Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Drumuri radiale

116 posts, 22983 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Drumuri radiale shoppy

Pai s-a facut pentru ca este bun si logic, doar ca actualul primar si-a bazat precedentii 10 ani pe isterizarea bucurestenilor impotriva tuturor obiectivelor de infrastructura si acum strapungerea aceasta are ghinionul de a fi singura pe care personajul isi poate satisface orgoliul prin blocarea ei, iar cand a batut palma cu  consilierii din opozitie si a obtinut voturile pentru cumpararea tramvaielor a reusit sa negocieze construirea tuturor celorlalte strapungeri mai putin aceasta.
Decizia nu are deloc legatura cu vreo teorie, situatie din teren sau studiu de trafic, este totul bazat pe orgoliu.
Marii conducatori pot vedea dincolo de propriul orgoliu, ceilalti tin de el cu dintii chiar si dupa ce au ajuns la cosul de gunoi al istoriei.

 


Re: Drumuri radiale Valentin

Sper ca aici e topicul potrivit...

Am promis că vă țin la curent cu stadiul proiectului Drumului Radial 1 și astfel, vin către voi cu o veste excelentă: a fost depusă documentația de atribuire a studiului de fezabilitate al acestui nou drum care va conecta comuna noastră cu Municipiul București.
Pașii sunt următori: depunere documentație atribuire SICAP – depunere oferte – evaluare – desemnare câștigător – semnare contract. Ca și orizont de timp, anul acesta vor începe lucrările de proiectare la studiul de fezabilitate.
După cum bine vă amintiți din postările anterioare, Drumul Radial DR1 - Vest Expres va asigura conexiunea cu zona rezidențială și logistică Domnești - Ciorogârla, cu Drumul Național Centura București, dar și cu Sectorul 6 prin legătura cu Bulevardul Timișoara.
Noul drum va avea o lungime de aprox. 9 km, iar profilul transversal va fi realizat astfel încât să fie posibilă o dezvoltare ulterioară.


sursa: Primar Domnesti

Numai mie mi se pare ca ar fi trebuit ca benzile sa fie de 3.25m si trotuarul mai lat? Iar facem rabat pe termen lung? Inteleg ca nu gandim pe termen lung, dar totusi ar fi fost o oportunitate ca radialele astea sa aduca "civilizatie" si urbanism in comunele/satele de pe langa Bucuresti, ma refer sa fi fost adus la standard de "bulivard" cu toate utilitatile si sa fi putut sa creeze oportunitati de "residence-uri" mai bine gandite si sa fi scos ideile astea din satele existente (unde am vazut ca deja au inceput noi "residence-uri" desi satul e plin de case...). Ba chiar as fi mers mai departe si as fi facut si conexiunile logice (in cazul drumului asta) cu Ciorogarla-Bolentin-Domnesti circular cat sa se creeze o ruta de transport public mai de doamne ajuta (avand in vedere sectiunea cu un viitor tramvai). Mie mi se pare ca se putea gandi mai bine proiectul.
293320454_702721441066882_1613439071655228241_n.jpg (70.65 KB; downloaded 3299 times)

 


Re: Drumuri radiale Cristi N

Normativul de drumuri nu prevede banda de 3.25m, avem clasa III de drumuri - banda de 3.5m sau clasa IV cu banda de 3m.
Nu este nimic intre cele doua chiar daca s-a propus adaugarea acestei latimi intermediara care ar fi foarte utila in mai multe cazuri.

De exemplu, pe drumurile cu 1+2 benzi s-ar preta ca pe sensul cu 2 benzi sa avem benzi cu latimea de 3.25, in felul asta s-ar putea monta parapete de beton intre cele 2 sensuri.

ORDIN 1296 proiectarea, construirea si modernizarea drumurilor

 


Re: Drumuri radiale orex

S-a lansat licitația pentru proiectarea Drumului Expres 1 Vest, legătura între bulevardul Timișoara, Domnești și Autostrada A0 (9 km)
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară București – Ilfov a lansat licitația pentru proiectarea Drumului Expres Vest, primul drum de mare viteză din cadrul proiectului „Orbital București”. Drumul Expres Vest este o șosea rapidă cu profil de drum expres și o lungime de 9 kilometri care va face legătura între bulevardul Timișoara, Centura Capitalei (DNCB) și Autostrada de Centură București A0. Proiectul Orbital București înseamnă 10 șosele radiale între București, centura veche și A0, o investiție de aproximativ 600 de milioane de euro care se va derula printr-un parteneriat între Primăria Capitalei, Ministerul Transporturilor și autoritățile locale – CJ Ilfov.

Contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic are o valoare cuprinsă între 14 și 17 milioane de lei, fonduri europeneprin POIM, iar durata de realizare este de 12 luni.

