Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: ARF - Achiziție 40 rame electrice H-EMU (hidrogen)

6 posts, 1872 views
ARF - Achiziție 40 rame electrice H-EMU (hidrogen) orex

40 de trenuri noi cu hidrogen și cu baterii : ARF a lansat consultările de piață pentru a stabili valoarea licitațiilor
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a publicat marți, trei anunțuri pentru consultarea pieței în vederea lansării licitațiilor pentru achiziția trenurilor cu hidrogen de scurt și lung parcurs, RER/IR dar și a ramelor regionale cu baterii (B-EMU), în total 40 de unități. Este un nou pas pentru material rulant nou la CFR Călători și/sau operatorii privați după ce, săptămâna trecută a semnat contractul cu Alstom pentru cel puțin 20 de trenuri electrice noi, de lung parcurs. Achiziția trenurilor cu hidrogen este finanțată prin PNRR, fiind propuse cel puțin 12 rame noi de scurt parcurs. Pentru toate cele trei achiziții, perioada de mentenanță este de 15 ani cu posibilitatea de extindere la 30 de ani.

Rame electrice cu Hidrogen,  de lung parcurs (H-EMU) :
ARF a prevăzut 10 unități și trei variante pentru capacitatea de transport, 160, 180 și 200 de locuri : Cele mai importante caracteristici ale serviciului operat cu trenurile cu hidrogen sunt:
-asigurarea unei legături non-stop pe relația București Nord – Aeroport HC și retur, la frecvențe de 30 minute, pe parcursul zilei, respectiv la 60 min în intervalul 1.00 – 4.00 cu 43 perechi de trenuri;
-asigurarea unei legături pe relația București Nord – Pitești și retur, la frecvențe de 60 minute pe parcursul zilei în intervalul 5.00 – 24.00 cu 17 perechi de trenuri;
-capacitatea estimată a unei garnituri este de aproximativ 160 de locuri pentru pasageri respectiv 16 locuri pentru biciclete, ceea ce înseamnă că potențialul de transport zilnic este de 18.240 pasageri respectiv 1824 de locuri pentru biciclete;
-serviciul propus va fi asigurat de 10 automotoare (7 automotoare cu hidrogen titulare, 3 automotoare cu hidrogen pentru asigurarea dublării capacității de transport în orele de vârf) + 2 automotoare de rezervă care pot fi utilizate prin rotație pe perioada mentenanței sau la creșterea capacității de transport;
-parcursul zilnic al unui automotor poate fi de până la 850 km însă în medie este de aproximativ 700 km;

Trenuri cu Hidrogen Regio, de scurt parcurs
Pentru trenurile cu hidrogen de scurt parcurs se dorește achiziția a 10 de unități cu o capacitate de transport cuprinsă între 120 și 160 de locuri. Conceptul de design și condițiile minime de proiectare H-EMU va fi compusă din unități de pasageri și unități cu două cabine de conducere, cu intrarea în cabina conductorului de pe culoarul interior al salonului de pasageri și uși laterale exterioare;
-Design atractiv, aerodinamic cu greutate ușoară, cu încărcare pe osie max. 18 tone;
-Structura caroseriei de tip auto-portant din aluminiu și/sau inox sau otel;
-Design aerisit al salonului pentru călători și facilitarea îmbarcării și debarcării adaptate nevoilor pasagerilor cu mobilitate redusă;
-Interior modern în format de vagon deschis sau de tip compartimentat, o așezare clară a zonelor de pasageri care să permită o orientare în siguranță a pasagerilor;
-Fiecare vagon din compunerea H-EMU va avea podea joasă pentru o suprafață de minimum 40% din suprafața vagonului.

