Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Modernizare Complex Feroviar București

25 posts, 7116 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options

Re: Modernizare Complex Feroviar București messe

Si mai e utilizabila linia? Despre gara m-am lamurit ce a ajuns din fotografia lui @orex postata mai sus. @PTMZ , multumesc de precizare!  :bere:

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București orex

Pare ca este activa, dar...daca se circula cu mai putin de 5 km/h ar trebui sa fie incadrata la categoria dezafectate... :yes:
@messe
Vezi aici ce spun oameni responsabili acum mai bine de 5(cinci) ani!

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București shoppy

Cu ce au testat, cu autopiciorul sau cu motocicleta de enduro?  Cu trenul sigur nu au trecut nici prin Cotroceni nici prin Pantelimon.

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București orex

Cere referinte, ca sa nu zic socoteala faimoasei ADTPBI, care a preluat fraiele urbei! ;)

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București orex

Trenul Metropolitan București : primele trei linii care vor fi deschise peste un an sunt în nordul Capitalei, două rute trec și prin zona Pipera/Ce lucrări mai trebuie să facă Primăria Generală
Primele trei linii ale Trenului Metropolitan București sunt în zona de nord a Capitalei și ar urma să fie puse în circulație peste un an, a anunțat vineri, Primarul General Nicușor Dan în cadrul unei conferințe de presă la PMB după discuții despre mobilitate urbană și finanțări europene cu Adina Vălean, comisar european pentru transporturi. Întrebat de ce niciun proiect al PMB nu a ,,prins” finanțare europeană prin PNRR, Nicușor Dan a răspuns ,,așa a fost să fie”, dar a spus că Trenul Metropolitan, proiect derulat în parteneriat cu Ministerul Transporturilor ( CFR Infrastructură/CFR Călători/ARF) ar urma să devină realitate peste un an atunci când se estimează punerea în funcțiune a primelor trei trasee : Gara de Nord- Gara Obor, Gara de Vest-Gara de Nord și Gara de Vest-Gara de Est (Obor), traseele 1 și 3 trecând și prin Pipera : ,, O să avem o prezentare imediat după aceste sărbători. În linii mari, partea de infrastructură este în responsabilitatea CFR (n.r CFR Infrastructură).  CFR tocmai a achiziţionat un studiu de fezabilitate, care este complex pe tot ce înseamnă reţeaua din jurul Bucureştiului. Deci, probabil că momentul în care vom avea toate liniile modernizate o să fie undeva 2026-2027. În acest interval, însă, pe segmentele pe care se poate opera există o oportunitate în zona de nord, unde reţeaua e bună …şi noi ne dorim ca într-un an, de acum, să avem funcţionale liniile pe Gara de Nord – Gara Obor, Gara de Vest – Gara de Nord şi Gara de Vest – Gara Obor; prima şi a treia (linie) trecând prin Pipera. Pentru asta ar trebui ca noi să construim peroanele, pentru noile staţii, pe care studiul de prefezabilitate le-a prevăzut deja. Asta înseamnă studiu de fezabilitate, execuţie. Cred că ne încadrăm într-un an. Şi după aceea, o discuţie cu autoritatea feroviară (Autoritatea pentru Reformă Feroviară responsabilă de achiziția materialului rulant), pentru a putea să avem şi nişte trenuri care să circule pe liniile pe care le facem” a explicat Nicușor Dan.

Public ţintă: 260 mii de călători/95 de lei abonamentul lunar

Potrivit proiectului oficial, Trenul Metropolitan ar urma să deservească aproximativ 260 de mii de călători, adică 10% din populaţia de 2,6 milioane de persoane a Capitalei, iar preţul unui abonament lunar va fi de 95 de lei.

