Topic: Liniile industriale din cartierul Militari
253 posts, 131650 views
📖 Pagination options
- Filip Rares
-
Posted:
-
Re: Liniile industriale din cartierul Militari
Filip Rares
A fost curata amplu zona caii ferate. Pana si cea de-a 2-a linie, care era acoperita de pământ si de vegetatie bogata de cativa ani, este la suprafata. Banuiesc ca are legatura cu viitorul studiu de fezabilitate pentru trenul urban.
A fost curata amplu zona caii ferate. Pana si cea de-a 2-a linie, care era acoperita de pământ si de vegetatie bogata de cativa ani, este la suprafata. Banuiesc ca are legatura cu viitorul studiu de fezabilitate pentru trenul urban.
rsz_20201002_183910.jpg (254.52 KB; downloaded 3365 times)
- Metamorph
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Liniile industriale din cartierul Militari
Metamorph
Nu are treaba cu nici un tren urban, partial pare ca s-a igienizat zona din 2 mari motive si spun asta ca am discutat personal de mai multe ori cu cei ce faceau lucrarile:
1.s-au introdus pe langa calea ferata o gramada de copexuri pentru alimentarea cu energie electrica a unui complex de locuinte din zona Politehnica, lucrarea pornind de la centrala electrica de pe strada Liniei din apropierea Valea Cascadelor(langa Radox) si scurmand pamantul a disparut toata vegetatia spontana si salbatica de-a lungul liniei de cale ferata.Vietnamezii care au lucrat acolo au strans in urma lor si pare totul curat acum.
2.a fost acea sesizare la CCR a presedintelui privind neconstitutionalitatea trecerii caii ferate in administrarea PMB pornita de Florea de la 5,coroborata cu scurmarea rahatului (scuzati expresia) de catre Mutu de la 6 care a cerut acelasi lucru si s-a trezit proprietarul liniei secundare din poze sa ii dezgroape ramasitele sa arate ca linia inca exista si e proprietate privata si bla bla. Am vorbit cu cei ce o "igienizau" si toti pomii taiati sunt lasati abandonati pe traseul liniei, gramezi ici colo, cel putin de la Moinesti la Cascadelor se chinuiau 2 insi cu drujbele plus un bobcat sa degajeze linia.
Nu are treaba cu nici un tren urban, partial pare ca s-a igienizat zona din 2 mari motive si spun asta ca am discutat personal de mai multe ori cu cei ce faceau lucrarile:
1.s-au introdus pe langa calea ferata o gramada de copexuri pentru alimentarea cu energie electrica a unui complex de locuinte din zona Politehnica, lucrarea pornind de la centrala electrica de pe strada Liniei din apropierea Valea Cascadelor(langa Radox) si scurmand pamantul a disparut toata vegetatia spontana si salbatica de-a lungul liniei de cale ferata.Vietnamezii care au lucrat acolo au strans in urma lor si pare totul curat acum.
2.a fost acea sesizare la CCR a presedintelui privind neconstitutionalitatea trecerii caii ferate in administrarea PMB pornita de Florea de la 5,coroborata cu scurmarea rahatului (scuzati expresia) de catre Mutu de la 6 care a cerut acelasi lucru si s-a trezit proprietarul liniei secundare din poze sa ii dezgroape ramasitele sa arate ca linia inca exista si e proprietate privata si bla bla. Am vorbit cu cei ce o "igienizau" si toti pomii taiati sunt lasati abandonati pe traseul liniei, gramezi ici colo, cel putin de la Moinesti la Cascadelor se chinuiau 2 insi cu drujbele plus un bobcat sa degajeze linia.
-
- aztec
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Liniile industriale din cartierul Militari
aztec
Deci linia asta care nici macar nu mai este funcțională (se vede in in poza că linia e "crăcănată" in stânga ) la cine mai este acum?
Gara Cotroceni parca era locuită...deci nu mai e gara..
Deci linia asta care nici macar nu mai este funcțională (se vede in in poza că linia e "crăcănată" in stânga ) la cine mai este acum?
Gara Cotroceni parca era locuită...deci nu mai e gara..
