Parent forum: Județul Vaslui

 

Topic: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad

80 posts, 16507 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad PTMZ

La finele săptămânii trecute, au fost livrate în Bârlad cele patru autobuze la mâna a doua și patru microbuze noi achiziționate de municipalitate de la furnizorul Womy Equipment Supply Romania, care a câștigat cea de-a treia licitație organizată. Contractul a fost semnat la finele lunii ianuarie, așa că firma s-a achitat deja de obligația de a livra în termen de cinci luni mijloacele de transport dorite de Primăria Bârlad: patru autobuze rulate marca Volvo și patru microbuze noi marca Mercedes Benz. Acestea sunt necesare pentru dotarea SC CUP SA Bârlad, care, din anul 2023, va prelua transportul public de persoane din oraș.
autobuze-Volvo-SH-la-Barlad-1068x712.jpeg (178.51 KB; downloaded 1244 times)

Cea de-a treia licitație lansată de Primăria Bârlad, la începutul lui noiembrie 2021, pentru contractul de „Achiziție mijloace de transport persoane pentru dotarea Serviciului de Transport Public Local de Persoane prin curse regulate în Bârlad” și-a desemnat câștigătorul. Adică opt mijloace de transport ce ar urma să fie folosite de SC CUP SA Bârlad până când cele zece autobuze electrice ce vor fi achiziționate în cadrul unui proiect cu finanțare POR 2014-2020 vor fi livrate și puse în funcțiune.

Furnizorul care a câștigat licitația (ambele loturi) este ofertantul unic Womy Equipment Supply Romania din București (leader) / Womy Equipment Supply BV din Olanda (terț), care a depus singura ofertă în termenul legal. După aproape două luni de verificare a tuturor documentelor, iată că, pe 25 ianuarie 2022, au fost semnate contractele pentru cele două loturi, valoarea totală ridicându-se la 2.130.000 lei fără TVA (2.534.700 lei cu TVA).

Lotul 1 prevede furnizarea a patru autobuze cu normă de poluare minim EURO 5, marca Volvo, același model, rulate (second-hand), de capacitate mare (circa 50 locuri), nearticulate, cu podea joasă, nu mai vechi de anul 2010, cu un parcurs total ce nu trebuie să depășească 700.000 kilometri. Evident, vor trebui să aibă toate dotările necesare. Lotul 2 prevede furnizarea a patru microbuze noi, fabricate în 2021, cu normă de poluare EURO 6, marca Mercedes Benz, același model, cu o capacitate de minimum 19 locuri și cu două uși pe partea dreaptă.

Cele opt mijloace de transport au fost livrate în Bârlad, SC CUP SA intrând în posesia lor încă de vineri, 5 februarie. Se estimează că, la sfârșitul lunii aprilie, acestea vor putea intra pe traseele deja existente.

„După ani de zile, transportul public local al Bârladului se întoarce la Primăria Municipiului Bârlad. Foarte important de precizat este că acest lucru se întâmplă în condițiile în care, pentru a putea accesa fonduri europene necesare achiziționării de autobuze electrice, care vor circula pe trasee noi, trebuia ca acest serviciu de utilitate publică să fie în administrarea orașului. Practic, aceasta a fost o condiție importantă pentru asigurarea finanțării la proiectul de achiziție de autobuze electrice din Mobilitatea Urbană. Noile mijloace de transport au, evident, un grad crescut de confort, însă pentru a face față cu brio fluxului de călători, vom mai achiziționa încă două sau trei, în funcție de buget. Mai trebuie spus că înființarea unor noi trasee este o necesitate dată de dezvoltarea și extinderea teritorială a municipiului”, a declarat primarul Dumitru Boroș.

Noul parc auto al SC CUP SA beneficiază de o autobază modernizată recent și care asigură toate condițiile necesare.

Sursa: Monitorul de Vaslui

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad PTMZ

După o procedură care s-a întins pe mai bine de un an, „presărată” cu solicitări de clarificări, contestații la CNSC și la Curtea de Apel Iași și cu dispunerea reevaluării ofertelor înscrise, licitația privind achiziția a zece autobuze electrice de către municipalitatea bârlădeană și-a desemnat, în sfârșit, câștigătorul. Cel care va furniza mijloacele de transport este BMC TRUCK & BUS, din județul Ilfov, care, în primă fază, a fost declarat respins și care se obligă să aducă autobuzele la un preț de circa 19 milioane de lei fără TVA, adică cu 1 milion mai mult decât a vrut să ofere primăria. Potrivit caietului de sarcini, primul autobuz va fi livrat în maximum trei luni de la emiterea ordinului de livrare de către primărie, iar celelalte nouă autobuze vor fi livrate în următoarele șapte luni.


