Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Siguranța rutieră

680 posts, 201801 views
 
Go to page:  1  ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului DocOctavius

Adică venind de pe centură nu am voie să fac stânga spre București???
Sunt de acord că sunt puse “conform proiectului”, dar chiar sunt “bine puse”?
În fine, recunosc că îmi este lene să caut subiectul potrivit in care să mutăm această discuție ca să nu fie off-topic așa că promit să nu mai răspund aici și sa îmi mențin punctul de vedere că: marcajele orizontale sunt “incomplete” din proiect dar executate conform proiectului.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Utilizator anonim 2

Marcajele respective te ghideaza doar la intrarea in giratoriu. Odata intrat si trecut de prima iesire la dreapta, esti in zona crepusculara. Special nu au mai pus marcaje in giratoriu pentru ca nu pot fi conforme niciunei legi.

Nici codul rutier nu au fost in stare sa il modifice in sensul clarificarii modului de schimbare a directiei in giratoriul cu doua sau mai multe benzi. Erau discutii mai amanuntite pe tema asta in cadrul altui forum si am retinut ca nemtii au pastrat in forma clasica numai giratorii cu o singura banda (inclusiv drumurile adiacente fiind cu o singura banda), restul fiind modificate in asa fel incit sa nu mai existe conflicte de trafic. Noi inca nu am descoperit “apa calda”.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Treptele au fost de la inceput in proiect si par sa se alinieze bine cu un segment din gard, deci il demonteaza doar pe acela.

Daca intra in giratoriu 2 dinspre Bucuresti in paralel:
- daca cel de pe banda 2 vrea sa faca dreapta si il buseste pe cel de pe banda 1 atunci este vina lui (ca nu a intrat pe banda ce permitea la dreapta)
- daca cel de pe banda 1 vrea sa faca stanga si il loveste pe cel de pe banda 2 atunci este vina lui (ca nu a intrat de pe banda care permitea la stanga)
- daca amandoi vor sa mearga inainte si se busesc intre ei, atunci e vinovat ala care a dat cu botul, ca nu ai voie sa busesti masinile deja aflate in intersectie

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului zapacitu

In Romania, in prezent in giratoriu esti intr-un fel de purgatoriu legal: legislatia e atat de gri incat la o simpla tamponare se poate ajunge in instanta.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Aici sunt două aspecte, şi  anume:
a) Aproape nimeni nu ştie legislaţia rutieră şi oricum nimeni nu o aplică.
b) Greşeala mare este  - ca o consecinţă a pct 1 -   că în interiorul unei intersecţii  şi conform legii  un sens giratoriu este o intersecţie - NU avem benzi de circulaţie ci benzi de ghidare.  Pe cale logică stimaţi colegi, puneţi mâna pe carte,  vedeţi ce e cu benzile de ghidare din intersecţii şi după aceea discutăm. Teoretic, că practic nu le  respectă nimeni.
Cât priveşte săgeţile de pe carosabil în cazul unei intersecţii cu sens giratoriu, şi acestea sunt reglemetate foarte corect în lege, dar conform pct a) dacă nimeni nu cunoaşte legislaţie şi nu face diferenţa între benzile de circulaţie şi benzile de ghidare din intersecţii o să cadă în greşeală de interpretare.
Succes la lecturare !   :bere:

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Hai să vă mai prezint  un subiect de meditaţie.
Conform legii, autovehiculul 1 trebuie să dea prioritate autovehiculului 2 !
Dacă la un moment at cele 2 autovehicule se vor întâlnii în sens şi se vor tampona asta e prima regulă care se aplică, nu de pe ce benzi de ghidare au venit, unde s-au dus, etc. Autovehiculul 1 trebuia să dea prioritate autovehicului 2 pentru că era deja în sens !
Asta aşa, ca temă de gândire, că tot nu cunoaştem legea în toate aspectele ei !
Evident că este vorba despre o intersecţie cu sensgiratoriu şi nu una cu fals sensgiratoriu (  care sunteţi din Bucureşti Piaţa Universităţii sau Piaţa Alba Iulia sau etc ).
sens.jpg (33.54 KB; downloaded 1209 times)

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Utilizator anonim 2

Desenul e dubios: masina 2 e trecuta demult de punctul unde masina 1 putea sa o loveasca neacordindu-i prioritate.