Investiţii preconizate:
Modernizare stații (peroane, pasaje pietonale, clădiri, ITS, regenerare urbană);
Construcție stații noi;
Modernizare treceri la nivel;
Construcție pasaje rutiere denivelate;
Creșterea capacității feroviare (modernizare aparate de cale, introducere de aparate de cale noi, modernizare bretele etc.);
Lucrări de construcție linie nouă;
Lucrări de reînnoire/modernizare cale de rulare;
Investiții în sisteme și subsisteme destinate tracțiunii ce asigură neutralitatea climatică (ca de exemplu, dar fără a se limita la sisteme de catenară și stații transformare electrică);
Achiziții material rulant în tracțiune electrică ”( :shock: )”
18 servicii cu 16 linii:
(1) Gara de Vest – Răzoare – Progresu – Jilava – Vidra;
(2) Gara de Nord – Gara de Vest – Progresul – Veseliei;
(3) Gara de Nord – Pantelimon – Progresul – Veseliei;
(4) Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest – Cotroceni;
(5) Gara Obor – Jilava – Gara de Vest – Cotroceni;
(6) Orbital București;
(7) Gara de Nord – Aeroport T1;
(8) Gara Obor – Aeroport T1;
(9) Gara Obor – Gara Băneasa – Aeroport T1;
(10) Gara Obor – Tunari – Aeroport T1;
(11) Gara de Nord – Aeroport T2;
(12) Gara de Nord – Chitila – Scroviștea;
(13) Gara Obor – Brănești – Islaz;
(14) Gara de Nord – Chiajna – Domnești;
(15) Gara de Nord – Chitila – Săbăreni;
(16) Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea;
(17) Gara de Nord – Căciulați – Snagov;
(18) Titan Sud – Tânganu.

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București shoppy

Nicușor Dan a răspuns ,,așa a fost să fie”
Concluzia aceasta a rezultat din rezolvarea vreunei ecuatii sau a ajuns matematicianul sa isi deplanga soarta potrivnica?
Din seria "la pasarea chioara ii face  :popa:  cuib", ce ditamai para malaiata a ajuns sa pice in gura PMB, a ajuns in parteneriat cu CFR Infra care vine cu sinele, ARF care o sa cumpere trenurile(de 5 ani tot cumpara la ele fara sa fi ajuns vreunul), si cu CFR Calatori care o sa opereze trenurile, deci PMB e partenera fara sa faca nimic; pardon, o sa construiasca niste peroane, numai sa nu pice in Ilfov ca nu le mai construiec nici pe acelea.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Modernizare Complex Feroviar București Utilizator anonim 2

Presupunind ca intregul proiect e totusi pornit cu bune intentii - nu o gogorita tip autostrada suspendata - ma indoiesc ca amestecul atitor entitati cu o proasta reputatie dovedita (CFR infra, Calatori, ARF) si aflate in afara controlului primariei generale, poate duce la vreun rezultat.

Si chiar daca s-ar realiza tot ce spune Nicusor, eu zic ca lumea nu o sa se inghesuie in aceste trenuri.

Caciulati - Snagov? Ehe, bine ar fi sa vad linia asta circulabila dar mă indoiesc ca CFR infra o sa vrea sa cheltuie o centima cu ea cind ei nu au bani pentru alte lucrari. Si ca sa ce? Sa il ajute pe Nicusor, “omul lui Orban”?! Primarul Bucurestiului trebuie sabotat pe toate caile ca sa nu cumva sa ii vina ideea de a candida la presedintie, cum s-a mai intimplat odata, cu consecintele cunoscute…

Cotroceni - Progresu…? Ehe, pe asta da, e posibil sa o refaca numai pentru a da ocazia soferilor bucuresteni sa ii umple frigiderul lui Nicusor asteptind la bariera la Razoare si in alte parti. 🙂

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București punmeister

shoppy wrote here:
Nicușor Dan a răspuns ,,așa a fost să fie”
Concluzia aceasta a rezultat din rezolvarea vreunei ecuatii sau a ajuns matematicianul sa isi deplanga soarta potrivnica?

Cred ca e constient ca anul 2024 nu o sa fie deloc prietenos pentru el & co, wink wink!

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București shoppy

Aici au fost doua proiecte paralele pentru acelasi lucru, si PMB si MT au pormis separat ca o sa introduca trenurile urbane, faptul ca s-au asociat si au unit proiectele demonstreaza neputinta amandurora.
(MT nu va da ordin la Infra sa cheltuiasca vreun leu pentru o linie daca nu vine un privat sa plateasca TUI sau nu este ordin de foarte de sus.)