Pe data de 12 februarie 2021, Primăria Bârlad a lansat pe SICAP a doua licitație privind contractul de „Furnizare de autobuze electrice echipate cu sisteme GPS și sistem de informare călători”, după ce, prima, organizată în februarie 2020, nu a atras niciun ofertant. Contractul vizează furnizarea a zece autobuze ecologice pentru proiectul „Dezvoltarea sistemului public de transport în comun în Bârlad prin achiziția de autobuze electrice, în scopul reducerii emisiilor de carbon”, destinate transportului public urban din Bârlad.

De această dată, contractul în valoare totală de 17.991.801,4 lei fără TVA (adică 21.410.243,67 lei cu TVA) s-a soldat cu trei oferte depuse de: • Ofertant unic SOLARIS BUS & COACH sp. z. o. o. (leader), din Polonia (unul dintre cei mai mari producători de troleibuze și autobuze din Europa, cu o experiență de peste 25 de ani); • Ofertant unic ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL (leader), din județul Ilfov; • Ofertant unic BMC TRUCK & BUS (leader) – din județul Ilfov, JT GRUP OIL (terț), din județul Constanța, și Thoreb Information Systems (subcontractant 3%), din București.

În urma verificării dosarelor din punct de vedere tehnic și financiar, la începutul lui octombrie 2021, comisia din cadrul primăriei a declarat câștigătoare oferta depusă de ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL. Nu a fost să fie! BMC TRUCK & BUS a contestat decizia la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) pe motiv că informațiile suplimentare primite de la firma câștigătoare nu pot fi considerate clarificări, așa cum solicitase comisia. După aproape două luni, CNSC a admis contestația făcută de BMC TRUCK & BUS și a obligat Primăria Bârlad să reanalizeze oferta lui ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL.

Cum decizia nu i-a fost favorabilă, firma ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL a făcut recurs, însă nu la CNSC, ci la Curtea de Apel Iași. De această dată, instanța a dispus din start respingerea hotârârii comisiei de analiză a ofertelor privind declararea societății ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL drept câștigătoare și a cerut reevaluarea ofertelor depuse, fără a mai fi inclusă și cea a firmei menționate. Cum ofertantul polonez a fost respins încă de la bun început deoarece nu întrunea toate criteriile cerute de caietul de sarcini, singurul dosar reverificat a fost cel al BMC TRUCK & BUS.

Așa că, după încă o lună și jumătate, pe data de 18 februarie, comisia de analiză din cadrul primăriei a desemnat, în sfârșit, câștigătorul licitației. Evident, este vorba despre BMC TRUCK & BUS. Oferta depusă de firma ilfoveană prevede furnizarea celor zece autobuze electrice la un preț mai mare cu un milion de lei decât a fost dispusă municipalitatea să ofere, adică circa 19 milioane de lei fără TVA. Urmează ca, în câteva zile, reprezentanții celor două părți să semneze contractul ce va avea o durată de 22 de luni.

Potrivit caietului de sarcini, primul autobuz va fi livrat în maximum trei luni de la emiterea ordinului de livrare de către primărie, evident, după semnarea contractului. Celelalte nouă autobuze vor fi livrate în maximum șapte luni de la semnarea procesului verbal de recepție a primului autobuz. De asemenea, caietul de sarcini atașat prevede că cele zece autobuze electrice trebuie să fie noi, să fie fabricate de același producător și sub aceeași marcă, cu tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare a Energiei cu baterii de acumulatori. De asemenea, trebuie să aibă o capacitate de 16 locuri pe scaun ^ 2 strapontine ^ 1 loc șofer ^ 1 loc special amenajat pentru persoanele cu dizabilități, precum și 33 – 35 locuri în picioare. Autobuzele vor avea o lungime cuprinsă între 8 – 11 metri.

