Transportul feroviar în RomâniaIstoria transportului feroviar din România

 

Topic: Căi ferate abandonate sau desființate

48 posts, 10580 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options

  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate ADK

Autorul într-adevăr a muncit mult mai ales cu diverse detalii, inclusiv cu căile ferate dezafectate înainte și de 1950 și exact locul unde au existat. Mica problemă mi s-a părut a fi rezoluția hărții, deoarece mă interesa mult să văd în detaliu orice urmă de cale ferată desființată din București mai ales de care se știa mai puțin. Am găsit-o ulterior la download cu rezoluția dorită, însă mi se pare ciudată extensia .kmz care încerc să văd cu ce se poate deschide...

 


Re: Căi ferate abandonate sau desființate messe

Mai exista o linie ferata, cea de pe Laminorului care traversa Sos. Chitilei dincolo de capatul tramvaiului 10 sau 3 si 45 din prezent si vira stanga spre triaj.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate ADK

ADK wrote here:
...însă mi se pare ciudată extensia .kmz care încerc să văd cu ce se poate deschide...

Merge doar cu Google Earth, de când căutam... :mrgreen:

E posibil să aduc niște capturi stradale dacă le consider interesante. :yes:

 


Re: Căi ferate abandonate sau desființate shoppy

Apropo de harta Bucurestiului:
- Chitila - Parc Mogosoaia - Mogosoaia se circula pe ambele fire, unul dintre ele electrificat
- centura de nord Mogosoaia - Pasarea se circula pe un fir electrificat
- s-a deschis linia la aeroportul Henri Coanda
- CF 902 Bucuresti - Giurgiu nu este dezafectata ci doar inchisa, traficul se va relua dupa construirea podului nou de la Gradistea
- spre Sabareni este o bucata verde, nu cred ca s-a dezafectat ceva pe acolo, este linie dubla neelectrificata CF 901
- linia de pe Constructorilor - Popovat este cu alb dar in legenda nu apare alb

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate ADK

Am să încep cu câteva căi ferate desființate înainte de 1950, cât mai concret și cât mai exacte (însă câteva erori am observat și eu). Într-adevăr ceva urme de găsit stradale sunt foarte greu spre deloc de găsit...

1. Avem aparent fosta extindere a Gării de Nord, care continua până la MT și o linie se găsea și pe o străduță din apropriere. Însă sunt defapt fostele ateliere care au existat între 1872 și 1936, iar linia care este desenată cu vișiniu printre blocuri era defapt o linie industrială.
2022-04-12_144956.jpg (247.68 KB; downloaded 3406 times)


2. Nu departe, mai exact pe la Orhideelor/Basarab avem ceva ce seamănă cu un fost depou. Am găsit și linia de care ziceau colegii noștri mai sus.
2022-04-12_145613.jpg (237.75 KB; downloaded 3406 times)


3. O linie industrială care venea de la fosta Gară Filaret - via parcul Carol - Timpuri Noi.
2022-04-12_150636.jpg (253 KB; downloaded 3406 times)


4. O altă linie industrială ce trecea prin PP de astăzi.
2022-04-12_150931.jpg (238.9 KB; downloaded 3404 times)


Mai sunt câteva astfel de linii, inclusiv proiectul fostei Gări Centrale din anii '30-40. Interesant e că o linie de care vorbeam mai sus trecea defapt prin URAC, nu paralel (e cred că linia care venea la fosta fabrică de cărămizi), se specifică că a fost desființată până în 1930 când prin perioada aia a luat naștere și URAC-ul. Aș vrea să mă axez un pic și pe liniile dispărute ceva mai recent, care se mai pot găsi și capturi stradale, doar că trebuie s-o amân pe altădată deoarece îmi merge destul de greu și harta cu toate detaliile.

 


Re: Căi ferate abandonate sau desființate messe

shoppy, liniile spre Giurgiu si Titu sunt 102 si 101, au revenit la numerotatia initiala cand linia 900 era Bucuresti-Ploiesti, nu mai sunt 902 respectiv 901. cand a fost linie CF pe Constructorilor spre si pe Popovat ca eu n-am vazut de cand sunt linie ferata pe la Piata Crangasi?

