Infrastructura rutieră din RomâniaLucrări la autostrăzi și drumuri expresDEx12 (Pitești - Craiova)

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

73 posts, 22588 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective orex

Drumul Expres Craiova – Pitești: UMB a început în avans lucrările pe lotul 4 / Romsilva a rămas în urmă cu defrișarea terenurilor
Constructorul UMB a început în avans lucrările pentru lotul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești, într-o primă fază cu decopertări pe traseu, pentru că încă nu sunt emise autorizațiile necesare, potrivit Asociației Pro Infrastructură, care a publicat cea mai recentă monitorizare a tronsonului de 32 de kilometri dintre Colonești și Pitești.

După o decizie a Curții de Apel București și o reevaluare care au întârziat proiectul, UMB a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lotului 4 în august 2021, iar CNAIR a emis ordinul de începere în noiembrie.

„Lucrări incipiente pe Tronsonul 4 al DEx 12Craiova-Pitești. V-am pregătit câteva cadre și de pe ultima secțiune a drumului expres: aproape jumătate din lot, între Colonești (limita cu T3) și localitatea Bumbueni. Așa cum se vede în filmarea aeriană, șantierul este încă la început. Constructorul este în teren și crește mobilizarea. N-ar strica să vedem chef de lucru și la stat. CNAIR trebuie să aprobe modificările la conexiunea DEx12 cu Autostrada A1 (la pachet cu exproprierile suplimentare aferente) și să aprobe proiectul tehnic final. Nu doar CNAIR și Ministerul Transporturilor au de treabă. Hotărârea de guvern de scoatere din circuitul forestier a suprafețelor de pădure a ieșit în noiembrie 2021, dar Romsilva și ocoalele silvice nu au binevoit să își taie copacii. Solicităm tuturor instituțiilor implicate să rezolve rapid procedurile birocratice: avize, autorizații dar și nelipsitele mutări de rețele de utilități și tăieri de păduri de pe traseu”, a transmis Asociația Pro Infrastructură.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Prima inaugurare pe Drumul Expres Craiova – Pitești: UMB a cerut recepția pentru jumătate din lotul 2 (Centura Balș)
naugurarea primilor kilometri de drum expres din România este foarte aproape, constructorul UMB solicitând Companiei de Drumuri recepția pentru jumătate din lotul 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Este vorba despre 18,5 kilometri din lotul 2, adică segmentul Robănești – Piatra Olt, care va funcționa ca o centură a orașului Balș. Pentru restul celor 21 kilometri, Piatra Olt – Colonești cu centura Slatina, inaugurarea la termen – luna aprilie este condiționată de situația pasajului de la Găneasa, despre care Economedia a scris aici.

Viteza de circulație va fi de 100 km/h, specifică unui Drum Național European.