„Elaborare Studiu de Fezabilitate (SF), Elaborare Proiect pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire (PAC) si obtinerea Autorizatiei de Construire pentru DR1 -Vest Expres. Se va asigura ca implementarea contractului va furniza un proiect cu suficienta „pregătire matură” din punct de vedere financiar, social, economic si tehnic, bine fundamentat cu privire la necesitatea si oportunitatea investitiei. Elaborarea se va realiza in conformitate cu reglementările tehnice, legislația in vigoare (H.G. 907/2016) si a cerințelor Caietului de sarcini, in vederea accesării fondurilor externe nerambursabile pentru implementarea proiectului drum radial DR1-Vest Expres”, arată documentația SEAP.

Drumul Radial 1 va lega localitățile ilfovene Ciorogârla și Domnești de Capitală, a transmis, luni, președintele CJ Ilfov, Hubert Thuma.

„Drumul Radial 1 (DR1) – Vest Expres va avea o lungime de aproape 9 kilometri și va face legătura între Autostrada A0 – Centura București – Bulevardul Timișoara. Practic, prin acest drum, conectăm direct localitățile Domnești și Ciorogârla de Capitală. Drumul va fi de mare ajutor și pentru cei care circulă spre și dinspre Clinceni, Dragomirești Vale și Bragadiru. Drumul va fi similar cu o autostradă. Lățime de 21 de metri, 10 metri pe sens, patru benzi de circulație, două zone de acostament și patru zone de siguranță cu parapeți. Valoarea estimată pentru acest drum este de 14 milioane de lei. Iar banii vin prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM)”, a spus Thuma.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Drumuri radiale Mircea G

Cristi N wrote here:
.......... s-ar putea monta parapete de beton intre cele 2 sensuri.

..........

" drumul " nu este o despartire intre comunitati ci o conexiune intre comunitati..... suna sofisticat , este ????
Nu vedeti decit " puscarii " cu betoane , garduri , ziduri ...
Despartirea intre sensuri se poate face si cu spatiu verde , mai ales avind in vedere clima noastra . Mai firesc , mai uman .
...si ca fapt divers in citiva ani , poate nici nu se termina drumurile astea , TOT ce inseamna circulatie auto si autoturisme se va schimba . Masinile vor fi niste " trotinete " penibile scumpe si electrice , cu GPS pe ele iar viteza va fi limitata automat in functie de drumul pe care circula ...adica autoturismul TAU va fi condus !? ( mai mult telecomandat ) de EI , cum vor EI .
Deci facem drumuri acum cind se prefigureaza scaderea dramatica a traficului .

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Drumuri radiale Utilizator anonim 2

Exact, ma gindisem si eu la aspectul asta: tot construim la drumuri si autostrazi dar s-ar putea sa nu mai avem cu ce circula pe ele, la cum se intrezareste situatia. Mai bine ar dubla sau tripla numarul pistelor de biciclete, ca asta e viitorul…Coreea de Nord scrie pe noi.

Pe de alta parte, mi se pare ca s-au zgircit iar la legatura cu soseaua de centura. Un nod meschin, cu o porcarie de giratoriu. Sper sa modifice proiectul.

 


Re: Drumuri radiale shoppy

Oho, frumos, fix ce ziceam de vreo 10 ani, o sa vina acolo pasaj peste CF colectoare, macazele din Bucuresti Vest, CF de centura, DNCB si bretele asa, oblic, vreo 5 deschideri minim, iese acolo ditai pasajul cat cel de la DNCB Chitila, aceasta este solutia minune mai ieftina si mai buna decat Ciurel care iese in DNCB perpendicular si nu ai de traversat nici gara nici CF colectoare.
(Poate atasa cineva schema din postarea primarului sa nu se piarda?)

 


Re: Drumuri radiale oc7avian

Diferența e că ăsta e DX care primește finanțare UE, trece departe de zona locuită (minus un punct pe hartă) și se înțeapă și în A0.

Prelungirea Ciurel NU poate fi DX pentru că fie trece prin geamul oamenilor, fie costă o tonă de bani de la buget (schimbare de traseu peste lac și zonă mlăștinoasă). Exclus fonduri UE. La buget rezonabil poate fi doar un bulevard cu numeroase puncte de conflict, deci incompatibil cu un drum de tranzit. Însă perfect pentru transport public făcut cu cap.

Iar legat de evoluția numărului de mașini în viitor, radialele tot sunt utile. Suma benzilor de intrare/ieșire în București e infimă, deci chiar și un număr mic de șoferi tot va "înfunda" cele câteva ieșiri actuale, care au tot mai mult trafic și local. Mașini vor exista întotdeauna, pentru că destule merg și în interes de serviciu (aprovizionări, curieri, meșteri etc)

 


Re: Drumuri radiale shoppy

A, daca ne da UE bani, absolut, sa le construiasca pe toate pe oriunde, pot sa le faca nod pe camp, nu conteaza, sunt complet de acord.
Inteleg ce spune UE, este vorba de investitii in infrastructura care sa dicteze, sa organizeze si si ghidezi investitiile in zone comerciale si rezidentiale, ceea ce este corect, asa trebuie facut, trebuie sa fii activ nu reactiv, cand s-au facut zeci de blocuri pe stradute intre case sau pe camp pe drumuri de pamant este prea tarziu; dar fie vorba intre noi, cum cresc blocurile peste tot la noi, o sa ajunga si astea flancate de blocuri de 10 etaje si mereu o sa existe oameni dispusi sa locuiasca in ele fara sa se planga ca e DX / galagie / praf / poluare / nimic (bine, sa nu-i spuna nimeni lui UE, ei sa dea banii ca este foarte bine asa).

