Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Siguranța rutieră

679 posts, 198342 views
 
Go to page:  1  ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Siguranta rutiera Valentin

De ce ar fi o problema pe strazile secundare, care de altfel, s-ar reconverti, ca nimeni n-a propus sa ramana ca acum, doar ca vor exista nemultumiti.

Cum poti sa faci semaforizarea aia inteligenta? Faci semafor dedicat de stanga? Asta implica deja un timp crescut (pentru faza/fazele adaugate), care se aduna per fiecare intersectie la totalul timpului de facut un cerc (ipotetic) pe inel. Sa zicem ca dai unda verde pentru STB si apoi inainte si stanga, practica bucuresteana arata ca oricum trec mult mai putine masine pe relatiile stanga/ciclu (deci oricum stai la coada, asta daca nu vrei doar sa intorci la 180) si ca 100% sigur se gasesc destepti care pe relatiile de "inainte" fac stanga. Eu n-am vazut intersectie in orasul asta cu viraj la stanga fluent, fara nebunie, fara sa se blocheze unul pe altul, fara minim 2/3coloane de facut stanga, eu n-am vazut. Inelul orasului la care facem referire ar trebui sa il prioritizam mai mult decat acum, strict pe relatia circulara, sa poti sa ajungi mai repede asa decat radial prin centrul orasului (care ar trebui eliminat d.p.m.d.v.).

 


Re: Siguranta rutiera subway guru

Stradutele secundare sunt prea inguste ca sa poata prelua traficul derivat dintr-o sosea principala…

 


Re: Siguranta rutiera andrei11

Valentin wrote:
...sa il prioritizam mai mult decat acum, strict pe relatia circulara

:rofl:
Maşinile de pe inel mai şi părăsesc inelul, nu se învârt în cerc ca nebunele la infinit ! Cu ceva excepţii  printre care   se numără şi subsemnatul şi fratele lui care stăm fix pe inel.

 


Re: Siguranta rutiera subway guru

Inelele au tocmai rolul de a evita circulatia radiala prin buricul targului…de aceea sunt si asa de aglomerate!

 


Re: Siguranta rutiera cris_m

Valentin wrote here:
De ce ar fi o problema pe strazile secundare, care de altfel, s-ar reconverti, ca nimeni n-a propus sa ramana ca acum, doar ca vor exista nemultumiti.

Crede-ma pe cuvant, eu am ditamai hala, pardon scoala in fata blocului (2500 de elevi pe putin), traficul pe stradutele inguste din jur e un mare NO-NO. Doamne fereste sa am nevoie la ora 8, 12 sau 18 de ambulanta/pompieri ca efectiv nu au pe unde sa intre... Colac peste pupaza au pastrat si mizeria aia de sens unic de pe vremea fiasco-ului numit linii scolare. Daca tot nu ma crezi, te invit sa te convingi. :)

Uite daca vrei sa iti dau exemplu de intersectie oarecum gandita (se putea si mai bine evident), o stii foarte bine, e cea de la APACA. Virajul stanga se face odata cu mersul inainte. In functie de momentul zilei poti regla de pe care sens sa tina mai mult faza: dimineata dinspre A1, seara dinspre Cotroceni/Leu. In mod cert, nimeni nu si-a pus problema asa. La fel nimeni nu si-a pus problema integrarii sistemului de urmarire a parcului de vehicule al STB cu cel de semaforizare, mai ales ca se tot trambiteaza marea modernizare a celui din urma. Solutii gasesti la absolut orice, important e sa vrei si mai ales sa stii sa le adaptezi contextului tau. Din pacate, la ambele suferim crunt.

