Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Aspecte negative în circulația bucureșteană

1343 posts, 225791 views
 
Go to page:  1  ... 83 84 85 86 87 88 89  ... 96
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană ADK

O decizie normală (cu toate că aveam impresia că există), la noi find din păcate nevoie să se adopte legi care să te oblige să fi normal ca să cauți un loc de parcare regulamentar și să poți lăsa mașina acolo și cu zilele sau fără alte griji dacă chiar ai treabă prin zonă, fără să mai încurci pe alții chit că te mai învârți nițel la aglomerația de mașini care e astăzi. Eu nu pot să-mi imaginez cum pot unii să stea fără nici-o grijă când își lasă mașina pe unde vor și cum vor, și-și fac pur și simplu treburile. Prin 2019 la un al doilea loc de muncă, lucram șoferul cuiva și concepțiile proaste de a mă pune să opresc fix în locurile unde avea el treabă, m-a făcut să mă cert de multe ori și fără să-i cer prea mult voie sau să mă cert prea mult, că dacă nu era capabil să înțeleagă nu mă oboseam prea mult, opream doar în prima parcare regulamentară chit că era cu plată și plăteam eu (2 lei era mai bine decât o amendă, puncte și eventual ridicare, după părerea mea). După alte câteva d-astea, i-am zis să-și caute șofer care să-i facă pe placul inimii dar pe permisul și banii altuia.

În altă ordine de idei, regulile rutiere trebuiesc să fie mai dure de atâta pentru a crea cu adevărat disciplină, chit că e greu de crezut că în București o să mai existe disciplină rutieră (sau de oricare alta) vreodată. Totuși e un început și ăsta, după regulile (care doar la noi se putea intra după o căruță de timp în vigoare) de la 1 martie, dacă vrei să mai șofezi și să te deplasezi oriunde îți dorești, respectă regulile de circulație cu care ai fost de acord când ai dat de permis. Nu ești de acord... în cel mai rău caz rămâi (de tot) pieton, conducând maxim bicicletă. Până atunci, o iei cu începutul - dai banii de mâncare, facturi, eventual economii pe amenzi la poliție (iar acum dacă nu-i dai, nu sunt sigur dacă e intrat sau nu în vigoare legea, dar rămâi fără permis, și oricum tot ești obligat să-i dai într-o zi că altfel nu poți plăti nici impozitele pe bunuri), că era mai mare tămbălăul câțiva lei pe ora de parcarea mai în față sau te-ai uitat la o seringă de benzină/motorină. Genul ăsta de oameni au impresia că fac economii de bani și timp procedând așa, dar în realitate alegerile ieftine îi costă scump.

Cu toate că nu prea are cine știe câtă legătură cu subiectul, dar acum mulți ani, prin 2006-7, am fost cu ai mei cu mașina pe la Iancului (de ce cu mașina? nu mai știu, deoarece nu am mers sigur la cărat de cartofi și baxuri de apă, răspunsul nu-i din păcate la mine). Aglomerație era și pe atunci, dar tot era puțin mai liber traficul și se mai găseau locuri în comparație cu astăzi. După ce am găsit o parcare liberă, ne-am dat seama că locul unde trebuia să ajungem era în apropriere de Foișorul de Foc. Ai mei au știut că s-ar putea mai mult ca sigur să nu găsim loc de parcare pe acolo, astfel că ne-am continuat deplasarea cu tramvaiul. Și asta acum vreo 15 ani, când încă nu erau familii cu 3-4 mașini la scara blocului, firme de pizza cu câte 10-15 mașini la colț de stradă și nu toate parcate să ocupe doar câte un loc de parcare.

