Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutobuze, autocare, microbuzeROCAR (Tudor Vladimirescu/Autobuzul)

 

Topic: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul)

116 posts, 46399 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Autobuze romanesti prin lume ByOnu

PaulIP wrote here:
Se afla la remiza CFR Mogosoaia si a fost fotografiat pe 3.4.2015.
http://99poze.ro/Epava_TV_Bucuresti/


DSCN9876..jpg (187.55 KB; downloaded 3935 times)

DSCN9877..jpg (146.45 KB; downloaded 3935 times)

DSCN9881..jpg (103.62 KB; downloaded 3935 times)

DSCN9894..jpg (168.08 KB; downloaded 3935 times)

DSCN9896..jpg (180.04 KB; downloaded 3935 times)

DSCN9898..jpg (138.91 KB; downloaded 3935 times)



Se vinde prin Bursa Romana de Marfuri. Licitatia este pe 11 noiembrie. Probabil unul dintre ultimele ultimele exemplare "in viata". Pretul de pornire este aprox.2800 lei, daca vrea cineva sa-l salveze.

*fotografiile sunt tot cele din 2015, foarte probabil starea lui s-a deteriorat in ultimii ani.
IP din 11.11.2021 vanzare 35 auto_PR 180-2021.doc
IP din 11.11.2021 vanzare 35 auto_PR 180-2021.doc (99.5 KB; downloaded 127 times)
IP din 11.11.2021 4 auto_PR 181-2021.doc
IP din 11.11.2021 4 auto_PR 181-2021.doc (55.5 KB; downloaded 100 times)
CAIET SARCINI 2021 MIJLOC FIX.pdf
CAIET SARCINI 2021 MIJLOC FIX.pdf (10.63 MB; downloaded 144 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) ADK

Un ultim exemplar oficial de TV2R ar mai exista în România, și anume în jud. Bistrița. Din informațiile adunate, din păcate proprietarul nu dorește vânzarea sa pentru recondiționare sau cere un preț prea extravagant, în ciudă că autobuzul se deteriorează de la o zi la alta find mai bine de 2 decenii nemișcat... Aparent se prezintă în mare parte întreg, la fel și RD-ul 111. Cred că amândouă au aparținut de Autotransport iar după 1990 au fost preluate de STAC, ulterior find retrase și păstrate, Romanul find și el de fabricație comunistă (cf. semnalizatoarelor de pe colțuri, grila metalică și proiectoarele galbene de sticlă).
Fotografie postată de Răducu Zafiu în grupul de Facebook ”Autobuze Românești”, fotografie realizată în anul 2017 dar autobuzele există și acum.
262512364_4601112456602413_2970140671101068481_n.jpg (147.63 KB; downloaded 3740 times)


Iată și un Rocar Montana parțial descompletat în anul 2018 în jud. Bihor.
Fotografiat de ”Florin Vtm Kaly
240274982_1420528274983403_3025846415689729449_n.jpg (207.23 KB; downloaded 3727 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) ADK

Nu știu dacă am mai postat-o (deoarece mi se încarcă greu fotografiile) acest microbuz Rocar fotografiat în anul 2014 sau 2015 în spatele muzeului Antipa, București. Din câte știu ulterior a dispărut.
FB_IMG_1644091679245.jpg (70.9 KB; downloaded 3401 times)

FB_IMG_1644091899979.jpg (57.23 KB; downloaded 3401 times)

 


Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) andrei11

Poza este de acum 45 - 50 de ani, nu ştiu unde. Primită de la un prieten pe e mailul personal.
D 11.jpg (359.4 KB; downloaded 3126 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) ADK

Cred că cel mai probabil aparținea de ITA. Foarte rare fotografiile cu astfel de autobuze la o asemenea claritate...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) ADK

Un exemplar supraviețuitor, dar transformat în stupi de albine.
Fotografie din anul curent în jud. Mureș, autor: Richard Balko
279399027_10223377631403380_1359519741508265655_n.jpg (223.8 KB; downloaded 3048 times)

 


Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) Mark 66

Salutare! Autobuzul TV de mai sus (pavilion apicol ii putem spune, ca nu mai are motor si are o ștanga in fata, adica e tras cu un tractor) e in judetul Mures in Localitatea Dedra langa Reghin. Prima data am aflat de el pe Claasic car3xForum de la utilizatorul Bachus

 


Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) ByOnu

Incepand cu 1957 incepe si fabricarea primului autobuz TV1, numele venind de la Tudor Vladimirescu. Aceste autobuze sunt realizate de catre Uzina Autobuzul din Bucuresti care dateaza inca din 1953, cand a inceput sa fabrice batoze pentru cereale si remorci auto de tip marfa sau dormitor de campanie. Autobuzele TV lansate pe piata in '57 au o capacitate de 26 de locuri pe scaune si 39 in picioare.

Prima autoutilitara romaneasca, numita TV 4, realizata dupa un proiect propriu, se lanseaza in 1958. Are motorul de IMS si poate transporta 1000 de kilograme in interior. Urmeaza apoi autobuzele TV 2 U si TV2 R, cu mai multe locuri pentru pasageri, dupa care autobuzele TV 7 cu o capacitate mai mica de 28 de locuri pe scaune.

Utilitarele TV se fabricau cu tractiune pe spate sau dubla si erau de tip furgoneta, camionete, microbuze, sanitare, litorete sau autosasiuri-cisterna de lapte. In total, pana in 1970, Uzina Autobuzul din Bucuresti fabrica 12 tipuri de autobuze si autoutilitare, iar in 1975 reusea sa fabrice 34 de tipuri diferite de astfel de vehicule, o adevarata performanta a industriei auto romanesti.


