Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport maritim și fluvial

 

Topic: Dunărea

32 posts, 5653 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Dunărea orex

Memorandum cu Bulgaria : România cere Bulgariei dragarea Dunării pentru navigație, Bulgaria vrea să construiască 5 poduri noi peste Dunăre
Ministerul Transporturilor anunță reluarea discuțiilor cu partea bulgară pentru obiective comune de infrastructură de transport printre care continuarea lucrărilor de dragare a Dunării pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație și cinci poduri noi peste Dunăre din care unul la Giurgiu-Ruse, cel actual construit în 1954 fiind cu o singură bandă pe sens. Despre poduri noi la Bechet, Zimnicea, Turnu Măgurele și Călărași se discută cu partea bulgară de aproape 10 ani, încă de la inaugurarea podului de la Calafat -Vidin, construit de partea bulgară, după cum Economedia a scris aici.  ,,Podul Prieteniei” Giurgiu -Ruse este situat pe ruta principală spre destinațiile turistice din Bulgaria, Grecia și Turcia, de asemenea traficul comercial, de camioane este intens, cu peste 1000 de TIR-uri din Turcia care trec frontiera rutieră. Memorandum-ul semnat cu Bulgaria în martie 2019 ,,pentru îmbunătățirea condițiilor de navigație în sectorul comun româno-bulgar al Dunării și conectivitatea de transport între ambele state” a fost deblocat a anunțat, vineri, la Ruse, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Partea română a subliniat că dorește continuarea lucrărilor de dragare a Dunării (interesul României este pentru transportul de mărfuri și persoane pe Dunăre spre și dinspre Portul Constanța) în timp ce autoritățile din Bulgaria au reluat tema unor poduri noi.
(...) Discuții constructive astăzi la Ruse prin care am deblocat Memorandumul bilateral cu Bulgaria semnat în martie 2019. Am transmis clar intențiile și obiectivele României atât vicepremierului și ministrului bulgar pentru Dezvoltare Regională, Grozdan Karadjov, cât și ministrului Transporturilor și Comunicațiilor, Nikolay Sabev: este important ca partea românească a Dunării să fie navigabilă, așa cum prevede proiectul Fast Danube  (...). Mai mult, am oferit sprijinul experților români pentru a ajuta partea bulgară să finalizeze Studiul de Fezabilitate necesar punerii în practică a proiectului Fast Danube.”

 


Re: Dunarea aztec

Asta cu podul de la Giurgiu ca e perimat ca are o banda pe sens e chiar stupizenie .
Problema e vama si coada la vama, uneori coada ajungand pe pod pe partea Bulgara...pana aproape de granita(mijlocul podului).
Indiferent cate benzi ar avea...problema apare la control, altfel facu alt pod-parcare cu mai multe benzi
Si apoi....exceptand centura Ruse...mai departe e tot o banda- sens ..asa ca nu s-ar justifica.
Ca pana intram si noi si ei în spațiul Schengen....sa disapra vama...mai trece multa apa pe Dunăre.
Ca este vechi si are nevoie de reparații capitale, este alt subiect .

Si apoi daca mai facem si alte poduri...se subtiaza traficul ..

 


Re: Dunarea andrei11

Cum au făcut demult parcă Belgia / Olanda / Luxemburg o convenţie că dispăruse vama între ele aşa putem face şi noi cu bulgarii o convenţie să dispară vama între cele 2 ţări.

 


Re: Dunarea orex

Si, sa treaca, ca ”voda prin loboda”, pe la punctele de frontiera, si mai multe bunuri, marfuri, de contrabanda, respectiv migranti?! :think:

 


Re: Dunarea aztec

Nu o sa vezi tu un BulRom sau RomBul cum a fost BeNeLux-ul...
Noi am pastra vamile la granita si daca am putea ntra in Schengen...ca sa mai ciupeasca ceva vamesi...
Ca iti dai seama...sa pleci in Bulgaria sau spre Vest fara sa mai opresti la vama...sa se uite ala in bagaj...sa strambe din nas....utopie.
Sau sa faci cumparaturi in voie la Ruse...

