Regiunile RomânieiCrișanaJudețul BihorLucrări de modernizare şi extindere a infrastructurii

 

Topic: Construcție centura Beiuş

17 posts, 2616 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Construcție centura Beiuş orex

VARIANTA DE OCOLIRE BEIUS
COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus in data de 29.09.2021, Aplicația de Finanțare pentru proiectul VARIANTA DE OCOLIRE BEIUS în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare - Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Obiectiv Specific OS 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - proiecte noi de investitii, Operațiunea- Cresterea accesibilitatii zonelor cu oconectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T.

Obiectivul general al proiectului il reprezinta imbunatatirea mobilitatii populatiei, bunurilor si serviciilor, in vederea stimularii dezvoltarii economice durabile - prin fluidizarea traficului, decongestionarea traficului in zonele tranzitate

Obiectivele specifice ale proiectului:
Constructia a 7,33 km de drum nou, 2x1 benzi pe sens.
Amenajarea a 3 noduri rutiere.
Realizarea a 2 intersectii la nivel.
Constructia a 2 poduri peste raul Crisul Negru.
Realizarea a 2 pasaje pentru drumuri agricole

Valoarea totală a proiectului este de 403,867,481.74 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala - 288,724,132.33 lei, 15% contribuția proprie 50,951,317.47 lei, restul de 64,192,031.94 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 24 luni

 


Centura Beiuş orex

Consiliul Județean Bihor a primit 5 oferte pentru execuția centurii municipiului Beiuș/Șoseaua are 7 kilometri și costă peste 300 milioane lei

Consiliul Județean Bihor a primit 5 oferte pentru proiectarea și execuția centurii municipiului Beiuș, șoseaua cu o lungime de 7 kilometri având un cost estimat de peste 300 de milioane de lei, fonduri europene. Proiectul Centurii Beiuș a fost transferat de la Ministerul Transporturilor/CNAIR la CJ Bihor în 2020 prin Ordonanța de Urgență care a permis descentralizarea în transporturi, licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Beiuș pe DN 76 Deva-Oradea a fost lansată în octombrie iar astăzi, la deschiderea ofertelor au fost 5 constructori :
(1) PORR Construct
(2) Todini Construzioni Generali SPA,
(3) Asociere – Drum Asfalt (leader), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt,
(4) Asociere – Construcții Erbașu (leader), Váhostav – sk, Procons Group, Drumuri Orășenești
(5) Asociere – Dimex-2000 Company, Industrial Construct Ardeal, T Dancor Romconstruct, Dacia Faber.

Valoarea estimată a proiectului este cuprinsă între 316.930.989,34 și 329.622.308,91 lei. ” a transmis CJ Bihor. Durata de execuție a lucrărilor la proiectul de investiție „Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuș” va fi de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Lungimea traseului va fi de 7,3 kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, iar profilul transversal cuprinde următoarele caracteristici : lățimea părții carosabile – 7 metri + supralărgiri, lățimea benzii de încadrare – 2 x 0,75 metri, lățimea acostamentului – 2 x1,70 metri.
Valoarea mare a investiţiei, peste 60 de milioane de euro (10 milioane Euro/km) se explică prin cele cinci lucrări de artă din care două viaducte, fiecare cu peste 700 de metri lungime, a scris pe pagina sa de Facebook Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor : ”Lucrările sunt complexe (3 pasaje supraterane și 2 viaducte de peste 700 de metri lungime fiecare) și vor trebui finalizate până la sfârșitul anului 2023. ”

 


Re: Centura Beiuş orex

„Următoarele două săptămâni sunt foarte importante pentru rețeaua de centuri din Bihor”. De ce stă Bolojan cu ochii pe ceas
Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a afirmat că „următoarele două săptămâni sunt foarte importante” pentru proiectele prin care administrația județeană vrea realizarea unei rețele de șosele de centură în Zona Metropolitană Oradea, dar și în jurul orașului Aleșd și municipiului Beiuș.
Pentru Beiuș, două HG-uri
În schimb, a arătat Bolojan, pentru ca proiectul șoselei de centură Beiuș să nu fie întârziat, va trebui ca Guvernul să emită rapid două HG-uri. „Ieri, comisia de atribuire a stabilit câștigătorul licitației pentru proiectare și execuție, și această procedură a fost monitorizată de ANAP, care trebuie să valideze rezultatul în trei zile și apoi se va anunța câștigătorul. În afară de partea de încredințare, însă, mai avem nevoie de două HG-uri, care sunt în pregătire. Mâine (n.r. – joi, 28 aprilie) Comisia interministerială va aproba indicatorii tehnico-economici, iar azi va pleca de la Ministerul Transporturilor proiectul de Hotărâre pentru exproprierea suplimentară a terenurilor din Finiș și Tărcaia”, a spus șeful CJ Bihor referindu-se la faptul că pe teritoriul acestor localități sunt necesare exproprieri suplimentare față de cele efectuate de CNADNR în urmă cu un deceniu, deoarece între timp Primăria Finiș a construit pe traseu o stație de epurare a apei.
„Hotărârea (n.r. – pentru expropriere) va fi adoptată în cursul lunii viitoare, avem proiectul tehnic făcut, iar lucrările vor începe imediat, cred că în luna iunie. Timpul va fi un inamic, deoarece proiectul trebuie finalizat până la sfârșitul anului viitor”, a explicat Bolojan miza contratimp, în condițiile în care investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare, care se încheie în decembrie 2023.
Amintim că centura Beiuș va avea o lungime de 7,33 km, iar în ianuarie își depuseseră ofertele cinci firme și asocieri de firme din România, Italia, Spania, Turcia și Slovacia, valoarea estimată a investiției fiind de până la 330 milioane lei.