CFR Calatori si Infra nu au reusit sa intretina 4 macazuri(3 dintre ele modernizate) ca sa mentina trenul Nord - Obor pe racordul direct, au ajuns sa abandoneze racordul direct si sa rebruseze in Pantelimon, evident trenul cara doar aer si a fost mentinut doar ca sa mute vagoanele din Obor la revizie in Grivita. Acum vine un mare castig ca il introduc de nou.
Pana la urma acest tren este cel mai usor de introdus si are sansele de a aduce cel mai mare castig pentru PMB, peroanele sunt toate in Bucuresti, in zone foarte circulate deci vor fi foarte vizibile. Problema este ca fara parcari nu le va folosi nimeni, si chiar si cu parcari, vedem cum P+R Straulesti sta gol, ca este mai usor sa mergi cu masina in oras si sa parchezi ilegal pe tortuar ca nu le da nimeni amenzi "ca nu ne mai voteaza". De asemenea imi este greu sa imi imaginez ca vine cineva cu masina pe Petricani sau Pipera si se opreste la M800 sa ia trenul sa-l duca in Nord sau Obor, pai mai bine mai merge un pic, se parcheaza pe trotuar si ia M2.
Daca nu facem un tramvai Bucur Obor - Hasdeu - Gara Obor sau nu deviem toate tramvaiele de pe Pantelimon pe la Gara Obor, atunci nu o sa mearga nimeni la Gara Obor.

 


Re: Modernizare Complex Feroviar București PTMZ

Modernizarea Complexului Feroviar București a primit undă verde, prin semnarea de către Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea ISPCF SA – Baicons IMPEX SRL a contractului, în valoare totală de 20.742.050 de lei (fără TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate.

Studiul este necesar modernizării liniilor și instalațiilor din Complexul Feroviar București (605,7 km), conform standardelor europene și cerințelor tehnice de interoperabilitate la nivelul rețelei feroviare românești.

Strategia CNCF CFR SA de modernizare a Complexului Feroviar București cuprinde următoarele zone de analiză și dezvoltare:

⦁ Complexul Feroviar București Nord – în lungime de 156,055 km;

⦁ Inelul Feroviar București – în lungime de 316,323 km;

⦁ Conexiunile cu Inelul Feroviar București – în lungime de 133,348 km.



Accent pe modernizarea Complexului Feroviar București Nord
Obiectivul general al proiectului de referință este de a identifica soluțiile de modernizare a subsistemelor feroviare ale Complexului Feroviar București (infrastructură, echipamente tehnice, sisteme de operare și de siguranță feroviară etc.), cu un accent special pe Complexul Feroviar București Nord, în vederea asigurării interoperabilității depline a infrastructurii feroviare din Nodul Feroviar București cu rețeaua feroviară TEN-T.

O atenție deosebită se va acorda Complexului Feroviar București Nord, care deservește cea mai mare parte a traficului feroviar actual, se precizează în comunicatul dat publicității de CNCF CFR SA. Restul infrastructurii feroviare va fi, de asemenea, analizat pentru a identifica cererea potențială de trafic și funcționalitățile viitoare (noile servicii sub-urbane/peri-urbane de călători sau ca by-pass pentru traficul de marfă pe Inelul Feroviar București etc.) pentru fiecare linie/stație care face parte din Nodul Feroviar București, precum și strategia optimă de funcționare și exploatare a rețelei feroviare a Complexului, atât pentru trenurile de pasageri, cât și pentru cele de marfă.

Modernizarea infrastructurii feroviare și implementarea unui Centru de Management al Traficului la nivelul Complexului Feroviar București vor reduce considerabil durata de traversare a centurii feroviare a Bucureștiului, asigurând un timp de parcurs mult mai redus și fără opriri pentru transportul de marfă, precum și un volum de mărfuri crescut, comparativ cu situația actuală.

Sursa de finanțare a contractului va fi asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, în procent de 85% din valoarea eligibilă, iar restul sumei va fi suportat de la bugetul de stat. Durata contractului este de 21 de luni.

Sursa: Club Feroviar

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419396 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use