„Autobuzele electrice ofertate vor îndeplini următoarele specificații: • durata medie de funcționare de minimim 15 ani; • termenul de garanție acordat întregului vehicul este de minimum 2 ani; • termenul de garanție acordat pentru bateriile electrice este de minimum 5 ani; • durata de viață a motorului trebuie să fie de minimum 8 ani; • termenul de garanție va fi de minimum 500.000 kilometri; • autonomia autobuzelor electrice va fi de minimum 150 kilometri, efectiv rulați, între două încărcări, cu o viteză maximă de deplasare de 80 kilometri / oră, în condițiile în care funcționează sistemul de încălzire sau climatizare la capacitatea maximă de utilizare a instalației de răcire/încălzire și cu încărcare maximă de persoane; etc”, sunt câteva din criteriile impuse prin caietul de sarcini.

Toate autobuzele vor fi dotate cu sisteme GPS de localizare și monitorizare, precum și cu panouri de informare, în timp real, pentru călători. Obiectivele principale ale investiției după primul an de operare sunt: reducerea cu 3,2% a emisiilor de carbon din transport; reducerea cu 8,4% a deplasărilor cu autoturisme private în favoarea transportului public; promovarea unei mobilități incluzive, prin facilitarea accesului persoanelor cu dizabilități la sistemul de transport public electric.

Proiectul „Dezvoltarea sistemului public de transport în comun în Bârlad prin achiziția de autobuze electrice, în scopul reducerii emisiilor de carbon”, finanțat Programul Operațional Regional 2014-2020, presupune nu doar achiziția autobuzelor electrice, ci și amenajarea unui depou pentru transportul electric din Bârlad. De asemenea, vizează și înființarea a două trasee pe străzile General Vasile Milea – Mihai Viteazu – Colonel Simionescu Sava – Paloda – Ioan Popescu – Vasile Pârvan – Căpitan Grigore Ignat – Bulevardul Republicii – Restaurant Galamar și Restaurant Galamar – Bulevardul Republicii – Bulevardul Epureanu – Constantin Hamagiu – Nicolae Bălcescu – Dragoș Vodă – Mihai Eminescu.

Sursa: Monitorul de Vaslui

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad PTMZ

Primăria Bârlad a lansat o licitație simplificată pentru 3 autobuze second-hand cu norma de poluare minim Euro 5 și an de fabricație din 2013 încoace, cu minim 60 de locuri. Bugetul alocat este în valoare de 966.386,55 RON, din fonduri bugetare.

Ponderea punctajului:
- 70% preț
- 15% vechimea mijloacelor de transport
- 15% parcursul total efectuat al autobuzelor

Termene limită:
- depuneri oferte: 29 martie
- evaluări: 26 aprilie
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100153169

Caietul de sarcini:
02 Caiet de sarcini.pdf
02 Caiet de sarcini.pdf (2.39 MB; downloaded 29 times)

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad PTMZ

Ofertant unic: WOMY EQUIPMENT SUPPLY ROMANIA, cu Womy Equipment Supply B.V. în calitate de terț.
________________________________
Primăria Bârlad a lansat o licitație pentru o nouă autobază. Achiziția se desfășoară prin parteneriat public-privat. Bugetul alocat este în valoare de 14.720.116,57 RON, cu finanțare europeană prin POR. Se atribuie ofertantului cu cel mai scăzut preț.

Termene limită:
- depuneri oferte: 9 mai
- evaluări: 28 iulie
Link E-licitație: https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100139899

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad PTMZ

După ce, în ultimii trei ani, transport public local de persoane prin curse regulate în Bârlad a fost asigurat de SC Unistil SRL, din cea de-a doua zi de Paște, gestiunea serviciului de transport public local de persoane va fi preluată de SC CUP SA, societate acționariată de Consiliul Local Bârlad. În primă fază, cele cinci trasee existente în oraș vor fi acoperite cu patru autobuze la mâna a doua și patru microbuze noi, cumpărate de municipalitate tocmai în acest scop, după care vor fi completate cu alte trei autobuze la mâna a doua. În final, vor fi „angajate” în trafic și cele zece autobuze electrice achiziționate cu fonduri UE ce urmează să fie livrate în lunile viitoare.


