Parent forum: Județul Cluj

 

Topic: Viitorul metrou din Cluj-Napoca

97 posts, 19570 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca PTMZ

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat, miercuri, că a semnat protocolul de colaborare pentru construcția metroului de la Cluj-Napoca și Florești. Traseul va avea 21 de kilometri, 19 stații, iar lucrările de bază ar trebui încheiate până în anul 2026.

"Am semnat astăzi protocolul de colaborare pentru construcţia metroului de la Cluj-Napoca şi Floreşti. Traseul va avea 21 de km, cu 19 staţii. Din estimările preliminare va transporta până la 164.000 de călători pe zi în anul 2030", a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

El a subliniat că Ministerul Transporturilor va finanţa acest obiectiv prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, iar valoarea totală estimată este de două miliarde de euro.

Primăriile Cluj-Napoca şi Floreşti se vor ocupa de licitaţia pentru proiectarea şi execuţia acestui proiect, dar şi de implementarea contractului, a precizat ministrul, adăugând că lucrările de bază pentru primele 9 staţii trebuie încheiate până în anul 2026.

La finele anului trecut, MTI a anunţat aprobarea de către Executiv a indicatorilor tehnico-economici pentru Magistrala I de metrou Cluj, valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) fiind de aproape 10,113 miliarde lei.

Prin obiectivul de investiţii "Tren metropolitan Gilău - Floreşti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj" se are în vedere construcţia unei linii de metrou uşor cu o lungime 21,03 km, cu 19 staţii subterane şi un depou suprateran. Amplasamentul este în judeţul Cluj, municipiul Cluj-Napoca şi comuna Floreşti. Ordonatorul principal de credite este Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, iar beneficiarii sunt UAT Municipiul Cluj-Napoca şi UAT Comuna Floreşti.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 10.112.816.000 lei, iar finanţarea se realizează din fonduri externe nerambursabile (inclusiv Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă), de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi de la bugetul local al UAT Municipiul Cluj-Napoca şi al UAT Comuna Floreşti, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii, se menţiona în comunicatul MTI, potrivit Agerpres.

Sursa: Digi24

 


  • Author: V2A
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca V2A

BREAKING Contractul de 1,3 miliarde euro de pentru metroul din Cluj-Napoca a fost scos la licitație

Municipiul Cluj-Napoca a scos la licitație contractul de proiectare și execuție a magistralei de metrou din localitate, primul și singurul proiect de metrou din afara Bucureștiului. Contractul are o valoare de 6,66 miliarde de lei (1,3 miliarde euro) și se întinde pe opt ani. Proiectul va primi o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR.

„Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție MAGISTRALA I DE METROU CLUJ, ceea ce va permite punerea în funcțiune după executarea tuturor lucrărilor și dotarea completă. Lucrările aferente obiectivului de investiție MAGISTRALA I DE METROU CLUJ constau în proiectarea și execuția lucrărilor în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare. MAGISTRALA I DE METROU CLUJ este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21,03km, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens)”, este descrierea achiziției.

Spre deosebire de contractele pentru metroul din București, licitația pentru linia de metrou de la Cluj-Napoca este un contract „la cheie” care include toate componentele, de la structura tunelurilor și a stațiilor până la instalații, finisaje și automatizare. Totodată sistemul de siguranță și automatizare a circulației trebuie să permită nivelul de automatizare „GoA4” (driverless) adică rame fără mecanic de tren.

Pentru M1 Cluj-Napoca sunt prevăzute și 16 rame noi. Flota de material rulant va fi constituită din trenuri cu trei vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m, capacitate nominală/maximă 380/540 locuri.

Traseul liniei de metrou ușor (metro light MTR-L) este următorul:

