Despre asociație și site-urile metrouusor.comAsociația "Metrou Ușor": Obiective, activități, proiecte, informațiiPetiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”

 

Topic: Propuneri pentru Metrorex S.A.

21 posts, 7686 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Propuneri pentru Metrorex S.A. survola

Având în vedere că ați avut succes cu propunerea de mai sus (modificarea pasajului la statia Aviatorilor), poate ar fi bine să continuați și să propuneți edificarea unui nou acces la statia Piața Victoriei, cel care ar avea ieșirea înspre strada Buzești.
Poate preia lucrarea PS1.

 


Re: Propuneri pentru Metrorex S.A. punmeister

Ain't gonna happen cu Clotilde la S1.

 


Re: Propuneri pentru Metrorex S.A. ByOnu

Atunci cu cine la S1? :roll:

 


Re: Propuneri pentru Metrorex S.A. Asociația Metrou Ușor

Asociația Metrou Ușor a trimis Primăriei Sectorului 1, Primăriei Municipiului București și Metrorex SA propunerea de a realiza cel de-al doilea lift în pasajul de subtraversare a bulevardului Aviatorilor, respectiv galeria sudica de acces a stației de metrou.
propunere asoc metrou usor instalare lift pasaj pietonal aviatorilor.png (79.42 KB; downloaded 2561 times)
AMU nr28 19 05 2022 Accesibilizare Pasaj Pietonal Aviatorilor.pdf
AMU nr28 19 05 2022 Accesibilizare Pasaj Pietonal Aviatorilor.pdf (193.48 KB; downloaded 327 times)

 


Re: Propuneri pentru Metrorex S.A. shoppy

ByOnu wrote here:
Atunci cu cine la S1? :roll:
Cu aceeasi de la MT.

 


Re: Propuneri pentru Metrorex S.A. Asociația Metrou Ușor

Asociația Metrou Ușor wrote here:
Asociația Metrou Ușor a trimis Primăriei Sectorului 1, Primăriei Municipiului București și Metrorex SA propunerea de a realiza cel de-al doilea lift în pasajul de subtraversare a bulevardului Aviatorilor, respectiv galeria sudica de acces a stației de metrou.



Primăria Sectorului 1 a înaintat propunerea noastră către Metrorex S.A. și a primit următorul răspuns:

Către,

CONSILIUL LOCAL SECTOR  1, ADMINISTRAȚIA DOMENIULUI PUBLIC SECTOR 1

Referitor la petiția Asociației Metroul Ușor


Ca urmare a adresei dumneavoastră cu numărul 21661/10.06.2022, transmisă şi înregistrată la Metrorex cu numărul M.01/8169/14.06.2022 şi în conformitate cu art. 6 alin (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor aprobată cu modificări prin Legea nr. 233/2002, vă comunicăm următoarele:

Metrorex a implementat într-o primă etapă mai multe proiecte de investiții prin care s-au amplasat în majoritatea stațiilor de metrou sisteme de transport persoane din zona peroanelor stațiilor către vestibule și exteriorul stațiilor, pentru creșterea mobilității persoanelor cu mobilitate redusă. Aceste sisteme de transport au fost montate inclusiv în stațiile de metrou care din construcție nu au fost prevăzute cu acest tip de instalații. La momentul demarării acestor proiecte, pentru încadrarea în sumele alocate, s-a avut în vedere dotarea stațiilor de metrou aflate în exploatare cu un lift de la peronul central al stației sau 2 lifturi pentru stațiile cu peroane laterale, către vestibul și un lift care să facă legătura cu exteriorul stației, lifturi a căror amplasare a trebuit realizată atât în zone apropiate din stație (în interior), cât și în zone disponibile pentru amplasare la exterior.  

Astfel, în stațiile de metrou sunt amplasate și sunt în exploatare un număr de 145 lifturi și 280 escalatoare. Din cauze tehnice generate de amplasarea stațiilor și a configurației acestora, nu a fost posibilă montarea de lifturi (interior și/sau exterior) și parțial escalatoare, în 5 stații de metrou (Obor, Piața Muncii, Dristor 2, Anghel Saligny, Pantelimon).

În cazul stației Aviatorilor, ca urmare a recomandării Proiectantului Magistralei 2 de metrou, liftul exterior a fost amplasat pe partea dreaptă a accesului principal al stației, zonă cu cel mai mare trafic de călători. Pentru amplasarea unui al doilea lift, în partea stângă a accesului principal, apreciem că nu sunt probleme de ordin tehnic în ceea ce privește interferența cu infrastructura de metrou existentă.

Pentru asigurarea finanțării proiectului (prin care să se crească mobilitatea persoanelor cu mobilitate redusă în toată rețeaua de metrou prin montarea de lifturi și escalatoare, suplimentar față de cele în exploatare), etapă esențială pentru demararea efectivă a proiectului, avem ca prioritate accesarea unei finanțări nerambursabile.

De asemenea, conform Strategiei de dezvoltare a metroului, avem în pregătire proiectul de modernizare a stațiilor de pe Magistrala 2 de metrou, proiect care va fi propus pentru finanțare și implementare, după finalizarea proiectului de reabilitare a căii de rulare de pe această linie.