Eu/noi ne refeream la cazurile ca asta:

Giratoriu.webp (110.58 KB; downloaded 1213 times)


Lucrurile se complica si mai mult in situatia in care drumul de iesire are o singura banda si ambele masini vor sa iasa pe acolo.

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Colega, eşti în eroare de două ori.
1) Am refăcut schiţa. Dintr-un motiv sau altul cele  două autovehicule se întâlnesc la un moment dat în sensul giratoriu.  2 are prioritate faţă de 1 pentru că atunci când 1 a intrat în sens 2 era deja în sens. Aşa scrie legea, cine e în sens când tu intri are prioritate. Nu se specifică nicăieri în lege pe unde intră şi pe unde iese. E în sens, are prioritate faţă de cel care deabia intră. Şi punkt, fără alte precizări.
2) Cât priveşte situaţia descrisă de tine îţi atrag atenţia că în sens NU avem benzi de circulaţie aşa cum se sugerează în comentarii ci avem benzi de ghidare.
Citeşte încă odată legea cu privire la benzile de ghidare şi după aceea discutăm / dezbatem.
:bere:
sens.jpg (41.75 KB; downloaded 1174 times)

_______________________
Evident că aici discutăm juridic pentru că în  realitate se aplică alte reguli care pot fi în contradicţie cu legile. Numai că în caz de conflict se aplică evident legea.
Repet a mia oară, cine pronunţă cuvintele "benzi de circulaţie" în intrsecţie e în eroare, în intersecţie - implicit în intersecţia cu sens giratoriu avem  benzi de ghidare.
Preselecţia se face înainte de intersecţie şi niciodată în intersecţie.
Şi nu uitaţi, cine e în intersecţie are prioritate faţă de cei care intră. Indiferent pe unde au  intrat şi pe unde vor să iasă.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Utilizator anonim 2

Exemplul din schita ta e dus la extrem. Soferul masinii nr. 1 nici nu prea are de unde sa stie ca masina 2 era intrata deja in sens. Intra de exemplu prin partea diametral opusa, de obicei ascunsa de tufisurile din cerc sau de mormanul de pamint.

In practica masina 2 devine vizibila cind apare in stinga. Daca giratoriul are 2 benzi (ma rog, e suficient de lat ca sa permita circulatia simultana a doua masini) si masina 2 e inspre centru, masina 1 e tentata sa intre pe "banda 1". Un accident produs in situatia asta e clar din cauza neacordarii de prioritate, masina 1 fiind de vina. Complicatia apare daca - de exemplu - merg in paralel o vreme si incearca simultan sa iasa pe acelasi drum cu  o banda. Cum facem aici? Are dreptate ala cu masina 2 pentru ca era mai vechi in giratoriu? Cum poate dovedi?

Eu am prezentat un exemplu ceva mai simplu: ambele masini au patruns simultan. Cine are dreptate? Cel portocaliu sau cel verde?

 


Re: Siguranta rutiera orex

@andrei11
Nu te mai da crocodil!
TU, NICI NU SEMNALIZEZI LA SCHIMBAREA BENZII de mers, daramite altceva, si ti-am spus asta cand am fost la aeroport, cand, pe DN1, ”crosetai” cu ”Golanul”, abia ridicat din showroom :rofl:

