Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: ARF - Achiziție 20 rame electrice RE-IR (PNRR)

35 posts, 7861 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
ARF - Achiziție 20 rame electrice RE-IR (PNRR) PTMZ

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a lansat joi o consultare de piață pentru achiziția de rame electrice inter-regionale, ce ar urma să fie finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Anunțul de consultare publicat în sistemul electronic de achiziții publice vizează lansarea unei noi proceduri ce constă în achiziția unui număr de 20 rame electrice inter-regionale. „Precizăm că această procedură este diferită de comanda celor 20 de rame electrice pentru care s-a semnat contractul de achiziție cu firma Alstom”, a precizat ARF, printr-o postare pe contul său oficial de Facebook.

Achiziția de rame electrice inter-regionale, prin PNRR. ARF vrea să afle valoarea estimativă
ARF vrea să afle valoarea estimativă a unităților RE-IR (cu o capacitate de transport de aproximativ 160 de locuri pentru pasageri), precum și a serviciului de mentenanță necesar funcționării acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenanței ramelor la 30 de ani.

Cotația de preț va fi compusă din: prețul de achiziție al ramelor electrice RE-IR, exprimat în lei/ramă; prețul pentru asigurarea întreținerii/mentenanței pentru 15 ani, exprimat printr-un preț mediu în lei/km. Serviciile de mentenanță vor fi prevăzute cu o opțiune de suplimentare de până la 30 de ani. Alt aspect solicitat este termenul de livrare al primei rame.

Procedura de consultare a pieței se va desfășura online, iar operatorii economici interesați pot transmite prețuri estimative, precum și orice recomandări și opinii până la data de 21 aprilie 2022. Consultarea se va încheia pe data de 29 aprilie 2022.

Sursa: Club Feroviar
Link E-licitație: SEAP

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR (PNRR) punmeister

Diferentele majore fata de Coradia Stream comandate sunt Vmax de 200 km/h (vs 160 km/h) si capacitatea minima de 160 de locuri pe scaune (vs 300 de locuri).
2.Anexa 1-Anunt + Anexa 2-Specificatii tehnice.pdf
2.Anexa 1-Anunt + Anexa 2-Specificatii tehnice.pdf (623.26 KB; downloaded 105 times)

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR (PNRR) ByOnu

Curios cum de inca nu sunt informatii despre unitati de intretinere noi / modernizate pentru aceste noi achizitii de trenuri. Este ca si cum ai aduce Metropolitanele in Depoul Victoria...

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR (PNRR) punmeister

In cazul Alstom Coradia Stream, mentenanta lor nu se va face la atelierele Alstom de la depoul Militari, datorita lipsei electrificarii.

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR (PNRR) ByOnu

Nu ma pricep(!), dar nici asta nu pare ok. Nu stiu la ce capacitate este acum utilizata "uzina de reparatii" Alstom din Militari, pentru metrou, evident, si ce capacitate este neutilizata astazi (spatiu, utilaje, personal, etc).

De asemenea, sa intelegem ca Metrorex va sustine financiar, indirect, mentenanta trenurilor CFR aflate in garantie? Pana la urma Alstom are in exploatare uzina Metrorex pentru mentenanta metroului. Daca Alstom vrea sa castige un venit suplimentar prin utilizarea infrastructurii Metrorex, nu ar trebui ca si proprietarul sa fie avantajat?

Varianta cu folositul unitatii din Militare mie imi pare doar o incropeala pentru o tara incapabila sa construiasca unitati noi de intretinere si exploatare a materialului rulant pe CF.

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR (PNRR) Costin

Acum mai multi ani unitatea din Militari presta reparatii la trenuri de rulare aduse din alte tari care detin material rulant Alstom. Deci nu ar fi nici o surpriza daca ar presta servicii similare pentru material rulant din Romania. Mai surprins sunt de justificare - acum faptul ca accesul e neelectrificat e o problema, dar cand aduceau boghiuri, osii etc din alte tari nu mai conta (ba chiar era mai convenabil pentru ei sa foloseasca unitatea din Militari decat orice altceva ar fi avut mai aproape)?

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR (PNRR) shoppy

De parca nu isi pot lua sau inchiria de oriunde un LDH 75 sa le remorcheze pe Chiajna - Bucuresti Vest.

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR (PNRR) punmeister

In momentul de fata sunt interesati cei de la SCRL Brasov sa se ocupe de mentenanta.

Societatea de Reparații Locomotive CFR – SCRL Brașov a trimis firmei Alstom Transport o propunere de colaborare privind mentenanța ramelor Coradia Stream care vor intra în exploatare pe căile ferate din România.

Într-o adresă a SCRL, compania brașoveană menționează faptul că semnarea contractului de achiziție a ramelor Coradia Stream împreună cu serviciile de mentenanță aferente este un moment de mare interes, contribuind la modernizarea transportului feroviar de călători și introducerea unor noțiuni noi în transportul feroviar, cum ar fi mobilitatea ecologică.


