Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport maritim și fluvial

 

Topic: Dunărea

32 posts, 5618 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: Dunarea andrei11

Stai că nu înţeleg, barje pe Dunăre ca să se descarce grâul unde ?
Să nu-mi spuneţi că la Rotterdam  unde să fie încărcat în  navele transcontinentale !

 


Re: Dunarea orex

Cereale nu inseamna numai grau! ;)
Comerțul cu produse agroalimentare cu țările estice acoperite de PEV
Comert UA UE 1.png (65.77 KB; downloaded 2142 times)

 


Re: Dunarea orex

Dunărea se transformă în șantier: România și Bulgaria încep studiile de fezabilitate pentru cinci poduri peste Dunăre
Bulgaria și România încep concomitent studii de fezabilitate în cinci poziții de pe ambele maluri ale Dunării pentru a construi noi poduri, a anunțat Ministerul Transporturilor de la Sofia, după întâlnirea de la București a Grupului de lucru bulgaro-român pentru conectivitate, aflat sub egida celor doi premieri, scrie 24Chasa, citată de Rador.

Din partea Bulgariei, delegația este condusă de ministrul transporturilor, Nikolai Săbev, iar din partea română – de Sorin Grindeanu, viceprim-ministru și ministru al transporturilor și infrastructurii. Delegația bulgară a fost însoțită de ambasadorul extraordinar și plenipotențiar al Republicii Bulgaria la București, Excelența Sa Radko Vlaikov.
Un participant la întâlnire a spus că studiile de fezabilitate simultane pentru cele cinci poduri reprezintă o reușită, după ce atâția ani s-au auzit doar vorbe.

Partea bulgară s-a angajat să dragheze Dunărea, ceea ce este o prioritate pentru români.
„Partea bulgară va răspunde în mod adecvat la acest lucru, iar din 20 iunie Agenția Executivă pentru Studierea și Întreținerea Fluviului Dunărea va începe dragarea fluviului cu fonduri proprii, iar în decurs de o săptămână va anunța o licitație publică pentru activități de dragare”, a spus Săbev.
Ministrul Săbev a declarat că pentru adâncirea Dunării au fost asigurate fonduri în valoare de 15 milioane de leva. „Documentația a fost întocmită și a fost deja trimisă la Agenția pentru Achiziții Publice pentru control prealabil, iar fondurile au fost repartizate pentru o perioadă de 3 ani”, a mai explicat acesta.

În ceea ce privește proiectul comun Fast Danube, Săbev și Grindeanu au convenit ca, până la sfârșitul anului 2022, un grup de lucru comun să pregătească un proiect mixt de finanțarea din partea Comisiei Europene a măsurilor inginerești planificate pe fluviu.

Ministrul Săbev l-a informat pe omologul său român că Bulgaria este pe deplin pregătită pentru inaugurarea liniei de feribot Ruse-Giurgiu și a sugerat ca la Ruse să fie efectuat un control comun de frontieră, în timp ce la Giurgiu se creează condițiile necesare pentru aceasta.

Vicepremierul Grindeanu s-a angajat să coopereze cu autoritățile locale pentru a accelera activitățile de la Giurgiu.

Partea bulgară intenționează să înceapă lucrări de reparație pe partea sa la Podul Dunării I, în luna iulie, ceea ce din punctul de vedere al delegației României ar putea crea probleme serioase fluxurilor turistice și comerciale. Ministrul Săbev va discuta problema cu viceprim-ministrul Grozdan Karadjov, astfel încât timpul pentru reparații să poată fi planificat fără a întreuna traficul dintre cele două țări.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Dunarea Utilizator anonim 2

Ce capacitate suplimentara de tranzit aduce un feribot la Giurgiu? Si poate opera in mod economic? Ma gindesc ca la un tarif tilharesc gen Ostrovit (de 70lei pe autoturism) nu o sa se inghesuie lumea. Poate doar in cazul in care maresc taxa de pod la o valoare comparativa ceea ce, intr-un stat gangsteresc ca al nostru, nu e complet imposibil.