 


Re: Siguranta rutiera subway guru

Normal ca suferim atata timp cat de fapt ignoram aceste lucruri si ne facem ca nu le vedem…
:headbash:
De la sine nu se vor rezolva niciodata, doar se vor agrava!
:popa:

 


Re: Siguranta rutiera Valentin

subway guru wrote here:
Stradutele secundare sunt prea inguste ca sa poata prelua traficul derivat dintr-o sosea principala…

Majoritatea strazilor pe care le-am pus, ca nu le-am ales de nebun, au marea majoritate dublu sens, adica cu injuraturile a eliminarii jumatatii de parcare pe toata strada fie de pe dreapta, fie de pe stanga, se pot face lejer sens unic cu 2 benzi, ah, ca exista conflicte in anumite puncte, trebuie gasite solutii punctuale, dar in mare de ce n-ai putea transforma o strada cu parcaj ilegal, intr-una cu parcare legale paralela cu bordurda si, in functie de strada, sa ai si 2 benzi?  Asta ca sa nu ocolesti pana la primul bulevard/sosea la dreapta-dreapta-dreapta, ca exista si varianta asta.

Mai e o chestiune, in functie de intersectiile la care facem referire, eu stiu de cateva semafoare pe inel care pe relatia de stanga dureaza extrem de putin, asta duce pe langa altele si la comportament ilegal. Ce trafic derivat din inel nu poate prelua o strada secundara cu 2 benzi si sens unic cu prioritate la fiecare intersectie, dar poate prelua semaforul la care fac referire?

Cris, sunt de acord cu tine, dar in cazul intersectiilor discutate, pe o parte ai case in spatele blocurilor si doar pe cealalta ai bloc langa bloc. Nu am vazut pe harta vreo scoala si nici n-am propus strazi secundare cu o succesiune de viraje dreapta-stanga-stanga-dreapta sau prin parcarile clasice din spatele blocurilor.
Legat de intersectia de la Apaca, tocmai, in loc sa ai (intr-un caz ipotetic) o singura faza/sens (verde pentru toata lumea doar inainte si dreapta pe ambele sensuri) tu acum ai o faza suplimentara (rosu pe un sens / verde pe cealalta), un timp de cateva secunde (bine, in cazul studiat nu e o problema asa mare), dar pe inel a o succesiune de intersectii cu viraje stanga.

#Andrei, evident ca lumea mai "coboara" si de pe inel, dar logica ar fi sa ajungi mai repede pe inel pe relatia Est-Vest sau Nord-Sud sau altele si sa cobori unde ai nevoie, decat sa ai o enormitate de benzi si trafic cat cuprinde radial prin centrul orasului.

Si ca o nota generala, eu nu ma refer la aspectul cu interzicerea virajului la stanga asa, ca solutie de sine statatoare, ci eu ma gandesc la un proiect mai amplu care presupune reducerea/eliminarea/descurajarea traficului prin centru, eliminarea celor 3+ benzi de la Unirii, prioritizarea transportului public pe relatiile Cartier-Centru radial, s.a.m.d.

 


Re: Siguranta rutiera subway guru

Treaba cu interzicerea virajelor la stanga e solutia militieneasca menita sa le faca lor viata mai usoara si pe a noastra mai grea. Cei care trebuie sa o ia la stanga pentru a ajunge la destinatie tot vor gasi o solutie de rezolvare dar pe cai mai intortocheate, mai ocolite, cu consum sporit de timp, combustibil, nervi si mult mai multa poluare…oare asta ne dorim?

 


Re: Siguranta rutiera aztec

Interzicerea la stanga este perfect aplicabila in Drobeta-Turnu Severin si in orasele americane.
La noi e putintel mai complicat...



 


Re: Siguranta rutiera subway guru

Orasele americane au trama stradala rectangulara, nu seamana deloc cu drumurile de carutze si cararile pisu’ boului din dragul nostru targ semirural intins ca o pleasca fara pic de regula!
P.S.
Bine ca ai pus harta ca sa se lamureasca lumea cum sta treaba la Zdrobeta…
:rofl:

 


Re: Siguranta rutiera reiny2000

cris_m wrote here:
Uite daca vrei sa iti dau exemplu de intersectie oarecum gandita (se putea si mai bine evident), o stii foarte bine, e cea de la APACA. Virajul stanga se face odata cu mersul inainte. In functie de momentul zilei poti regla de pe care sens sa tina mai mult faza: dimineata dinspre A1, seara dinspre Cotroceni/Leu. In mod cert, nimeni nu si-a pus problema asa. La fel nimeni nu si-a pus problema integrarii sistemului de urmarire a parcului de vehicule al STB cu cel de semaforizare, mai ales ca se tot trambiteaza marea modernizare a celui din urma. Solutii gasesti la absolut orice, important e sa vrei si mai ales sa stii sa le adaptezi contextului tau. Din pacate, la ambele suferim crunt.