SCRL își oferă disponibilitatea de a participa la efectuarea mentenanței trenurilor inter-regionale Coradia Stream în diferite locații unde spune că are subunități de lucru. Compania este prezentă în București, Ploiești, Brașov, Arad, Timișoara, Iași, Suceava, Cluj-Napoca, Galați.

Compania are experiență în repararea locomotivelor electrice de 3400 și 5100 kW, locomotive Eurosprinter, Eurorunner automotoare Siemens Desiro etc.

La semnarea contractului de achiziție (20+17 rame), conducerea ARF a menționat faptul că mentenanța va fi făcută pe o perioadă de cel puțin 15 ani cu posibilitatea prelungirii cu încă 15 ani.

https://clubferoviar.ro/scrl-brasov-inte ... coradia/

 


ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) orex

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a transmis către SEAP documentele pentru achiziția a încă 20 de trenuri noi de lung parcurs. Trenurile costă aproximativ 160 de milioane de euro, iar banii vin prin PNRR
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a transmis, joi, către SEAP, documentația pentru lansarea licitației de achiziție a încă 20 de trenuri electrice noi, de lung parcurs, valoarea investiției fiind de aproximativ 160 de milioane de euro, cu finanțare din PNRR. Licitația urmează să fie publicată în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice doar după evaluarea ex-ante al Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP), o procedură care poate dura aproximativ 2-3 săptămâni dacă nu sunt clarificări sau solicitări de remediere a caietului de sarcini.

Întreținerea este asigurată pentru o perioadă de 15 ani, dar care poate fi dublată până la 30 de ani.

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că ieri, 30 iunie a fost transmisă în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) documentația de licitație în vederea evaluării ex-ante de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) pentru lansarea procedurii de achiziţie a unui număr de 20 rame electrice de lung parcurs. Proiectul este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență, componenta C4 Transport sustenabil. Contractul presupune nu doar livrarea ramelor, dar include și servicii accesorii privind: mentenanţa și reparațiile, instruirea personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie. Menționăm că perioada de mentenanţă și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri. Astfel, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional. Valoarea estimată a achiziției este de aproximativ 160 milioane EUR”, a transmis Autoritatea pentru Reformă Feroviară, instituție din subordinea Ministerului Transporturilor.

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) orex

Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente achiziției de rame electrice noi în cadrul proiectului de investiții „Achiziție de 20 de rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2”
28.07.2022 - NF ptr proiect HG ptr aprobare NF RE-IR-2.doc
28.07.2022 - NF ptr proiect HG ptr aprobare NF RE-IR-2.doc (204 KB; downloaded 81 times)

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) orex

ARF deschide seria achizițiilor de material rulant prin PNRR
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că a fost publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SICAP) anunţul nr. CN1045983, în urma validării de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP). Totodată, precizăm că anunţul de participare a fost transmis către Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) și va fi publicat în termen de cinci zile pe site-ul www.ted.europa.eu.

În acest sens, menționăm că a fost lansată, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) – Componenta 4. Transport sustenabil, procedura de atribuire în vederea achiziţiei unui număr de 20 de rame electrice RE-IR2 de lung parcurs, destinate conectării centrelor urbane din România, precum și achiziționarea serviciilor accesorii de mentenanţă, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.

Precizăm că perioada de mentenanţă și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării respectivelor trenuri. Astfel, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Obiectivul Componentei 4 – Transport sustenabil, prevăzută în PNRR, este de a îmbunătăți oferta de transport prin creșterea numărului de trenuri pe rută și pe zi, corelat cu introducerea unei frecvențe predictibile, asigurarea unor legături directe și rapide între marile orașe ale României, punerea în valoare a investițiilor de modernizare derulate pe întreaga rețea feroviară TEN-T de pe teritoriul României, susținerea programului de trecere la sistemul de comandă – control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS, precum și înlocuirea tracțiunii diesel cu una electrică pe liniile ferate în prezent neelectrificate și în curs de electrificare.

Ramele achiziţionate vor fi distribuite tuturor operatorilor feroviari de călători pe baza contractelor de servicii publice care urmează a fi elaborate în conformitate cu prevederile Regulamentului UE 1370/2007, cu modificările ulterioare și în baza legislației din România și vor circula pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, după cum urmează:
Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov
Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat
Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iași
Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava
Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Iași
Galați – Mărășești (Focșani) – Bacău – Suceava
Galați – Brăila – Constanța – Mangalia
Iași – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
Suceava – Bacău – Mărășești (Focșani) – Barboși (Galați) – Brăila – Constanța – Mangalia
Giurgiu – București – Ciulnița (Slobozia) – Călărași
Valoarea estimată este cuprinsă între 1.201.615.722 lei, fără TVA și 2.374.592.589,90 lei, fără TVA. Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil” și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Durata contractului/contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 208 luni. Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-preţ. Factorii de evaluare şi ponderea acestora sunt:
70% – Componenta financiară;
30% – Componenta calitate, din care:
16%   – Plusvaloare;
14%   – Program de livrare.
Procedura de atribuire este licitaţie deschisă, iar modalitatea de desfăşurare este online pe site-ul www.e-licitatie.ro. Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire în calitate de ofertant individual ori în comun cu alţi operatori economici, inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de licitaţie.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 26.09.2022, ora 15.00. Se pot solicita clarificări cu maxim 20 de zile înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor. Ofertele se transmit în limba română, iar moneda de referinţă este RON.