Trenuri cu baterii B-EMU
SPECIFICAȚIE TEHNICĂ
pentru rame electrice cu baterii, destinate transportului feroviar de călători (B-EMU)
-Unitatea B-EMU va fi utilizată în principal pe liniile neelectrificate. Cele mai importante caracteristici ale serviciului operat cu trenurile cu baterii sunt:
-capacitatea estimată a unei garnituri este de aproximativ 120/160 de locuri pentru pasageri respectiv 12/16 locuri pentru biciclete.
-serviciul propus va fi asigurat de 20 de rame electrice cu baterii;
-parcursul zilnic al unui automotor poate fi de până la 850 km însă în medie este de aproximativ 700 km;
-timpul de utilizare al unui automotor va fi prin rotație, de până la 23 de ore/zi însă în medie
de 17 ore/zi;

 


Re: ARF - Achiziție 40 rame electrice H-EMU (hidrogen) Linia 43

Mai bine mai luau rame electrice clasice ,nu OZN-uri.
Parerea mea este ca ,cel putin trenurile cu hidrogen sunt o fita progresista . Foarte scumpe ,putini producatori ,hidrogenul aproape prohibitiv ca pret.
Din punct de vedere economic sunt o reteta pentru dezastru . La pretul biletelor actual si la procentul de fraudare sunt un bolovan de gatul oricarei companii.

S-a terminat reforma in calea ferata si ne lipseau trenurile cu hidrogen !

 


Re: ARF - Achiziție 40 rame electrice H-EMU (hidrogen) shoppy

Si cel mai mare neajuns al trenurilor cu hidrogen in Romania, nu le fac decat producatorii seriosi si de renume, deci fara chinezarii, romanisme, turcisme, rusisme etc.

 


Re: ARF - Achiziție 40 rame electrice H-EMU (hidrogen) orex

Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru primele 12 trenuri nepoluante/Proiectul pilot costă aproape un miliard de euro și are finanțare prin PNRR
Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru achiziția primelor 12 trenuri nepoluante cu hidrogen, proiectul pilot cu o valoare de aproape un miliard de euro urmând să fie finanțat (parțial) și prin PNRR. Trenurile cu hidrogen vor circula pe liniile neelectrificate și cu frecvență ridicată din zona metropolitană București- Ilfov, în județe învecinate, Argeș, Dâmbovița și Giurgiu, dar și pe linia București-Pitești-Craiova. În PNRR, pe lângă finanțarea achiziției celor 12 trenuri cu hidrogen este prevăzută și refacerea/reînnoirea a două linii de tren : București -Pitești și Reșița-Voiteni, după cum Economedia a explicat aici.

Trenurile cu hidrogen vor avea un program de mers cadențat, după modelul liniei Gara de Nord -Otopeni, explică secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu : ,, Proiectul pilot pentru achiziția de automotoare pe hidrogen a fost avizat în CTE la Ministerul Transporturilor. În ședința Comitetului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii din 29 aprilie, am avizat indicatorii de investiție pentru achiziția primelor trenuri nepoluante pe hidrogen din România. Proiectul pilot, implementat prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziția a 12 automotoare de 120 locuri, precum și servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung.

Proiectul pilot „privind utilizarea automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în cadrul obligației de serviciu public de transport feroviar de călători pe liniile CF neelectrificate” va deservi prin servicii cu frecvență ridicată rutele din nordul Municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. Datorită fiabilității noilor vehicule trenurile vor ajunge și până în județele Olt și Dolj.
Astfel, noile trenuri pe hidrogen vor asigura:
–Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni
–Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord – Chitila – Săbăreni și Titu
–Trenuri la o oră între București – Găești – Pitești
–Trenuri la o oră între București și Târgoviște
–4 trenuri pe zi între București – Slatina – Craiova prin Pitești
Trenurile vor permite îmbarcarea cu bicicleta și accesul facil pentru persoanele cu dizabilități.
Costurile totale estimative ale proiectului sunt de 973 milioane de euro, fără TVA.” a transmis Scrioșteanu.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat pe 29 martie o consultare de piață pentru achiziția a 40 de trenuri cu hidrogen și electrice.
Finanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Prin înlocuirea tracțiunii diesel cu cea electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an și, de exemplu, 18.348 tone CO2/an și 306 tone NOx/an, contribuind la atingerea obiectivelor din strategiile europene și naționale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050, a mai precizat secretarul de stat.

