Parent forum: Județul Timiș

 

Topic: Achiziții de troleibuze noi Timișoara

5 posts, 340 views
  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Achiziții de troleibuze noi Timișoara PTMZ

S-a aprobat în Consiliul Local solicitarea de finanțare prin PNRR pentru un proiect de achiziție a 25 de troleibuze noi pe baterii. Cum în proiectul de buget al acestui an au fost incluse 55 de troleibuze inițial, e posibil să mai urmeze 30 de troleibuze finanțate prin alte mijloace.

După valoarea estimată, 90% sigur vorbim de troleibuze nearticulate, similar cu actualele Skoda (strict pentru acestea 25).

Articol despre proiect:
Municipalitatea timișoreană este ambițioasă și vrea să cumpere nu mai puțin de 25 de noi troleibuze noi. Suma necesară ajunge la 12,5 milioane de euro, iar dorința primăriei este ca banii să fie obținuți prin Programul Național de Redresare și Reziliență.

Consilierilor locali timișoreni li se va solicita aprobarea în vederea lansării unei solicitări de finanțare în valoare de 12,5 milioane de euro, din PNRR. Banii ar urma să fie folosiți pentru dotarea cu troleibuze. Dar nu orice fel de troleibuze, ci dotate cu baterii, ca să poată fi utilizate și în zonele unde nu există realizată instalație de alimentare cu energie electrică.

„Conform notei de fundamentare privind „Achiziția de mijloace de transport mai puțin poluante necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Timișoara”, expansiunea urbană și degradarea semnificativă a mediului au condus la creșterea preocupărilor pentru asigurarea unei mobilități urbane durabile. Proiectul presupune achiziția de troleibuze destinate transportului public de persoane din Municipiul Timișoara pe traseele echipate cu rețea catenară de alimentare cu energie electrică, precum și pe tronsoane noi sau pe trasee neechipate cu fire de alimentare, prin funcționare în regim autonom fără utilizarea de combustibili fosili. Prin implementarea sistemelor de baterii în troleibuze se obține independența parțială față de linia aeriană, ceea ce înseamnă o mai mare eficiență economică și un pas înainte spre un transport public mai dinamic, eficient și durabil”, se spune în proiectul de hotărâre.

Cererea lansată este una pentru 25 de asemenea troleibuze, iar suma maximă solicitată este de 12,493 milioane de euro.

”Indicatorii de proiect (rezultatele) propuse sunt 25 troleibuze noi cu emisii zero de gaze de eșapament sau cu baterii, ccod 074 – Material rulant de transport urban curat (100% Climate Tag și 40% Environmental Tag) . În conformitate cu prevederile ghidului de finanțare, proiectele se vor depune la faza de notă de fundamentare. Valoarea maximă eligibilă pentru achiziția unui troleibuz cu emisii zero de gaze de eșapament sau baterii este de 510.200 euro/buc, făra TVA. Luând în considerare suma maximă totală (suma prealocată) ce poate fi solicitată de Municipiul Timișoara de 12.493.000 euro, a fost estimat un număr de 25 troleibuze noi care urmează a fi achiziționate prin acest proiect”, se mai spune în proiect.

Sursa: De Banat

Și comunicatul lui Fritz de unde reiese că a trecut proiectul:
A trecut azi de Consiliul Local proiectul pentru cumpărarea a 25 de troleibuze noi, cu fonduri nerambursabile.
Pentru asta aplicăm la PNRR pentru a primi 12,5 milioane de euro, suma maximă pe care o putem cere.
O parte a acestor troleibuze – echipate cu baterii – va putea fi folosită și pe trasee noi, unde nu există fire de alimentare mai ales în cartierele în care nu avem suficiente linii de transport public. Dar și în transportul metropolitan, în urma asocierii cu comunele Dumbrăvița și Ghiroda.

Sursa: Facebook - Dominic Fritz

 


  • Author: Puss in Boots
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Achiziții de troleibuze noi Timișoara Puss in Boots

Ar fi bine sa extinda transportul cu troleibuzul mai ales daca vor cu autonomie dar tare ma tem ca nu va fi asa.