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) PTMZ

Si link-ul E-licitatie:
http://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100153846
Caietul de sarcini:
CS nr.22_382_01.08.2022_cf Aviz CTE (semnat).pdf
CS nr.22_382_01.08.2022_cf Aviz CTE (semnat).pdf (6.43 MB; downloaded 110 times)

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) orex

Precizări – Asociația Pro Infrastructura
Referitor la informaţiile publicate de Asociația Pro Infrastructură – în spaţiul media – privind achiziționarea de rame electrice de lung parcurs, care pot atinge viteza de 200 km/h, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) face următoarele precizări:

1. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) este instituția publică a statului, înființată în anul 2016, pentru a implementa politicile publice din domeniul transportului feroviar de călători, inclusiv, în domeniul modernizării parcului de material rulant din România, sens în care încă din anul 2017, prin resurse interne și asistență tehnică acordată de experții BEI- PASSA, a pregătit investițiile din fondurile europene și naționale în material rulant nou (vehicule feroviare).

2. De asemenea, ARF a fost desemnată – în cadrul Planului National de Redresare și Reziliență – entitate responsabilă cu achiziția a 20 de rame electrice de lung parcurs, a 16 locomotive electrice și 12 automotoare electrice pe pile de combustie pe hidrogen.

3. Politicile publice ale statului român privind investițiile în elementele constitutive ale infrastructurii feroviare, implementate prin intermediul C.N.C.F. “CFR’SA, vizează modernizarea magistralelor feroviare pentru viteze de 160 km/h și îmbunătățirea condițiilor de circulație pe tronsoanele care suportă 200 km/h (HG 985/2020, HG 1302/2021, HG 1312/2021).

4. Investițiile pentru modernizarea infrastructurii feroviare includ în tema de proiectare, implementarea ETCS nivel 2, care permite comanda și controlul trenurilor și la viteze de 200 km/h.

5. Conform consultărilor de piață derulate de ARF, în vederea lansării procedurii de achiziție pentru ramele eletrice de lung parcurs, s-a observat că produsele cu caracteristici similare și care răspund nevoilor de mobilitate ale României sunt autorizate pentru viteze maxime de 200 km/h. Pentru a nu limita accesul la procedură a unor potențiali furnizori, ARF a introdus o cerință și un criteriu de evaluare pentru viteze maxime ale viitoarelor trenuri, situate între 160-200 km/h. Astfel, în funcție de punctajul general (bazat pe criteriul calitate-cost) ofertanții vor putea câștiga licitația cu produse care se încadrează în aceste limite superioare de viteză, fără a dezavantaja trenurile care au viteze de 160 km/h sau, din contră, pe cele cu caracteristici tehnice superioare.

6. Toate ramele electrice sunt comandate, la bord, cu echipament ETCS nivel 2. Durata de viață a vehiculelor achiziționate este de minim 30 de ani. În perioada de exploatare a trenurilor, programul de mers de tren va fi proiectat prin corelarea dintre viteza proiectată a infrastructurii feroviare și viteza maximă a vehiculelor feroviare. Astfel, în cazul unor trenuri cu viteza maximă de 200 km/h, timpi de parcurs între orașele situate pe magistralele feroviare se vor reduce pe măsură ce proiectele de creștere a vitezelor pe anumite tronsoane la viteza de 200 km/h vor permite acest lucru, în baza politicilor publice menționate în actele normative mai sus-amintite.

7. Achizițiile desfășurate de ARF au rolul de a constitui și o referință pentru investițiile derulate de operatorii de transport feroviar de călători (inclusiv de către cei privați), astfel încât și vehiculele aduse prin investiții private să contribuie la creșterea calității serviciilor și scăderea costurilor cu subvenția publică.

 


Re: ARF - Achiziție 20 rame electrice noi tip RE-IR2 (PNRR) orex

Adoptare HG pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru achiziția a 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2
În ședința de guvern de ieri, 19 octombrie 2022, Executivul a adoptat Hotărârea pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Achiziția de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2”, obiectiv prevăzut în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Prin acest act normativ se stabilesc indicatorii tehnico-economici pentru achiziția a 20 de rame electrice interregionale noi (RE-IR-2), în baza Studiului de Fezabilitate privind conectarea centrelor urbane din România, întocmit de ARF.

Valoarea estimată este cuprinsă între 1.201.615.722 lei, fără TVA și 2.374.592.589,90 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.

Precizăm că perioada de mentenanţă și servicii de reparații este de 15 ani, necesară funcționării trenurilor. Astfel, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional.

Finanţarea proiectului este asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil” și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Menționăm că termenul limită pentru deschiderea ofertelor este 01.11.2022, ora 15.00.

Introducerea acestor rame electrice noi, destinate transportului feroviar public de călători din România, vizează atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio-economice ale țării, cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante.

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2288 forum members have written 421190 posts in 5246 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use