- Metamorph
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Liniile industriale din cartierul Militari
Metamorph
O parte dintr-un raspuns mai vechi primit de la CFR vizavi de statutul liniilor respective
"Referitor: linia CF din sector 6 str.Liniei
Stimate domn,
Vă comunicăm că pe strada menţionată de dvs. există două linii CF, care au următorul statut:
Linia colectoare Bucureşti Vest – Antestaţie Cotroceni, care aparţine CN CF ,,CFR”-SA şi este utilizată pentru aprovizionarea cu păcură pentru perioada de iarnă a CET Grozăveşti. În prezent există contract de exploatare şi locaţiune a liniei CF, încheiat între Sucursala Regională CF Bucureşti/ Secţia L1 şi Electrocentrale SA CET Grozăveşti. Pentru asigurarea gabaritului prin tăierea vegetaţiei se va interveni cu personal autorizat, funcţie de urgenţe, această linie fiind slab circulată faţă de liniile magistrale unde se acţionează pentru vizibilitate semnale, gabarit, etc.
Linia industrială secundara fostă Lemn Mobilă, în prezent proprietate a societăţii Astra Transporturi SA, este o linie impracticabilă circulaţiei feroviare, datorită lipsei multor elemente constructive(buloane,traverse,macaze etc). Natura deşeurilor depozitate în lungul căii ferate, proprietate a Astra Transporturi SA, arată că printre altele sunt resturi de asfalt, care nu provin din activitatea specifică căii ferate, considerăm că acestea aparţin riveranilor, iar măsurile şi modul de rezolvare a situaţiei cad în sarcina proprietarilor liniei."
Intre timp e posibil sa se mai fi schimbat proprietarii.
O parte dintr-un raspuns mai vechi primit de la CFR vizavi de statutul liniilor respective
"Referitor: linia CF din sector 6 str.Liniei
Stimate domn,
Vă comunicăm că pe strada menţionată de dvs. există două linii CF, care au următorul statut:
Linia colectoare Bucureşti Vest – Antestaţie Cotroceni, care aparţine CN CF ,,CFR”-SA şi este utilizată pentru aprovizionarea cu păcură pentru perioada de iarnă a CET Grozăveşti. În prezent există contract de exploatare şi locaţiune a liniei CF, încheiat între Sucursala Regională CF Bucureşti/ Secţia L1 şi Electrocentrale SA CET Grozăveşti. Pentru asigurarea gabaritului prin tăierea vegetaţiei se va interveni cu personal autorizat, funcţie de urgenţe, această linie fiind slab circulată faţă de liniile magistrale unde se acţionează pentru vizibilitate semnale, gabarit, etc.
Linia industrială secundara fostă Lemn Mobilă, în prezent proprietate a societăţii Astra Transporturi SA, este o linie impracticabilă circulaţiei feroviare, datorită lipsei multor elemente constructive(buloane,traverse,macaze etc). Natura deşeurilor depozitate în lungul căii ferate, proprietate a Astra Transporturi SA, arată că printre altele sunt resturi de asfalt, care nu provin din activitatea specifică căii ferate, considerăm că acestea aparţin riveranilor, iar măsurile şi modul de rezolvare a situaţiei cad în sarcina proprietarilor liniei."
Intre timp e posibil sa se mai fi schimbat proprietarii.
- Puss in Boots
- Membru Bronze
-
Posted:
-
Re: Liniile industriale din cartierul Militari
Puss in Boots
Se face trenul urban al lui Nicusor cand mi-oi vedea eu ceafa. Dar e dragut sa vezi cum e toata lumea animata de schimbarea la fruntea PMB.
Se face trenul urban al lui Nicusor cand mi-oi vedea eu ceafa. Dar e dragut sa vezi cum e toata lumea animata de schimbarea la fruntea PMB.
-
- orex
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Liniile industriale din cartierul Militari
orex
CFR are habar cine-si ia spertul p-aci?!
CFR are habar cine-si ia spertul p-aci?!

20220327_142828 M.jpg (259.14 KB; downloaded 1711 times)
20220327_142848 M.jpg (258.9 KB; downloaded 1711 times)
20220327_142907.jpg (367.32 KB; downloaded 1711 times)
- Cristi N
- Membru Gold
-
Posted:
-
Re: Liniile industriale din cartierul Militari
Cristi N
Linia respectiva avea statut de linie industriala. La un moment dat vazusem chiar un extras de CF din care reiesea ca e teren privat.