 


Re: ARF - Achiziție 40 rame electrice H-EMU (hidrogen) orex

Ministerul Transporturilor a stabilit cât costă 12 trenuri cu hidrogen : 174 milioane Euro/ Aproape un miliard de euro costă reparațiile și alimentarea cu hidrogen pe o perioadă de 30 de ani
174 de milioane de euro este valoarea de piață estimată pentru achiziția celor 12 rame noi cu hidrogen pe care Autoritatea pentru Reformă Feroviară le va cumpăra cu finanțare prin PNRR, potrivit unui Proiect de Hotărâre de Guvern prin care Guvernul urmează să aprobe investiția. Prin PNRR, se alocă 300 de milioane de Euro pentru achiziția ramelor cu hidrogen și reparații/reînnoiri pe mai multe linii de cale ferată : București-Pitești sau Reșița -Voiteni. Pe lângă cele 174 de milioane de euro fără TVA doar pentru materialul rulant, aproape un miliard de euro este costul estimat pentru reparații, mentenanță și alimentarea cu hidrogen pentru 360 de luni ( 30 de ani, durata de viață a ramelor)

,,Strategia de introducere a automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen nu reprezintă o soluție pentru anularea programelor de electrificare în România ci doar o alternativă ecologică la transportul cu tracțiune diesel de pe liniile încă neelectrificate. România face o prioritate în domeniul feroviar în ceea ce privește electrificarea sectoarelor principale și cele complementare de cale ferată, în baza beneficiilor legate de vitezele superioare care pot fi atinse.

Conform Studiului de Fezabilitate nr.22/179/26.04.2022, acest proiect de investiții pilot, este compus din 3 intervenții principale:
• investiții de capital – achiziția a 12 automotoare;
• costuri de exploatare – furnizarea serviciilor de alimentare cu hidrogen (inclusiv construcția și operarea stației de hidrogen), și furnizarea serviciilor de întreținere și reparații (inclusiv construcția și operarea spațiilor de lucru);
• durata totală este de 34 ani, fiind un proiect multianual.
Conform raportului de consultare a pieței nr.22/177/20.04.2022, au rezultat următoarele:
– costul estimativ mediu pentru o ramă electrică cu hidrogen, rezultat ca medie aritmetică a propunerilor primite, este în valoare de 12.200.000,00 Euro fără TVA, adică 14.518.000 euro cu TVA, reprezentând echivalentul a 60.380.240 lei fără TVA, adică 71.852.486 lei cu TVA, calculat la cursul BNR din data de 08.03.2022, de 1 Euro = 4,9492 Lei;
– costul serviciilor de mentenanță, rezultat ca medie aritmetică a propunerilor primite, este în valoare de 4,66 Euro/km;
– costul mediu estimativ pentru realizarea alimentării cu hidrogen, exprimat în Euro/km, este de 2,95 Euro/Km rulat.
În aceste condiții pentru achiziționarea a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen noi este necesară sumă totală de 174.216 mii euro cu TVA, respectiv 862.230 mii lei cu TVA (calculat la cursul euro BNR de 4,9492 de la data de 08.03.2022).
În suma anterior menționată nu sunt incluse, următoarele cheltuieli aferente proiectului:
– suma de 517.103,437 mii euro cu T.V.A. – contravaloare servicii reparații și mentenanță pe durata de viață a vehiculului (30 ani), respectiv 2.559.249 mii lei cu T.V.A.;
– suma de 467.168,555 mii euro cu T.V.A. – contravaloare servicii alimentare hidrogen pe durata de viață a vehiculului (30 ani), respectiv 2.312.111 mii lei cu T.V.A.,
Ambele sume sunt calculate la cursul euro BNR de 4,9492 lei de la data de 08.03.2022.”

 


Re: ARF - Achiziție 40 rame electrice H-EMU (hidrogen) punmeister

Ideea e ca statia de hidrogen nu o sa fie doar pentru trenuri, ci si pentru masini, camioane si autobuze, fiind statie duala auto+rail.

 


Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 421817 posts in 5255 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use