Regiunile RomânieiOlteniaJudețul GorjIstoria transportului public în municipiul Târgu Jiu

 

Topic: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM

82 posts, 22149 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ale Transloc messe

Adrian, or exista si nu te contrazic (ma refer la becuri) si ca au o luminozitate mai buna in aceasta pozitie de montaj, insa n-ar strica sa se respecte standardul din fabrica, altfel, mai ales in acea perioada austera de la finalul anilor '80, ar fi inlocuit acele lampi de plafon tip ,,farfurie" cu aceste becuri atarnate; in loc de 12 lampi sau cate erau puneau 4 becuri in acest sistem si rezolvau cu iluminatul interior in autobuz. Si mai remarc un aspect: acest autobuz a fost fotografiat cumva la o expozitie retro ( vezi acea Dacia 1300 Militia cu numarul GJ 10 PCR fabricata pana in '77-adica nu are lampile albe de marche-arriere sub stopuri)?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ale Transloc ADK

Da, a fost o expoziție retro acum puțin timp în Tg. Jiu.

De un timp și eu sunt de acord cu standardele de fabrică, însă greșelile sau lipsurile de fabrică (dacă există, la mașinile vechi se cam întâlneau) trebuiesc cumva completate/modificate ulterior. La șofer era nevoie de o lumină mai bună decât acea lampă chioară, nici cu becul atârnat ca în beci (fie el E27 sau H4, dar mai ales E27) nu era o soluție elegantă. O soluție mai elegantă (și nu românească) era de găsit un bec cu același soclu dar mai puternic, că erau paremise și pe 35w.

 


Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ale Transloc messe

Tinand cont ca esti mult mai documentat ca mine, acest Dac mai circula in serviciul public cu calatori sau este un exponat al celor de la TG.Jiu? Sincer, nu am retinut acest aspect, de aceea te si intreb.  :oops:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ale Transloc ADK

Nu mai circulă în serviciul public cu călători de ceva timp (cum de altfel, niciunul), dar încă aparține Transloc și din spusele lui @Anonimul1234 se intenționează păstrarea acestuia (probabil tot pentru expediții de genul), împreună cu articulatul + 3 troleibuze (care paremise că circulă).

Documentat nu știu cât sunt, în general cunosc situația doar de pe forumuri.

 


Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ale Transloc messe

Oricum esti mai bine informat (atunci ma exprim asa) comparativ cu mine si, tinand cont ca este doar un exponat, cu atat mai mult, nu puteau sa-i monteze stopurile originale de UDM ( acele lampi individuale cum le au si multe V3A-93)? Refuz sa cred ca nu pot gasi 4 lampi de culoare rosie si cate doua de culoare galbena respectiv alba (nu cred ca pot costa o avere aceste 8 lampi si sunt convins ca se pot gasi pe undeva, inclusiv in Bucuresti) pentru a-l aduce la forma constructiva originala (parerea mea).

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ale Transloc ADK

Majoritatea autobuzelor au avut lămpile schimbate deoarece mai toată tabla a fost schimbată din cauză uzurii, autobuzele mergând deseori pe drumuri de țară cu infrastructura precară în comparație cu troleibuzele care au mers doar pe cele 2 linii urbane. Pe lângă stopuri, nu au mai fost recuperate nici geamurile prin afisajul liniei, montându-se în mare doar ce era mai important adică stopurile (de camion RABA) care erau mai ușor de găsit și de montat decât cele dreptunghiulare mici originale care poate erau și uzate sau coapte în felul lor, iar Transloc nu dorea sau nu se interesa cu găsirea originalelor.

În general autobuzele DAC (dar și Ikarus) din țară au avut tabla schimbată, doar că unora li s-au remontat elementele originale (în cazul unora, le monta Dorel de la Ploiești) pe când la altele s-au montat stopurile mari dreptunghiulare dintr-un singur corp.

