Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expres

 

Topic: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni)

65 posts, 12429 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrăzile Moldovei:,,Capetele” de pe Autostrada Unirii finanțate prin PNRR, în licitație din iulie 2022
În privința Autostrăzii A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni, licitația pentru execuția ,,capetelor” dintre Târgu Mureș și Miercurea Nirajului respectiv Târgu Neamț-Leghin (aproape 60 km.) ar trebui să fie lansată în iulie : ,,
Târgu Mureș-Târgu Neamț (211 km.)
Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
La finele anului trecut s-a rezolvat situația cu CJ Neamț astfel că s-au obținut toate Certificatele de Urbanism.
Studiul de Fezabilitate depus a primit « clasicele » observații cu care proiectantul de pe acest sector (din păcate!) s-a obișnuit. Studiul geotehnic are o rigoare și calitate corespunzătoare pe secțiunile incluse în PNRR însă pe zona inter-capete (Miercurea Nirajului-Leghin) lasă de dorit. S-a suplimentat cu resurse financiare și logistice din partea antreprenorului pentru a ajunge la un studiu geotehnic cât mai decent.
Procedurile de mediu pe capete sunt demarate fiind emise observații. Observațiile vor fi incluse luna aceasta, urmând a fi depusă documentația actualizată la ANPM. Calendarul pe care l-am agreat în vara anului 2021 în calitate de Secretar de Stat va suferi o corecție (în loc de luna martie 2022 va fi aprilie 2022 pentru Acord de Mediu pe secțiunile incluse în PNRR respectiv iulie 2022 pentru secțiunea non-PNRR).
Se estimează luna iulie 2022 pentru licitația de Proiectare și Execuție a sectoarelor din PNRR.” potrivit lui Covăsnianu.

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

CNAIR a prezentat evoluția proiectelor din regiunea Moldovei și Bucovinei
Situația actualizată a proiectelor analizate este următoarea:

A8 – Autostrada Unirii    

Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni
Contract pentru Completarea/Revizuirea/Actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea P.A.C., P.A.D. și P.T.E în derulare.
Lungime: 100,14 km
Valoare contract: 58.83 milioane lei, fără TVA.
Data de începere: 2021
În data de 21.12.2021 a fost emis Guidance Note nr. 1 de către experții Jaspers privind analiza asupra documentației etapei 1 a Analizei Multicriteriale.
Punctul de vedere al experților Jaspers a fost transmis Prestatorului iar în prezent documentația pentru această etapă a Analizei Multicriteriale este în curs de revizuire.
Prestatorul s-a remobilizat în teren pe data de 06.01.2022 unde a detașat 3 echipe de execuție a forajelor.
Pe sectorul cuprins între Târgu Neamț (Moțca) și Târgu Frumos, continuă investigațiile geotehnice iar până în prezent au fost realizați 3.650 metri liniari de foraj din totalul de 6.242 m propuși.
Inclusiv pentru sectorul dintre Târgu Frumos și Lețcani au fost demarate investigațiile geotehnice pentru cei 2.205 metri liniari de foraj propuși.

Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț
Contractul pentru completarea SF este în derulare
Lungime: 211 km
Valoare contract: 17,58 mil lei, fără TVA
Data de începere: 28.05.2019
În data de 07.12.2021, Prestatorul a înaintat Studiul de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș - Tărgu Neamț, Revizia 3.
Documentația a fost predată pentru întreg obiectivul Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț.
În perioada 07.12.2021-27.12.2021, documentația a fost analizată de către Departamentele de specialitate din cadrul CNAIR S.A., pentru a verifica dacă au fost implementate observațiile emise anterior și pentru a se stabili dacă nivelul de calitate al documentației transmise corespunde cu cel solicitat prin Caietul de sarcini.
În data de 28.12.2021 au fost emise observații cu privire la conținutul acesteia.
În data de 23.12.2021 au fost transmise documentațiile pentru încheierea protocolului cu ABA Mureș (corespunzător Secțiunii I, II) și ABA Siret (corespunzător Secțiunii II, III).
Pentru obținerea Acordului de mediu, au fost emise:
Decizia etapei de evaluare inițială, nr. 13118/18.11.2021 pentru Secțiunea I: Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legătura la Autostrada A3 (2,4 km)
Decizia etapei de evaluare inițială nr. 9986/08.12.2021 pentru Secțiunea III: Leghin – Târgu Neamț.
Au fost elaborate și Memoriile de prezentare pentru Secțiunea I: Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și legătura la Autostrada A3 (2,4 km) și pentru  Secțiunea III: Leghin – Târgu Neamț, care urmează să fie depuse la APM Mureș și la APM Neamț.

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrăzile Moldovei : Ministerul Transporturilor anunță penalizări pentru întârzieri la proiectarea tronsoanelor Pașcani-Suceava și Suceava -Siret din A 7
Ministerul a prezentat și situația celor două contracte pentru Studiile de Fezabilitate și Proiectare ale Autostrăzii Unirii A 8 : ,, A8 – Autostrada Unirii
Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni:100,14 km
Pe sectorul cuprins între Târgu Neamț (Moțca) și Târgu Frumos, continuă investigațiile geotehnice. Pentru sectorul dintre Târgu Frumos și Lețcani au fost demarate investigațiile geotehnice.
-Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț: 211 km
Au fost elaborate memoriile pentru obținerea acordurilor de mediu.”

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrada Unirii : Ședință comună a Guvernelor României și Republicii Moldova pentru Podul peste Prut de la Ungheni, programată pe 11 februarie
O ședință comună a Guvernelor României și Republicii Moldova în care se va semna acordul pentru construirea Podului rutier peste Prut de la Ungheni, parte a Autostrăzii Unirii – A8 este programată pe 11 februarie, potrivit unui document pe care l-a consultat Economedia. Studiul de Fezabilitate pentru Podul de la Ungheni este finalizat, proiectul se află în etapa obținerii acordului de mediu (cu estimarea de obținere acordului până la sfârșitul anului), iar licitația pentru execuție ar urma să fie lansată la început de 2023. Podul are o lungime totală de 1,4 kilometri cu drumul de legătură și un termen de construire de 2 ani. Republica Moldova a aprobat miercuri semnarea Acordului pentru Podul Transfrontalier, parafarea fiind ,,preconizată” (n.r conform documentului)  pentru data de 11 februarie.

