Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.AAutobuze

 

Topic: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB)

34 posts, 8556 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) ADK

De 7000 lei ai face cred că mai bine un acoperiș (poate chiar un fel de hală) din policarbonat 1000x1000mm și ceva, e puțin peste 20 lei o astfel de placă din ce văd pe Hornbach. La momentul actual ... Chiar nu știu ce să zic, poate cunoaște vreun coleg o soluție mai ieftină dar să fie și pe termen lung. Doar vreun celofan care se acoperă cum ar fi solarul, iată un exemplu.

Cu timpul e însă puțin posibil să pătrundă și pietrișul în pământ, dacă "LaMinut" (să-i dau o poreclă) nu este mișcat îndelung, mă refer la ordinul lunilor sau anilor buni, ar fi fost evident mai bună așezarea pe o porțiune asfaltată însă asta-i situația, bun și pietrișul (mai ales că este destul de mult pus) decât direct pământ gol. Au rezistat aproape 664/3713 peste 20 ani în același loc direct pe pământ, deci de așezare n-ar trebui să apară problemele în viitorul apropiat ci mai degrabă de protejarea acoperișului, din cauză că este și iarna aproape iar umflarea intensă a melaminei ar putea însemna alte costuri, deja de enervat și poate puțin descurajabil privind investițiile fără (prea multe) donații la mijloc dacă pot să mă pun în locul tău. 🤒

 


Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) ByOnu

Cu speranța că nu îl deranjează, în contextul dat, pun aici pentru posteritate fotografiile realizate de Cătălin Ghiță pe data de 30 iulie 2008 pentru forumul Tramclub (link sursă).
il03nsl_p1200554_978.jpg (69.58 KB; downloaded 2999 times)
il03nsl_p1200559_928.jpg (71.82 KB; downloaded 2999 times)
il03nsl_p1200560_924.jpg (72.36 KB; downloaded 2999 times)
il03nsl_p1200561_109.jpg (67.94 KB; downloaded 2999 times)
il03nsl_p1200563_183.jpg (75.69 KB; downloaded 2999 times)
il03nsl_p1200564_205.jpg (81.59 KB; downloaded 2999 times)
il03nsl_p1200565_186.jpg (79.26 KB; downloaded 2999 times)
il03nsl_p1200566_117.jpg (87.8 KB; downloaded 2999 times)
il03nsl_p1200567_166.jpg (81.84 KB; downloaded 2999 times)
il03nsl_p1200568_424.jpg (74.53 KB; downloaded 2999 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) ADK

Nu are de ce să-l deranjeze, m-am întâlnit întâmplător prin Buzău cu el acum aprox. 2 ani și chiar i-am vorbit de autobuz, în privința salvării acestuia. El era încă nedumerit dacă mai există, fiindcă alte așteptări nu prea avea în general de la regiile din țară mai ales că la Fetești, tot el a descoperit și ar fi propus prin 2010 sau puțin după, salvarea (posibilului) ultimului DAC articulat scund, dar Cătălin a fost dezamăgit de casarea acestuia ulterioară.

În fotografiile de mai sus, îmi pare puțin rău că nu există și de prin interior cadre măcar ca fapt divers. Atunci când a fost fotografiat veniseră recent, iar în București încă circulau (nu pentru mult timp) restul 260-urilor rămase active, împreună cu puținele DAC-uri care deja începuseră să fie destul de rare, în comparație cu Ikarusurile în vara lui 2008. Totuși, după nici câțiva ani 66 în comparație cu 44 a rămas fără siglele municipalității, cred că era singurul autobuz din tot garajul care a circulat ceva ani "basic". Oricum acestea au fost destul de apreciate într-un orășel de provincie, în comparație cu Bucureștiul care se umpluseră până la refuz de Citaro-uri de parcă au fost la promoție sau vreo lichidare de stoc...

 


Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) ByOnu

Se încheie un an foarte încărcat, presărat cu emoții de toate felurile și învățăminte de viață. Din fericire, am trecut prin toate alături de cei care m-au ajutat.