Secțiunea VEST: Strada Șesul de Sus – Strada Teilor – Liziera pădurii (între Str. Eroilor și Str. Subcetate) – Str. Abatorului – Cazarmă Florești – viitorul Spital Regional de Urgență – Str. Răzoare, cu stațiile: 1. Țara Moților (Teilor), 2. Teilor (Eroilor), 3. Copiilor (Subcetate), 4. Sănătății (Spitalul de Urgență), 5. Prieteniei (Răzoare); Secțiunea CENTRU: Drumul Sfântul Ioan – Str. Primăverii – Calea Mănăștur – Calea Moților – Str. Memorandumului – Piața Unirii – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Avram Iancu – B-dul 21 Decembrie 1989 – Piața Mărăști cu următoarele stații: 6. Natura Verde (Bucium), 7. Mănăștur (Izlazului), 8. Sfânta Maria (Câmpului), 9. Florilor (Cluj-Arena), 10. Sportului (Mihai Eminescu), 11. Piața Unirii, 12. Piața Avram Iancu, 13. Armonia (Petofi Sandor), 14. Piața Mărăști; Secțiunea EST: Ramura Muncii: Piața Mărăști – Aurel Vlaicu – IRA – Strada Beiușului – Bulevardul Muncii, cu stațiile 15. Transilvania (Siretului), 16. Viitorului (IRA), 17. Muncii; Ramura Sopor: Piața Mărăști – Strada Teodor Mihali – Strada Alexandru Vaida Voevod – Sopor, cu stațiile 18. Cosmos (Alexandru Vaida Voevod), 19. Europa Unită (Becaș) și cu Depoul Sopor.

Pentru primele 9 stații din proiect (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR.

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti.

„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.

https://economedia.ro/breaking-contractu ... bPuD8szQ

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca PTMZ

Și link-ul licitației:
https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100138802
Termene limită:
- depuneri oferte: 9 mai
- evaluări: 30 noiembrie

 


  • Author: punmeister
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca punmeister

Din ce citesc aici, vorbim de un proiect Turnkey. O sa fie foarte interesant de urmarit.

Sigur o sa le faca cu ochii celor de la Hitachi, cunoscuti pentru destule proiecte Turnkey de linii de metrou driverless.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca orex

E singurul ghiveci de finantare din fonduri europene care mi-a fost dat sa-l vad!
Sigur va fi un esec rasunator acest ”all in one”, mai cu seama ca pentru un astfel de proiect lasi timp de ”respiro” nici 2 luni (depunere oferte 09.05.2022)! :headbash:

 


  • Author: punmeister
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca punmeister

Nu chiar, la Turnkey in general ofertantii mari au deja oamenii lor. Hitachi probabil ca se baga cu WeBuild, iar Alstom cu alde Aktor si Arcada.

 


  • Author: Robert
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca Robert

Orex tu ai impresia că marii constructori, care ar putea participa la licitația aceasta, au primit acum clopoțelul de notificare?

Așa cum noi urmărim acest subiect de 2 ani ca simpli pasionați, fi sigur că într-o măsură sau alta companiile de profil urmăresc asta de 2 ani încoace, au acces la documente și au studiat. Acum se apucă de hârtii..... Dacă nu sunt deja făcute în mare parte.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca orex

Traim in Romania si asta ne manaca tot timpul!
Ai aflat de cand a fost ”timbrat” studiu de fezabilitate pentru M5.2 , nu?!  De cca. 3(trei) ori perioada indicata de tine, si ca dureaza ”DOAR” 2(ani) proiectarea pentru cei 5,5 km ai sectiunii centrale, incepand de la finele anului 2021. D-aia sunt circumspect!  ;)
PS
Era deunazi un dicton ”viitorul suna bine” dar nu prea cred!  :think:

 


  • Author: George
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca George

subway guru wrote here:
Un tren mai lung nu se justifica la Cluj.


Mi se pare corect. Nu cumva si incinta statiilor va fi semnificativ mai mica? Ar fi un mare avantaj in executie, cred.

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca shoppy

In industrie de 6 luni se da refresh zilnic la pagina ca "sa intre Clujul".

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca PTMZ

Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost prelungit până pe 24 iunie.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca orex

