MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Știri și articole din presă

2050 posts, 562880 views
 
Go to page:  1  ... 141 142 143 144 145 146 147
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri și articole din presă omirica

Legat de finanțare, e și o problemă de legalitate. Primăria nu poate finanța un serviciu pe care nu-l administrează. Chestiunea pare mai degrabă o răfuială politică în etapa asta. Vedem ce urmează, o reformă a metroului devine inevitabilă.

 


Re: Știri și articole din presă subway guru

Nu trebuie sa-l administreze, trebuie sa-l delege.

 




Re: Știri și articole din presă ByOnu

Un raspuns foarte bun din partea primarului.

 



Re: Știri și articole din presă Valentin

https://stirileprotv.ro/stiri/actualitat ... rou.html

Potrivit companiei, circulaţia trenurilor de metrou se desfăşoară astfel: Magistrala 1: 7 –8 minute; Magistrala 2: 4 minute; Magistrala 3:7-8 minute; Magistrala 4: 7 minute; Magistrala 5: 6 minute (12 minute relaţia Romancierilor – Valea Ialomiţei/ Râul Doamnei).

„Totodată activităţile de curăţenie a trenurilor de metrou vor fi reluate gradual de către prestatorul de servicii de mentenanţă şi salubritate”, precizează Metrorex.

Totodată, subliniază că „reluarea activităţilor de revizii şi de curăţenie vine pe fondul alocării de către Metrorex, cu sprijinul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, a sumelor de bani necesare pentru desfăşurarea optimă a activităţii de transport cu metroul, ca urmare a rectificării bugetului de stat pe anul 2022”.

Circulaţia la metrou s-a desfăşurat în ultimele săptămâni cu mai puţine trenuri în loc de 57, cât este prevăzut în graficul aprobat. Creşterea timpilor de aşteptare în staţii a fost determinată de diminuarea serviciilor de mentenanţă şi salubritate prestate de Alstom Transport SA, cu care Metrorex are un contract în vigoare.

 



Re: Știri și articole din presă orex

Si pe site-ul Metrorex a fost afisata informatia! Deci, au inceput sa duca OP-urile la banca! :applause:

 


Re: Știri și articole din presă orex

Enel explică tariful de 1.000 lei/MWh pe care îl plătește Metrorex pentru curent prin tariful furnizorului de ultimă instanță / Raportul Corpului de Control al Ministrului Transporturilor indica un cost suplimentar de 644 milioane lei, aferent unui tarif uriaș, de 15.000 lei/MWh
Compania Metrorex plătește de la 1 august un tarif de 1.000 lei/MWh aferent furnizorului de ultimă instanță pentru că nu a încheiat un contract cu un furnizor de pe piața concurențială, iar prețul este plafonat la 1.000 lei/MWh, conform legislației în vigoare, arată reprezentanții Enel Energie pentru Economedia. Explicațiile companiei vin după ce, la începutul săptămânii, un raport al Corpului de Control al Ministrului Transporturilor indica depășirea bugetului pentru electricitate, în cele trei luni ale contractului cu Enel, cu 644 milioane de lei mai mult decât cele 82 de milioane alocate în buget, calculat la un tarif uriaș, de 15.000 lei/MWh. (Raportul poate fi citit aici, pagina 20).

Precizările Enel Energie: „Clientul Metrorex a ajuns în portofoliul FUI Enel Energie în luna august, ca urmare a faptului că nu a încheiat un contract cu un furnizor de pe piața concurențială. Conform Ordinului 91/23 iunie 2022 al ANRE pentru aprobarea Regulamentului privind furnizarea de ultimă instanță a energiei electrice, locurile de consum ale clienților pentru care nu este în vigoare un contract de furnizare a energiei electrice sunt preluate de către furnizorul de ultimă instanță. În ceea ce privește prețul de contract, acesta este plafonat prin efectul legislației în vigoare pentru luna august la nivelul de 1.000 lei/MWh. În situația ipotetică în care nu ar fi existat legislația referitoare la plafonarea prețului, acesta ar fi fost stabilit în funcție de prețul de pe Piața pentru Ziua Următoare, conform reglementărilor în vigoare. Este important de precizat că un Furnizor de Ultimă Instanță nu poate cumpăra în avans energie pentru un client preluat în acest regim, neavând cum să anticipeze că va avea un astfel de client în portofoliu. De aceea, legislația în vigoare prevede ca energia aferentă să fie achiziționată de pe PZU și facturată astfel clienților preluați în regim de furnizare de ultimă instanță”. Contractul Metrorex – Enel Energie este valabil până la data de 31 octombrie 2022.

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, anunța pe 6 septembrie că Guvernul a „sărit” Metrorex din Ordonanța de plafonare a prețurilor la energie.