,,Integrarea rețelei rutiere a Republicii Moldova în rețeaua trans-europeană de transport (TEN-T) este o prioritate majoră pentru Guvernul Republicii Moldova, fiind menționată în obiectivele specifice ale Strategiei de Transport și Logistică pentru anii 2013-2022, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 827 din 28.10.13, „Integrarea rețelei rutiere a Republicii Moldova în rețeaua europeană”. În scopul conexiunii rețelei rutiere a Republicii Moldova cu rețeaua rutieră a României care este parte integrantă a rețelei (TEN-T), au fost lansate proceduri pentru construcția podului rutier de frontieră între cele două state, proiect care va fi implementat sub supravegherea şi responsabilitatea generală a Guvernului Republicii Moldova şi Guvernului României.
Prin prezentul proiect se propune aprobarea semnării Acordului între Guvernul Republicii Moldova şi Guvernul României privind aspectele tehnice, financiare, juridice şi organizatorice referitoare la construirea podului rutier de frontieră între cele două state, peste râul Prut, între localitățile Ungheni (Republica Moldova) – Ungheni (România). Construcția podului va asigura conexiunea rețelei de drumuri prin partea de vest a Republicii Moldova la rețeaua TEN-T, care va susține necesitățile cetățenilor pentru mobilitate şi va facilita comerțul pe piețele interne ale Părților Contractante și cea internațională, precum şi va spori rolul pe care Republica Moldova îl are în calitate de legătură între statele Uniunii Europene şi Comunitatea Statelor Independente.” Semnarea

Guvernul României va asigura finanțarea lucrărilor de construcție a podului și a drumului de acces, inclusiv infrastructurile conexe, amplasate pe teritoriul României cu o estimare de cost de aprox. 40 de milioane de euro. spunea luna trecută secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Pe partea din Republica Moldova, drumul de acces și infrastructura conexă vor costa 36 de milioane de lei, a explicat Andrei Spânu, ministrul Infrastructurii din Republica Moldova.

Totodată, Ministerul Infrastructurii din Republica Moldova a iniţiat discuţii cu Ministerul Transporturilor din România pentru construirea a trei noi poduri peste Prut : la Stânca în judeţul Botoşani respectiv la Fălciu şi Bumbăta ( în jud. Vaslui).

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrada Unirii A8: Întârziere de 5 luni la proiectarea tronsonului Târgu Mureș – Iași – Ungheni. Întârzierea, la mai puțin de un an de la semnarea contractului pentru proiectarea celor 100 de kilometri
La 10 luni de la semnarea contractului de proiectare, tronsonul de Autostradă Târgu Neamț – Iași – Ungheni are deja o întârziere oficială de cinci luni, fiind puțin probabil ca firma de proiectare Consitrans să poată recupera întârzierea până la termenul limită din contract, mai 2023.

Întârzierea de 5 luni a fost anunțată de Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, și de Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, în mandatul lui Cătălin Drulă și, totodată, membru fondator al Asociației Civice „Moldova vrea Autostradă”.

Contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate al tronsonului de Autostradă Târgu Mureș – Iași – Ungheni (aproximativ 100 km) a fost semnat în aprilie 2021 pentru aproape 60 de milioane de lei.

Termenele sunt:

12 luni pentru revizuire/completare SF
șase luni pentru proiectul necesar autorizării lucrărilor de construire (PAC)
alte șase luni pentru proiect tehnic (PTE)
o lună pentru asistența tehnică la contractarea lucrărilor de execuție.
Covăsnianu spune că întârzierea este cauzată și de schimbarea traseului între Lețcani și Ungheni, ceea ce a făcut imposibilă stabilirea traseului final la termenul prevăzut, septembrie 2021.

„Întârziere de 5 luni pentru Autostrada A 8, sectorul Ungheni-Iași-Târgu Neamț ! Așa cum am informat comunitatea publică în ultimele luni (postări publice, comunicate și interviuri în perioada oct-ian 2022), proiectarea celor 100 km de autostradă de la Ungheni la Tg. Neamț are o întârziere (oficială) de minim 5 luni de zile. Din păcate, am avut dreptate, astfel că săptămâna trecută a confirmat (într-un târziu) această certitudine și un oficial din CNAIR! AMC1 (Analiza Multicriterială 1), o etapă prin care se stabilesc alternativele de traseu, trebuia finalizată și predată la finele lunii septembrie 2021. Dar nici acum nu avem finalizată această etapă și implicit agreat un traseu între Lețcani și Ungheni. Ce înseamnă asta? Înseamnă întârzieri în lanț pentru campania de teren pe cei 100 km astfel că și termenul de 12 luni pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate va fi mai mult ca sigur decalat. Ce a determinat această întârziere? Lipsa fundamentării temeinice a alternativelor de trasee astfel că recomandările Jaspers au fost destul de dure și clare! Reamintesc faptul că proiectantul trebuie să realizeze acest proiect ”…în conformitate cu reglementările tehnice și legislația în vigoare, cerințele din Caietul de Sarcini și cerințele Comisiei Europene JASPERS”, a transmis fostul secretar de stat.

La rândul său, Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Grindeanu și vicepreședinte al Asociației „Împreună pentru A8”, a confirmat că Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul Târgu Neamț – Iași – Ungheni nu poate fi predat la termen, în luna aprilie.

„Autostrada A8 – Paşcani (Moţca) – Leţcani – Iaşi – Ungheni – 100,14 km

Proiectant Consitrans

– Este în faza de SF+Proiect Tehnic
– Avem o întârziere la termenul intermediar de aproximativ cinci luni de zile.
Această întârziere este cauzată de situaţia AMC 1 pe sectorul Podu Iloaiei – Leţcani – Ungheni, unde sunt probleme cu traseul şi condiţionările din zonă, în special investiţii private, dar şi de recomandările Jaspers din “Guidance Note No 1”.
– Pe sectorul Moţca – Tg.Frumos, ieri se executau foraje cu patru utilaje
Concluzii:
– SF-ul nu va putea fi finalizat în Aprilie 2022, în condiţiile întârzierii cu Analiza Multicriterială şi stabilirea unui traseu definitiv pe sectorul Podu Iloaiei – Leţcani – Golăeşti – Ungheni”, a spus el.
Întârzieri majore sunt și pentru tronsonul de aproximativ 200 de kilometri dintre Târgu Mureș și Târgu Neamț, tot la faza de proiectare (firma Acciona).
Pentru „capetele” Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Târgu Neamț – Leghin (aproape 60 de kilometri), finanțate prin PNRR, studiile geotehnice au fost finalizate și urmează să fie predate. Se estimează că în luna iulie va fi lansată licitația pentru proiectare și execuție. Pentru tronsonul de munte Miercurea Nirajului – Leghin, 159 km, studiul geo este incomplet fără foraje pe traseu.
 