Pentru cei care spun că Bucureștiul era prea liber pe la jumătatea aniilor 2000, toată lumea a văzut fotografia asta cel puțin o dată. Din păcate nu am găsit-o la o rezoluție mai clară dar sigur vă pare cunoscută. Eu am găsit-o pe RFI.ro și e postată în februarie 2011, dar mi se pare mai veche de atât. Imaginea care pare a fi la Lizeanu cu vedere spre Obor (paremise că V3A-urile aveau afișată linia 34, de când am găsit poza mai clară, și plus de asta aveau și reclame, care știu că au dispărut cam prin 2008), arată totuși ”civilizația” traficului nostru încă din acei ani - mașini venite pe contrasens (inclusiv ăla cu autoutilitara galbenă), intersecție efectiv blocată, transport public paralizat, haos creat cel mai probabil din cauza defecțiunii semaforizării în intersecție și puține mașini care reușeau să scăpe din ”labirint”, cele doar câteva care se duceau spre Obor.

Întrebarea e:
De ce le-a luat atât de mult autorităților să voteze niște legi normale care trebuiau să existe demult? această fotografie are sigur mulți ani de când e ajunsă pe internet, au văzut-o mulți (până și cei în drept) și sigur nu e trucată. Normal că cei care nu merg sau nu-i interesează ce se întâmplă pe teren, ori merg doar în coloane oficiale că nu simt aceste probleme, dar asta-i țara noastră, cel sătul nu o să-l creadă niciodată pe cel flămând și ce se va întâmpla până prin 2030 (în special ce ține de legi și infrastructură) trebuia să se întâmple dinainte de 2010. Doar că noi abia avem un pic peste 30 de ani de când suntem stat democratic, și multe lucruri încă nu sunt reglementate nici astăzi, cu toate că probleme s-au tot semnalat în număr mare de oameni, cu dovezi și cu tot ce trebuie, dar puține au fost rezolvate.
trafic_bucuresti.jpg (68.49 KB; downloaded 1262 times)

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană mirceade

Fiindcă este nevoie de un corespondent în atitudinea publică. De asta le și este teamă primarilor să aplice legea. Dacă ei se apucă și amendează toate mașinile de pe trotuare dar majoritatea nu-i susține, pierd mandatul viitor. Opinia mea e că exact această atitudine publică s-a mai schimbat de la ultima pandemie încoace. Nu pot decât să recomand creșterea presiunii pe autorități prin reclamații depuse chiar și zilnic. Sunt curios cum arată o statistică a reclamațiilor privind parcarea ilegală în ultimii 20 de ani, de la an la an.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Grunberg

Nu s-a schimbat nici o atitudine publica. Sint doar citeva voci mai isterice care dau impresia ca formeaza un grup mai mare.  Ce s-a schimbat sigur e toleranta oamenilor la comportamentul de arendas al primarilor/autoritatilor. Cind vii sa “aplici legea” intr-un mod punitiv, intransigent sau la limita abuzului in conditiile in care nu oferi o alternativa viabila, sigur nu mai prinzi urmatorul mandat sau poate il termini si pe asta mai devreme, cu capul spart. Il am in minte in cazul asta in primul rinde pe ascaridul de la conducerea P.S. 6.

Exemplul din videoul pus de madam Clotilde ar trebui sa fie linistitor: l-au saltat pe unul parcat pe al doilea rind, pe trecerea de pietoni. Ma tem ca urmatoarele ridicari nu or sa mai in situatii atit de evidente de nesimtire.

 


  • essco
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană essco

Eu as propune ca cei care comenteaza pe subiectul "parcari", sa spuna daca au loc de parcare legal (proprietate personala sau inchiriat de la primarie, nu conteaza). Mi se pare o completare de bun-simt. Altfel... eu o consider doar comentariu subiectiv, in cel mai bun caz, sau cinic.
Eu, de exemplu, nu am. Dar niciodata nu imi las masina acolo unde ar putea sa incomodeze pe cineva, chiar daca o duc 200 de metri mai departe. Incercati sa gasiti seara loc de parcare in Zona Spitalului Sf. Pantelimon.  De treceri de pietoni, nu mai vorbesc...
Abia astept sa inceapa cei cu "nu trebuia sa-ti iei masina, daca nu aveai loc de parcare!"

