Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la drumuri naționale

 

Topic: Construcție centura Timișoara

26 posts, 4910 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Construcție centura Timișoara orex



 




Re: Centura Timișoara orex

Varianta de traseu pentru VO Timișoara Vest a fost avizată
Comisia Tehnico-Economică a CNAIR a avizat varianta 1 de traseu (din cele patru propuse inițial) pentru Varianta de Ocolire Timișoara Vest.

Varianta de traseu avizată în luna noiembrie are o lungime de aproximativ 14 km și traversează unitățile administrativ teritoriale Timișoara, Săcălaz și Utvin. Sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecția cu DN 69 (Timișoara – Arad) și centura de ocolire Timișoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timișoara – Cenad), cu DN 59A (Timișoara – Jimbolia) și cu Timișoara printr-un drum de legătură.

Proiectul are ca scop construirea unei variante de ocolire a orașului din zona intersecției DN 69 (Timișoara – Arad), cu DJ 591 (unde se va lega cu varianta de ocolire Timișoara Sud, acum în construcție), ce va înconjura orașul prin vest, rezultând astfel închiderea inelului de centură a municipiului Timișoara.

De asemenea, VO Timișoara Vest va avea nouă lucrări de artă (poduri și pasaje).

În perioada următoare, vor avea loc și alte studii necesare pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate, contractul fiind derulat de S.C. SEARCH CORPORATION SRL.

Traseu VO Timisoara.jpg (245 KB; downloaded 3237 times)

 


Re: Centura Timișoara orex

Constructorul a realizat 45% din centura sud de ocolire a Timișoarei
Anul 2021 se încheie cu un grad de realizare mai mic de jumătate pe șantierul centurii sud de ocolire a Timișoarei, sub nivelul cerut de Transporturi. Echipele de lucru au oprit activitatea și vor reveni în luna ianuarie.

Mai precis, investiția a ajuns la 45% din total. În luna decembrie, vremea a fost în general ploioasă, iar antreprenorul lucrării a efectuat preponderent lucrări de conservare necesare pentru perioada de iarnă.

S-au executat și lucrări de suprastructură. Astfel, s-au montat grinzi la pasajul peste str. Trandafirilor, la ieșirea din comuna Giroc spre pădure, lucrări de cofrare, armare, turnare beton, la podețe, poduri și canale. Echipele antreprenorului vor reveni pe șantier în prima parte a lunii ianuarie 2022.

Valoarea contractului semnat pentru construcția variantei de ocolire Timișoara Sud a fost de 272.432.921,95 lei fără TVA. Durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare și 24 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 luni. Inițial, lucrările trebuiau finalizate în primăvara anului 2022, dar termenul de finalizare a Centurii Sud Timișoara a fost prelungit, astfel că lucrarea va fi gata în decembrie anul viitor.

 



Re: Centura Timișoara orex

Grindeanu, nemulțumit de evoluția lucrărilor la centura Timișoara Sud. „În două săptămâni s-au montat doar 22 de grinzi”
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirmă, după o vizită pe şantierul centurii Timişoara Sud, că este nemulţumit de evoluţia lucrărilor şi a cerut ca proiectul să fie monitorizat de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara. “În două săptămâni s-au montat doar 22 de grinzi!”, arată Grindeanu, scrie News.ro.

“O nouă verificare a lucrărilor pe şantierul Variantei Ocolitoare Timişoara Sud. Sunt nemulţumit de evoluţia lucrărilor. În două săptămâni s-au montat doar 22 de grinzi!”, a scris, sâmbătă dimineaţă, pe Facebook, Sorin Grindeanu.
El a cerut ca proiectul să fie monitorizat de DRDP Timişoara şi a anunţat că, peste două săptămâni, va reveni să verific şantierul, în alt punct – Freidorf-Utvin.
Compania Naţională de adminsitrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţa, în martie 2020, începerea lucrărilor de construcţie a Variantei Ocolitoare Timişoara Sud, un proiect de peste 272 de milioane de lei, fără TVA.
Durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare şi 24 luni pentru execuţia lucrărilor. Perioada de garanţie a lucrărilor este de 120 luni.
În iunie 2021, ministrul Transporturilor de la acel moment, Cătălin Drulă, anunţa deblocarea proiectului Centurii Timişoara Sud, odată cu emiterea autorizaţiei de construire pentru suprafeţele de teren suplimentare.