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrada ,,Unirii” -A 8 : România va finanța și va construi integral Podul peste Prut de la Ungheni/Statul Român va încuraja firmele naționale să participe la lucrările de execuție ,,deschis și transparent”
Podul peste Prut de la Ungheni care face parte din proiectul Autostrăzii ,,Unirii” Târgu Mureș-Iași-Ungheni, prima legătură rutieră pe o șosea de mare viteză dintre România și Republica Moldova va fi finanțat și construit integral de Statul Român, posibil cu firme naționale care sunt încurajate ,,deschis și transparent” să participe la licitația de execuție, arată Ministerul Transporturilor într-un Proiect de Hotărâre de Guvern care aprobă acordul bilateral România-Republica Moldova semnat la Chișinău pe 11 februarie 2022. Legătura Chișinăului cu rețeaua de infrastructură rutieră din Uniunea Europeană devine și mai importantă în contextul invaziei ruse din Ucraina și după ce, Republica Moldova a depus pe 3 martie Cererea de Aderare la UE.  Fezabilitate pentru Podul de la Ungheni este finalizat, proiectul se află în etapa obținerii acordului de mediu (cu estimarea de obținere acordului până la sfârșitul anului), iar licitația pentru execuție ar urma să fie lansată cel mai târziu la începutul anului 2023. Podul are o lungime de 261 de metri cu aprox. un kilometru drumul de legătură, un termen de execuție de 2 ani și o valoare de aprox. 40 de milioane de Euro, cel mai probabil cu finanțare europeană prin POT ( Programul Operațional Transport 2021-2027).  Pe partea din Republica Moldova, drumul de acces și infrastructura conexă vor costa 36 de milioane de lei, a explicat Andrei Spânu, ministrul Infrastructurii din Republica Moldova. De asemenea, o comisie mixtă, România -Republica Moldova care urmează să fie constituită va stabili și taxele pentru trecerea podului. În conformitate cu prevederile Acordului, obligațiile părților contractante (cele două guverne) sunt următoarele:

,,-Guvernul României va asigura finanțarea pentru proiectul preliminar al Obiectivului (podul propriu-zis şi cele două sisteme de infrastructură conexă până la punctele de legătură cu infrastructurile rutiere existente pe teritoriul României şi teritoriul R. Moldova), pentru construcția podului propriu-zis şi construcția infrastructurii conexe inclusiv a punctului de trecere a frontierei de pe teritoriul României, inclusiv evaluarea impactului de mediu.

-Guvernul R. Moldova va asigura finanțarea pentru construcția infrastructurii conexe de pe teritoriul Republicii Moldova și va furniza informațiile privind factorii de mediu de pe teritoriul statului său, necesare efectuării evaluării impactului asupra mediului.

-încuraja participarea firmelor naționale la toate activitățile. Aceste activități vor fi desfășurate într-o manieră deschisă şi transparentă.

-alte probleme legate de exploatarea, întreținerea şi repararea Obiectivului. Ulterior dării în exploatare a podului, părțile contractante vor stabili de comun acord oportunitatea şi necesitatea aplicării unor tarife de trecere şi nivelul acestora, precum şi modul de încasare şi distribuire a tarifelor încasate.” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Date tehnice : Pentru implementarea proiectului va fi adoptată următoarea soluţie: Poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton, grindă continuă cu înălţime variabilă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie). Lucrarea de artă va avea schema statică de grindă continuă cu trei deschideri de 70.00 m + 100.00 m + 70.00 m şi lungimea totală de 261.20 m. Structurile de pod vor fi dimensionate respectând normele in vigoare (Normele Europene). Pe fiecare pod aferent unui sens de circulaţie este asigurată o parte carosabilă de 8.00 m pentru două benzi de circulaţie şi un trotuar de 2.05 m pentru pietoni separat de partea carosabilă printr-un parapet de siguranţă metalic.
Punct control trecere frontieră
A fost proiectat un punct de control trecere frontieră care corespunde traficului rutier de perspectivă. Acesta se
desfăşoară pe o lungime de circa 530 m si este prevăzut cu:
-zonă de parcare şi cântare pentru autovehiculele de transport marfă;
-parcări pentru autoturisme – doar la ieşirea din ţară;
-spaţiu destinat verificării amănunţite a călătorilor (doar la intrarea in România);
-spaţiu închis, destinat verificării amănunţite a autoturismelor;
-spaţiu destinat verificării amănunţite a tirurilor (spaţiu inchis cu posibilitate de depozitare) şi Roboscan;
Accesul în/din ţară se va face pe câte 7 benzi pentru fiecare sens de circulaţie:
-2 benzi destinate transportului de marfă (tiruri);
-3 benzi destinate autoturismelor;
-2 benzi destinate autocarelor

Integrarea rețelei rutiere a Republicii Moldova în rețeaua trans-europeană de transport (TEN-T) este o prioritate majoră pentru Guvernul Republicii Moldova, fiind menționată în obiectivele specifice ale Strategiei de Transport și Logistică pentru anii 2013-2022, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 827 din 28.10.13, „Integrarea rețelei rutiere a Republicii Moldova în rețeaua europeană”. În scopul conexiunii rețelei rutiere a Republicii Moldova cu rețeaua rutieră a României care este parte integrantă a rețelei (TEN-T), au fost lansate proceduri pentru construcția podului rutier de frontieră între cele două state, proiect care va fi implementat sub supravegherea şi responsabilitatea generală a Guvernului Republicii Moldova şi Guvernului României, potrivit Acordului între cele două Guverne.

