Parent forum: Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)

 

Topic: Știri și articole din presă

185 posts, 50972 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 
 

📖 Pagination options
  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Trenurile Gara de Nord-Otopeni nu vor circula între 28 și 30 martie de la ora 09 00 până la ora 14 00 din cauza unor lucrări de întreținere/STB asigură transportul pe această rută cu autobuze navetă la fiecare 30 de minute
Circulația trenurilor pe ruta Gara de Nord -Aeroportul Otopeni va fi închisă pentru trei zile, din 28 până în 30 martie între orele 09 00 și 14 00 pentru revizii la macazuri, transportul călătorilor pe această rută urmând să fie asigurat cu 4 autobuze STB, a anunțat Compania CFR Infrastructură. Linia navetă de autobuze 780 Gara de Nord-Otopeni va circula din 30 în 30 de minute în intervalul 08 00 – 14 30. În intervalul programat pentru reparații vor fi anulate 18 curse din cele 72 câte sunt în 24 de ore.
,,Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că, în perioada 28 – 30 martie 2022, în intervalul orar 09:00 – 14:00, personalul feroviar de specialitate desfășoară reviziile bianuale la electromecanismele de macaz și la schimbătoarele de cale pe relația București Nord – Pajura – Mogoșoaia – Aeroport, conform reglementărilor feroviare. Reviziile bianuale la electromecanismele de macaz și la schimbătoarele de cale se vor desfășura timp de trei zile, în stațiile București Nord, HM Pajura, Mogoșoaia și pe linia de racord spre Aeroport, cu scoaterea de sub tensiune a liniei de contact și închiderea temporară a circulației trenurilor, pe relația București Nord – Pajura – Mogoșoaia – Aeroport, între orele 09:00 – 14:00. Astfel, în perioada 28 – 30 martie 2022, în intervalul orar 09.00 – 14.00, legătura directă spre și dinspre Aeroportul Internațional Henri Coandă (AIHC) va fi asigurată de Societatea de Transport București Ilfov, care redeschide linia 780 Gara Basarab – Aeroportul Internațional Henri Coandă, pe care vor circula 4 autobuze, în intervalul orar 08.00 – 14.30, cu plecări de la Gara Basarab, respectiv AIHC, la un interval de succedare de 30 de minute:
plecări de la Gara Basarab în intervalul orar 08.00 – 13.30
plecări de la Aeroportul Internațional Henri Coandă (AIHC) în intervalul orar 09.00 – 14.30″

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Cerere mare pentru ,,Trenul de Otopeni” : CFR Călători cuplează câte două automotoare Săgeata Albastră pentru a face față aglomerației dimineața și după-amiaza
Compania CFR Călători cuplează de câteva zile câte două automotoare Săgeata Albastră pentru a face față cererii de transport pe linia Gara de Nord- Aeroport Otopeni, a anunțat luni secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Practic, se operează cu capacitate de transport dublă dimineața de la 05 30 la 10 00 și după amiaza, de la 14 30 la 18 30, nu doar pentru a prelua pasagerii spre și dinspre Aeroport cât și angajații care lucrează pe platforma aeroportului. Sunt peste 10 000 de salariați, iar serviciul feroviar pune la dispoziție abonamente și mai nou, bilet integrat cu STB și Metrorex.

,,Trenul metropolitan Gara de Nord-Aeroport Otopeni, din ce în ce mai eficient

Astăzi vedem roadele politicilor de integrare a transportului public din zona metropolitană București – Ilfov. Trenurile încep să ajungă la capacitatea nominală, iar operatorii de transport feroviar trebuie să atașeze câte un automotor suplimentar pentru a crește această capacitate.În februarie 2022, am introdus biletul integrat metropolitan  (transport public de suprafață București – Ilfov, metrou și tren), iar tot mai mulți oameni au ales transportul pe calea ferată. Astfel, începând cu sfârșitul lunii martie, operatorul feroviar de stat CFR Călători a început să opereze dimineața (5.30 – 10.00h) și după amiaza (14.30 – 18.30h) cu trenuri formate din câte două Săgeți Albastre. Așa cum am mai spus, consider că trenul de Aeroport este un prototip al trenurilor metropolitane: are o cadență ridicată (un tren la 40 minute în fiecare direcție) cu un parcurs rapid (20 minute de la Gara de Nord la Aeroport), peroane moderne ce asigura accesul facil în/din tren și un set de automotoare moderne (cu podea coborâtă în zona ușilor de acces).” a transmis Scrioșteanu.

Linia de tren Gara de Nord-Otopeni a fost deschisă în decembrie 2020 după o investiție CFR Infrastructură de aproape 100 milioane de euro. CFR Călători operează 62 de automotoare în timp ce Transferoviar 10 trenuri.