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Grunberg

De acord. Eu nu am loc de parcare inchiriat. Mi-am cumparat apartament intr-o zona un pic mai putin densa si gasesc mai tot timpul liber undeva unde nu incurc pe nimeni. In oras nu circul cu masina decit la cumparaturi la supermagazin. Acolo e parcarea lor. Altfel, orice treaba as avea in oras, merg cu metroul pentru ca nu am chef sa ma enervez si sa ma tiganesc cu politia sau cu altcineva ca am parcat unde nu trebuia.

 


  • ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană ADK

Cu toate că marile orașe sunt foarte aglomerate de tot ce înseamnă auto și nu numai, dar nevoia unei mașini o au foarte mulți măcar de câteva ori săptămânal. Eu mă refeream la cei care folosesc mașina abuziv și pentru distanțe foarte scurte, că au sila mersului pe jos sau ură față de transportul public. Nu cred că este o problemă atât de mare, chiar și-n zilele noastre, că dacă ai o mașină și stai la bloc trebuie să ai musai și parcarea proprie (doar că cei drept ar fi mai recomandat), deoarece se pot găsi soluții alternative - cu toate că în general e puțin enervant să te învârți mereu după primul loc public. Alții dacă au posibilitatea și li se permite, își lasă mașinile în parcările de la servici, erau mulți care făceau la RATB treaba asta înainte (inclusiv cei care urmau să-și repare sau caseze vechile mașini și era de durată, iar în timpul ăsta mașinile stăteau teoretic în loc păzit și fără să încurce cu ceva). În primul rând, s-ar putea ca în anii ăștia dacă te muți la bloc - nici să nu mai găsești parcare de închiriat sau cumpărat. De mașină ai nevoie (nici eu nu sunt cei drept cel mai mare fan al transportului public, dar mi se pare cel mai practic în majoritatea situațiilor mele), vinzi mașina sau cauți cel mai apropriat loc public, evident tot o parcare unde să se poate staționa pe timp îndelungat fără probleme? eu aveam în București parcare închiriată, dar să fiu sincer niciodată nu am parcat acolo deoarece era cam departe, iar pe loc parca un vecin care mai avea nevoie de un loc pentru un 8+1 și ne plătea nouă (familiei) cei 80 lei la început de an cât cerea PS4 la acea vreme, iar noi parcam pe un loc public mult mai accesibil și astfel încât să putem supraveghea și ușor mașina, deoarece am mai avut probleme și cu tot felul de furăcioși (dispăreau siglele și duzele la lunetă în veselie prin 2006-8, de parcă nu se găseau sigle de Dacii prin anii ăia când erau mai multe ca Loganurile).

Acum, PS6 vine cu o soluție de toată splendoarea - vrei apartament, îți oferim (băgat pe gât) și un loc de parcare care să mai achiți cel puțin 6000 de euro (ar ajunge cică și pe la 12.000) pe lângă prețul imobilului. Ai sau nu mașină sau nu ai nici măcar permis, locul tot ți-l oferim, și dacă ai mașină, te poți lăuda că locul a fost mai scump decât mașina. Păi măi oameni buni, pe lângă că cel care vrea să facă asta se vede că nu are ce căuta să ocupe scaunul ăla, chiar și de o fi București, dar de 30.000 lei (comparând cu prețul minim cerut pe un loc în PS6) cumperi un teren frumos prin țară cu loc de vreo 2000mp, îl amenajezi și parchezi 20 de tiruri pe el și mai ai și un ban de pe urma chiriilor, iar impozitul dacă o fi 50 lei pe an că doar nu te duci la Cluj să faci parte-n parte cu statul și să plătești zona cu la fel de multe cereri ca și-n altă parte. Nu trebuie să fie neapărat la șoseaua principală, sunt destui care au autobuze, autocare, camioane, tiruri și alte mașini care caută în disperare locuri și mai ascunse pentru ele și îi interesează să fie cât mai ieftin.

