Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport aviaticAeronave comerciale

 

Topic: AN 225 MRIYA

17 posts, 2239 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
AN 225 MRIYA orex

In memoriam...


 



Re: AN 225 MRIYA orex

Antonov An-225: Cel mai mare avion din lume distrus în Ucraina, confirmă reporterul BBC
The world's biggest plane - which was regularly seen in the skies of Yorkshire - has been destroyed by Russian troops in Ukraine, it has been confirmed.
BBC's war correspondent Jeremy Bowen showed the wreckage of the Antonov An-225 - which would regularly be seen at Doncaster Sheffield Airport - in his latest report of the devastating destruction which can be seen around Kyiv.
The huge aircraft was based at Hostomel airport around an hour's drive from Kyiv which came under attack from Russian helicopters and paratroopers.
The Russians have now abandoned the area and in his latest report from Ukraine, Bowen showed viewers the devastation in the area, including the wreckage of the cargo plane, which has been totally destroyed.
He said: “In the midst of it all, there’s this – this is the wreck that was the Mryia, the dream, Myria in Ukrainian.
"It was the world’s biggest cargo aircraft.
"A huge amount of national pride was wrapped up in this – it was a symbol of modernity, of Ukraine’s place in the world, striking out across the globe – and now it’s a symbol of what’s happened to the country.”The aircraft, designed by the Soviet Union’s Antonov Design Bureau in the 1980, was the longest and heaviest airplane ever built with a maximum takeoff weight of 640 tonnes. It also had the largest wingspan of any aircraft in operational service.
Only one AN-225 Mryia was ever built by the company Antonov, and the giant of the skies has made several visits to Doncaster Sheffield, formerly Robin Hood in recent years, attracting scores of aviation buffs.
In February it was reported that the hangar housing the AN-225 had been damaged in the fighting. The airport was struck by missiles prior to the attack and has reportedly been shelled by Russian forces.
There were other huge Antonov aircraft also located there and the plane had been invaluable in tranporting large amounts of humanitarian aid around the world at short notice during emergencies.
On 11 June 2010, the An-225 carried the world's longest piece of air cargo, two 42.1 m (138 ft) test wind turbine blades from Tianjin, China, to Skrydstrup, Denmark.


Apare o nouă înregistrare a soartei lui Antonov An-225
Imagini noi din Ucraina arată, fără nicio îndoială, distrugerea lui Mriya, Antonov An-225 deținut de Antonov Airlines. La 1 aprilie, pilotul șef al companiei aeriene, maiorul Dmytro Antonov (Dmytro), s-a întors pe aeroportul Hostomel, cunoscut și sub numele de Aeroportul Antonov, în urma retragerii trupelor ruse pe 31 martie.

Dmytro a făcut un videoclip cu întoarcerea sa, pe care l-a descris drept „lumea rusă a fost aici” și l-a postat pe canalul său de YouTube.Cei dintre voi care ați vizionat videoclipul vor ști că, în timp ce Dmytro se plimbă în jurul carcasei pe jumătate ars, el indică optimist componentele ici și colo care pot fi recuperate.



El observă niște lame pe un motor, niște trenuri de aterizare și chiar o secțiune de coadă plină de găuri de gloanțe și vorbește cu un coleg într-un mod care sugerează că el crede că aeronava va zbura din nou. Dovadă certă că Mriya AN-125 este aici - fără știri false
Aproape criminalistic, el caută și găsește plăcuța de identificare a aeronavei. Se pare că vrea ca lumea să știe cu 100% certitudine că acesta este faimosul Mriya An-225 pe care îl filmează . Imaginile aeronavei au fost difuzate anterior, dar aceasta este prima dată când au fost văzute distrugerea instalațiilor Antonov Airlines și a majorității aeronavelor sale.

Întrebată despre soarta aeronavei când a fost lansată prima imagine, compania aeriană a declarat pe Twitter că

„Până când An-225 nu va fi inspectat de experți, nu putem raporta despre starea tehnică a aeronavei”.

Dacă companiei i se pune din nou această întrebare, poate emite aceeași declarație, dar este dificil să priviți aeronava ca altceva decât o anulare. În afară de orice altceva, este greu de văzut de unde vor veni resursele pentru a fabrica un nou An-225, în timp ce Ucraina are atât de multe lucruri pe care să se concentreze.

Reluarea și funcționarea companiei aeriene folosind aeronava aflată în prezent în afara țării va fi o sarcină majoră. Toate birourile și documentația au fost distruse, cel mai probabil împreună cu evidențele vitale de întreținere a aeronavei.

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aeronave comerciale  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420711 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use