Ministrul Grindeanu a anunțat că luni va verifica șantierul primului segment al lotului 2.
„Primul lot al Drumului Expres Craiova-Pitești (18,5 km) va fi dat în scurt timp în circulație! Luni voi merge pe acest șantier! Antreprenorul lotului 1 al Tronsonului 2 a solicitat începerea procedurilor de recepție la terminarea lucrărilor. Lotul 1 al DEx 12 va avea rol de variantă ocolitoare a Balșului. După deschiderea circulației rutiere, accesul pe acest lot se va face astfel:
– pe relația Craiova-Pitești, accesul se face din DN 65, prin sensul giratoriu executat în apropiere de Balș.
– pe relația Pitești-Craiova, accesul se va face prin sensul giratoriu construit pe DN 65, spre localitatea Piatra Olt”, a spus el.
Secțiunea Balș – Slatina este parte din Drumul Expres Craiova-Pitești și are două contracte, ambele semnate cu UMB în 03.12.2018, cu 12 luni de proiectare și 24 de execuție. Lucrările în teren au fost efectiv demarate în toamna lui 2019 și termenul de finalizare a fost extins până în această primăvară.
Lotul 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești ar urma să fie deschis circulației de 1 mai dacă lucrările la podul feroviar de la Găneasa (jud. Olt) se pot face sub trafic. Întârzieri majore se înregistrează pe primul lot, Craiova – Robănești (17 km), unde lucrează italienii de la Tirrena Scavi, în timp ce pe lotul 3 (Valea Mare – Colonești, 32 km) constructorul băcăuan a ajuns la 20% stadiu fizic și va termina lucrările până la sfârșitul anului viitor. Constructorul UMB a început în avans lucrările pentru lotul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești, într-o primă fază cu decopertări pe traseu, pentru că încă nu sunt emise autorizațiile necesare, potrivit Asociației Pro Infrastructură, care a publicat cea mai recentă monitorizare a tronsonului de 32 de kilometri dintre Colonești și Pitești.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Drumul Expres Craiova -Pitești : Grindeanu îi amenință pe italienii de la Tirrena Scavi cu rezilierea contractului/Lotul 1 (17 km.) a ajuns la doar 45 %, deși trebuie să fie deschis în decembrie, conform ultimului termen
Primul lot al Drumului Expres Craiova -Pitești a ajuns la doar 45 % stadiu fizic de execuție și mobilizarea pe șantier lasă de dorit, deși ultimul termen de finalizare este sfârșitul anului, a anunțat ministerul Transporturilor Sorin Grindeanu care a amenințat constructorul italian Tirrena Scavi cu rezilierea contractului. Grindeanu a verificat luni șantierul lotului 2 al Drumului Expres Craiova -Pitești unde lucrează antreprenorul român UMB (a cerut recepția pentru jumătate de lot) și, întrebat despre întârzierile lotului 1 Craiova -Robănești (17 km.) a menționat că Legea Achizițiilor Publice a fost modificată și se emit certificate intermediare la fiecare trei luni, iar în caz de nerespectare a graficului de execuție contractul poate fi reziliat : ,,Termenele de execuție sunt deja depășite la Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești, iar mobilizarea lasă de dorit! I-am atras atenția constructorului italian că trebuia, încă de IERI să recupereze timpul pierdut! Termenul de finalizare al contractului este sfârșitul anului, iar constructorul a ajuns la doar 45% progres fizic! I-am atenționat că am schimbat cadrul legislativ și, în cazul unei rezilieri, putem să reluăm mult mai rapid proiectele cu alți constructori. Nu îmi doresc să se ajungă la rezilierea contractului, însă vreau ca toți constructorii să își respecte prevederile contractuale.” – Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Toate cele trei mari șantiere ale constructorului italian Tirrena Scavi sunt mult întârziate : Primul Lot al Drumului Expres Craiova -Pitești, Pasajul Cernica de pe Centura București și Centura Timișoara Sud.

În privința tronsonului (Robănești-Piatra Olt/Centura Balș) de aproape 19 kilometri de pe Lotul 2, estimările arată că deschiderea circulației se poate face în luna mai în timp ce a doua jumătate a lotului 2 (Centura Slatina ) ar urma să fie inaugurată în iunie.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Primii kilometri de Drum Expres din România: Jumătate din lotul 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești, deschis înaintea Sărbătorilor de Paște
Primii kilometri de drum expres din România se deschid circulației înaintea Sărbătorilor Pascale, a confirmat luni, pe șantierul UMB de la Balș, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Este vorba despre segmentul de aproape 19 kilometri dintre Robănești (Dolj) și Piatra Olt (jud. Olt) care include centura orașului Balș, practic, jumătate din lotul 2 Balș – Slatina (40 km).

În schimb, ministrul Grindeanu nu prezintă un calendar și pentru restul lotului 2, tronsonul cu Centura Slatina, condiționat de finalizarea podului feroviar de la Găneasa.