 


Re: Dunarea aztec

Daca e sa ai de ales intre a sta 1-2 ore pt a tranzita podul si 30 min cu bacul...ce alegi?
Te mai uiti la diferenta?
Banuiesc oricum ca se adreseaza mai mult T.I.R-urilor

 


Re: Dunarea andrei11

Nu e legat neapărat de << Dunăre >>, dar totuşi pun întrebarea.
De ce sunt necesare 2 ore pentru a tranzita podul ? E ceva ce eu  nu înţeleg...
aztec wrote:
Banuiesc oricum ca se adreseaza mai mult T.I.R-urilor

? Cu maşina mică tranzitezi podul mai repede decât cu TIR - ul ?

 


Re: Dunarea aztec

Vezi coloana de "masini"din videoclipul cu centura Giurgiu..
De ce dureaza mai mult la Camioane...din cauza timpului necesar pt formalitatile de trecerea granitei.
La masini mici ai capacitate de sa zicem 2-3-10 pe minit..
La Camioane....de 5-7-15 pe ora...
Si ce fac restul...coloana...

De aceia o sa vezi in general camioane așteptând in coloane la vama...si nu prea multe autoturisme.
Problema la Giurgiu-Ruse e ca impart acelasi traseu din vama-vama...de o banda sens..
Daca intra si in reparatii...ai o si gura banda sens...
Si cum la bulgari locul e limitat...

Din cate am inteles, bac-ul va avea vama "personalizată"..

 


Re: Dunarea andrei11

Asta voiam să ştiu, deci problema e la vamă, nu podul în sine !

 


Re: Dunarea shoppy

Problema apare la sensul spre Bulgaria pentru ca vama este fix in buza podului, asa ca daca bulgarii care trateaza camioanele au o mica problema, fac pauza sau schimba tura, atunci camioanele dinspre Romania blocheaza podul si pentru masini, iar masinile stiu ca daca reusesc sa depaseasca coloana atunci pot intra la vama, dar nu au vizibilitate, asa ca intra in depasire si apoi se blocheaza cu cei care vin de pe contrasens.
Solutia ar fi ca, camioanele spre Bulgaria sa aiba traseu separat cu bacul.

 


Re: Dunarea andrei11

Soluţii logice ar fi două:
a) Să nu mai fie vamă între noi şi bulgari ( soluţie optimă dar utopică )
b) Să fie o vamă comună la noi - eventual spaţiul mărit, teoretic ar avea unde.
c) Bac  pentru camioane ? Câte bacuri şi câte camioane ar intra  pe un bac ?

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Dunarea Utilizator anonim 2

Lasa ca e mai simplu sa construim un pod nou decit sa organizam putin lucrurile...

 


Re: Dunarea shoppy

Da, vamesii bulgari si romani parca ar fi in razboi sau este o intelegere tacita sa arate cat de mult munces, cand unii sunt in pauza sau schimba tura, ailalti mai abitir dau drumul la masini pe repede-inainte.
La vama Vama Veche cum se poate sa stea ambii vamesi in aceeasi ghereta?

 


Re: Dunarea aztec

Si la Giurgiu-Ruse este la fel.
Acum nu stiu de cate ori ati trecut granita pe acolo, dar iesind din Romania, la noi doar platesti taxa de pod si vama este la Ruse.
Invers este la fel, vama este la noi, la ei platesti doar podul....nu stiu cum e la camioane.
Dar problema apare din ce s-a ma spus
Varianta Ruse ...din pod pana in vama cam 200 m
Varianta Giurgiu...1000 m de la pod la vama...2 benzi...

Adaugati la ce stiati de anul trecut nebuni cu Ucraina..
Singura varianta fezabila dar nu stiu daca se poate....vama camioane spre Bulgaria mutata la noi la Giurgiu si ar intra direct in Bulgaria ...
Clipboard02.jpg (355.95 KB; downloaded 1962 times)
rrgrgr.jpg (235.74 KB; downloaded 1962 times)

 


Re: Dunarea shoppy

Cand platesti podul la bulgari ai alaturi camioanele, si ei dau toata mapa de acte la control.
Se poate pune un webcam pe partea bulgara la care sa se uite vameşii romani de la camioane si nu mai dau durmul la camioane daca coada de la camioane blocheaza masinile pe pod.

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport maritim și fluvial  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420540 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use