20220207-WA0016.jpg (489.51 KB; downloaded 2837 times)


20220221_125850.jpg (1.29 MB; downloaded 2837 times)


20220221_134636.jpg (1.55 MB; downloaded 2837 times)


20220221_144958.jpg (1.13 MB; downloaded 2837 times)


20220223 transport1.jpg (442.78 KB; downloaded 2837 times)


20220223 transport2.jpg (356.54 KB; downloaded 2837 times)


20220223 transport3.jpg (45.87 KB; downloaded 2837 times)


20220223 transport4.jpg (175.74 KB; downloaded 2837 times)


20220224_090820.jpg (1.99 MB; downloaded 2837 times)


20220224_091048.jpg (1.74 MB; downloaded 2837 times)

 


Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) ByOnu

...
20220224_091846.jpg (1.29 MB; downloaded 2833 times)
20220224_094433.jpg (1.23 MB; downloaded 2833 times)
20220414_130210.jpg (1.08 MB; downloaded 2833 times)
20220414_132026.jpg (957.83 KB; downloaded 2833 times)
20220414_172755.jpg (1.06 MB; downloaded 2833 times)
20220414_172803(0).jpg (858.54 KB; downloaded 2833 times)
20220414_174517.jpg (1.01 MB; downloaded 2833 times)
20220414_180000.jpg (997.23 KB; downloaded 2833 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) ADK

Nu-mi vine să cred în ce stare era terenul, înainte de a fi adusă mașina. Felicitări tuturor care s-au ocupat de amenajarea lui! 😯

Placa de linie chiar mi-a dat puțin acel vibe, păcat că, Nea Marinuș, tinichigiul, nu știu dacă o mai lucra, avea mai multe în atelierul din A. Titan și greu s-a despărțit s-o doneze și pe aceea, deși, nu e greu de reprodus dar cele de acolo chiar au fost poate mulți ani pe vechile autobuze. Cred că ce-a de pe 2528 este, cel puțin pe partea cu 454, din nou, după mulți ani, tot pe un autobuz din aceeași generație care a aparținut aceluiași garaj după RK.
Sursa: ratb.stfp.net
_C2528-454-DD_1.jpg (62.71 KB; downloaded 2832 times)

Sursa: ratb.stfp.net
Screenshot_20221231-223016-878.png (399.7 KB; downloaded 2826 times)


Cu drag ți-o dăruiam și pe una mai mică doar cu indicativul numeric, scris cu roșu - 640, însă era destul de jerpelită și am folosit-o ulterior, anii trecuți, la vopsitorie, astfel că s-a acoperit scrisul. Nici nu cred că o mai am...

Bările de pe uși sunt metalice sau din plastic? Întreb deoarece, cele metalice e posibil să fi avut doar cele din 1991, aceste bări se furau ca în codru când autobuzele erau în București și erau puțin greu de găsit să ai una la șofer bună, că unii le luau să le pună la DAC-uri la capotă sau de bord, abia mai vezi și la 415T (care aveau pe ușa de la intrare din salon în cabină - din plastic). Ce-a metalică, știu, nu am predat-o într-o stare prea bună, a fost la bordul lui 175 - provenit de la ușa 2 sau 3 aceluiași autobuz, a pus-o taică-miu să mă țin când eram puștan. Ce-a din plastic e provenită de la un 415T care a fost dată jos preventiv, apoi se "împiedica" șoferul prin lada din cabină de ea...

 


Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) ByOnu

An nou, impozit nou.

Amintesc faptul că oricine dorește să doneze pentru conservarea autobuzului, o poate face prin https://ko-fi.com/ikarus260

Total al donațiilor primite în 2022: 2 donații (300 LEI + 10 EUR).
impozit2023.jpg (44.41 KB; downloaded 2682 times)

 


Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) ByOnu

Întrucât parbrizul actual este crăpat, în ultimul an am căutat atât prin țară, cât și în Ungaria, fără succes.

Din fericire, m-am bucurat de deschiderea TCE Ploiești pentru a achiziționa două seturi.

Mulțumesc colegului @Adrian.B pentru îndrumare, precum și domnilor Oancea și Pîrvu de la TCE pentru amabilitatea și promptitudinea cu care m-au sprijinit. Mulțumesc lui @GPS pentru transport și logistică.
IMG-20230224-WA0024.jpg (522.16 KB; downloaded 2397 times)
IMG-20230224-WA0025.jpg (552.63 KB; downloaded 2397 times)

 


Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) ByOnu

Inspecție de gradul 0.
inspectie.jpeg (364.49 KB; downloaded 2060 times)

 


Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) ByOnu

La răsărit.
04.07.2023.png (508.92 KB; downloaded 1710 times)

 


Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) 1689

Un sfat: daca nu reusiti sa il miscati periodic, incercati sa-l ridicati pe capre, altfel anvelopele se vor ovaliza si vor deveni inutilizabile …

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) ADK

Probabil pentru a nu întâmpina o astfel de situație a fost instalat un covor din pietriș...

