Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Gara Obor (Gara de Est) - București

30 posts, 15390 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Gara Obor (Gara de Est) - București Alex Avram

Dominatrix wrote:
Bucuresti Sud este o statie de pe centura. De acolo se desprind liniile spre Oltenita, Titan Sud, precum si racordurile industriale spre fosta platforma Republica/Faur.

Iti multumesc foarte mult!pentru informatie ;)  :EARS:  :CR:  :CR:  :LDHGFR:

 


Gara Obor (Gara de Est) - București stefan_br

1937, fotografie preluata de pe pagina de Facebook a Caleidoscop.
13903157_839266302841991_8434582837386966729_n.jpg (103.39 KB; downloaded 4255 times)


https://www.facebook.com/caleidoscop99/

 


  • TibiV
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Gara Obor (Gara de Est) - București TibiV

Frumoasa poza !
Alte vremuri... :)

 


  • fl82
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Gara Obor (Gara de Est) - București fl82

De mentionat si fostele linii industriale care erau racordate la statia CFR Bucuresti-Obor si fostele fabrici deservite de aceste cai ferate industriale:

-Liniile care traversau Soseaua Electronicii si deserveau: Vinalcool, un depozit de materiale de constructii (linia care deservea acest depozit traversa si Strada Litovoi Voievod), Sintofarm, Atlas Solaris, etc.

-Liniile care deserveau fabricile "Aversa" si "Prodplast", dar si o unitate militara

-Linia care traversa strada Ziduri Mosi, parcul "Pasarari" si deservea halele Obor

-Linia care traverseaza Soseaua Baicului, Strada Fantanica, merge paralel cu Aleea Hobita si deservea "Mobilux" si un depozit frigorific.

De asemenea in apropierea garii Obor mai erau doua fabrici importante- "Electronica industriala" si "Intreprinderea de mecanica fina", dar care nu au avut cai ferate industriale.

Insa toate aceste fabrici si depozite din apropierea garii Obor sunt astazi demult disparute, astfel incat astazi gara Obor deserveste numai trenuri de calatori (cand a ajuns ultimul tren de marfa in gara Obor ?)

 Statia Bucuresti-Obor este prevazuta cu  instalatie SCB de tip SBW cu sistem CELS, avand: macazuri mecanice (manuale), semnale luminoase, o bariera mecanica (manuala). Din pacate statia nu a fost echipata cu instalatie CED.

 In trecut statia aveea si: revizie vagoane calatori, posibil remiza de locomotive si birou de informatii pentru calatori.

 


  • Gabi23
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Gara Obor (Gara de Est) - București Gabi23

Gara Obor este o ruină, linii moarte, spațiu irosit, rugină, mizerie, degradare accelerată.  :popa:  
Între timp sunt fantezii umede cu trenuri metropolitane, circulare, dar prezentul este sumbru, trist, mizerabil în zonă... Pasarela din zona este un pericol public, fiind ruginită, degradată, cu găuri, panouri rupte...  
Ar trebui o colaborare mai bună între Ministerul Transporturilor penrin CFR SA (Infrastructură) și Primăria Sectorului 2, pentru o reabilitare reală, reconversie și utilizare adecvată a zonei...
Gara Obor - 09.05.2021 (1).jpg (296.28 KB; downloaded 2439 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (2).jpg (538.44 KB; downloaded 2445 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (3).jpg (404.05 KB; downloaded 2442 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (4).jpg (233.85 KB; downloaded 2443 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (5).jpg (314.79 KB; downloaded 2439 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (6).jpg (267.3 KB; downloaded 2439 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (7).jpg (229 KB; downloaded 2440 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (8).jpg (469.55 KB; downloaded 2439 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (9).jpg (450.05 KB; downloaded 2440 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (10).jpg (414.99 KB; downloaded 2444 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (11).jpg (411.65 KB; downloaded 2442 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (12).jpg (418.71 KB; downloaded 2439 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (13).jpg (323.41 KB; downloaded 2439 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (14).jpg (318.99 KB; downloaded 2440 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (15).jpg (363.05 KB; downloaded 2441 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (16).jpg (356.11 KB; downloaded 2439 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (17).jpg (424.5 KB; downloaded 2443 times)
Gara Obor - 09.05.2021 (18).jpg (319.73 KB; downloaded 2441 times)

 


  • ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Gara Obor (Gara de Est) - București ByOnu

https://www.facebook.com/RaduMihaiuUSR/p ... 88HoxaJl
Screenshot_20220621-104243_Chrome.jpg (842.82 KB; downloaded 1233 times)
img_1_1655797239450.jpg (71.66 KB; downloaded 1233 times)
img_2_1655797247576.jpg (93.9 KB; downloaded 1233 times)
img_3_1655797256014.jpg (69.42 KB; downloaded 1233 times)
img_4_1655797264036.jpg (115.82 KB; downloaded 1233 times)

 


Re: Gara Obor (Gara de Est) - București andrei11

Consumul de substante haluciogene este interzis atât la locul de muncă cât şi în mediul on line.
Despre Primarul  impotent funcţional al Sectorului 2 şi echipa de Consilieri la Politikă,  să nu poluăm topicul Gării de Est cu fantasgorisme de un absurd total.
Aici.

 


  • shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Gara Obor (Gara de Est) - București shoppy

:rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:
Astora li s-a stricat aerul conditionat la firma de arhitectura de garsoniera si au facut insolatie.
Sine de tren in parc, si cand vine trenul sa faca manevra ce fac, vin 5 IDM sa dea oamenii la oparte si sa pazeasca ca nu se agata nici un copil de tren? (mai ales ca din tren mai curg motorina, ulei, antigel si alte "lichide")
Daca au facut parc la ce au mai pastrat pasarela pietonala, avem pasarela peste parc? (o fi monument istoric sau strategic si asta).
Vad ca au uitat sinele de la unitatea militara de pe bd. Garii Obor, acelea sigur sunt strategice...

