretul regio insa tot caut si cel pe 2021-2022.Il are cineva cumva?

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Mersul trenurilor de călători  • 
Choose destination

Since our 1992 forum members have written 385033 posts in 4731 topics and 457 subforums.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use