„Lotul 1 din Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești va fi deschis înainte de Paște! Acest lot va rezolva inclusiv problema aglomerației din orașul Balș. În scut timp va fi deschis și lotul 2 al aceluiași Tronson, care va duce la eliminarea blocajelor din Slatina. Vorbim de 40 de km de drum modern de mare viteză. Acestea sunt rezultate obținute de constructori care iau în serios contractele”, a transmis Grindeanu luni, pe șantierul UMB de la Balș.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Primii kilometri ai Drumului Expres Craiova -Pitești se deschid joi, 21 aprilie. Cu ce viteză se va circula pe Centura Balș (19 km.)

Primii kilometri de Drum Expres din România se deschid circulației joi, 21 aprilie a anunțat sâmbătă, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu după o verificare pe șantier. Este vorba despre prima jumătate a lotului 2, adică 19 kilometri între Robănești ( Dolj) și Piatra Olt ( jud. Olt) care include Centura Balș. Nu este foarte clar, însă când va fi deschisă și a doua jumătate a lotului 2 ( Centura Slatina) unde constructorul român UMB trebuie să rezolve ,,problema” pasajului de cale ferată de la Găneasa,,Primii kilometri de Drum Expres, construiți în România vor fi dați în trafic joi
Am făcut astăzi ultima vizită pe șantierul Drumului Expres Craiova – Pitești, înainte de recepția și darea în folosință a Lotului 1 al Tronsonului 2, care va asigura preluarea traficului în zona orașului Balș.
Este vorba despre primii 18,5 km din Drumul Expres Craiova – Pitești, respectiv Lot 1 km 17+700 – km 36+200 din Tronsonul 2.
După deschiderea circulației rutiere, accesul pe acest lot se va face astfel:
–pe relația Craiova-Pitești, accesul se face din DN65, prin sensul giratoriu executat în apropiere de Balș
–pe relația Pitești-Craiova, accesul se va face prin sensul giratoriu construit pe DN65, spre localitatea Piatra Olt
În scurt timp vom da în trafic și Lotul 2 al Tronsonului 2.”
UMB a montat deja indicatoarele rutiere cu limita maximă de viteză 100 km/h., dar este posibil ca în câteva zile să se aplice noua lege votată miercuri în Parlament și trimisă la Președinte pentru promulgare prin care limita de viteză pe Drumurile Expres să crească la 120 km/h.
„Veste extraordinară pentru infrastructura din România: Viteza de circulație pe drumurile expres va fi de 120 km/h. Votul de astăzi a venit fix la timp pentru că, săptămâna viitoare, vor fi dați în circulație primii kilometri de drum expres din România. E vorba de un lot de 18 km din DEx12 Craiova – Pitești, ce reprezintă centura de ocolire a orașului Balș. Deși e o mică întârziere pe acest Tronson 2 – calendarul discutat de mine anul trecut prevedea deschiderea întregului tronson de 40km Balș – Slatina până în Paște – deschiderea chiar și parțială este o gură de oxigen pentru traficul din zonă. Mă bucur că, prin ridicarea limitei de viteză pe drumurile expres, DEx12 nu va deveni o capcană de amenzi. Legea merge la promulgare de către președinte, iar acest ultim pas trebuie făcut fără întârziere, așa încât să se întâmple înaintea inaugurării DEx12 de săptămâna viitoare”, a declarat Cătălin Drulă, președintele interimar al USR și inițiator al proiectului.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Egis a semnat contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești/ UMB trebuie să intre în șantier la vară
ompania de Drumuri și Asocierea Egis-Search Corporation au semnat luni, contractul pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție la lotul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești. Constructorul UMB este așteptat să predea proiectul tehnic și să deschidă oficial șantierul în această vară, contractul pentru proiectarea și execuție lotului Colonești – Oarja (Pitești) fiind semnat în august 2021 cu termen 36 de luni, din care 12 proiectare și 24 execuție.

Asocierea consultanților Egis și Search menționează într-un comunicat citat de Agerpres că supervizarea contractului pentru lotul 4 se va face pentru 160 de luni, incluzând perioada de garanție de 10 ani și 4 luni. Contractul prin care cei doi proiectanți trebuie să verifice calitatea documentației UMB și ulterior a execuție a fost semnat pentru 3,8 milioane euro.

