Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Mici lucrari punctuale de reparatii pe CF București Nord - Craiova (M100)

5 posts, 1015 views
Mici lucrari punctuale de reparatii pe CF București Nord - Craiova (M100) orex

,,Calea ferată București-Craiova
M-am luptat cu prioritate pentru acest proiect în mandatul de ministru. Acum 30 de ani se făceau 2 ore între București și Craiova, iar la începutul lui 2021 se făceau frecvent peste 4 ore. Am pornit un program de ridicare a restricțiilor de viteză de pe magistrală, iar primele rezultate au dat roade: după circa 10 ani, vom avea din 2022 în Mersul Trenurilor din nou trenuri trasate la sub 3 ore între București și Craiova. Contractele de ridicare restricții au mers mai prost în această toamnă, dar sunt pe finalizare.
Următoarea etapă de ridicare a restricțiilor am prins-o în PNRR pentru finanțare sub forma unui proiect de tip ”quick wins”, CFR ar trebui să lanseze rapid licitația pentru a nu risca fondurile europene. Iar pe termen lung, am lansat în acest an licitația pentru proiectarea modernizării complete a coridorului București-Craiova, însă din păcate și aici sunt întârzieri în ultimele luni, fiind semnat doar unul dintre cele 2 contracte de proiectare.

 


Re: Modernizare CF București Nord - Craiova (M100) bogdan2308

Nu știu ce se întâmplă dar trenurile merg mai prost acum cu noul mers al trenurilor. Chiar și 1h au unele întârzieri, deci nici vorbă să se facă sub 3h pe București-Craiova.

 


Re: Modernizare CF București Nord - Craiova (M100) orex

SRCF București a deschis ofertele pentru ”Quick Wins”
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că joi, 21 iulie 2022, Sucursala Regională de Căi Ferate București a deschis ofertele depuse la procedura de licitație publică pentru ”Proiecte tip Quick Wins - Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru reabilitarea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii”, 16 de loturi.

În cadrul procedurii, un singur agent economic - STRABAG SRL - a depus oferte pentru 4 loturi, de pe intervalul de stații Chiajna - Grădinari, aferent liniei 100 București - Craiova:
►Lot 4 Chiajna - Grădinari, între km 11+000 - 13+500 (fir I+II)
►Lot 5 Chiajna - Grădinari, între km 13+500-16+000 (fir I+II)
►Lot 6 Chiajna - Grădinari, între km 18+500-21+000 (fir I+II)
►Lot 7 Chiajna - Grădinari, între km 21+000-23+500 (fir I+II)

Valoarea totală estimată a celor 4 loturi este de88.448.358,56 RON, fără TVA.

Finanțarea este prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), conform Tabelului 25 Costul pentru proiectele de tip Quick Wins finantate prin PNRR, OUG nr. 124/2021, Legea Bugetului de Stat nr. 317/2021 și HG nr. 209/2022. În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante.

Principalele beneficii rezultate în urma lucrărilor sunt: eliminarea restricțiilor și a limitărilor de viteză, eliminarea costurilor cauzate de restricții/limitări, creșterea eficienței activității de operare, diminuarea efectelor adverse asupra mediului, readucerea stării tehnice a liniei la parametrii proiectați și maximizarea gradului de siguranță.

Menționăm faptul că, pentru celelalte 12 loturi, aferente intervalelor de stații București Nord - București Nord Post 5 (1 lot), Chiajna - Grădinari (2 lot), Grădinari - Vadu Lat (5 loturi) și Vadu Lat - Zăvestreni (4 loturi) pentru care nu au fost depuse oferte, SRCF București va organiza o nouă licitație publică.

 


Re: Modernizare CF București Nord - Craiova (M100) alliens

Lucrarlle astea nu au nici o legatura cu modernizarea, sunt doar o readucere a liniei in parametrii constructivi (vedem daca le va si iesi si cat va rezista)

 


Re: Modernizare CF București Nord - Craiova (M100) orex

CFR Infrastructură a lansat o nouă licitație pentru reparații rapide „quick wins” pe secțiunea București – Videle. Lucrările se fac pentru creșterea vitezei la 120 km/h cu bani din PNRR
CFR Infrastructură prin Regionala București a lansat o nouă licitație pentru reparații rapide de tip „quick wins” pe Magistrala M 100 București – Craiova, la licitația organizată în luna mai fiind depuse doar patru oferte din cele 16 loturi licitate pentru secțiunea București – Videle (detalii aici). Lucrările se fac pe 11 loturi pentru a readuce linia la viteza proiectată de 120 km/h pentru trenurile de călători, respectiv 100 km/h pentru cele de marfă, iar finanțarea este asigurată cu bani din PNRR.

Potrivit caietului de sarcini, studiul de fezabilitate pe care l-a predat la începutul anului proiectantul din asocierea Vio Top-Baicons, starea infrastructurii feroviare este necorespunzătoare, „șine defecte pe suprafața de rulare și uzură multiplă verticală și laterală în curbă și aliniament, la limita toleranțelor admisibile. Traverse beton necorespunzătoare la rând, schimbătoare defecte, material metalic mărunt lipsă sau uzat, denivelări în lungul liniei, terasament tasabil, prinderi inactive, defecte sau lipsă (tirfoane, dibluri, clești, buloane verticale), traverse speciale pe pod necorespunzătoare”, arată Caiet de Sarcini.

În total, reparațiile rapide se for efectua pe o lungime de 42 de kilometri de cale ferată între București și Vadu Lat – Zăvăstreni (km 42), lucrările durează 24 de luni și costă aproape 200 de milioane de milioane de lei.
Proiecte tip ”Quick Wins” Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii – SRCF Bucuresti . Proiectele de tip „Quick Wins” – Lucrări punctuale de eliminare a restricțiilor de viteză, creșterea vitezei de circulație respectiv creșterea siguranței pe calea ferată, fac parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) și sunt incluse la finanțarea din Planul National de Redresare si Reziliență a României (PNRR). Obiectivul general al setului de proiecte tip „Quick Wins” constă în eliminarea restricțiilor de viteză prin lucrări ce vor viza elementele suprastructurii căii ferate (șina, traversele, aparatele de cale, piatra spartă) sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători si marfă, cu impact direct si imediat asupra duratei de călătorie și/sau asupra creșterii siguranței si confortului călătorilor”, arată proiectul.

 


Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use