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrada Unirii – A8 : întârziere de 8 luni la proiectarea tronsonului Târgu Neamț-Iași-Ungheni, la un an de la semnarea contractului
Tronsonul Târgu Neamț-Iași-Ungheni care face parte din Autostrada Unirii are deja o întârziere de 8 luni în etapa de proiectare, Consitrans solicitând Companiei de Drumuri o prelungire a termenului cu 8 luni, anunță Cătălin Urtoi, consilier al ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu. Practic, la un an de la semnarea contractului pentru proiectare, întârzierea este de 8 luni. Contractul pentru realizarea documentației tehnice (Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic) a fost semnat cu firma de proiectare Consitrans în aprilie 2021 pentru 58 milioane de lei și o durată de 25 de luni. Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul de aprox. 100 de kilometri trebuia predat pe 13 aprilie, dar în urma observațiilor Comisiei Europene proiectul nu a depășit etapa definitivării traseului AMC 1 (Analiza MultiCriterială 1) explică Urtoi : ,,Am prezentat și situația tronsonului Tg.Neamț(Moţca) – Leţcani-Iași-Ungheni, unde în acest moment avem o întârziere de opt luni de zile, conform documentelor prezentate de către proiectant (Consitrans). Aici proiectul stagnează în luarea unei decizii de traseu- faza AMC1 pe secțiunea Leţcani-Ungheni, unde Jaspers (consultant al Comisiei Europene) a avut mai multe observații tehnice prin Guidance Note 1 și Guidance Note 2, în perioada Octombrie 2021- Aprilie 2022, observații la care proiectantul a trebuit să răspundă. În acest context, ieri a fost solicitată o prelungire a predării SF-ului cu opt luni de zile (SF-ul trebuia predat pe 13 Aprilie 2022). Din păcate relația cu Jaspers nu poate fi monitorizată în timp printr-un termen prestabilit.” -Cătălin Urtoi.

La sfârșitul anului trecut, proiectantul a propus schimbarea traseului în zona de Nord a municipiului Iași, după cum Economedia a scris aici.

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrada „Unirii” Târgu Mureș – Târgu Neamț: Licitația pentru proiectarea și execuția „capetelor” finanțate prin PNRR ar urma să fie lansată în iulie
Licitația pentru proiectarea și execuția „capetelor” Autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț finanțate prin PNRR ar urma să fie lansată în iulie, dar condiționată de obținerea Acordului de Mediu, potrivit fostului secretar de stat în Ministerul Transporturilor și reprezentant al Asociației „Moldova vrea Autostradă”, Adrian Covăsnianu.

Sunt cele mai avansate secțiuni ale Autostrăzii Unirii care pot intra în etapa de proiectare și execuție, tronsonul de munte și cel dintre Târgu Neamț și Ungheni fiind mult mai întârziate.

Pentru podul peste Prut de la Ungheni, Covăsnianu estimează procedura de achiziție, posibil la sfârșitul anului.

Pentru cele două tronsoane finanțate prin PNRR cu o lungime de aproape 60 de kilometri, Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Târgu Neamț, studiul geotehnic predat de proiectantul spaniol Acciona este de calitate, având în vedere întârzierile majore și mai ales erorile de până acum, despre care Economedia a scris aici.
„Licitație: Studiu de Fezabilitate în avizare. Licitație de proiectare + execuție nelansată: Sectorul montan al A8 are 3 secțiuni: secțiunea 1 + 3 incluse (de mine) în PNRR, secțiunea 2 inclusă în POT. Procedura de mediu pe sectoarele din PNRR are un ritm de implementare satisfăcător deoarece problematica de mediu este minimală și documentația era încă din 2021 matură. Este unul din motivele pentru care am inclus în 2021 secțiunile Miercurea Nirajului-Tg. Mureș și Moțca-Leghin spre finanțare în PNRR. Recent au avut loc ședințele procedurale la APM-urile din zonă pentru a maturiza Acordul de Mediu. Pe 20.05 2022 se depun studiile de mediu.

Studiul geotehnic are o rigoare și calitate corespunzătoare pe secțiunile incluse în PNRR.

Pe secțiunea 2 – non-PNRR (Miercurea Nirajului-Leghin) procedurile sunt mai imature, fiind depus doar Memoriul de prezentare la mediu pe 30.03 2022 și recent a avut loc ședința de CAT pentru etapa de încadrare a proiectului.

Conform propriului calendar sper să mă înșel și să avem Acord de Mediu mai devreme de iunie-iulie 2022. Sub rezerva obținerii Acordului de Mediu în timp util, încă e în grafic estimarea de iulie 2022 pentru licitația de Proiectare și Execuție a sectoarelor din PNRR”, a transmis fostul secretar de stat.

Un calendar estimat pentru primele lucrări  a fost avansat și de Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Grindeanu, pentru infrastructura de transport din regiunea Moldovei. Potrivit acestuia, „prima lopată” pentru capetele Autostrăzii A8 incluse la finanțare prin PNRR va fi posibilă din 2024 după ce se predă Proiectul Tehnic.

Cu toate acestea, din păcate, numeroase situații ne arată că, estimările și promisiunile ar trebui făcute măcar la desemnarea câștigătorului sau, pentru un calendar mai aproape de realitate, la semnarea contractului. În acest sens, proiecte mature precum Autostrada A7 Ploiești –Buzău, prima secțiune a Autostrăzii spre Pașcani, va avea contract de execuție semnat doar pentru lotul de mijloc, la un an de la lansarea licitației.