„Partea incredibilă abia acum urmează. Din aprilie ar fi trebuit să beneficieze de plafonarea la 1000 lei/MWh introdusă prin OUG, dar au comunicat furnizorului că Metrorex este companie exceptată de la plafonare (nu era!). După câteva luni în care au plătit degeaba 8 milioane lei în plus pe lună, prin vară au revenit către furnizor cu rugămintea să le recalculeze facturile la tariful plafonat pentru că ei și-au dat seama că trebuiau să beneficieze de aceasta. Bineînțeles că banii dați în plus înapoi de la furnizor nu i-au mai văzut și întreaga situație are un aspect litigios”, afirma liderul USR.

 



Re: Știri și articole din presă subway guru

Se introduc trenuri suplimentare la metrou, pentru începerea anului universitar 2022-2023
Societatea Metrorex a anunțat vineri că de luni, în contextul începerii anului universitar 2022-2023, se vor introduce trenuri suplimentare la metrou.

„Metrorex anunță că începând de luni, 3 octombrie a.c., odată cu începerea anului universitar, vor fi introduse în circulație în rețeaua de metrou încă șapte trenuri. Acestea vor fi folosite, în special,  în intervalele cu vârf de trafic: 7.00-9.00 și 17.00-19.00, suplimentar față de trenurile aflate în program. Măsura vine ca urmare a demersurilor făcute de către Metrorex împreună cu Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin efectuarea de plăți către prestatorul de servicii de mentenanță și salubrizare, în vederea îmbunătățirii condițiilor de transport în comun cu metroul”, se arată într-un comunicat dat publicității de societatea de transport subteran din Capitală.

Trenuri suplimentare la metrou, după ce vara călătorii au așteptat mult în stații

O primă observație: nu există ”prestator de servicii de mentenanță și salubrizare”. Prestatorul de mentenanță este societatea Alstom Transport, care nu se ocupă și de salubrizare.

Toată vara, bucureștenii au așteptat mult în stații sosirea trenurilor, deoarece Metrorex acumulase o datorie uriașă către Alstom Transport. Situația s-a rezolvat abia la rectificarea bugetară aprobată de Guvern pe 18 august, prilej cu care Ministerul Transporturilor a primit în plus suma de două miliarde de lei, așa cum a scris la vrema respectivă Club Feroviar. Din aceasta, peste 150 milioane de lei s-au dus către Metrorex, care astfel a putut să-și mai reducă din datoriile către furnizorul de mentenanță, iar numărul trenurilor de pe traseu a crescut.
https://clubferoviar.ro/anul-universitar ... -metrou/

 


Re: Știri și articole din presă TrainWrecker

Daniel Baluta pe facebook:

Mai este puțin până când metroul de pe Magistrala 2, care străbate Bucureștiul de la un capăt la altul, va pleca din Pipera pentru a ajunge la stația Tudor Arghezi.
Însă nu ne oprim aici!
Pentru că, în paralel cu lucrările la noua stație de pe Șoseaua Berceni am trecut deja la modernizarea celor nouă stații de metrou existente în sectorul nostru.
Am început cu Eroii Revoluției, unde, în primăvară, vom da în folosință pasajul subteran pietonal, ce va face legătura cu transportul public de suprafață.
Și vom continua cu punerea în siguranță a celorlalte stații de metrou din Sectorul 4, pentru ca, la final, toate aceste investiții să se completeze între ele, astfel încât toată rețeaua de metrou din sectorul nostru să fie modernizată și pusă la punct.


Sursa: https://fb.watch/g96M2CS9TV/

 


Re: Știri și articole din presă Vasile52

Noi cai de acces modernizate sau reamenajarea zonelor adiacente statiilor de metrou de pe raza sectorului 6 vor fi realizate datorita asocierii Metrorex si a Ministerului Transporturilor si Infrastructurii cu Primaria Sectorului 6.
Consiliul de Administratie al Metrorex a avizat in sedinta de astazi, 31.10.2022, Protocolul de Asociere ce urmeaza a fi semnat de catre parti. Acesta prevede crearea de noi cai de acces, modernizarea sau reamenajarea zonelor adiacente ale unor statii de metrou si alte tipuri de interventii necesare in urma elaborarii documentatiilor tehnice, din zona administrativ-teritoriala a Sectorului 6.
Finantarea activitatilor de modernizare si reamenajare se va realiza din bugetul local al Sectorului 6 si/ sau alte surse legal constituite, dupa caz.
Metrorex va oferi asistenta tehnica la elaborarea proiectelor tehnice si pe parcursul derularii lucrarilor.
Dupa realizarea obiectului asocierii, noua infrastructura dezvoltata care va fi aferenta statiilor de metrou va intra in proprietatea statului si in concesiune catre administratorii bunurilor vizate de protocol.



Sursa Metrorex

 


Go to page:  1  ... 141 142 143 144 145 146 147
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420657 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use