Cu mențiunea că pe cealaltă direcție, Grozăvești - Drumul Taberei/Bd. Timișoara virajul la stânga este interzis. Fiecare intersecție trebuie analizată individual, dar acolo unde există linii de tramvai sau culoare tram+bus mi se pare utilă interzicerea virajului la stânga. Dacă am avea un sistem de undă verde pentru transportul în comun alta ar fi discuția.

 


Re: Siguranta rutiera Valentin

^^ aveti si voi dreptatea voastra, intr-adevar NU e asa usor sa gasim solutii ideale, ca asa pentru orice viraj ar fi frumos la 25-50m dupa intersectie, sa ocolesti maxim 250m, dar realitatea din teren e alta.

Guru, care e diferenta intre a sta pe loc, la acelasi semafor care dureaza 10-20secunde, il prinzi de 2-3-4 ori si a circula pe strazile propuse de mine, cu o viteza de bun simt (30km/h)? Gandeste-te numai la ciclurile demaraj-frana la statul la semafor care prezinta consumul cel mai mare, dar si emisiile pe masura, fata de a merge lin inainte, de a avea cateva secunde in plus pe directia inelului de verde. Nu contest, nu se poate face peste tot, nu toate solutiile sunt "confortabile" si apropiate, dar pana la urma care e scopul nostru? Sa facem inelul sa fie inel cu adevarat sau sa ne conplacem in situatia existenta?

Nu mai zic de parcarile absurde in spic de pe inel, care efectiv NU au ce cauta acolo, NU exista scuze de lipsa transport public calitativ in apropiere, dar totusi prezinta un pericol dpdv al sigurantei rutiere, atat atunci cand trebuie sa iesi din parcarea respectiva, cat si parcarile nereglementate pana in buza intersectiilor cu strazile secundare s.a.m.d.

Stiam de D.T.Severin, cat si stiam de orasele americane, dar DE CE nu s-ar putea face ce propun eu, cu argumente, altele decat "aglomeratia" si ca ocolesti si "poluezi"? De ce oamenii nu s-ar reorienta, daca vor sa faca stanga, catre un alt traseu?

 


Re: Siguranta rutiera aztec

Pt ca in mare parte...de fapt imensă parte strazile secundare nu pot prelua astfel de trafic.
Nu sunt gandite.
Trama stradala a evoluat din pacate haotic, adaptata la blocurile construite si ele aiurea...
Sunt prea inguste, cu diverse "intortochieri" , înfundate, viraje aiurea, si... blocate de parcarile de resedinta.
Nu zic ca toate, se pot găsi punctual unele...dar per general nu este o rezolvare.
PS. In general strazile secundare ce dau in bulevarde sunt oricum blocate de trafic...
Gândește-te ca solutia propusa de tine in planse doar muta problema de dinainte de intersectie in zona de dupa...acolo unde se va face coloana pt a intra pe o strada superingusta si mai dai si prioritate la pietoni...in unele cazuri ducand la blocarea intersecției din spate.
Nu stiu daca ai prins ..dar gândește-te la jocul pe telefon "Snake"...

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

DocOctavius wrote here:
Marcajele orizontale la noi oricum sunt ignorate. Sper doar ca după redefinirea sensului giratoriu in lege poate înlocuiesc toate săgețile alea cu săgeți spre dreapta.  Dacă ar fi sa ne luam după ele acum nu ai voie sa faci stânga sau sa întorci în sensul giratoriu… că așa ne obliga marcajele, înainte sau la dreapta.
Bine ca la noi asigurările încă nu au ajuns la chichițe d-astea ca să se scoată nevinovate, că altfel, la cum marchează ai noștri drumurile, nu despăgubeau pe nimeni niciodată.

Săgeţile sunt bine puse.

 


Go to page:  1  ... 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2257 forum members have written 418810 posts in 5221 topics and 510 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use