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate Utilizator anonim 2

Iata citeva poze facute de mine in iunie 2011 la inaugurarea pasajului Basarab. Se poate observa remiza (care tocmai arsese) si linia ce ducea pe linga IDM catre fabrica de bere. Aceasta linie avea o placa turnanta mica de unde un tractor prelua cite un vagon si il ducea catre fabrica. Eu nu am vazut-o niciodata si nu stiu cind a fost desfiintata.


DSC09537.JPG (733.08 KB; downloaded 3373 times)


DSC09652.JPG (611.75 KB; downloaded 3373 times)


La baza silozului se observa niste deschideri pe unde se facea aprovizionarea cu orz:

DSC09653.JPG (597.56 KB; downloaded 3352 times)


DSC09654.JPG (468.15 KB; downloaded 3373 times)

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate Utilizator anonim 2

Mai am citeva fotografii din zona Lizeanu, facute in aprilie 2009. Am urmat traseul liniei dinspre Parcul Circului catre est si inapoi. Am fotografiat si fostele cantoane, aflate intr-o stare probabil mai buna decit azi. Linia era delimitata de plopi canadieni.

DSC00700.JPG (769.26 KB; downloaded 3335 times)


DSC00701.JPG (690.08 KB; downloaded 3335 times)


DSC00702.JPG (551.71 KB; downloaded 3335 times)


DSC00703.JPG (698.57 KB; downloaded 3335 times)


DSC00706.JPG (714.86 KB; downloaded 3335 times)


DSC00710.JPG (716.06 KB; downloaded 3335 times)


DSC00713.JPG (938.38 KB; downloaded 3335 times)


DSC00714.JPG (799.08 KB; downloaded 3335 times)

 


Re: Căi ferate abandonate sau desființate shoppy

Liniile care traversau Orhideelor (cea care intra la fabrica de bere si cele 2 care se uneau in mijlocul intersectiei cu Giulesti si mergeau la fabrica de paine) s-au desfintat la inceperea lurarilor la Pasajul Basarab(bine, viaductul Basarab - Grozavesti).
Cum ma uit la curbura si alinierea strazilor Butuceni - Constructorilor - Popovat, trebuie sa fi fost ceva pe acolo, nu cumva ducea la Semanatoarea?

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate Utilizator anonim 2

E posibil; si eu observasem dar nu am gasit nici o harta veche sa clarific. Ar fi trebuit sa traverseze si Dimbovita ca sa ajunga la Semanatoarea (pe atunci fabrica militara).

 


Re: Căi ferate abandonate sau desființate cris_m

Cred ca am mai scris pe aici, verificati hartile vechi si pe https://fostulbucuresti.github.io/

 


Re: Căi ferate abandonate sau desființate messe

Harta Bucuresti 1928 - Planul Industrial al Ministerului Industriei si Comertului.jpg (1.2 MB; downloaded 3263 times)
Utilizator anonim 2 wrote here:
E posibil; si eu observasem dar nu am gasit nici o harta veche sa clarific. Ar fi trebuit sa traverseze si Dimbovita ca sa ajunga la Semanatoarea (pe atunci fabrica militara).


Uite aici o harta din 1928 cu aliniamentul strazilor din acea zona si se vede clar ca nu a existat nicio linie CF pe relatia Butuceni-Popovat. Legatura feroviara la Semanatoarea se facea dinspre Militari, cred ca era linia CF pe care am mentionat-o eu intr-un mesaj anterior si care traversa Iuliu-Maniu pe unde e actuala benzinarie MOL. De remarcat si alte 2 linii CF din acea perioada: linia care coboara pe langa 13 Septembrie cam pe unde era fostul Muzeu Militar in anii 70 pana la Arsenalul Armatei si linia care traverseaza Cal. Giulesti (din ce vad pe harta traversarea se facea in curba unde se afla acum accesul catre Posta, acum e si un Service auto pe colt langa sediul Politiei TF) si intra in incinta fabricii de tigarete.

Sursa : https://romania594.blogspot.com, 20. Harta Bucuresti 1928.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate Utilizator anonim 2

Asa e. Nici in Planurile Directoare de tragere nu apare insa forma strazilor e prea "suspecta" ca sa nu fi fost o cale ferata inainte. Planurile Directoare sint de prin anii 1910 si inseamna ca acea linie s-a desfiintat in perioada anterioara.

https://geo-spatial.org/harti/#/viewer/openlayers/10

Semanatoarea.png (1.93 MB; downloaded 3234 times)

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului feroviar din România  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420985 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use