În altă ordine de idei, în locul unde urmează să ajung pe viitor este mai aglomerat ca Buzăul, chiar și-n zonele periferice, astfel că cum nu mă mai întorc la bloc vreodată, că ar însemna multe dezavantaje pentru mine - e nevoie de o casă în acea localitate cu cât mai mult teren pentru a avea loc mașina (și alta pentru un proiect, plus că nu se știe, bine nu numai pentru atât) și pe care s-o folosesc doar unde urmează să ajung și am loc garantat - hipermarket, parcarea serviciului, cunoștințe sau rude care oricum acolo toți stau la case. Dar să fiu sincer, dacă trebuie să ajung pe la un bloc (care să fie pe la vreo +30km) de localitate în oraș unde știu că nici în apropriere nu găsesc locuri, mai bine iau trenul (care circulă mai bine decât autobuzul, gara find foarte aproape chiar dacă stația e de tip haltă și nu are case de bilete, prețul îl plătesc ca la casă). Eu nu spun nimănui să facă ce fac eu, e treaba fiecăruia unde stă și ce face cu viața sa că fiecare are drumul său prin viață. Cu toate că nu are foarte multă legătură, dar viața urbană o să fie foarte costisitoare pentru anii ce urmează, impozitele vor fi mari pe locuințe și parcări, să ai mașină o să fie aproape un lux, că s-ar putea să n-ai unde s-o ții și pe unde te duci o să fie doar locuri cu plată (și nu 2 lei gen Buzău, pe la Gara de Nord/Basarab am văzut parcă 4-5 lei), nu mai zic de temperaturile care vor exploda pe timpul verii iar prezența aglomerației, gălăgiei și a lipsei de spațiu tot mai mare anuală, cu toate că-i aparent greu de crezut dar toate astea o să pună capac într-o zi vieții omenești...

 


  • essco
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană essco

Grunberg wrote here:
De acord. Eu nu am loc de parcare inchiriat. Mi-am cumparat apartament intr-o zona un pic mai putin densa si gasesc mai tot timpul liber undeva unde nu incurc pe nimeni. In oras nu circul cu masina decit la cumparaturi la supermagazin. Acolo e parcarea lor. Altfel, orice treaba as avea in oras, merg cu metroul pentru ca nu am chef sa ma enervez si sa ma tiganesc cu politia sau cu altcineva ca am parcat unde nu trebuia.

La serviciu? Cu metroul / autobuzul?
De cand a inceput pandemia ma duc cu masina la serviciu. Pana atunci, doar cu metrou + tramvai.
De luni las masina acasa si iau iar "mijloacele".

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Grunberg

Lucrez de acasa :) Si cind trebuie totusi sa merg, iau metroul.

 


  • essco
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană essco

Deci, de la caz la caz; in functie de conditiile fiecaruia. Nu exista reteta universala.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Grunberg

Pai normal ca nu exista. Fiecare cu particularitatile si preferintele lui. Totusi oamenii nu sint prosti si daca ar fi mai comod cu transportul in comun, l-ar alege pina la urma.

Mai sint totusi destui cu sechele cauzate de saracia din comunism si au nevoie de timp sa se vindece. Am de exemplu o cunostinta care si-a luat un Bmw seria 3 rablagit, cu toate filtrele scoase de te asfixaza cind treci pe aproape, a cheltuit peste 15.000 lei sa ii repare diverse lucruri esentiale pentru a se deplasa (ambreiaj…), plateste la taxe pe el de nu imi vine sa cred si il foloseste sa mearga de doua ori pe saptamina la serviciu desi ar putea lua metroul (locuieste in apropiere de mine si lucreaza tot in aceeasi parte a orasului ca mine). Isi mai duce cu el plozii la scoala 3 statii distanta pe Iuliu Maniu desi are alta scoala exact in fata blocului dar nu vrea sa ii mute acolo; prefera sa aglomereze anapoda bulevardul de dimineata. Toate astea pentru mine nu au nici un sens, financiar sau altcumva. Dar saracia din oase probabil se cere razbunata prin astfel de metode. Nu e vorba, nici noi nu eram mai breji pe vremea lui Ceasca dar ne-am vindecat mai repede si mai ieftin complexele.