 


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Achiziții de troleibuze noi Timișoara PTMZ

Eu zic că sunt șanse, mai ales că Fritz a precizat în comunicatul din partea a doua a postării mele că troleibuzele vor putea fi folosite și pe trasee noi:
O parte a acestor troleibuze – echipate cu baterii – va putea fi folosită și pe trasee noi, unde nu există fire de alimentare mai ales în cartierele în care nu avem suficiente linii de transport public. Dar și în transportul metropolitan, în urma asocierii cu comunele Dumbrăvița și Ghiroda.

Ce este ciudat, însă, în aceste declarații: în Dumbrăvița și Ghiroda, localitățile menționate de primar, există deja rețea de troleibuz trasă de 6-7 ani și două linii de troleibuz active pe acolo: M14 pentru Dumbrăvița, respectiv M11 pentru Ghiroda.

Doar că ambele rețele au bețe în roate: în Dumbrăvița, CJ Timiș lărgește drumul la 4 benzi și îi tot cere primăriei să scoată de sub tensiune rețeaua de troleibuz, să se poată lărgi strada și în localitate. Noroc că au reziliat contractul cu constructorul, așa că nu e nicio urgență momentan. Totuși, nu se știe dacă CJ va permite reintroducerea troleibuzului după finalizarea lucrărilor prin modul de execuție.

În Ghiroda, rețeaua a fost gândită sub forma unei bucle uriașe, pe un singur sens, cel orar: de la capătul lui 11, rețeaua continuă pe DN6, intră în Ghiroda înainte de giratoriul cu drumul spre aeroport, o ia prin localitate pe niște străduțe și iese din nou la capătul lui 11, la stadion. Cei din Ghiroda au niște lucrări pe drumul principal (Strada Dunărea), iar M11 a trebuit mutat cu capătul la Pod Ghiroda. Această deviere implică întoarcerea tot pe DN6. Numai că pe sensul celălalt nu există rețea, deci troleibuzele sunt chinuite pe agregatul diesel kilometri buni. Nu se știe dacă nu vor mai fi lucrări de acest fel, care să oblige la autonomie în afara rețelei.

Prin urmare, temerea principală ar fi să nu se taie/indisponibilizeze rețeaua de troleibuz din zona metropolitană și să bage autonome în locul folosirii rețelei. Ar fi o prostie uriașă, mai ales că extensiile au fost făcute cu fonduri UE.

Dacă privim partea plină a paharului, există mai multe variante de extindere posibile în metropolitan după primirea autonomiei: 16 transformat/dublat în M16 spre Moșnița Nouă (în loc de M22), 15 transformat/dublat în M15 spre Giroc sau Chișoda, 13 transformat/dublat în M13 spre Săcălaz etc. Totul depinde de autonomie și de viziunea autorităților.

 


  • Author: CiprianTRB
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  


  • Author: PTMZ
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Achiziții de troleibuze noi Timișoara PTMZ

Troleibuzele vor fi achiziționate prin parteneriat cu primăriile Dumbrăvița și Ghiroda, iar la pachet vor veni și 49 de stații de încărcare pentru vehicule electrice (care sunt obligatorii prin procedură, fiind prima aplicație a primăriei prin PNRR).

Între timp, a fost elaborat un proiect de hotărâre pentru depunerea proiectului în cadrul apelului de proiecte.

Acordul de parteneriat:
Anexa 1 Acord de parteneriat.pdf
Anexa 1 Acord de parteneriat.pdf (2.98 MB; downloaded 4 times)

Descrierea sumară a investiției:
Anexa 3 - descrierea sumara a investitiei.pdf
Anexa 3 - descrierea sumara a investitiei.pdf (1.73 MB; downloaded 11 times)

Referatul de aprobare:
1_Referat de aprobare HCL PNRR troleibuze 8_05_2022.doc
1_Referat de aprobare HCL PNRR troleibuze 8_05_2022.doc (37 KB; downloaded 12 times)

Raportul de specialitate:
2_Raport de specialitate HCL PNRR troleibuze 8_05_2022.doc
2_Raport de specialitate HCL PNRR troleibuze 8_05_2022.doc (58 KB; downloaded 7 times)

 


Home page  • 
Parent forum: Județul Timiș  • 
Choose destination

Since , our 1905 forum members have written 369093 posts in 4486 topics and 445 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use