Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

119 posts, 41872 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective shoppy

El vrea sa spuna ca daca faci comanda la CFR Marfa sa iti aduca un singur vagon pe o colectoare la Timisoara si sa il duca apoi pe o colectoare la Constanta atunci da, pana cand ti-l aduce pe colectoare, pana cand vine sa il ia, cat il plimba din combina in combina si-l triaza de vreo 5 ori prin toata tara, si ti-l duce pe colectoare din Constanta, da, dureaza 14 zile; dar problema nu este viteza sau aglomeratia, ci faptul ca CFR Marfa nu mai are combine zilnice intre principalele triaje, practic nu mai exista combine, absolut toate sunt navete.
Omul face si el scandal ca sa apara pe sticla, eu stiu ca fix aceasta discutie cu 14 zile am mai avut-o acum 6 sau 12 luni.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective orex

Linia de tren de mare viteză Constanța-București-Sibiu-Budapesta ar costa 17 miliarde de Euro/Cum arată Topul liniilor de tren din România prioritare la modernizare
Primul proiect pentru o linie de tren de mare viteză din România care ar putea lega Portul Constanța de Budapesta via București și Sibiu ar costa 17 miliarde de Euro, potrivit unui Proiect de Hotărâre de Guvern prin care se aprobă Planul de acțiune pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare. Este un Proiect asumat prin PNRR prin care România se obligă ca până în 2026 să crească numărul de călători cu 25 % față de 2021 respectiv cu 25 % traficul feroviar de marfă față de 2020. Pentru linia de tren de mare viteză care ar urma să lege rețeaua națională feroviară de cea central și vest Europeană, Ministerul Transporturilor prezintă două variante. Primul traseu este pe Valea Oltului prin Sibiu, Cluj și Oradea cu o lungime de 590 km. în timp ce al doilea este un traseu hibrid care să includă unele segmente modernizate pentru viteza de 160 km/h (Coridorul Brașov-Arad prin CEF și POIM sau Cluj-Episcopia Bihor prin PNRR) combinat cu aliniament nou pentru viteze de peste 200 km/h :

,,În acest context, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii manifestă interes pentru o legătură feroviară de mare viteză sau cu viteză sporită (superioară vitezei de 200 km/h) care să conecteze zona Constanța / Port Constanța cu capitala României și mai departe cu Budapesta și implicit cu rețeaua europeană de cale ferată modernă. În urma unei analize preliminare realizată de către experții Ministerului Transporturilor și Infrastructurii au rezultat două potențiale abordări:
Un aliniament sustenabil din punct de vedere economic și social pentru dezvoltarea unei căi ferate de mare viteză / viteza sporită poate fi: București – Pitești – Curtea de Argeș – Sibiu – Mediaș – (Tg. Mureș) – Cluj-Napoca – Zalău – Oradea – Episcopia Bihor. Această soluție ar urma să fie validată de rezultatele studiului de fezabilitate. Lungimea căii ferate de mare viteză are o lungime de aproximativ 590 km și ar urma să aibă un cost estimat de 25 – 30 mil. EUR/km (ceea ce ar conduce la un cost estimat al investiției de aproximativ 17 mld. EUR).
⦁ Un aliniament hibrid ce include secțiuni modernizate la nivelul 160 km/h pentru o parte a traseului (traversări montane, culoare existente), respectiv aliniament nou cu viteză de peste 200 km/h în funcție de aspectele geografice și cele de rentabilitate economică pe anumite porțiuni ale traseului. O astfel de abordare presupune valorificarea unor investiții deja realizate, în curs de realizate sau în faza de proiect de proiecte de modernizare. Astfel traversarea montana s-ar putea realiza pe un traseu comun HSR – cale ferată convențională (ex. Câmpina – Predeal – Brașov) dacă se va alege o soluție de aliniament cu tunel și geometrii în plan și profil (declivități mici și raze de curbură mari), caracteristice liniilor de mare viteză.
În acest context, este propusă realizarea unui studiu de fezabilitate pentru construcția primei căi ferate de mare viteză din România cu un cost estimat de 120 mil. EUR (142 mil. EUR cu TVA).” potrivit documentului publicat de Ministerul Transporturilor.