Pe mine ma revolta insa tendinta unor primari de a incepe cu sanctiuni si taxe inainte de a-si face treaba si a pune la punct transportul in comun: rute optimizate, vehicule moderne, curate, sine corespunzatoare, orar respectat, program extins, etc. Nu. Ei vin cu ce e mai usor: prigoana contra cetatenilor. Culminind cu asta de la PS 6 cu obligativitatea cumpararii unui loc de parcare odata cu un apartament nou. E atit de impotriva spiritului si - probabil - literii legii incit ma mir ca nu-i e rusine. E suficient sa aplice legea si sa se asigure ca toate apartamentele noi au exact locurile de parcare prevazute prin autorizatia de urbanism si de constructie, nu mai putine, cum s-a constatat recent in sect. 1. Daca ele exista, neocupate nu o sa ramina. Piata va regla singura chestiunea.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Chev Celios

Da depinde de la caz la caz. Eu unu in momentul de fata sunt legat de masina. Stau in Fundeni in apropiere de podul de cale ferata si lucrez la Aeroportul Otopeni.  Am zile in care trebuie sa fiu la munca la 4,5 dimineata si zile in care plec de la munca la 1,2 sau 3 noaptea.  Cu transportul in comun fac cam 2 ore, pe cand cu masina fac intre 20 de minute si o ora (depinde de trafic).  Ca o idee eu ca sa ajung la Aeroportul Otopeni am doua trasee principale.
Primul : 253(Fundeni->Colentina)->21(Colentina-SF.Gheorghe)-> Mers pe jos pana la Coltea->783(Coltea->Aeroportul Otopeni) peste 2h de mers.
Al doilea : 253(Fundeni->Itcani)->282(Soseaua Fundeni-> Rossini) -> 605( Rossini->Aeroport Baneasa) -> 783( Aeroport Baneasa-> Aeroport Otopeni)undeva la 1:45h.

Tinand cont ca programul meu de munca este de 13h, la care mai adaugam si drumul cu transportul in comun de 2+2 h ajungem la 17h, iar cu masina la cele 13h de munca mai pui maxim 2h de drum. Numai spunem ca atunci cand intru la 5 dimineata trebui e sa plec de acasa de la 2:30 si sa merg pe jos pana la Colentina unde la 3:05 trece N108.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană mirceade

Grunberg wrote here:
Pe mine ma revolta insa tendinta unor primari de a incepe cu sanctiuni si taxe inainte de a-si face treaba si a pune la punct transportul in comun: rute optimizate, vehicule moderne, curate, sine corespunzatoare, orar respectat, program extins, etc. Nu. Ei vin cu ce e mai usor: prigoana contra cetatenilor.

Eu nu înțeleg de ce încă mai există oameni care cred că putem avea transport public cu toate aceste atribute calitative *înainte* de a aplica strict legislația în privința parcărilor ilegale.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Grunberg

Exista pentru ca parcarea ilegala nu e cauza functionarii mizerabile a transportului in comun ci e motivul in spatele caruia se ascund niste primari si functionari incompetenti.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Cristi N

Parcarea ilegala e motivul pentru care:
- avem treceri de pietoni fara vizibilitate, unde vezi pietonul abia cand ajunge pe B2, asta daca nu cumva trecerea respectiva e blocata complet;
- avem pietoni care circula pe strada si sunt accidentati in timp ce trotuarul este complet ocupat de masini parcate ilegal;
- avem statii STB ocupate partial sau total cu masini parcate ilegal;
- avem benzi de dreapta ocupate;
- intersectii blocate din cauza ca iesirea se face pe mai putine benzi decat se intra si apar conflicte de trafic;
- etc.

 


Go to page:  1  ... 83 84 85 86 87 88 89  ... 96
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 1992 forum members have written 385063 posts in 4731 topics and 457 subforums.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use