 


Re: Construcție centura Beiuş orex

Cursa contra-cronometru pentru Centura Beiuș pe DN 76 Deva – Oradea: Guvernul a aprobat exproprierile pentru șoseaua de 270 de milioane de lei care trebuie terminată în mai puțin de un an și jumătate pentru a nu rata finanțarea europeană
Cursă contra-cronometru pentru Centura Beiuș pe Drumul Național 76 Deva – Oradea, o șosea de 7,3 kilometri și 270 milioane lei, care trebuie terminată în mai puțin de un an și jumătate pentru a „prinde” finanțarea europeană prin POIM (Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, extins până în 2023).

Executivul a aprobat în ședința de miercuri Hotărârea de Guvern pentru exproprieri și indicatorii tehnico-economici (reaprobare) pentru centura Beiuș, un proiect câștigat de Selina, dar întârziat după o contestație a constructorului Dimex la CNSC. Dacă nu s-ar fi depus contestația, Consiliul Județean Bihor ar fi semnat contractul la sfârșitul lunii iunie, iar șantierul s-ar fi deschis luna aceasta.

DN 76 Deva – Oradea asigură legătura între Autostrăzile A1 Sibiu – Deva – Nădlac și A3 Transilvania și este principala rută de acces spre stațiunea Băile Felix.

„Pentru realizarea obiectivului de investiție “Varianta de ocolire Ștei”, au fost aprobați indicatorii tehnico – economici prin Hotărârea Guvernului nr. 311/2013, iar procedura de expropriere a fost aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 384/2018, în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local, cu modificările şi completările ulterioare.
În contextul prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 101/2020 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor cu finanțare din fonduri europene în vederea evitării riscului de dezangajare pentru perioada de programare 2014-2020, ale ordinului ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor nr. 2198/22.12.2020 privind aprobarea listei de proiecte de infrastructură de transport în vederea includerii la finanțare
în cadrul POIM 2014-2020 (Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuș), ale Parteneriatului de implementare încheiat între C.N.A.I.R. – S.A. cu nr. 92/87031/23.12.2020 și Consiliul Județean Bihor cu nr. 28419/23.12.2020, C.N.A.I.R. – S.A. a aprobat revizuirea proiectului tehnic aferent obiectivului de investiție, prin adaptarea la situația actuală existentă din teren și la cerințele normativelor actuale, în vederea realizării într-o prima etapă, a ocolirii Municipiului Beiuș, pe o lungime de 7,33 km, aceasta revizuire a proiectului fiind aprobat prin avizul C.T.E. – C.N.A.I.R. nr. 92 / 75420 / 15.09.2021”, arată Notă Fundamentare HG 6 iulie 2022.

 








Re: Construcție centura Beiuş orex

„VARIANTA DE OCOLIRE BEIUS”
COMPANIA NAȚIONALA DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A. in parteneriat cu Judetul Bihor, in calitate de Beneficiar al finantarii,  și MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCURII, în calitate de ORGANISM INTERMEDIAR pentru TRANSPORT, au convenit in data de 02.10.2023, incheierea Contractului de Finantare nr.258/02.10.2023 pentru proiectul “VARIANTA DE OCOLIRE BEIUS”, in vederea acordării finantarii nerambursabile alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 1- Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient OS 2.2 Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE - proiecte noi de investitii, Operațiunea- Cresterea accesibilitatii zonelor cu o conectivitate redusa la infrastructura rutiera a TEN-T.

Obiectivul general al proiectului consta in: imbunatatirea mobilitatii populatiei, bunurilor si serviciilor, in vederea stimularii dezvoltarii economice durabile- prin fluidizarea traficului, decongestionarea traficului in zonele tranzitate. Prin implementarea proiectului, vor fi atinse urmatoarele deziderate:
• Cresterea accesibilitatii populatiei si a bunurilor la locuri de munca;
• Cresterea mobilitatatii populatiei si a bunurilor – prin reducerea timpului de calatorie datorat sporirii vitezei de parcurs si implicit a timpului afectat transportului de marfuri si calatori;
• Reducerea costurilor de transport – prin realizarea acestui proiect, soferii vor economisi timp si energie si isi vor reduce cheltuielile cu combustibilul si intretinerea autovehicolelor;
• Cresterea gradului de siguranta al traficului - prin fluidizarea traficului;
• Inlesnirea cooperarii inter-regionale, atragerea investitiilor interne si externe, cresterea competitivitatii intreprinderilor/firmelor si a mobilitatii fortei de munca si, prin urmare, o dezvoltare mai rapida a regiunii si, in final, a Romaniei.

Obiectivul specific al proiectului: il reprezinta constructia unei variante de ocolire (drum nou) in lungime de 7,33 km la profil de 2x1 benzi pe sens, amenajarea a 3 intersectii giratorii, constructia a 4 poduri si realizarea a 3 pasaje.

Valoarea totală a proiectului este de 403.106.936,29 lei și va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 156.250.713,48 lei, 15% contributia proprie – 27.573.655,32 lei, diferenta pana la valoarea totala a proiectului reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Durata proiectului: 120 luni, respectiv intre data de 01.01.2014 si 31.12.2023 la care se adauga, daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Cod proiect 152124.

 





 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare şi extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use