 




Re: Construcție centura Timișoara orex

Luna august s-a încheiat pe șantierul centurii Timișoara sud cu un stadiu de execuție de circa 55%.
Antreprenorul are în continuare o mobilizare insuficientă și, pe parcursul lunii august, a executat lucrări doar pe sectoare izolate ale obiectivului.
În zona Freidorf, la începutul centurii, s-au făcut umpluturi, lucrări de stabilizare a terenului de fundare, s-a așternut și strat de formă, iar în zona Chișoda-Giroc s-a așternut un sector cu strat de bază din mixtură asfaltică. La terasamente s-a lucrat și în zona Moșnița Nouă, fiind așternută piatră spartă, iar apoi stratul de bază din mixtură asfaltică. La finele săptămânii trecute, au fost montate grinzi la un pasaj peste un canal de irigații tot în zona Moșniței.
Alte lucrări au fost la capătul opus al obiectivului, în zona comunei Ghiroda, la rampele podului peste râul Bega și la nodul rutier cu DN 6 Timișoara - Lugoj. Au mai fost făcute lucrări la rețele de apă și gaz, diverse săpături, stabilizări ale terenului, reprofilări de taluz, lucrări la structurile podurilor și pasajelor de pe traseu.

 


Re: Construcție centura Timișoara orex

” Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru “Varianta de Ocolire Timisoara Vest"
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii , au convenit, în data de 06.09.2022, încheierea Contractului de Finanțare nr.160 pentru proiectul  ”Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru “Varianta de Ocolire Timisoara Vest"”,  în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare: Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a metroului, Obiectiv Specific 1.1 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - sprijin pregatire proiecte de investitii, Operatiunea- Cresterea mobilitații pe rețeaua rutiera TEN-T centrala.

Obiectivul general al proiectului este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a creea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii in rețeaua de drumuri europene.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
1. Realizarea Studiului de Fezabilitate, ținând cont de aplicabilitatea în totalitate a legislației în vigoare (norme, normative, standarde, legi etc.)
2. Pregătirea documentației de atribuire a contractului de proiectare și executie lucrări și asigurarea asistenței tehnice necesară Beneficiarului în perioada derulării procedurilor de achiziție publică pentru proiectare și execuție lucrări.

Scopul prezentului Contract de Finanțare este construirea unei variante de ocolire a orașului Timișoara din zona intersecției DN69 cu DJ591 ce va ocoli orașul prin vest, făcând legătura cu DN 69, astfel încât să se asigure creșterea gradului de siguranță, a vitezei de deplasare și îmbunătîțirea condițiilor de transport prin crearea unei căi de comunicație moderne cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, fluidizarea traficului și devierea traficului de tranzit în apropierea orașului, micșorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării, reducerea numărului de accidente rutiere.

Valoarea totală a proiectului este de 5.051.716,99 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 3.623.296,16 lei, 15% contribuția proprie 639.404,20 lei, diferența până la valoarea totală reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 36 luni, respectiv între data 01.01. 2021 și 31.12. 2023 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Cod proiect 139958.

 


Re: Construcție centura Timișoara orex




Pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud, luna septembrie s-a încheiat cu un progres redus, iar stadiul total de execuție este de circa 57%. Antreprenorul are în continuare o mobilizare insuficientă, prestând activități similare pe o perioadă îndelungată. Ritmul de realizare a lucrărilor este scăzut, existând chiar sectoare abandonate. Ploile din ultima parte a lunii septembrie au întârziat și mai mult activitatea din șantier.
Activitatea antreprenorului Tirrena Scavi a constat în executarea de lucrări la drum – strat de fundație de balast (zona Freidorf), așternere strat de bază (zona Chișoda) și piatră spartă (zona Moșnița Nouă); lucrări la structuri – pasajul de la conexiunea cu DN 59 Timișoara – Șag; alte lucrări la bretelele cu nodul rutier DN 6 Timișoara – Remetea Mare.
Obligațiile financiare ale beneficiarului către antreprenor au fost îndeplinite în termen pe tot parcursul contractului.

 



Re: Construcție centura Timișoara orex

5 oferte pentru finalizarea construcției Variantei de Ocolire Timișoara Sud!
Luni, 24.04.2023, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului “Execuția Lucrărilor din cadrul Obiectivului Varianta de Ocolire Timișoara Sud – Rest de Executat”.

Până la termenul limită au depus oferte următorii operatori economici:

1. AUTOMAGISTRAL-PIVDEN (Ucraina)
2. Asocierea DUNA GROUP INTERNATIONAL Kft (lider de asociere) - DUNA CONSTRUCTII RO SRL (Ungaria – Romania)
3. Asocierea MAXAGRO CENTER SRL (lider de asociere) - DRUMURI SI PODURI BANAT S.R.L. – OPR ASFALT SRL - OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS SA - DIMEX-2000 COMPANY SRL (Romania – Spania)
4. Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL (lider de asociere) – TEHNOSTRADE SRL - SPEDITION UMB (Romania)
5. Asocierea SUPER CONSTRUCT SRL (lider de asociere) - BAUERHOF AGROBANAT SRL – ROSTDORSTROY SRL (Romania – Ucraina)

Varianta de ocolire Timișoara Sud are o lungime de 25,69 km și o valoare estimată a contractului de 394.100.430,00 Lei, fără TVA.

Durata contractului va fi de 72 de luni, din care 12 luni perioada de execuție a lucrărilor, iar perioada de garanție va fi de minim 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanți până la maxim 10 ani.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări la drumuri naționale  • 
Choose destination

Since our 2283 forum members have written 420935 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use