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Consilierul lui Grindeanu îl acuză pe șeful CNAIR (susținut de PNL) că ,,o lălăie” și plimbă hârtiile fără rezultat : unde s-a blocat de fapt, Autostrada Unirii Târgu Mureș-Târgu Neamț. ,,Capetele” A8, finanțate prin PNRR depind de aprobarea a două ecoducte pentru urși care costă 36 de milioane de Euro
Compania de Drumuri întârzie să ia o decizie pentru cele două ecoducte cerute pe traseul Autostrăzii Unirii (A8), ecoductele cu o valoare de 36 de milioane de euro fiind obligatorii pentru respectarea ariilor protejate de pe traseu și a cerințelor de mediu. Practic, de aceste traversări, fiecare cu o valoare de 18 milioane de Euro ar depinde soarta Autostrăzii Unirii și calendarul proiectului pentru finanțarea capetelor de la Târgu Mureș-Miercurea Nirajului respectiv Târgu Neamț -Leghin (total 59 km.) prin PNRR. Tensiunile legate de soarta Autostrăzii A 8 vin după ce ministrul transporturilor Sorin Grindeanu a spus într-un interviu la Digi 24 că este ,,moderat optimist” în privința respectării calendarului din PNRR pentru capetele din A8. În urma aprecierilor ministrului, Șeful PNL Iași, Alexandru Muraru i-a cerut lui Grindeanu să spună public când va fi gata autostrada A8 (n.r avansarea unui calendar pentru finalizarea lucrărilor este nepotrivită fără a avea contractele de execuție semnate).
n acest context, al neasumării deciziei de aprobare a celor două ecoducte, Asociațiile Civice din Moldova și chiar un consilier personal al Ministrului Sorin Grindeanu ( consilierul este responsabil cu monitorizarea investițiilor din regiune) atrag atenția asupra riscului de a ieși din calendarul PNRR, implicit de a pierde finanțarea europeană pentru cele două capete. Concret, Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Grindeanu acuză conducerea CNAIR că tărăgănează avizele proiectului și plimbă hârtiile între departamente : ,, Finanțarea PNRR pe A8 NU are voie să fie pierduta! Decizia finală este în curtea CNAIR! De peste două luni sunt plimbate documentele de la UIP A8 la Tehnic. De la Tehnic la DG CNAIR. De la DG CNAIR la Juridic CNAIR. De la Juridic CNAIR la Achiziții CNAIR. Am vorbit cu fiecare șef de birou, dar nimeni nu își asumă o decizie! De ce avem un director general CNAIR (PNL) plătit cu mii de euro?! Este manager. Să-și asume o decizie în legătură cu contractul semnat cu Acciona. De această decizie depinde deblocarea proiectului și predarea SF-ului, sau blocarea sa definitiv și riscul de a pierde finanțarea prin PNRR pe capetele de pe A8. Aceeași conducere CNAIR o lălăie de două săptămâni cu luarea unei decizii în legătură cu două ecoducte. Toate acestea duc la întârzierea proiectului!” a transmis Urtoi, numit consilier din partea Asociației Împreună pentru A8, care a organizat mai multe proteste ca urmare a întârzierii proiectului A8.

Pe de altă parte, fostul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu (mandatul Cătălin Drulă) reprezentant al Asociației Moldova vrea Autostradă propune un calendar accelerat pentru a nu pierde peste o jumătate de miliard de euro prin PNRR :
,,
1)Lansarea anticipată a licitației de Proiectare +Execuție  pentru sectiunile din PNRR (59 km) cu clauza suspensiva (până se obține Acordul de Mediu) justificand ca exista finantare asigurata din PNRR deci riscul financiar (pentru antreprenori) este nul.

2) Licitatia de Proiectare+Executie pentru cei 59 km sa prevadă 𝗠𝗔𝗫𝗜𝗠 𝟰𝟮 𝗱𝗲 𝗹𝘂𝗻𝗶 (6 luni proiectare+36 luni executie) pentru a ne incadra in condiționalitățile de timp din PNRR, respectiv T2 2026.
Actualmente graficul de implementare conform SF este de 54 luni (6 luni Proiectare+48 luni executie).

3) 𝗥𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 𝗖𝗮𝗶𝗲𝘁 𝗱𝗲 𝗦𝗮𝗿𝗰𝗶𝗻𝗶 transparent, corect, neatacabil in justitie si cu optiunea de precalificare si selectare/desemnare rapida a antreprenorilor ce livreaza sectiunile din PNRR in termen cat mai scurt

4) 𝗥𝗲𝗮𝗹𝗶𝘇𝗮𝗿𝗲 𝗰𝗼𝗺𝗶𝘁𝗲𝘁 𝗱𝗲 𝗶𝗺𝗽𝗹𝗲𝗺𝗲𝗻𝘁𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗲𝗱𝗶𝗰𝗮𝘁 𝗔𝟴 din care sa faca parte si ONG-urilor de specialitate pentru a monitoriza activ și a oferi soluții de accelerare si implementare proiect in conditionalitatile din PNRR. “Moldova Vrea Autostrada” fiind membru cu drept de vot in POIM 2014-2020 poate oferi know-how de specialitate.” -Adrian Covăsnianu.

Ecoductele pentru urși costă 36 de milioane de euro
Acuze la adresa conducerii CNAIR ( Cristian Pistol este susținut de PNL) au venit și de la Irinel Bucur, unul dintre liderii Asociației Împreună pentru A 8 : ,, singura sincopă fiind o decizie a CNAIR și semnătura directorului ca să accepte, la o investitie de 6.4 miliarde euro, daca se finanteaza 2 ecoducte de 18 milioane fiecare, ecoducte necesare ca sa poata traversa ursii, habitatul lor de tranzit fiind afectat de noua autostrada iar ecoductele sunt in conformitate cu legislatia europeana. Este fals inteles public ca in ariile naturale nu se pot construi autostrazi, singura conditionalitate fiind legata de mai multe lucruri ce trebuie facute pentru a proteja acel habitat.
‼️ Este incredibil cum de aproape 3 săptămâni se stă în acest blocaj pentru o sumă de 36 milioane din 6,4 miliarde cât înseamnă tronsonul Târgu Mureș-Târgu Neamț, adică fix 0,56 % din total, iar acest aspect trebuie rezolvat URGENT, prin acord în următoarea săptămână și mers mai departe.”

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

,,Capetele” Autostrăzii Târgu Mureș-Târgu Neamț, lansate în licitație pentru proiectare și execuție în decembrie 2022. Angajamentul șefului CNAIR (susținut de PNL) pentru parlamentarii PSD Iași
,,Capetele” Autostrăzii Unirii Târgu Mureș-Târgu Neamț, finanțate prin PNRR vor fi lansate în licitație pentru proiectare și execuție în decembrie 2022, conform calendarului promis de conducerea CNAIR parlamentarilor PSD de Iași. La întâlnirea convocată în contextul avertismentelor venite atât din partea lui Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Grindeanu cât și de la reprezentanții Asociațiilor civice din Moldova ( Împreună pentru A 8) a participat și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Urtoi acuza la începutul săptămânii că șeful CNAIR, Cristian Pistol (susținut de PNL) ,,o lălăie și plimbă hârtiile” și întârzie să ia o decizie pentru cele două ecoducte de 36 de milioane de euro necesare pentru protecția mediului, după cum Economedia a explicat aici.