Contract-record pentru consultanță în România : serviciile de supervizare pentru execuția Magistralei de Metrou din Cluj costă 125 milioane lei
Primăria Cluj Napoca ar putea plăti până la 125 de milioane de lei pentru supervizarea magistralei de metrou din municipiu, potrivit unui anunț publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Este un contract-record pentru acest tip de servicii, direct proporțional cu valoarea estimată a contractului de proiectare și execuție : 6,66 miliarde lei (1,3 miliarde Euro). Serviciile de supervizare înseamnă practic, consultanță pe durata contractului de proiectare și execuție, dar și în perioada de garanție. Contractul pentru Magistrala M 1 cu 19 stații a fost lansat în licitație în martie și este unul de tip ,,la cheie”. Spre deosebire de contractele pentru metroul din București, licitația pentru linia de metrou de la Cluj-Napoca include toate componentele, de la structura tunelurilor și a stațiilor până la instalații, finisaje și automatizare. Totodată sistemul de siguranță și automatizare a circulației trebuie să permită nivelul de automatizare „GoA4” (driverless) adică rame fără mecanic de tren. Pentru M1 Cluj-Napoca sunt prevăzute și 16 rame noi. Flota de material rulant va fi constituită din trenuri cu trei vagoane, în lungime de 51 m, cu lățimea de 2,65 m, capacitate nominală/maximă 380/540 locuri. Inițial, termenul pentru depunerea ofertelor era stabilit pentru 9 mai, dar Primăria a prelungit data -limită până la 24 iunie. Durata contractului de proiectare și execuție este de 8 ani.

,,Servicii de supervizare proiect (consultanță) aferent obiectivului de investitii: „PROIECTARE ȘI EXECUȚIE LUCRĂRI DE INFRASTRUCTURĂ (STRUCTURĂ DE REZISTENȚĂ, CALE DE RULARE, FINISAJE, SISTEME DE INSTALAȚII), AUTOMATIZARE TRAFIC, RACORDARE ALIMENTARE CU ENERGIE ELECTRICĂ AFERENTE OBIECTIVULUI DE INVESTIȚIE „TREN METROPOLITAN GILĂU – FLOREȘTI – CLUJ-NAPOCA – BACIU – APAHIDA – JUCU – BONȚIDA – ETAPA I A SISTEMULUI DE TRANSPORT METROPOLITAN RAPID CLUJ: MAGISTRALA I DE METROU ȘI TREN METROPOLITAN” se arată în anunțul de intenție, documentația completă cu caietul de sarcini urmând să fie disponibile în SEAP la jumătatea lunii. Experții tehnici ai Asocierii  SWS Engineering S.p.A., SYSTRA și METRANS Engineering S.R.L  (responsabili și cu întocmirea documentatiei tehnico economice incluse în Documentatia de atribuire) vor verifica ofertele tehnice și financiare în calitate de experți cooptați pe lângă comisia de evaluare.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca orex

Metroul din Cluj Napoca : Primăria organizează joi o dezbatere publică pentru raportul de impact asupra mediului
Primăria Cluj Napoca organizează joi, 23 iunie o dezbatere publică pentru Raportul privind impactul asupra mediului al Magistralei de Metrou M 1. Licitația pentru proiectarea și execuția liniei de metrou cu 19 stații a fost lansată la jumătatea lunii martie cu o valoare de 1,3 miliarde euro, iar termenul pentru depunerea ofertelor a fost prelungit de mai multe ori, ultimul termen fiind stabilit pentru 8 iulie. Metroul din Cluj Napoca (partea de structură a primelor 9 stații) și prelungirea Magistralei de M 4 din București (Gara de Nord-Filaret) sunt cele două proiecte pentru infrastructură de metrou finanțate prin PNRR. Raportul complet poate fi consultat aici.

Emiterea acordului de mediu reprezintă o etapă foarte importantă, continuarea proiectului fiind condiționată de acest aviz : ,,Primăria Cluj-Napoca invită publicul interesat la dezbaterea publică a Raportului privind impactul asupra mediului pentru proiectul „TREN METROPOLITAN GILĂU – FLOREȘTI – CLUJ-NAPOCA – BACIU – APAHIDA – JUCU – BONȚIDA” – ETAPA I a sistemului de transport metropolitan Cluj Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea – Componenta 1. MAGISTRALA 1 DE METROU”. Dezbaterea publică a Raportului privind impactul asupra mediului va avea loc la Casino Centrul de Cultură Urbană din Parcul Central „Simion Bărnuțiu” din Municipiul Cluj-Napoca joi, 23.06.2022, începând cu orele 16:00 precum și în regim electronic- teleconferinţă.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Viitorul metrou din Cluj-Napoca PTMZ

Încă o amânare a termenului limită pentru depunerea ofertelor, pentru 22 august.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Cluj  • 
Choose destination

Since , our 1924 forum members have written 372509 posts in 4520 topics and 450 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use