Avem ghinion cu Ciurel - A1, este o ocazie ratata, trebuiau sa-l continue dincolo de A1 si sa se uneasca cu radialul de pe Timisoara sau il intepau in A1 si faceau A1 la 3 benzi pana in A0, si gata, se intepa in A0. Pana la urma cu cat maturam mai multi ani mizeria sub pref cu atat o sa fie mai greu cand chiar o sa vrem sa rezolvam problema (mie imi ies vreo 20 de blocuri(adica scari) construite pe traseul dintre Virtutii si Uverturii cu acces pe stradute, cand o sa inceapa toti astia sa chitaie...).

Cine vorbeste de strazi goale nu inteleg la ce se gandeste, Romania la masini este una dintre gropile de gunoi ale Europei, la noi vin toate sh-urile si toate cazanele, si orice pusti de 18 ani care strange 1.000€ isi gaseste un cazan, si asta o spun datele anuale de la DRPCIV (vezi video youtube cu datele si explicarea lor). Chestia asta nu o sa inceteze, nici o guvernare nu o sa spuna "100.000 de oameni care au un cazan de masina de maine nu trebuie sa mai aiba masina", ca nu ii mai voteaza nici aia 100.000, nici famillile lor, nici prietenii lor, nici toti aia care viseaza sa stranga 1.000€; mai ales ca piata s-a adaptat, in China se fac piese aftermarket pentru absolut orice masina vanduta in Europa si peste tot sunt garaje care chituiesc, indreapta si vopsesc masinile astea, ce conteaza ca piesele din China sunt pe tabla negalvanizata care in 2 ani rugineste, pai la fiecare 2 ani cu 500ron o mai vopsesti inca o data si gata, este din nou buna.

Videoul cu datele DRPCIV si explicarea lor, bine este si niste promovare in el dar asta este peste tot.


 


Re: Drumuri radiale reiny2000

Înțeleg că toate radialele vor fi DX-uri? Păcat, mi se par mai utile niște bulevarde care să ofere conecteze localitățile din zona metropolitană de oraș, cu transport în comun și transport alternativ calitativ.

Dacă se construiește acest drum atunci obligatoriu după (sau chiar înainte de) finalizare bd. Iuliu Maniu trebuie modificat. Acolo sunt necesare piste de biciclete și benzi de autobuz, nu autostradă urbană cum e acum.

 


Re: Drumuri radiale shoppy

Problema este ca orice masura s-ar lua care ar avea ca efect scaderea capacitatii de trafic(intersectii cu viraj la stanga, treceri de pietoni, benzi de autobuz, piste de biciclete care iau din suprafata benzilor, dat amenzi pentru parcarea ilegala / pe trotuar) va rezulta in o droaie de oameni urland "intai construiti drumuri sa nu mai fie blocaje si deabia dupaia dati amenzi ca altfel nu va mai votam" iar politicienii vor fi "gata, gata, votati-ne ca facem sa fie bine".
Daca s-ar fi facut si Timisoara - A0 si Ciurel - oriunde s-ar fi creat 2 alternative apropiate si paralele la Iuliu Maniu, deci s-ar fi putut argumenta mai usor ca, capacitatea de trafic nu va scadea nici dupa ce s-ar civiliza Iuliu Maniu.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Drumuri radiale Utilizator anonim 2

Vocile alea or sa fie ale majoritatii. Asa functioneaza democratia.
Cine a zis ca o sa fie DX? Profilul DX e complet diferit de ce se preconizeaza pentru aceste radiale. Ca se vor continua dincolo de  A0 cu un DX propriu-zis, e posibil dar in interiorul A0 o sa ramina numai cu numele DX, asa cum sint si astazi DN-urile.

 


Re: Drumuri radiale reiny2000

Totuși eu nu înțeleg, aceste drumuri vor să fie viitoare bulevarde sau drumuri de mare viteză? Dacă rămâne câmp atunci nu văd rostul trotuarelor sau pistelor de biciclete. Dacă se vor face cartiere atunci mi se par insuficient de late, să nu mai zic că lipsește spațiul verde dintre carosabil și pistă/trotuar.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Drumuri radiale Mircea G

Rostul este ca se pot scoate bani frumosi ...nu neaparat sa se faca ceva cu cap si viziune .
Si PS ( pt altii ) mai terminati cu pistele alea de biciclete ?????

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420666 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use