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni s-a scumpit cu 20% și a ajuns la un cost estimat de 13 miliarde lei, potrivit proiectantului Consitrans/ Traseul va fi stabilit până la toamnă, iar proiectul tehnic predat în iunie 2023
Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni care face parte din Autostrada Unirii (A8) a ajuns la un cost de aproximativ 13 miliarde lei, în creștere cu 20% față de 2020, ca urmare a majorării prețurilor la materialele de construcții, arată ultima estimare a proiectantului Consitrans.

Contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic a fost semnat în aprilie 2021 pentru 58 de milioane lei, cu termen de 12 luni pentru SF și 12 luni pentru Proiect Autorizație Construire respectiv Proiect Tehnic de Execuție.

Totuși, contractul nu va fi derulat conform calendarului inițial, CNAIR acordând proiectantului o extensie de 114 zile (4 luni) pentru predarea SF, Consitrans invocând perioada mare de timp, de 6 luni, în care autoritățile locale au trimis informațiile necesare stabilirii variantei de traseu.

Proiectantul a cerut o amânare de 8 luni, dar CNAIR a aprobat doar 4 luni (detalii aici). Una dintre problemele principale este traseul în zona de Nord a municipiului Iași.
Documentația pentru sectorul Târgu Neamț (Moțca) – Podul Iloaiei este finalizată în procent de 95% cu traseul stabilit, în timp ce pentru sectorul Podul Iloaiei – Iași – Ungheni ultima variantă de traseu ar trebui să fie acceptată în septembrie, potrivit lui Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Într-o informare despre situația secțiunii Târgu Neamț – Ungheni (101 km), Urtoi indică sursa de finanțare pentru cea mai importantă investiție a regiunii, costurile actualizate și previziunile pentru finalizarea contractului cu Consitrans.

„Finalizare contract este 7 Iunie 2023, deci încă suntem în termen, dar cu aceste întârzieri pe SF ( aprox. 4 luni conform prelungirii acceptate de către CNAIR) este puțin probabil să se respecte termenul!

Costuri:
Conform pozei pe care am atașat-o, în urma analizei din Februarie 2020 realizată de către CNAIR, tronsonul Tg.Neamț – Ungheni avea un cost de aprox. 2,5 miliarde euro cu TVA. În acest moment avem un cost estimat în urma unei analize realizate de către proiectant de:
– 6 miliarde lei fără tva pe sectorul Tg.Neamț-Letcani
– 7 miliarde lei fără tva pe sectorul Letcani-Ungheni
Asta înseamnă un cost de aproximativ 2,6 miliarde euro fără tva pe tronsonul Tg.Neamț-Ungheni. Comparând cu analiza financiară din Februarie 2020, constatăm o creștere de aprox. 20% în ultimii doi ani de zile, creștere condiționată de creșterile de prețuri. Constatăm că avem un preț mediu de aprox. 25 milioane euro/km, pe tot tronsonul, prețul fiind influențat și de cei aproximativ 7-8 km de tunel pe sectorul Letcani-Ungheni și viaducte.
CONCLUZIA GENERALĂ:
JASPERS este o instituție care solicită date foarte clare, deoarece vorbim de bani europeni. Instituțiile românești, de la proiectant și până la UAT-uri ar trebui să emită răspunsurile solicitate cât mai rapid și fără omisiuni.
Finalizarea etapei AMC1 și AMC2 depinde foarte mult de acest lucru! Fără finalizarea celor două etape de Analiză Multicriteriala nu vom afla traseul final și tipul de profil (autostradă. ..) și nu se poate trece la etapa studiilor geo pe sectorul Podul Iloaiei- Leţcani-Ungheni. Menționez că pe sectorul Tg.Neamț (Moţca) – Podul Iloaiei proiectantul a finalizat studiile geo în proporție de 95%, deoarece aici avem un traseu clar. Acest contract are un termen de finalizare în Iunie 2023. Încă suntem în termen, dar…!
Acest tronson poate fi finanțat prin POT 2021-2027!”, a transmis Urtoi.
Sectorizarea contractului, o soluție pentru finalizarea mai rapidă a proiectului
Sectorizarea în două loturi a contractului pentru cei 100 de kilometri de autostradă între Târgu Neamț și Republica Moldova poate fi o soluție pentru derularea mai rapidă a procedurilor și obținerea avizelor. Varianta este propusă de Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în mandatul ministrului Cătălin Drulă.
„Soluție pentru deblocarea și accelerarea implementării acestui proiect:

1. sectorizarea celor 100 km de la Tg.Neamt la Golăiești în 2 secțiuni respectiv sectiunea 1: Tg Neamt – Letcani (km 0 – km 61) + sectiunea 2: Letcani – Golaiesti (km 61 – km 100,14) conform caietului de sarcini.
2. obtinerea a 2 Certificate de Urbanism pentru Tg Neamt – Letcani (km 0 – 61km) respectiv pentru Letcani – Golaiesti (km 61 – km 100,14)
3. obținerea a 2 Acorduri de Mediu pentru Autostrada Tg. Neamt – Lețcani (Iasi Vest) respectiv Autostrada Letcani – Golaiesti (Iasi Nord)
Avantaje:
1. implementarea mai rapidă a proiectării pe zona Târgu Neamț – Lețcani  – un adevărat cimitir ”rutier” pe DN 28 pentru participanții la trafic
2. rezolvarea blocajelor de la Podu Iloaiei și Târgu Frumos prin maturizarea mai rapidă a proiectării pe secțiunea Târgu Neamț – Lețcani
3. Lansarea mai rapidă a licitației de execuție pe tronsonul Târgu Neamț – Lețcani cu prioritate a Variantelor Ocolitoare la profil de autostradă Podu Iloaiei și Târgu Frumos
4. corelarea proiectării V.O. Iași-Est, podului de la Ungheni, a Spitalului Regional de Urgență și a modernizării Aeroportului Iași cu autostrada Iași Nord (secțiunea Lețcani – -Golăiești)
E un scenariu pe care CNAIR îl poate lua in calcul ACUM având in vedere ca in 2021 strategia de implementare era fezabila iar studiul de fezabilitate în mai 2022 este încă imatur”, spune Covăsnianu.
Despre situația contractului pentru proiectarea celor peste 200 de kilometri dintre Târgu Mureș și Târgu Neamț și a capetelor finanțate prin PNRR, Economedia a scris aici.