Sursa: https://4tuning.ro/old-school-cars/prime ... 141.html
istoria-auto-a-romaniei-87809f32c8b10a7b5d-0-0-0-0-0.png (432.47 KB; downloaded 2751 times)

 



  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) ADK

Rocar U312 la preț cu DAF HC/Castrosua? Și ce mare filosofie era Rocarul, fiind doar un UDM cu o caroserie mai nouă (și mai urâtă, părerea mea)...

 


Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) andrei11

Articolul poate conţine greşeli, habar n-am cine e autorul şi cât de competent / pregătit / citit e.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) ADK

Mai mult ca sigur.

Dublu-articulatul 7091 (și autobuzul, nespecificat în videoclip) dar și UDAN-urile au fost modernizări/modificări realizate la URAC, nu la fabrică cum tot insinuează unii.

Însă că Rocar era depășit și produsele exterioare chiar și rulate, erau mai bune, este destul de adevărată. Probabil și prețurile fabricii nu erau departe sau erau aproape identice cu ce produceau alții de noi, chiar de toate regiile din țară au continuat să cumpere de la Autobuzul autobuze și/sau troleibuze, chiar și până prin anii 2000, poate asta i-a mai ținut pe piață.

Însă la unii, nu știu cum, probabil atât din cauza neîntreținerii cât și din cauza calității, nu le-au ținut mașinile nici de zeama oului (vezi Iași în cazul autobuzelor, au avut viața cam scurtă DAC-urile, chiar din gama Rocar, de troleibuze nu cred că mai are rost să zic ceva, multe au ajuns niște epave chiar și pe la jumătatea aniilor 2000 și în mai toate cazurile unde troleele arătau varză, s-a desființat și rețeaua electrică, aici era clar vorba de nepăsare).

Ei nici nu prea mai erau hotărâți ce să fabrice și ce nu, timpul trecea, produsele nu se prea mai vindeau.

DAC-urile 112 UDM (devenite undeva prin 1993, Rocar 112 UDM, dar practic >98% același autobuz) erau depășite, dar ieftine, s-au mai vândut cei drept regiilor mai sărace concomitent cu Rocar de Simon (adică până prin anul 2000) altor orașe.

Rocar U312 cred că chiar era scump, de nu au avut prea mulți acest tip de autobuz. Probabil și prost. În realitate, aceeași Mărie cu altă pălărie, un DAC recarosat, un Rocar 111 în varianta urbană (însă acestea din urmă, chiar au avut ceva succes).

Rocar U412 (De Simon) era sigur scump. Și nu s-au demonstrat a fi foarte bune la sarcini mari, multe având probleme cu ultima ușă cel puțin în București.

Restul, de tipul edițiilor limitate de genul U512 sau U812, au fost sigur foarte scumpe. Poate Autodromo merita într-adevăr să intre pe linia de producție, dar U512-ul ce era decât un U312 la caroserie cu partea tehnică cred că de la DeSimon? Ce îmbunătățiri avea? Cam nimic, doar cutia automată și mai mulți cp (260 în loc parcă de 240, 192 erau la motoarele RABA).

Deci Rocar a intrat pe linie moartă că nu veneau cu ceva peste export (dar și faptul că s-au refuzat colaborări, cum ar fi cu Mercedes sau chiar Solaris), aveau tot aceleași autobuze cu motoarele de când a apărut dieselul, o fi făcut și ungurii Ikarusul clasic până prin anii 2000 dar ei au mai îmbunătățit câte ceva la ale lor pe parcurs. Nu a rămas chiar același din anii '70, doar sovieticii și probabil și bulgarii le-au menținut încă în stilul clasic, dar cel puțin la ruși e doliul după comunism deci la ei totul e cât mai clasic posibil.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) ADK

Un Rocar Montana puțin descompletat și cei drept nu într-o stare prea favorabilă, însă aparent bun pentru o eventuală recondiționare este de vânzare undeva prin județul Tulcea la un preț de pornire de ... 10.000 lei, sau cel puțin așa înțeleg eu. Autobuzul este fabricat în 1984 însă nu mai este funcțional, anunțul poate fi văzut aici pentru cei interesați.

Și câteva fotografii, aparținând vânzătorului:
image.jpeg (1.46 MB; downloaded 2406 times)

image (1).jpeg (1.47 MB; downloaded 2406 times)

image (5).jpeg (1.13 MB; downloaded 2406 times)

image (6).jpeg (1.78 MB; downloaded 2406 times)

image (2).jpeg (1.31 MB; downloaded 2406 times)

image (3).jpeg (1.29 MB; downloaded 2406 times)

image (4).jpeg (1.16 MB; downloaded 2406 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) ADK

TV20U-uri în curtea Uzinelor Tudor Vladimirescu în 1969.
https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/15591131
15591131.jpeg (59.28 KB; downloaded 2122 times)


Rocar Montana pe linia de montaj în 1989.
https://foto.agerpres.ro/foto/detaliu/15591146

15591146.jpg (103.02 KB; downloaded 2126 times)

15591147.jpg (94.16 KB; downloaded 2125 times)

15591144.jpg (83.24 KB; downloaded 2125 times)

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: ROCAR (Tudor Vladimirescu/Autobuzul)  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420712 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use