CFR Infrastructură caută soluții pentru a îmbunătăți condițiile de circulație de pe linia ,,saturată” București -Pajura -Mogoșoaia : ,,Expertiza tehnică va costa aproape 140.000 lei şi va dura 7 luni, potrivit caietului de sarcini. Modernizarea liniei şi, mai ales, introducerea unui nou sistem de schimbătoare de cale (două macazuri în PM – Punct Mişcare – Pajura şi Post Giuleşti) ar permite o cadenţă a „Trenului de Otopeni” la doar 30 de minute, faţă de 40 de minute în prezent. Zilnic, pe ruta Bucureşti – Otopeni, parte şi a Magistralei cu linie simplă spre Urziceni, circulă 72 de trenuri dus-întors, garniturile având rang inferior, Regio, deci trebuie să aştepte trecerea trenurilor cu prioritate InterRegio.  Între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni primii 18 kilometri reprezintă linie dublă electrificată (până la Odăile), în timp ce ultimii trei kilometri linie simplă. Durata călătoriei este cuprinsă între 20 şi 25 de minute.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Precizare referitor trenuri spre/ dinspre Aeroport Henri Coandă
Referitor la informațiile apărute în spațiul public în data de 26.6.2022, potrivit cărora “CFR Călători anulează 12 trenuri profitabile și le face cadou Transferoviar Călători”, pentru o informare corectă a opiniei publice, CFR Călători face următoarele precizări:

NU CFR Călători a luat decizia anulării celor 12 trenuri in favoarea Companiei Transferoviar Călători pe ruta București Nord – Mogoșoaia – Aeroport Henri Coandă și retur începând cu data de 16 iulie 2022.
Măsura a fost impusă prin decizia Consiliului Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar din cadrul Consiliului Concurenṭei, managerului infrastructurii feroviare – CNCF CFR SA. Ca atare CNCF CFR SA a fost obligată să pună în aplicare măsura de anulare a acestor trenuri.
Managerul infrastructurii feroviare a refăcut oferta de trase și a redus volumul de trenuri operate de către CFR Călători prin redistribuirea acestora operatorului privat de transport feroviar de călători -Transferoviar Călători (TFC), în urma plângerii TFC la Consiliul Concurenṭei.
Astfel, din data de 16 iulie 2022, pe ruta București Nord – Mogoșoaia – Aeroport Henri Coandă și retur vor rămâne tot 72 de curse, modificarea constând doar în faptul că CFR Călători va opera cu 24 perechi de trenuri, față de 30 (cât are în prezent), iar TFC va opera cu 12 perechi, față de 6 (cât are în prezent).
În continuare vor circula tot 72 de trenuri, însă 6 perechi de trenuri ale CFR Călători vor fi înlocuite pe intervalele orare respective cu cele ale TFC.


Deja TFC a actualizat mersul trenurilor in consecinta.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă orex

Anulări și realocări de trase pe ruta București Nord-Mogoșoaia-Aeroport H. Coandă T1
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că începând de sâmbătă, 16 iulie 2022, un număr de 12 trase alocate operatorului feroviar de transport SNTFC”CFR-Călători”SA, în relația București Nord-Mogoșoaia-Aeroport H. Coandă T1, vor fi anulate și, totodată, ele vor fi realocate operatorului feroviar de transport S.C. Transferoviar Călători S.R.L., și vor fi introduse în circulație, de la data mai sus-amintită.
Menționăm că această măsură vine în urma Deciziei nr. 1 din 31.03.2022 a Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurenței, care a impus administratorului infrastructurii publice feroviare C.N.C.F. „CFR” SA, printre altele, realocarea echitabilă şi nediscriminatorie a capacităţii de infrastructură feroviară pentru ruta Bucureşti Nord – Aeroport Henri Coandă TI, conform noilor criterii stabilite, pentru restul mersului de tren 2021-2022.
Prin urmare, potrivit deciziei CNSDF și în conformitate cu legislația națională și europeană, în materia contractelor de servicii publice, ARF:
1. A luat act de procedura de realocare a unor trase între cei doi operatori de transport feroviar de călători care deservesc linia București Gara de Nord – Aeroport Otopeni.
2. A primit solicitare din partea operatorilor de transport feroviar pentru modificarea contractelor de servicii publice, în sensul diminuării activității SNTFC”CFR-Călători”SA și creșterii activității S.C. Transferoviar Călători S.R.L., în condițiile în care CFR-Călători nu mai poate opera pe trasele contractate cu statul român pentru prestarea serviciului public, iar Transferoviar Călători solicită includerea în contractul propriu al traselor respective.
3. Analizează posibilitatea modificării prevederilor contractuale, respectiv modificarea obligației de serviciu public impusă celor doi operatori. În același context, ARF analizează și la nivel național dacă astfel de situații mai există și ce impact potențial au ele asupra Contractelor de Servicii Publice pentru anul 2022, aprobate prin HG 1311/2021.
4. Va respecta principiile tratamentului nediscriminatoriu aplicabil tuturor operatorilor de transport feroviar din România, prestatori ai obligațiilor de servicii publice.
5. Va aplica onest și cu respect pentru parteneriatul cu operatorii de transport feroviar de călători Contractele de Servicii Publice, așa cum sunt în vigoare la fiecare moment al prestării serviciilor de transport către cetățenii României.
6. Va respecta principiile predictibilității implementării unui contract între două părți și în cazul modificărilor aduse Contractelor de Servicii Publice și, indirect, Mersului de Tren.
7. Analizează posibilitățile legale în care se pot actualiza contractele de servicii publice , încheiate între statul român și operatorii de transport feroviar de călători, în sensul modificării obligației de serviciu public a celor doi operatori ce furnizează servicii pe linia București Gara de Nord – Aeroport Otopeni, precum și în cazul altor servicii de transport feroviar de călători din România, dacă este cazul

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Racordarea directă a aeroportului la rețeaua feroviară (noua legătură GdN - OTP)  • 
Choose destination

Since our 1940 forum members have written 375960 posts in 4575 topics and 451 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use