Pe data de 25 aprilie, exact în a doua zi de Paște, transportul public de persoane din Bârlad ce se desfășoară pe cele cinci trasee existente în prezent va fi asigurat de SC CUP SA Bârlad. Măsura a fost aprobată de Consiliul Local Bârlad încă din ianuarie 2021, când se știa că implementarea proiectului finanțat cu fonduri UE ce prevede achiziționarea a zece autobuze electrice era condiționată de preluarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în Bârlad de către municipalitate sau de o firmă acționariată de Consiliul Local Bârlad. Iar SC CUP SA este deținută de Consiliul Local Bârlad.

Până la livrarea autobuzelor electrice, transportul va fi asigurat de patru autobuze marca Volvo, second-hand, de capacitate mare, nu mai vechi de anul 2010, și de patru microbuze noi, fabricate în 2021, marca Mercedes Benz, cu o capacitate de minimum 19 locuri și cu două uși pe partea dreaptă. Acestea au fost cumpărate de municipalitate prin licitație publică, au fost livrate în februarie și, deja, au fost scoase pe trasee pentru probe, astfel încât să poată prelua călători chiar de luni. Cel mai probabil, în perioada următoare, vor fi livrate încă trei autobuze second-hand cumpărate de Primăria Bârlad în urma unei noi licitații, în aceste zile definitivându-se procedura de atribuire a contractului firmei câștigătoare.

Potrivit caietului de sarcini aprobat în aceeași ședință din ianuarie 2021, odată ce CUP SA va intra pe traseu, municipalitatea va trebui să suporte 100% din gratuitățile acordate pensionarilor cu pensii sub 1.000 lei (în limita a 30 de călătorii/lună), donatorilor de sânge (în limita a 60 de călătorii/lună), persoanelor cu handicap (în limita a 40 de călătorii/lună), asistenților personali (în limita a 40 de călătorii/lună) și persoanelor persecutate politic (în limita a 30 de călătorii/lună). Se menționează, de asemenea, că SC CUP SA va plăti municipalității o redevență de 5.000 lei/lună, respectiv 60.000 lei/an.


În ceea ce privește traseele pe care noul operator va executa transportul de persoane din oraș, în prezent sunt cinci astfel de trasee. Acestea sunt: • SC Rulmenți SA – Liceul „Mihai Eminescu” (lungime 6,5 km, tur – 13 stații, retur – 13 stații); • SC Rulmenți SA – Gară (lungime 5 km, tur – 9 stații, retur – 11 stații); • SC Rulmenți SA – Podeni (lungime 7 km, tur – 15 stații, retur – 12 stații); • Gară – Cartier Deal (tur – lungime 5 km, 10 stații, retur – lungime 2 km, 7 stații); • SC Rulmenți SA – cartier Deal (Școala 10) extins în cartierul Deal II (str. Ciprian Porumbescu) – lungime – 7,5 km, tur – 14 stații, retur – 14 stații;

Odată ce vor fi livrate și autobuzele electrice (primul după trei luni de la ordinul de livrare și celelalte nouă în următoarele șapte luni), vor fi înființate încă două trasee, respectiv Autobaza – Restaurant Galamar (lungime 15,36 km, tur – 25 stații) și Autobaza – Restaurant Galamar (lungime 15,4 km, tur – 27 stații). Acestea vor cuprinde străzile General Vasile Milea – Mihai Viteazu – Colonel Simionescu Sava – Paloda – Ioan Popescu – Vasile Pârvan – Căpitan Grigore Ignat – Bulevardul Republicii – Restaurant Galamar și Restaurant Galamar – Bulevardul Republicii – Bulevardul Epureanu – Constantin Hamagiu – Nicolae Bălcescu – Dragoș Vodă – Mihai Eminescu.

Sursa: Monitorul de Vaslui

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad PTMZ

TRANSPORT CU 5 AUTOBUZE… Flota auto a SC CUP SA (unicul operator de transport public călători din oraș) s-a mărit cu încă un autobuz, al cincilea din flotă. Urmează ca acestora să li se mai alăture încă două autobuze în cel mai scurt timp posibil. După completarea flotei auto a SC CUP SA, se va reanaliza și discuta eventualele inadvertențe legate de programul mijloacelor de transport în comun, existând nemulțumiri ale călătorilor referitor la acest program. Din cele nouă mijloace de transport în comun cu care operează CUP SA, cinci sunt autobuze marca Volvo (clasă superioară de confort), iar patru sunt microbuze noi, marca Mercedes Sprinter. Costul total pentru achiziționarea acestor autovehicule s-a ridicat la 2,9 milioane de lei, sumă asigurată în întregime din bugetul local. Se preconizează ca în cursul acestui an să intre pe traseu, pentru probe, primul autobuz electric. Conform contractului de achiziție semnat la începutul lunii martie a.c., numărul total de autobuze electrice ce vor fi cumpărate de municipalitatea bârlădeană este de 10 bucăți, cu o valoare totală de 4,6 milioane de euro, sumă asigurată din fonduri europene.