Metrorex apreciază că amplasarea unui lift suplimentar la accesul principal al stației Aviatorilor este fezabilă, aceasta fiind luată în considerare spre a fi propusă atât în cadrul unui nou proiect de creștere a mobilității persoanelor cu mobilitate redusă, cât și în cadrul proiectului de reabilitate a stațiilor Magistralei 2 – proiect care va fi promovat pentru obținerea finanțării din fonduri europene.


Cu stimă,
DIRECTOR GENERAL,                                          
ec. Mariana MICLĂUȘ

 


Re: Propuneri pentru Metrorex S.A. Asociația Metrou Ușor

Comunicat de presă - 21 decembrie 2024

🕊🇷🇴 Cu ocazia comemorării Revoluției Române din Decembrie 1989, aducem în lumina publicului, în premieră, o mică mărturie ce a rezistat până în zilele noastre despre modul de lucru pe marile șantierele din perioada comunistă. Venim și cu propuneri concrete către Metrorex, Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și toate celelalte autorități relevante pentru salvarea și protejarea acestor descoperiri pentru generațiile viitoare.

Întrucât puțini călători ai metroului bucureștean își ridică privirile spre tavanul stațiilor, astăzi vă prezentăm două însemne anonime făcute pe ascuns, dovadă a curajului lucrătorilor de pe șantierul metroului. Undeva, pe cele mai înalte și greu accesibile puncte ale stației Universitate, se regăsesc două înscrisuri făcute cu creta.

Dacă primul însemn marchează data de 22 august 1987, cel de-al doilea este mult mai dur: "În această stație au MURIT 4 muncitori. Au fracturi mulți. 4 septembrie 1987". Stația avea să fie inaugurată publicului pe data de 29 octombrie 1987 odată cu extinderea magistralei M2 spre Pipera. Întrucât presa vremii omitea știrile negative de pe marile șantiere, pe care prima viteza, și mai puțin siguranța lucrătorilor, un muncitor a decis să nu lase costul uman cu care s-a realizat metroul bucureștean pradă uitării. Însemnele au fost realizate, cel mai probabil chiar înainte de montajul foilor din sticlă ce au conferit tavalului un aspect elegant timp de mai bine de 20 de ani, înainte de a fi înlăturate în anii 2010.

Considerăm că riscul la care s-au supus acești lucrători, având în vedere represiunile posibile dacă ar fi fost descoperite însemnele, trebuie prețuit de către generația noastră și lăsăt în grija generațiilor viitorare.

În acest sens, propunem concret Metrorex S.A. și IICCMER onorarea curajului muncitorilor de pe șantierul stației Universitate prin protejarea marcajelor și prezentarea publică a acestora într-un mod potrivit, stabilit în acord cu experții.

Astfel de mesaje secrete nu sunt o raritate. În anul 2020, constructorii care lucrează la restaurarea Cazinoului din Constanța au găsit ascunsă în zidărie o listă semnată de deținuții politici care au lucrat forțat la imobil la începutul anilor 1950. În 2023 a fost descoperit un al doilea mesaj ascuns. Cele două artefacte descoperite sunt analizate de către specialiști, iar memoria acestor deținuți politici va fi onorată prin expunerea publică în muzeu. Cu același nivel de atenție și grijă trebuie tratate și însemnele descoperite în stația Universitate.

În ultimii ani, stațiile vechi ale metroului bucureștean, cândva repere ale arhitecturii contemporane, au suferit o serie de intervenții nepotrivite și inestetice. De la înlocuirea nejustificată a travertinului elegant al gurilor de acces cu banale tencuieli de culori țipătoare, la vopsirea travertinului și a mozaicurilor ceramice din interiorul stațiilor, în detrimentul curățării și restaurării elementelor avariate, până la înlocuirea recentă a tuturor literelor volumetrice metalice originale care prezentau numele stațiilor cu niște simple plăci printate. După ce au fost dezvelite de sticla ornamentală în ultimii 15 ani, din motive într-adevăr justificate de siguranță, în unele stații a demarat vopsirea betonului tavanelor.

Ne temem în mod real ca înscrisurile prezentate în acest material să nu fie pur și simplu acoperite în timpul vopsirii tavanului.

Este ultima șansă de a salva aceste mărturii istorice, înainte de a fi distruse.


Documentul oficial transmis autoritatilor:
MU79 din 23.12.2024 Solicitare Metrorex si IICCMER insemne tavan statia metrou Universitate.pdf
MU79 din 23.12.2024 Solicitare Metrorex si IICCMER insemne tavan statia metrou Universitate.pdf (694.15 KB; downloaded 53 times)


Postare: LINK.

IMG_1862.JPG (1.79 MB; downloaded 367 times)

IMG_1821.JPG (1.67 MB; downloaded 367 times)

IMG_1822.JPG (1.1 MB; downloaded 367 times)

IMG_1831.JPG (1.69 MB; downloaded 367 times)

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Petiții, luări de poziție, proiecte și solicitări realizate de Asociația „Metrou Ușor”  • 
Choose destination

Since our 2461 forum members have written 437727 posts in 5475 topics and 522 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use