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Termenele CNAIR pentru Autostrada Unirii: „Capetele” de la Târgu Mureș și Târgu Neamț, finanțate prin PNRR, lansate în licitație pentru proiectare și execuție pe 15 decembrie
Tronsoanele de autostradă de la Târgu Mureș și Târgu Neamț (A8) care sunt finanțate prin PNRR vor fi scoase la licitație pentru proiectare și execuție pe 15 decembrie, conform angajamentelor Companiei de Drumuri.

Cele două tronsoane Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Târgu Neamț – Leghin, cu o lungime totală de aproape 60 de kilometri, au documentația tehnică aproape finalizată și vor primi Acordul de Mediu în octombrie, a anunțat Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu, după o ședință de monitorizare a proiectului Autostrăzii Unirii la Primăria Iași.

Lansarea licitației până la sfârșitul anului înseamnă, practic, că s-a depășit problema ecoductelor de 36 de milioane de euro (detalii aici).

Pentru a respecta termenele PNRR, durata contractului pentru proiectare și execuție trebuie să fie de sub trei ani (6 luni pentru Proiect Tehnic și 24 luni pentru execuție).

„Iată termenele asumate de către CNAIR și proiectantul Acciona pentru tronsonul Tg.Mureș – Tg.Neamț:

Sectorul 1, Tg.Mureș – Miercurea Nirajului, finanțare PNRR
– Emitere Acord de Mediu – 4 Octombrie 2022
– Întocmire Documentație Atribuire – 15 Noiembrie 2022
– Demarare Procedură Achiziție – 15 Decembrie 2022

Sectorul 3, Leghin – Tg.Neamț (Moţca), finanțare PNRR
– Emitere Acord de Mediu – 4 Octombrie 2022
– Întocmire Documentație Atribuire – 15 Noiembrie 2022
– Demarare Procedură Achiziție – 15 Decembrie 2022”, a transmis consilierul lui Grindeanu, care se ocupă de proiectele de infrastructură din regiunea Moldovei.

În privința tronsonului de mijloc, Miercurea Nirajului – Leghin (cel mai greu pentru că traversează munții), este asigurată finanțarea parțială prin POT – Programul Operațional Transport 2021-2027, acordul de mediu va fi emis în noiembrie, iar licitația pentru proiectare și execuție va fi lansată în ianuarie 2023.

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Nouă miliarde de euro prin POT nu ne ajung pentru toate autostrăzile. Comisia Europeană a propus finanțarea și execuția Autostrăzii Târgu Neamț – Iași în regim de drum național „half profile” și ulterior trecerea la profil complet de autostradă
Jaspers, consultantul Comisiei Europene, a propus finanțarea și execuția secțiunii de Autostradă dintre Târgu Neamț și Iași în regim de drum național (half profile) într-o primă etapă, urmând ca în a doua etapă să fie realizat profilul de autostradă completă, calea II. Soluția pe care au prezentat-o experții Jaspers este explicată prin costul prea ridicat al autostrăzii de aproximativ 100 de kilometri, comparativ cu valorile de circulație pe care le-ar înregistra, potrivit informațiilor transmise sâmbătă, după întâlnirea de la Prefectura Iași, de reprezentanții asociațiilor civice care militează pentru dezvoltarea infrastructurii din Moldova.

Pentru întreaga Autostradă Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni (310 km), costul estimat este de 13 miliarde de lei, în timp ce pentru secțiunea Târgu Neamț – Ungheni aproximativ 6 miliarde lei. Pentru „capetele” Târgu Mureș și Târgu Neamț (aproximativ 60 km), finanțarea este asigurată prin PNRR, licitația pentru proiectare și execuție urmând să fie lansată în decembrie (calendar estimat).

Varianta fazării și profilul de Drum Național nu s-ar justifica financiar, a explicat proiectantul român Consitrans, costurile inițiale pentru soluția half profile (jumătate din lățimea autostrăzii) însemnând 70% din costurile totale, a transmis Irinel Bucur, reprezentant al Asociației Împreună pentru A8, participant la ședința de la Prefectura Iași.

„În cadrul ședinței de la Prefectura Iași s-a comunicat faptul că Jaspers consideră costul autostrăzii Lețcani – Ungheni prea scump comparativ cu nivelul de trafic existent si că dorește fazarea execuției astfel încât ei să finanțeze acum la profil half, adică doar un sens de circulație și ulterior, când traficul va crește, sa se facă si cealaltă jumătate.

– Tot în cadrul ședinței de ieri, proiectantul Consitrans a spus că dacă se construiește half profile, costul va fi de minim 70% din estimarea in cazul in care s-ar face profil întreg din prima motivând că sunt multe lucrări, săpături, care se vor face si apoi reumple, etc. Ulterior, când se va decide sa se facă si cealaltă jumătate, iar or sa fie costuri cu săpăturile, deblee și așa mai departe, costuri cu organizarea de șantier, licitații, noduri, ieșiri si intrări pe autostradă, costuri cu urmărirea execuției, etc, ceea ce înseamnă că costul nu va fi doar diferența de 30% ci mult mai mare, estimarea fiind ca se va duce in 50% din estimarea actuală, adică înseamnă un cost cu 20% mai mare daca se fazează execuția.