Sursa: Vremea Noua

 


  • Author: fl82
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad fl82

  Cei de la fostul operator privat "SC Unistil Srl" aveau mai mult de 7 autobuze urbane pe cele doua linii "principale" (1 IRB- Gara si 2 IRB- Liceu)!   Cam putine doar 7 autobuze ca sa asiguri o frecventa buna de circulatie pe aceste doua linii "principale"!
  In plus vechiul garaj pentru transportul in comun urban din Barlad, construit inainte de 1990 (situat pe strada Tecuciului, nr. 6), a ramas in continuare in administrarea firmei private "SC Unistil Srl", cei de la "CUP Barlad" neavand, in prezent, un garaj corespunzator pentru autobuzele si microbuzele urbane din Barlad!

 


  • Author: fl82
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad fl82

La 14 iulie 2022 a avut loc faza de "deliberare", in cadrul licitatiei privind achizitia de lucrari de executie pentru "construire autobaza (viitorul garaj pentru cele 10 autobuze electrice ce vor fi achizitionate) in cadrul obiectivului de investitii modernizarea infrastructurii de transport".

Link SEAP http://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c- ... 00139899

Si tot pe aceasta tema un articol din ziarul "Monitorul de Vaslui", articol scris de Adriana Susnea:

 "Începe amenajarea depoului pentru autobuzele electrice ale Bârladului
 Licitația lansată de municipalitatea bârlădeană pentru „Construire autobază în cadrul obiectivului de investiții «Modernizarea infrastructurii de transport în scopul reducerii emisiilor de carbon în Bârlad»” s-a finalizat cu desemnarea unui câștigător. Este vorba despre Asocierea Cornell’s Floor SRL (leader) & Gafco Construct (ofertant) & Serval Solutions (subcontractant) & Izokindel (subcontractant) & Elproex (subcontractant), care s-a angajat să construiască depoul pentru suma de 13,9 milioane lei (fără TVA). Asta chiar dacă contractul a fost scos la licitație pentru suma de 14,7 milioane lei (fără TVA).
  Astfel, noua autobază ce va găzdui cele zece autobuze electrice achiziționate printr-un proiect cu fonduri europene va fi formată din birouri și o zonă tehnică, ce va cuprinde parcarea pentru mijloacele de transport în comun, un atelier de întreținere, o spălătorie și stații de încărcare pentru autobuzele electrice.
 „Realizarea depoului face parte din pachetul privind Mobilitatea urbană, cel mai mare proiect al Bârladului din ultimii 30 de ani, care cuprinde achiziționarea autobuzelor electrice, precum și asfaltarea și modernizarea celor mai importante străzi ale orașului. În total, este vorba de peste 100 de milioane de lei, o sumă pe care Bârladul nu ar fi reușit să o suporte de la bugetul local niciodată”, a declarat primarul Dumitru Boroș.

 Unde mai exact in Barlad va fi construita aceasta noua "autobaza" ?

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad andrei11

Depou ?
Sau garaj ? Parcă în vorbirea curentă românească autobuzele nu stau în depou...În sfârşit, jurnalism făcut la fără frecvenţă sau inteligenţa generaţiei << milenium >>  :headbash:

 


  • Author: Costin
  • Site Admin
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad Costin

Intreb serios, de ce la troleibuze se numeste depou? Ca sunt electrice? Ca atunci merge si aici sa ii spună depou.

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Transportul în comun urban în municipiul Bârlad shoppy

Conform dexonline depoul este pentru locomotive, vagoane de tren si tamvai.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Vaslui  • 
Choose destination

Since our 1938 forum members have written 375724 posts in 4560 topics and 451 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use