În schimb, nu-i o idee rea nici o pornire ocazională și un pic de dezmorțeală, asta și pentru a nu întâmpina viitoare probleme cu tot ce ține de motor - electromotor, pompă ulei, pompă apă, alternator, fulii, curele și transmisie - cutie viteze, diferențial, grup, servodirecție etc (deși dieselul este mai unsuros și nu pornește greu nici după perioade lungi de staționare, față de benzină care este mai uscat). Dar cine ajută în principiu cu un set sănătos de baterii pentru a înlocui acumulatorii vechi? Te costă 2 salarii minim pe economie, iar pentru o mașină care momentan nu prea are nevoie este mai mult o cheltuială inutilă...

Situația e care e - fondurile/donațiile sunt minime, lumea nu prea este din păcate interesată de astfel de inițiative iar asta descurajează mersul mai departe, rămânând la stadiul de conservare care și întreținerea în această situație nu trebuie ignorată. Privești muzeul STPT unde acolo mașinile au văzut o ultimă pornire probabil prin 2008 și doar puțină dezmorțeală până în prezent...

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) GPS

Într-adevăr, marea problemă sunt bateriile și costul acestora, care este mare pentru a putea fi amortizat. Autobuzul nu este pornit zilnic / săptămânal sau și mai bine, utilizat, de aceea bateriile riscă să se descarce, iar banii pentru acestea să fi fost irosiți.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Sprijiniți conservarea autobuzului Ikarus 260 #66 (ex-RATB) ADK

Iar bateriile noi trebuiesc folosite des, tocmai cum ai menționat pentru a se amortiza cheltuiala acestora.

Cele vechi, dacă mai sunt bune (deși mă îndoiesc) mai pot fi reîncărcate la un redresor, ia însă cam mult (~12h pentru o baterie), sau mai există varianta (mai rapidă) să primească curent de la un vehicul mai mic cu 24v (un tractor sau o basculă de 7t) deși poate lua ceva minute, că nu se știe (intuiesc) pompa de injecție cum se va comporta, dacă va porni ușor (până în 10 secunde dând aproape continuu la automat, judecând și anotimpul) sau greu, în funcție și de cum își trage motorina (și de preferat să aibă măcar un galon, că la câțiva litrii pe fundul rezervorului s-ar putea să fie mizerie). Mai depinde bineînțeles cablurile de transfer curent să fie cât mai lungi și de calitate (cele de vreo 600a nu cred că sunt bune, măcar de 1000), starea bornelor să fie bune (curățate și date cu pastă specială, deși în lipsa acestuia pe vremuri se mai folosea vaselină sau ulei de oricare, că nu găseai prin magazie sau magazine cum găsești astăzi).

Este de muncă cu o mașină veche iar un singur îns este foarte greu să se poată descurca, mai ales cu o singură sursă de venit, cu timp și probabil cunoștințe limitate (iar ajutor aproape canci) și cu un bus vechi. Știu puțin ce înseamnă doar cât am tras cu vechia Dacie, chiar dacă cazurile nu prea sunt comparative, că nu-i venea curent ba pe colo ba pe dincolo, în interiorul unei uși am găsit doar apă (nu știu nici astăzi cum a intrat) și nu prea aveam cum s-o scot, panoul de siguranțe căzuseră de la prindere din cauza ruginei și intra cu ușurință apă, mereu crăpau urechile de la semnalizările față și destule altele, dar tot nu mă las de "rable" mai ales de vechia flotă a transportului în comun. 😛

Din păcate, în România nu sunt apreciați (așa cum ar trebui) oamenii care încearcă să mai facă ceva și au cultură, ci golanii cu BMW-urile de 30j' de milioane cu figuri la pachet find mai simpatizați... Încă dacă faci ceva, primești cele mai retardate întrebări (chiar și de la oameni la care nu te-ai aștepta) ce nici nu merită să te mai obosești explicând...

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420985 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use