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Utilizator anonim 2,
Hai să o luăm după lege.
1) Încadrarea pe benzi  se face înainte de a intra în intersecţie.
2) Dacă nu sunt săgeţi pe jos care să indice altceva,  legea spune că dacă ai la intrarea în intersecţie două benzi prima  bandă este pentru înainte şi la dreapta, banda a doua este pentru înainte şi la stânga.
3) Mă chiorăsc bine de tot şi dau prioritate tuturor autovehiculelor care sunt în  intersecţie, că aşa spune legea.
4) Ambele autovehicule intră simultan în intersecţie deci regula de la pct 3 pică.
5) Conform preselecţiei benzilor de dinainte de intersecţie maşina  verde are voie sau să iasă pe prima ieşire sau pe a doua.
6) Conform preselecţiei benzilor de dinainte de intersecţie maşina portocalie are voie sau să iasă pe a doua ieşire sau să facă stânga spre a treia ieşire
7) Maşina verde este de vină pentru că dacă s-a încadrat pe prima bandă conform legii nu are voie să facă la stânga.
_____________________
Spune-mi ce articole de lege ( nu vreau numărul lor, vreau să ştiu ce spun ele ) am încălcat sau n-am respectat.
Nu există lege dusă la extrem, legea e lege.
Atenţie, dacă maşina verde NU intră simultan în intersecţie cu cea portocalie se aplică regula că cine intră primul în intersecţie are prioritate, indiferent pe unde intră şi pe unde iese.
Apropo, mai ştii ce înseamnă rânduri şi când benzile de circulaţie se înlocuiesc cu rânduri ?
Ce v-aş pune eu prin lege să daţi examen pentru permis din 2 în doi ani !
Încă odată, citeşte cu atenţie legea, vezi ce sunt cu benzile de ghidare din intersecţii, ce rol au, cum se procedează dacă ai benzi de ghidare şi discutăm. Pe lege, evident, nu pe ce ni se pare nouă.
Am soluţie şi dacă maşina portocalie vrea să iasă pe a treia ieşire. Sau a patra, sau să se învârtă veşnic în sensul giratoriu.  Respectând legea, evident.
________________________
Orex, eu semnalizez când vrea muşchii mei. E clar ? Eu sunt eu şi sunt unik. Mai degrabă zi ce lege n-am respectat în sensgiratoriul prezentat de Utilizator anonim 2. Lasă semnalizările pentru cei care chiar se pricep să conducă.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Siguranta rutiera Utilizator anonim 2

Bag de seama ca ai inteles gresit :) Eu nu te-am acuzat de nimic, am prezentat un caz si am pus niste intrebari. Solutia prezentata de tine e corecta, asta era si parerea mea: autoturismul verde s-a incadrat prost si trebuie sa il lase pe cel portocaliu sa treaca primul pentru ca in caz de coliziune, vina ii apartine.

Problema e ca sint multi care sustin contrariul si actioneaza in consecinta.

Ghidajele in intersectii se respecta: te incadrezi din timp si respecti traiectoria impusa. Ai gresit incadrarea, ghinion, iesi pe unde trebuie, te intorci unde poti si mai incerci o data. In giratorii porcaria aia de linie circulara intrerupta nu e nici un ghidaj pentru ca nu te scoate nicaieri.

 


Re: Siguranta rutiera orex

@andrei11
Inca nu constientizezi ca esti Denis, pericol public?! :rofl:
@Utilizator anonim 2
Ete scart! Potocaliul trebuia sa se asigure la manevra ”de dreapta” si apoi s-o faca, nu sa intre intempestiv in fata verdelui! Daca voia s-o faca cum trebe, si nimeni n-ar avea ce sa comenteze, se inscria pe prima banda inca de la intrarea-n giratoriu! Si stii de ce? Ambii au intrat din acelasi sens rutier! ;)

 


Re: Siguranta rutiera aztec

Intreb...la aia cu masina rosie si masina verde...avem 2 fraieri care ambii cam incalca legislatia...
Si totul porneste de la incadrarea gresita si momentul schimbarii benzilor.
Extrem de des vad la Razoare cat stiu românii sa "faca " un giratoriu...

https://examenrutier.wordpress.com/2019/ ... toriu-3/

 


Go to page:  1  ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420725 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use