– În continuare voi arăta ce înseamnă asta în cifre și de ce e mai rentabil ca statul să-și asume acum diferența și să facă la profil întreg.
Prețurile la care mă voi raporta vor fi toate în funcție de estimarea actuala, fără a lua în calcul si creșterea ulterioară cu materialele, manopera, etc, creștere ce se întrevede în următorii 10 ani.
– Costul ca să se facă autostrada de la Lețcani la Ungheni e de 1.3 miliarde euro.
– Contribuții dacă se face din prima la profil de autostradă:
🇷🇴 –1.3 miliarde x 60% = 780 milioane
🇪🇺 1.3 miliarde x 40% = 520 milioane
– Contribuții dacă se face half profile, cost pentru prima jumătate, caz cel mai favorabil: 1.3 miliarde x 70% = 910 milioane EUR, diferența rămasă fiind de 390 milioane.
🇷🇴 910 milioane x 60% = 550 milioane
🇪🇺 910 milioane x 40% = 360 milioane
Contribuții daca se face half profile, cost pt a doua jumatate raportat la costurile actuale, caz cel mai favorabil: 1.3 miliarde x (30% + 20% costuri suplimentare) = 650 milioane EUR.
🇷🇴 650 milioane x 60% = 390 milioane
🇪🇺 650 milioane x 40% = 260 milioane”, potrivit lui Irinel Bucur, manager IT.
Prin POT, România ar avea la dispoziție 9 miliarde de euro, bani care trebuie trebuie să ajungă pentru trei proiecte majore de investiții: Autostrada Sibiu – Pitești (cu excepția lotului 1), Autostrada Unirii și Autostrada Ploiești – Brașov. Alte șosele de mare viteză care ar putea fi construite prin POT sunt Filiași – Lugoj, Pașcani – Siret, A13 Bacău – Brașov, Sibiu – Făgăraș – Brașov și Autostrada Timișoara – Moravița. În plus, nu este exclus ca suma prin POT să fie în realitate mai mică dacă Programul de finanțare va pleca fazat cu bani nedecontați prin POIM și transferați la POT. De asemenea, probabil prin POT ar putea fi construită parțial și autostrada cu tuneluri Lugoj – Deva, aproape în afara PNRR.
Ministrul fondurilor Europene, Marcel Boloș, prezent la Iași, a dat asigurări că este asigurată finanțare europeană pentru toate autostrăzile, potrivit celor care au participat la ședința dedicată proiectele din Regiunea Moldovei.

 


Re: A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) orex

Autostrada Unirii : capetele de la Târgu Mureș și Târgu Neamț, finanțate prin PNRR vor avea Acordul de Mediu în septembrie. Licitația pentru proiectare și execuție, estimată pentru ianuarie 2023
Tronsoanele Târgu Mureș-Miercurea Nirajului și Leghin-Târgu Neamț care fac parte din Autostrada ,,Unirii” A 8 vor avea Acordul de Mediu în septembrie, a anunțat marți, Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Cele două loturi cu o lungime de aproape 60 de kilometri, ,,capetele” de pe secțiunea mai avansată Târgu Mureș-Târgu Neamț (în etapa realizării Studiului de Fezabilitate) sunt finanțate prin PNRR și trebuie construite până în august 2026, conform jaloanelor din PNRR. Ultimul termen estimat pentru lansarea licitației pentru proiectare și execuție este ianuarie 2023.

Astfel, până la sfârșitul lunii septembrie pe cele două loturi ar trebui emis Acordul de Mediu, alte două luni sunt alocate aprobării indicatorilor tehnico-economici, iar noiembrie și decembrie sunt dedicate pregătirii lansării licitației care nu poate fi mai târziu de 30 ianuarie 2023. Calendarul privind etapa avizelor de mediu a fost anunțat de inginerul Urtoi după o discuție cu ministrul Grindeanu :

,,Autostrada A8
Tronsonul Târgu Mureș-Târgu Neamț (Moţca)
1. Secțiunea 1, Tg.Mureș-Miercurea Nirajului, finanțare PNRR. În luna Septembrie 2022 vom avea Acord de Mediu și se va putea trece la etapa pregătitoare pentru HG indicatori tehnico-economici și inițierea caietului de sarcini în vederea licitației de Proiectare +Execuție
2. Secțiunea 3, Leghin-Tg.Neamt (Moţca), finanțare PNRR. În zilele de 24 și 25 August vor fi dezbaterile publice în vederea emiterii Acordului de Mediu, iar în 30 zile de la aceste dezbateri estimăm obținerea Acordului de Mediu.
3. Ambele secțiuni au nevoie și de finalizarea SF-ului pe tronsonul Tg.Mureș-Tg.Neamț, iar conform declarațiilor d-lui Director General CNAIR Cristian Pistol, declarații făcute și în prezența d-lui Ministru al Transporturilor, așteptăm ca SF-ul pe tronsonul Tg.Mureș-Tg.Neamț să fie predat și recepționat în varianta prezentată, până la sfârșitul lunii Noiembrie 2022. Aceasta este o premieră pentru A8- tronsonul Târgu Mureș-Târgu Neamț.” a transmis Urtoi.
A doua secțiune a Autostrăzii Unirii, tronsonul de aprox. 100 de kilometri dintre Târgu Neamț, Iași și Ungheni a depășit în urmă cu două săptămâni ,,blocajul Jaspers” și se poate merge înainte cu variantele de traseu.
Contractul pentru realizarea documentației tehnice (Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic) a fost semnat cu firma de proiectare Consitrans în aprilie 2021 pentru 58 milioane de lei și o durată de 25 de luni. Studiul de Fezabilitate pentru tronsonul de aproximativ 100 de kilometri trebuia predat pe 13 aprilie, dar în urma observațiilor Comisiei Europene proiectul nu reușise să treacă de etapa definitivării traseului AMC 1 (Analiza MultiCriterială 1).

Sectorizarea contractului, o soluție pentru finalizarea mai rapidă a proiectului

Sectorizarea în două loturi a contractului pentru cei 100 de kilometri de autostradă între Târgu Neamț și Republica Moldova poate fi o soluție pentru derularea mai rapidă a procedurilor și obținerea avizelor. Varianta este propusă de Adrian Covăsnianu, fost secretar de stat în mandatul ministrului Cătălin Drulă.

„Soluție pentru deblocarea și accelerarea implementării acestui proiect:
1. sectorizarea celor 100 km de la Tg.Neamt la Golăiești în 2 secțiuni respectiv sectiunea 1: Tg Neamt – Letcani (km 0 – km 61) + sectiunea 2: Letcani – Golaiesti (km 61 – km 100,14) conform caietului de sarcini.
2. obtinerea a 2 Certificate de Urbanism pentru Tg Neamt – Letcani (km 0 – 61km) respectiv pentru Letcani – Golaiesti (km 61 – km 100,14)
3. obținerea a 2 Acorduri de Mediu pentru Autostrada Tg. Neamt – Lețcani (Iasi Vest) respectiv Autostrada Letcani – Golaiesti (Iasi Nord)

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări la autostrăzi și drumuri expres  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420796 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use