Clasamentul liniilor de tren prioritare la modernizare

Hotărârea de Guvern prezintă și un Top al liniilor de tren prioritare la modernizare, pe prima poziție fiind București-Craiova (209 km.) cu 95 puncte, urmată de Ploiești-Focșani (143 km.) cu 92,44 puncte și secțiunea acum în etapa de proiectare Predeal-Brașov (27 km.) cu 81 puncte.
Topul-Cailor-ferate.jpg (127.74 KB; downloaded 790 times)

La finalul anului 2026, România rețeaua feroviară modernizată a României ar trebui să depășească 1100 de kilometri :  ,,MĂSURA 1: Creșterea vitezei comerciale și scăderea timpilor de parcurs;
Indicator: 1149 km de cale ferată modernizată la finalul lui 2026 respectiv 2163 km de cale ferată de pe care au fost eliminate restricțiile de viteză la finalul anului 2026 plus 67 km modernizare și electrificare linie de marfă plus 263 km reînnoiri plus 973 km de cale ferată și 121 de stații de cale ferată cu sistem modern de centralizare.”

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective orex

orex wrote here:
Contract de până la 800 de milioane euro pentru refacerea suprastructurii de cale ferată

Compania CFR Infrastructură a scos la licitație în SICAP un contract sectorial cu o valoare cuprinsă între 1 și 4,2 miliarde de lei pentru înlocuirea suprastructurii de cale ferată din România pe o lungime de aproape 1.500 de kilometri, pe toate sucursalele teritoriale. Contractul se întinde pe patru ani și este împărțit în opt subsecvente, București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța.


CFR SA a primit 10 oferte pentru lucrări de întreținere a infrastructurii feroviare,pe o lungime totală de 1461 km din rețeaua feroviară
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că 10operatori economici au depus oferte la procedura de licitație deschisă pentru Lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, pe o lungime de maximum 1461 km din rețeaua feroviară, lucrări care au drept scop readucerea liniilor în parametri proiectați și circulația trenurilor cu vitezele inițiale de maximum 120 km/h.

Acordurile-cadru,aferente celor 8 Sucursale Regionale de Cale Ferată (București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța), se vor derula pe o perioadă de 4 ani și au ca obiectiv stabilirea termenilor şi condiţiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrări (contractele subsecvente de lucrări, care se vor încheia la nivel de regională, în limita fondurilor alocate). Astfel, în cadrul procedurii de licitație publică, împărțită în 8 loturi, au fost depuse următoarele oferte:
►Lotul 1:Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş, AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.), SALCEF SPA, Asocierea ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA (Leader), SC PROIECT CONSULT SRL, EURO CONSTRUCT TRADING 98;
►Lotul 2:Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş, SALCEF SPA, SC PROIECT CONSULT SRL (Leader), ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA, EURO CONSTRUCT TRADING 98;
►Lotul 3:Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş, SALCEF SPA;
►Lotul 4: Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş, SALCEF SPA;
►Lotul 5: Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş, AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.), SALCEF SPA, Asocierea ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA (Leader), EURO CONSTRUCT TRADING 98, SC PROIECT CONSULT SRL;
►Lotul 6:Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş, SALCEF SPA;
►Lotul 7:ARCADA COMPANY, Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş, SALCEF SPA, AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.);
►Lotul 8:Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş, ARCADA COMPANY, SALCEF SPA.

Menționăm faptul că, lucrările de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căiiși realizarea căii fără joante, care se vor executa pe o lungime de 1461 km CF, au ca obiectiv aducerea liniei în parametri proiectați pentru viteza maximă de circulație de 120 km/oră.
Reamintim faptul că, valoarea totală estimată a acordului-cadru, împărțit în 8 loturi, este de minimum 1.001.483.640 lei fără TVA și de maximum 4.216.621.320 de lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective orex

Trafic rutier deviat pentru lucrări la două treceri la nivel cu calea ferată  
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că în perioada 13 mai 2022 - 15 mai 2022 și 27 mai 2022 – 29 mai 2022 sunt programate lucrări de reparații în zona trecerilor la nivel cu calea ferată situate pe linia CF Ploiești - Buzău, km 61+960, la intersecție cu str. Izvoare, din Municipiul Ploiești, respectiv trecerea la nivel situată pe linia Buda - Slănic, la km 2+390, pe sensul de circulație Câmpina - Ploiești.