 


Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ale Transloc Anonimul1234

Aș vrea să precizez faptul că acel bec ieșit din lampă este în cabina șoferului.
Din păcate troleibuzele nu mai circulă încă din noiembrie,  de când au ajuns Solaris-urile. Ungatorul 0116 mai apare rar în peisaj, însă, bineînțeles nu transportă pasageri.
Din ce am vorbit cu câțiva controlori care știu situația DAC ROCAR-urilor, mi s-a spus că în perioada când se va înlocui firul de contact și nu vor mai circulă troleibuzele, nu este exclus ca un DAC 112 UDM să apară la traseu 2-3 zile, în timpul săptămânii.
Încă ceva, Transloc intenționează să prezinte acele 5 vehicule ce le va păstra și conserva (XJZ, KZS, 0113, 0120, 0121) și la viitoare expoziții din oraș.

 


Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ale Transloc Anonimul1234

O fotografie cu NTB de când am vizitat parcul auto.
20220527_180814.jpg (1.17 MB; downloaded 2446 times)

 


Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ale Transloc Anonimul1234

GJ-03-CDR
20220707_180551.jpg (606.05 KB; downloaded 2325 times)
20220707_180603.jpg (386.45 KB; downloaded 2325 times)

 


Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ale Transloc Anonimul1234

Șoferul de pe KZS a preluat VanHool-ul GJ-37-TRL, iar șoferul de pe XJZ, ce l-am observat la bordul a diferite ScaniaHess-uri și EBD-uri, a preluat în final Euro Bus Diamond-ul PEB.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ale Transloc ADK

Anonimul1234 wrote here:
GJ-03-CDR

A fost mutat în rând cu celelalte DAC-uri însă nu pe propriile roți, ci cu ajutorul Rabei de intervenții. Tabla de la roata dreapta-spate a fost scoasă, semn că e posibil să fi avut probleme cu perna de aer...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ale Transloc ADK

Dacă autobuzele (și troleibuzele) DAC nu mai circulă, nu se pot  trece subiectele la (ex)?

 


Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ale Transloc Andi_C

Diverse autobuze DAC/Rocar (sau ce a mai rămas din ele) surprinse vizitând garajul Transloc:

GJ 01 EDF


GJ 01 DRU


GJ 02 XKD

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Autobuzele DAC/Rocar 112 UDM ale Transloc ADK

XKD și EDF sunt (poate repet), pentru casare, acestea find ultimele care mai există descompletate și nu au fost încă trimise în "istorie" precum YLV și YLW care din câte știu încă mai existau fizic prin 2019-20. Primul retras a fost XKD, urmat la vreun an de EDF. Nu știu exact troleibuzele, nu le-am prea ținut evidența, dar m-ar bucura prezența ultimelor funcționale pe viitor la diverse manifestări prin orașe precum Bucureștiul poate și Brașov, nici nu știu dacă pot să-mi imaginez vibe-ul să recircul după mulți ani iar cu o astfel de articulată pe linia 76 (cu toate că nu mai e chiar linia de altădată). Mai ales că au schemele de culori originale, nu AGG-ul de mai este pe multe tramvaie și astăzi.

În orice caz, dacă se vând cele în stare bună, poate se dau și cele pentru piese decât să ajungă tot pe mâna rematurilor (oricum ajung, dar la stadiul de carcase nu cu încă multe piese refolositoare), cum a făcut CT Bus cu ultimele 2 DAC-uri preluate de CTP Iași. S-au tăiat prea multe de-a lungul timpului și nu s-a păstrat cam nimic, astea sunt cam ultimele exemplare întregi și poate încă funcționale așa că n-ar fi ideal să dispară și cele de mai sus, că deja se "trage" un semnal de alarmă privind măcar conservarea lor (că muzeu e mult spus, nu prea vrea nimeni așa ceva, tot pe pasionați cade care sunt destul de puțini predispuși să se "înhame" la un exemplar care la întreținere zici că ai vreo 3 pe mână nicidecum unul). Poate vreo câteva din ele (DRU, NTB, nu știu ce să zic de XKA, JIL și CDR), au norocul de a fi salvate tot de către pasionați. De KZS și XJZ din spusele Translocului, doresc să le păstreze în regim propriu însă te aștepți pe viitor să le de-a și pe astea, poate mai bine că în grija statului român nu pot avea garantată ziua de mâine. Doar să aibă cine să le cumpere... Că mai mult de un teren, ceva spațiu de depozitare, e problema de intenție și bineînțeles, bani.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Târgu Jiu  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420666 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use