„În data de 18 aprilie 2022, Egis, companie de consultanţă, inginerie şi operare care activează în infrastructura rutieră, feroviară şi de apă, în parteneriat cu firma de planificare, proiectare, consultanţă şi management al infrastructurii, Search Corporation, semnează cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere un contract de 3,8 milioane de euro pentru supervizarea activităţilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor pentru tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Piteşti, serviciile incluzând şi perioada de garanţie a lucrărilor.Drumul Expres Craiova – Piteşti, Tronson 4, va fi proiectat şi construit între km 89+300 – km 121+115, în zona administrativ teritorială a judeţului Argeş, şi va străbate teritoriile administrative ale localităţilor: Lunca Corbului, Albota, Costeşti, Bratu, Şuşei şi Oarja. Traseul va avea două benzi pe sens, cu o lăţime a platformei de 22 de metri, o lungime de 31,82 km, iar viteza de deplasare a autovehiculelor va fi 120 km/h. Drumul va fi conectat la începutul său cu DN65A şi, la finalul său, cu A1 Bucureşti – Piteşti. Durata totală a contractului este de 160 de luni, supervizarea activităţilor de proiectare fiind pe o perioadă de un an, în timp ce activităţile de execuţie se întind pe doi ani. Perioada de garanţie a lucrărilor este de 10 ani şi 4 luni”, arată comunicatul.

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Grindeanu : Joi se deschid primii kilometri de Drum Expres din România ( Centura Balș) / ,,Se va circula cu 120 km/h. după ce Președintele Iohannis promulgă Legea”
Primii kilometri de Drum Expres din România se deschid joi, 21 aprilie, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu într-o conferință de presă la Constanța. Grindeanu confirmă astfel, că nu vor fi întârzieri din cauza ploilor din ultimele zile, constructorul român UMB având nevoie de vreme bună pentru a trasa marcajele pe cei aproape 19 kilometri dintre Pielești și Piatra Olt, tronson al Drumului Expres Craiova -Pitești care include Centura Balș. Data de 21 aprilie pentru inaugurarea primei jumătăți a lotului 2 fusese avansată încă de săptămâna trecută de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu după o verificare pe șantier.

Întrebat de viteza cu care se va circula pe primii kilometri de Drum Expres, ministrul Grindeanu a explicat că, până ce Președintele Iohannis nu promulgă Legea inițiată de fostul ministru Cătălin Drulă, viteza rămâne cea stabilită prin Codul Rutier : 100 km/h. : ,,Poimâine se deschide. A trecut Legea prin Parlament chiar săptămâna trecută unde s-a acceptat și s-a votat pragul de 120 km/h., din ce știu eu, n-a ajuns până astăzi să fie promulgată…nu cred că e o problemă de a fi promulgată, deci în mod normal se va circula cu 120 km/h în perioada imediat următoare după ce promulgă Domnul Președinte această lege…nu vreau să pun presiune pe Domnul Președinte…nu vreau să fiu înțeles greșit, dar eu cred că e o viteză normală. ” a precizat ministrul Grindeanu.

Om trai s-om vedea cu vremea asta!

 


Re: Stiri, noutati, perspective PTMZ

Circulaţia pe lotul 1, tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova - Piteşti (DEx 12), s-a deschis joi, acesta fiind primul sector de drum expres din România, a anunţat joi ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

"Lucrările au fost finalizate cu o lună mai devreme faţă de termenul contractual. Cu o lungime de 18,5 km (Robăneşti - Piatra-Olt), acest lot al DEx 12 va asigura şi ocolirea oraşului Balş. Evitarea tranzitării localităţii va scurta timpul de deplasare pe relaţia Craiova, va elimina aglomeraţia din oraş şi va creşte gradul de siguranţă rutieră în zonă", a notat Grindeanu.

