Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Bune practici: stațiile de transport public

2 posts, 681 views
Bune practici: stațiile de transport public ByOnu

Primul subiect pe lista:

statiile de autobuz/troleibuz -> cu buzunar sau fara.

Alveolele BUS din Bucuresti (dar si din orasele mari din tara as zice) se dovedesc a fi nu doar inutile, dar chiar daunatoare transportului public si calatorilor. De la simplul fapt ca unele sunt atat de prost proiectate incat efectiv nici sa vrei nu le poti accesa corespunzator pentru a putea opri decent la bordura, majoritatea sunt cosntant ocupate de masini parcate ilegal. Unele primarii mai incearca sa le goleasca, dar imediat dupa plecare echipajelor, acestea devin iar locuri gratuite si convenabile de parcare. Si pana la urma poti sa faci politie pentru cateva sute de alveole din tot orasul? Este eficient economic? Isi mai ating ele scopul? Un alt dezavantaj este faptul ca cei care asteapta autobuzul/troleibuzul nu au contact vizual si asa ca ies deseori si asteapta vehiculul in alveola, facand intrarea imposibila sau costisitoare ca timp. De asemenea, neoprind la bordura, alveolele sunt un loc in care balteste apa/zapada si orice ai face, pentru a intra in vehicul trebuie sa cobori de pe trotuar fix in balti. Insa cel mai grav, persoanelor cu dizabilitati le este practic imposibil sau foarte dificil sa coboare mai intai bordura, pentru a urca mai apoi in vehicul.

Solutia?

Simplu. Alveole < pe dos >. Practic, pe arterele pe care ai parcari la bordura, scoti trotuarul/peronul pana la prima banda reala unde ar opri oricum autobuzul. Astfel, nu-ti mai faci griji pentru blocarea alveolei cu masini parcate sau imposibilitatea tehnica de a trage la bordura.

Va las atasat un manual de la TfL (Londra) gasit de colegul @Trole. Remarcam clar ca buzunarele interioare atat de dragi autoritatilor din Romania sunt NERECOMANDATE decat in situatii foarte specifice. La noi insa, acestea sunt regula. De ce? < Pentru ca nu vrem ca transportul public sa incurce traficul >.

Desigur, nici platformele extinse nu se recomanda oriunde, ci doar acolo unde se parcheaza la bordura (de preferat, legal), pentru a nu obliga autobuzul/troleibuzul sa faca manevre care ar ingreuna opritul la bordura, respectiv care ar face imposibil opritul la bordura. Pe Magheru sau pe Elisabeta / Carol I unde transportul public circula la bordura si nu se parcheaza, situatia optima este cea actuala, cu bordura continua. Desigur, aici intervine problema carosabilului (acesta sa permita rotilor sa se apropie de bordura), precum si problema soferilor comozi/nepasatori, dar aia este deja alta problema.
bus-stop-design-guidance.pdf
bus-stop-design-guidance.pdf (5.55 MB; downloaded 664 times)
alveole exterioare.jpg (298.78 KB; downloaded 696 times)
alveole interioare.jpg (336.02 KB; downloaded 693 times)

 


Re: Bune practici: stațiile de transport public ByOnu

...
20220923_001129.jpg (1.08 MB; downloaded 502 times)

 


Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use