 


Re: Dunarea shoppy

Nu sunt bulgarii chiar atat de fraieri, centura Ruse nu duce doar pe E85 spre Sofia, la jumate poti sa faci stanga pe E70 spre Razgrad si viitoarea autostrada Sofia - Varna deja existenta pe Shumen-Varna(acum cativa ani s-au mai deschis cativa km la Shumen si se lucreaza cel putin la Shumen - Targovishte), un drum mult mai bun decat Ruse - Byala - Pleven - Sofia, cu multiple zone alternante cu banda de depasire si centura la Razgrad.

 


Re: Dunarea orex

Ministerul Transporturilor a interzis navigația navelor civile pe brațul Chilia după ce rușii au bombardat o bază militară de la Ismail, la 15 kilometri de frontiera cu România / Navrom asigură trei curse pe săptămână pe relația Tulcea -Sulina
Ministerul Transporturilor prin Autoritatea Navală Română a interzis navigația navelor și a ambarcațiunilor civile pe Brațul Chilia al Dunării, măsura fiind impusă pentru protecția eventualilor refugiați care ar putea să treacă Dunărea cu bărci sau șalupe, mai ales după ce, rușii au bombardat o stație militară ucraineană la Ismail, la o distanță de aprox. 15 kilometri de frontiera cu România. ,,Având în vedere conflictul armat de pe teritoriul Ucrainei și desfășurarea de acțiuni militare în zona frontierei fluviale cu România pentru prevenirea oricăror evenimente în care să fie implicate nave civile se interzice navigația navelor și ambarcațiunilor civile, indiferent de pavilion în sectorul românesc al brațului Chilia al Dunării” se arată în adresa semnată de șeful Căpităniei zonale Tulcea, căpitan șef de port, Dan Ichim. Punctul de frontieră cu Ucraina de la Isaccea ( la trecerea Dunării cu BAC-ul) este luat cu asalt în ultimele zile, mii de refugiați din Ucraina intrând în România.

În acest context, de vineri, 4 martie, pentru preluarea fluxului de pasageri și mărfuri de strictă necesitate pentru localitățile Periprava, CA Rosetti, Letea și Sfiștofca, SC Navrom Delta Tulcea introduce trei curse pe săptămână, în zilele de luni, miercuri și vineri pe relația Turcea -Sulina Mal Stâng care vor circula după următorul program :

Ora 12 00 – Plecare din Tulcea – ora 14 45 Sosire Sulina. Acostarea în Sulina mal stâng se va face în dana AFDJ ( Administrația Fluvială a Dunării de Jos). De asemenea, prin intermediul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, vor fi puse la dispoziţie microbuze pentru transportul persoanelor pe ruta Tulcea – Ceatalchioi – Plaur – Pardina – Chilia Veche – Periprava, a transmis Prefectura Tulcea.

 


Re: Dunarea orex

Trecerea Dunării cu BAC-ul pe la vama Giurgiu-Ruse se reia la toamnă

Trecerea Dunării cu BAC-ul pe la vama Giurgiu-Ruse se va relua din toamnă, punctul de trecere a frontierei dintre România și Bulgaria urmând să fie operațional pentru autoturisme și camioane grele, a anunțat vineri, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Reluarea curselor de feribot dintre România și Bulgaria este o ,,gură de oxigen” pentru Podul Prieteniei Giurgiu-Ruse, cel mai aglomerat punct de trecere a frontierei, podul deschis în 1954 având o singură bandă/sens și un tranzit de peste 1000 de camioane/zi.

Acordul pentru redeschiderea punctului de frontieră Giurgiu-Ruse (fluvial) a fost semnat vineri, între guvernele României și Bulgariei ocazie pentru a aduce din nou în discuție problema navigației pe Dunăre (dragarea) :  ,,Redeschidem punctul de frontieră permanent de la Giurgiu-Ruse pentru trecerea Dunării cu feribotul! Prin Acordul semnat astăzi, între Guvernul României și cel al Republicii Bulgaria, acest punct de trecere va fi deschis permanent pentru pasageri și pentru vehiculele cu masă maximă de 40 de tone. Acordul pentru trecerea cu feribotul a frontierei româno-bulgare va intra în vigoare în toamna acestui an. Mai mult, la întâlnirea de astăzi cu delegația bulgară am reamintit importanța derulării cât mai rapide a proiectului Fast Danube. Este în interesul economic al ambelor țări ca Dunărea să fie navigabilă pe toată perioada anului. Aceasta va permite transportul unor volume mult mai mari de mărfuri pe Dunăre (ceea ce în contextul conflictului din Ucraina are o importanță deosebită pentru economia altor state membre ale Uniunii Europene).” a transmis Grindeanu.