Nu inteleg ce au facut la Baicului, ok, trimit Baicului in subteran dar ce este acolo? triunghi de intoarcere?, sau vine tramvaiul pe Baicului si face stanga sa intre in terminal / dreapta sa mearga spre Dragonul Rosu(asta cu tramvaiul ar fi o idee geniala ca altfel sunt dusi cu pluta ca au scos tramvaiul din fata garii).

 


  • fl82
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Gara Obor (Gara de Est) - București fl82

In zona garii Obor cel mai util ar fi:

-Bdul. Garii Obor prelungit spre vest  (pe langa fosta revizie vagoane calatori si pe la nord de fabrica "Aversa" si pe la nord de "Veranda Mall") si dus pana la strada Ziduri Mosi;

-Repusa in functiune linia de tramvaie care ajunge la gara Obor.

 De asemenea calea ferata dintre statiile Bucuresti-Obor si Pantelimon refacuta pentru VS de 100 km/h, iar statia Bucuresti-Obor echipata cu o instalatie de centralizare electronica (care sa includa si inlocuirea barierei mecanice/manuala de la pasajul cu Strada Baicului cu o bariera automata).
 

 


  • ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Gara Obor (Gara de Est) - București ByOnu

Referitor la propunerea de proiect de mai sus, pentru Gara Obor, mie unul imi place, dar am ceva de zis:

Cred ca s-a pornit gresit cu localizarea. PS2 ține mortis ca punctul terminus sa fie actuala Gara Obor, de unde si dorinta de a construi o gara noua langa cea veche.

Asta este o eroare dpmdv. Gara noua trebuie sa fie undeva in spatele mallului Veranda, respectiv pana in str. Ziduri Mosi, inlocuind si talciocul de constructii (acesta trebuind mutata, desigur).

Gara Obor astazi este moarta dpdv al conexiunilor. Da, 69 si 85 cu legatura directa spre Universitate sunt dragute, dar zona mult mai atractiva pentru navetisti (ca lor li se adreseaza acest tren) este clar Oborul/Sos. Colentina -> proximitate față de metrou, linia 21, dar mai ales comert (mallul, piata).

Pur si simplu trebuie fructificata infrastructura CFR deja existenta si mutat punctul terminus in spatele mallului. Gara Obor ar ramane doar o statie care NU necesita cladire noua. O incapere din actuala gara-monument este mai mult decat suficienta, restul poate fi convertit in muzeu, centru de calificari, ce vor ei.

Inainte de a spune ca "e aproape mallul oricum", vorbim totusi despre 1km aprox. Singura alternativa este autobuzul 382 care in cel mai bun caz circula la 20 min, pentru care iti mai trebuie si bilet.

Si imaginati-va doar ca daca exista colaborare, gara noua ar putea fi foarte frumos  conectata cu mallul. Hell, chiar ar putea mallul sa construiasca gara la pachet cu spatii comerciale pe aceasta.

 


Re: Gara Obor (Gara de Est) - București andrei11

De acord cu observaţiile tale.
Ca şi idee de analizat, dacă am "duce" linia Cf "la subsol" ca deja "la barieră" linia să fie la nivelul minus 1 ?

 


  • ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Gara Obor (Gara de Est) - București ByOnu

Foarte corect.

Noi sustinem oricum ca varianta optima este extinderea liniei CF prin subteran pana in imediata proximitate a statiei de metrou. In cazul asta pica varianta mea cu Veranda. Dar tot trebuie pastrat culoarul liber de constructii.

Cam pe aici sa fie noua statie terminus subterana:

WhatsApp Image 2022-06-22 at 14.14.07.jpeg (196.54 KB; downloaded 1012 times)



Asta vine la pachet cu intrarea in subteran a CF undeva pana in bariera Baicului, dupa cum foarte bine zici. Mi se pare o prostie sa faci pasaj rutier acolo, fiind necesara o deschidere prea mare pentru ...nimic. CF-ul la suprafata taie zona in doua degeaba, pentru doar vreo 5x2 trenuri pe zi.

 


Re: Gara Obor (Gara de Est) - București andrei11

Susţin ideea total, e cea mai bună, logică şi cea mai fezabilă.
Vorba ta, numai să se lase liber culoarul de acces !

 


  • Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Gara Obor (Gara de Est) - București Costin

Propunerea de mai sus ar fi o imbunatatire considerabila fata de situatia din prezent (sau din propunerea PS2 care e defapt identica cu ce e in prezent, doar ca "miroase a nou").

Insa nu pot sa nu observ ca o retea de trenuri suburbane nu va avea niciodata succesul din alte tari daca va fi deservita de gari infundate. Trenul suburban in Bucuresti va avea cu adevarat succes numai daca Gara Obor, Gara de Nord, Gara Progresul, Gara Titan Sud si Gara Cotroceni NU mai sunt infundate, ci, din contra, direct interconectate.

Nu discutam despre cat de imposibil e (ceva ce eu nu cred, e scump, sigur, dar nu imposibil), ci strict teoretic, la nivel de principiu. La care nivel, trenurile suburbane tranziteaza orasul, nu se impotmolesc prin cartiere. Pentru ca degeaba ai un navetist din Jilava care lucreaza in Pipera, nu iti va lua niciodata trenul ca sa ia apoi tramvaiul 7, tramvaiul 1 si la final un tren din GdN, ci ii dai tren direct sau cu schimb la acelasi peron.

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 1991 forum members have written 384703 posts in 4726 topics and 457 subforums.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use