În perioada 13 mai 2022 (ora 08.00) – 15 mai 2022 (ora 22.00), respectiv 27 mai 2022 (ora 08.00) – 29 mai 2022 (ora 20.00)se vor executa lucrări de reparație periodică cu ciuruire integrală la trecerea la nivel cu calea ferată, de la km 61+960, linia CF Ploiești - Buzău, intersecție cu strada Izvoare, din Municipiul Ploiești, județul Prahova.

Circulația rutieră, în perioadele sus-menționate, va fi redirecționată pe ruta ocolitoare Str. Mihai Bravu - Berceni - Centura de Est (DN1A), în sensul spre Corlățești, respectiv dinspre Corlățești, pe ruta Centura de Est (DN1A) - Berceni - Str. Mihai Bravu.

De asemenea, în cursul nopții de 14.05.2022/15.05.2022, în intervalul orar 22.00 – 04.00, se vor executa lucrări de reparații la trecerea la nivel cu calea ferată situată pe linia CF Buda - Slănic, la km 2+390.Lucrările de reparații constau în decaparea asfaltului de pe zona deteriorată, plombarea cu asfalt turnat la cald și compactarea mecanică a zonei plombate. Astfel, în perioada de execuție a lucrărilor, traficul rutier va fi restricționat pe banda 1 a DN 1 (E60), pe sensul de circulație Câmpina - Ploiești, km rutier 69+925, între orele 22.00 - 04.00.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective orex

Voestalpine Rail (Austria) va livra CFR Infrastructură șină nouă de tren în următorii 4 ani. Contractele atribuite au o valoare maximă de 1,1 miliarde lei
CFR Infrastructură a atribuit producătorului Voestalpine Rail ( Austria) două contracte cu o valoare maximă de 1,1 miliarde lei pentru livrarea de șină nouă pentru reparații și înlocuiri pe rețeaua de cale ferată. Sunt două contracte pe o durată de 4 ani pentru livrarea de șină tratată termic tip 49E1 și 60 E 1 (oțel cu duritate sporită) respectiv șină CF netratată termic tip 60 E1. Licitația a fost lansată în noiembrie 2021, iar la termenul limită din ianuarie 2022, doi producători au depus oferte : Voestalpine ( Austria) și JSW Steel ( Italia), după cum Economedia a anunțat aici. Firma din Austria a depus ofertă pentru ambele loturi iar compania din Italia doar pentru primul lot. România este nevoită să importe șina de cale ferată, deși în trecut o producea la uzinele din Reșița și Călărași. În anii 80, Combinatul de la Călărași cu 6000 de angajați producea 200 000 tone de oțel/an fiind unul dintre cei mai mari producători de șină din sud-estul Europei, potrivit publicației Adevărul.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective orex

Căile ferate din România sunt electrificate în procent de doar 40%, la jumătate față de media din Uniunea Europeană/Ce linii sunt prioritare la electrificare și care este stadiul proiectelor
Doar 40 % din rețeaua de căi ferate din România (peste 10 000 de kilometri) este electrificată, la jumătate față de media europeană, a transmis miercuri, Zacharie Benedek, deputat în Comisia de Transporturi, citat de publicația Club Feroviar. Deputatul UDMR a participat la o conferință organizată la Facultatea de Căi Ferate Drumuri și Poduri din cadrul Universității Tehnice de Construcții București și a spus că România trebuie profite de fondurile europene și să reducă decalajul și să ajungă la 75 % electrificare până în 2030.

,,Asigur pe toată lumea că noi suntem alături de ce înseamnă căi ferate, suntem alături de dvs. Puteți avea încredere că această industrie are viitor în toate țările, a început o creștere constantă a acestui mod de transport”, a spus el. Una dintre țintele care trebuie să și le propune România este creșterea ponderii rețelei electrificate în total. „La nivel de Europa avem 75% cale ferată electrificată, noi avem 40%. Dacă dacă discutăm de mobilitate acesta ar trebui să fie primul punct, să ajungem până în 2030 la media europeană. Acestea trebuie să fie obiective astfel încât aceste conferințe să nu rămână la nivel de discuții” a spus Benedek, de profesie inginer constructor.