 


Re: Dunarea andrei11

Ăştia-s bătuţi în cap ! Ce legătură este între feribot şi  conflictul din Ucraina şi creşterea traficului fluvial pe Dunăre ?
Acolo ar mai trebui  construit un pod paralel cu cel actual tot cu 2 benzi de circulaţie şi Cf.
Cică vechiul pod de la Drobeta a fost construit în 3 ani. Dacă le-a reuşit lor acum aproape 2000 de ani musai să ne iasă şi nouă jucăria.

 


Re: Dunarea shoppy

Pai ziceau bulgarii ca o sa construiasca ei noul pod iar podul actual deabia a fost reparat, nu inteleg de ce fac asta.

 


Re: Dunarea aztec

Nu a fost reparat....maxim asfaltat...

 


Re: Dunarea shoppy

Cel puțin au sablat și revopsit structura metalică.

 



Re: Dunarea orex

Grindeanu anunță că bulgarii au noi întârzieri la proiectul de dragare a Dunării. Cerealele din Ucraina pot fi transportate cu barjele pe Dunăre, dar vara nivelul scade la doi metri și navele se blochează
Proiectul Fast Danube prin care Dunărea trebuie să devină navigabilă pe toată durata anului are din nou întârzieri, partea bulgară înregistrând o întârziere de două luni față de calendarul convenit cu România, a anunțat luni, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Fast Danube înseamnă dragarea Dunării pentru a asigura navigația și pe timpul verii atunci când nivelul scăzut chiar și de sub doi metri face imposibilă trecerea navelor, mai ales a barjelor care ar putea transporta cerealele din Ucraina. Dragarea Dunării pe care trebuie să o realizeze și partea maghiară pe șenalul navigabil este o problemă încă nerezolvată, deși Guvernul, chiar vocea premierului Ciucă a făcut în ultimele luni (mai ales după schimbarea executivului  din Bulgaria) solicitări pentru lucrările specifice.
Grindeanu subliniază că, întârzierile părții bulgare ar putea duce la pierderea finanțării pentru proiectul Fast Danube : ,,Am discutat astăzi cu reprezentanții Guvernului Bulgariei despre proiectul Fast Danube, un proiect vital pentru întreaga Uniune Europeană, în contextul conflictului din Ucraina!

Dunărea trebuie să fie navigabilă pe tot parcursul anului pentru a putea asigura fluxul necesar de mărfuri și materii prime spre și dinspre Uniunea Europeană. O mare parte din cerealele care provin din Ucraina pot fi transportate pe Dunăre, ceea ce face Proiectul Fast Danube cu atât mai important! Partea bulgară a transmis obiectivele specifice pentru Zonele “Natura 2000″ care urmează să fie aprobate și transmise Comisiei Europene. Procedura de mediu, care urmează să fie inițiată, trebuie finalizată în următoarele 6 luni pentru a putea fi trimisă la Comisia Europeană aplicația de finanțare a lucrărilor. La ora actuală se înregistrează 2 luni de întârziere față de noul calendar stabilit de comun acord pentru anul 2022. Am atras atenția că orice întârziere poate compromite finalizarea proiectului până la sfârșitul anului 2022, ceea ce va periclita obținerea finanțării pentru proiectarea și execuția lucrărilor și va aduce costuri suplimentare suportate de partea română. Situația privind întreținerea șenalului navigabil poate deveni critică și din cauza scăderii nivelului Dunării pe sectorul Silistra – Somovit, unde partea bulgară trebuie să finalizeze lucrările de dragaj până la sfârșitul lunii iunie 2022.” explică Grindeanu.

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport maritim și fluvial  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use