Potrivit şefului de la Transporturi, în luna iunie va fi deschisă circulaţia şi pe lotul 2 (conform graficului de lucrări), între Piatra - Olt şi Valea Mare, pe distanţa de 21,35 km.

"Acest lot va asigura ocolirea municipiului Slatina, unde la ora actuală traficul rutier provoacă ambuteiaje şi disconfort", a adăugat acesta.

Cele două loturi ale tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova-Piteşti au o lungime totală de 39,85 km, iar construcţia lor a început în luna septembrie 2019.

Proiectul Drumului Expres Craiova-Piteşti (DEx 12) a fost lansat în anul 2017 şi este finanţat din bani europeni (POIM 2014-2021).

Sursa: Digi24

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Iunie, pas, ca mai tre edificat, cel putin, inc-un  pod (de cale ferata) la Ganeasa! ;)
PS
Abia se armeaza culeea dinspre triajul abandonat, deci mai e mult pana departe!

 


Re: Stiri, noutati, perspective orex

Birocrația statului îngreunează lucrările pe drumul expres între Colonești și Pitești (A1)
Deși antreprenorul UMB încearcă să păstreze ritmul în care a lucrat și pe loturile 1 și 2 ale celui de-al doilea tronson al Drumului Expres Craiova Pitești, primul dat deja în folosință, al doilea urmând să fie deschis traficului de luna viitoare, lucrările pe cei 31,82 kilometri dintre Colonești și Pitești merg mai greu din cauza birocrației.

Mai exact, statul trebuie să finalizeze, printre alte sarcini, și exproprierile suplimentare în nodul A1-DEx12 cât și cele de pe drumul de legătură DEx12-Albota/Broșteni, potrivit Asociației Pro Infrastructura, care oferă și imagini video și foto de pe șantierul acestui segment de drum.

„Lucrările sunt încă într-o fază incipientă, antreprenorul UMB neputând face prea multe până când nu se rezolvă birocrația. Are organizarea de șantier și stația de betoane în picioare, lucrează la coloanele forate pentru fundațiile pilelor la mai multe structuri și a decopertat cam trei sferturi din lot.

Statul trebuie să finalizeze, printre alte sarcini, și exproprierile suplimentare în nodul A1-DEx12 cât și cele de pe drumul de legătură DEx12-Albota/Broșteni”, arată Asociația Pro Infrastructura, care spune că precedenta conducere a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a fost mai eficienta decât cea prezentă în acest proiect.

Dorim să dăm o bilă albă conducerii precedente din CNAIR și MT care a reușit, alături de constructor, să redeseneze nodul dintre drumul expres și Autostrada A1 în zona Pitești, acolo unde studiul de fezabilitate antic prevedea o soluție extrem de proastă, îngrămădită și periculoasă.

 





Re: Stiri, noutati, perspective orex

S-a deschis circulația pe întreaga lungime a tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești
Joi, 28.07.2022, a fost dat în trafic și lotul 2 al tronsonului 2 (Piatra Olt – ieșire Slatina), în lungime de 21,35 km, de pe primul Drum Expres din România, Craiova – Pitești.

Astfel, de astăzi, se va putea circula pe o infrastructură rutieră modernă pe cei aproximativ 40 km de la intrarea în Balș până la ieșirea din Slatina.
Reamintim că în data de 21 aprilie 2022 a fost deschis circulației lotul 1 al a tronsonului 2 (18,5 km) de la intrarea în Balș până în localitatea Piatra Olt.
Contractul pentru proiectarea și execuția acestui tronson de drum expres a fost semnat în data de 05.12.2018, iar în 21.12.2018 a fost dat ordinal de începere pentru activitatea de proiectare. În data de 21.11.2019 s-a dat și ordinal de începere pentru execuția propriu zisă a lucrărilor.
Antreprenorul lucrării a fost Asocierea SA & PE Construct SRL - SC Spedition Umb SRL - SC Tehnostrade SRL – SC Consitrans SRL

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: DEx12 (Pitești - Craiova)  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421844 posts in 5255 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use