Patru proiecte majore pentru electrificarea căii ferate

CFR Infrastructură derulează patru proiecte majore pentru electrificarea căilor ferate, cele mai importante fiind finanțate prin PNRR, însă niciunul nu are contract de execuție semnat. Pentru modernizarea și electrificarea Magistralei Cluj-Oradea marți, la termenul -limită au fost depuse 19 oferte, iar la contractul pentru linia Caransebeș-Arad-Timișoara sunt 18 oferte. Cele două linii cu o lungime de peste 300 de kilometri trebuie să fie terminate în 2026. O a treia linie de tren care așteaptă de foarte mult timp electrificarea și foarte solicitată în sezonul estival este Constanța-Mangalia. La începutul anului, CFR Infrastructură a semnat contractul pentru proiectare cu asocierea Baicons -ISPCF, durata de realizare fiind de 9 luni. Tot în etapa de proiectare este și Linia Videle -Giurgiu, investiție pentru electrificare de 46 milioane de euro, finanțată prin PNRR. Durata de realizarea a Studiului de Fezabilitate este tot de 9 luni, contractul fiind semnat în martie.

 


  • Author: alliens
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective alliens

Poate ii spune cineva ca linia Caransebes Timisoara Arad e deja electrificata, sa nu mai numere ca Pristanda. Oricum, daca asemenea persoane se ocupa de problemele caii ferate, putem sta linistiti , vom ramane in continuare de departe ultimii.

 


  • Author: orex
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective orex

Ieri, 15.06.2022, s-a implinit termenul de depunere a ofertelor la prima dintre cele 10 licitatii deschise initiate in cadrul proiectului  intitulat "Lucrari de reparatii QUICK WINS"
Deschidere oferte la licitația pentru ”Proiecte tip Quick Wins” – Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru reabilitarea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii SRCF Timișoara – 5 loturi

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA informează că azi, 15.06.2022, ora 15:00, a avut loc deschiderea ofertelor pentru licitația privind ”Proiecte tip Quick Wins”. – Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru reabilitarea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii SRCF Timișoara – 5 loturi.
Sucursala Regională CF Timișoara este prima regională care a lansat licitațiile de lucrări tip Quick Wins, urmând ca și celelalte Sucursale Regionale să lanseze licitațiile, funcție de data deschiderii ofertelor, stabilită în SEAP.
Procedura de licitație a avut termen limită de depunere a ofertelor, data de 15.06.2022, ora 15:00, fiind înscriși 5 ofertanți și au fost depuse 5 oferte (câte una pentru fiecare lot) de către: Asocierea SC EUROPAN PROD SA (Lider) – SC CONSTRUCȚII FEROVIARE DRUMURI PODURI SRL  (Asociat 1) – SC CONSTRUCȚII COMPLEXE BUZĂU SA (Asociat 2) – SC DARIA CONST SRL  (Asociat 3).

Licitația pentru lucrări de tip Quick Wins la Regionala Timișoara, este împărțită în cinci loturi:
Lot 1 – Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii Linia CF 116 între km 70+402-km-74+600, fir I - valoarea estimată fără TVA: 17.472.729,99 lei;
Lot 2 – Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii Linia CF 116 între km 74+600-km 77+870, fir I - valoarea estimată fără TVA: 16.300.140,40 lei;
Lot 3 – Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii Linia CF 116 între km 79+500-km 79+848, fir I - valoarea estimată fără TVA: 1.280.877,08 lei;
Lot 4 – Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii Linia CF 116 între km 79+878-km 82+100, fir I - valoarea estimată fără TVA: 7.776.732,58 lei;
Lot 5 – Lucrări de eliminare a restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii Linia CF 116 între km 82+100-km 84+710, fir I - Valoarea estimată fără TVA: 13.951.504,46 lei.

Valoarea totală estimată a contractului este de 56.781.984,51 RON, iar finanțarea va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) - conform Tabelului 25 Costul pentru proiectele de tip Quick Wins finantate prin PNRR și conform prevederilor OUG nr. 124/2021, Legii Bugetului de Stat nr. 317/2021, respectiv HG nr. 209/2022.

În cadrul proiectului se vor realiza lucrări de înlocuire la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii pe linii curente și directe.Implementarea proiectului este necesară pentru creșterea siguranței circulației, prin eliminarea riscurilor de producere a accidentelor și a timpilor suplimentari de călătorie.

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since , our 1928 forum members have written 372728 posts in 4524 topics and 450 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use