Pe Geoportal se vede ca sunt "imobile" diferite:https://geoportal.ancpi.ro/geoportal/imobile/Harta.html
Linia respectiva avea statut de linie industriala. La un moment dat vazusem chiar un extras de CF din care reiesea ca e teren privat.
Pe Geoportal se vede ca sunt "imobile" diferite:https://geoportal.ancpi.ro/geoportal/imobile/Harta.html
-
- orex
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Liniile industriale din cartierul Militari
orex
Ma indoiesc ca prevederile OUG nr. 12/1998, actualizata, cu modificarile aduse de Legea nr. 205/2016 sa nu mai fie-n vigoare, dar nu ma mira existenta unor ”beneficiari” (capusari) ai soparlelor astora, strecurate prin ”meandrele concretului”, cu aprobare...
”La articolul 29, după alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alineatele (3^1)-(3^3), cu următorul cuprins:
(3^1) În zona de siguranță a infrastructurii feroviare este interzisă executarea oricăror construcții sau instalații neferoviare supraterane, cu excepția proiectelor de interes public în domeniul infrastructurilor de transport și a altor proiecte pentru care s-a emis aviz favorabil de către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.
(3^2) În zona de siguranță a infrastructurii feroviare este interzisă închirierea terenurilor, proprietate publică a statului, în vederea executării unor construcții sau instalații neferoviare supraterane. Prin excepție, cu avizul companiei naționale care administrează infrastructura feroviară, se pot închiria astfel de terenuri, în condițiile specificate la art. 11^1 alin. (6), în vederea amplasării de construcții provizorii sau pentru executarea proiectelor prevăzute la alin. (3^1).
(3^3) Pentru aplicarea prevederilor alin. (3^2) cu privire la executarea unor proiecte de interes public în domeniul infrastructurilor de transport ale autorităților publice locale, prin derogare de la prevederile art. 15 din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică, cu modificările și completările ulterioare, se pot închiria autorităților publice locale, la solicitarea acestora, fără licitație, terenuri aflate în proprietatea publică a statului din zona de siguranță a infrastructurii feroviare.
Nu de alta, dar in PUZ S6 asa arata zona...cum era si firesc!
Ma indoiesc ca prevederile OUG nr. 12/1998, actualizata, cu modificarile aduse de Legea nr. 205/2016 sa nu mai fie-n vigoare, dar nu ma mira existenta unor ”beneficiari” (capusari) ai soparlelor astora, strecurate prin ”meandrele concretului”, cu aprobare...

”La articolul 29, după alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alineatele (3^1)-(3^3), cu următorul cuprins:
(3^1) În zona de siguranță a infrastructurii feroviare este interzisă executarea oricăror construcții sau instalații neferoviare supraterane, cu excepția proiectelor de interes public în domeniul infrastructurilor de transport și a altor proiecte pentru care s-a emis aviz favorabil de către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.
(3^2) În zona de siguranță a infrastructurii feroviare este interzisă închirierea terenurilor, proprietate publică a statului, în vederea executării unor construcții sau instalații neferoviare supraterane. Prin excepție, cu avizul companiei naționale care administrează infrastructura feroviară, se pot închiria astfel de terenuri, în condițiile specificate la art. 11^1 alin. (6), în vederea amplasării de construcții provizorii sau pentru executarea proiectelor prevăzute la alin. (3^1).
(3^3) Pentru aplicarea prevederilor alin. (3^2) cu privire la executarea unor proiecte de interes public în domeniul infrastructurilor de transport ale autorităților publice locale, prin derogare de la prevederile art. 15 din Legea nr. 213/1998 privind bunurile proprietate publică, cu modificările și completările ulterioare, se pot închiria autorităților publice locale, la solicitarea acestora, fără licitație, terenuri aflate în proprietatea publică a statului din zona de siguranță a infrastructurii feroviare.
Nu de alta, dar in PUZ S6 asa arata zona...cum era si firesc!
Zona de siguranta CF S6 Lujerului.png (1.62 MB; downloaded 1561 times)
- Cristi N
- Membru Gold
-
Posted:
-
Re: Liniile industriale din cartierul Militari
Cristi N
Proprietarul nu a incalcat nicio prevedere legala. El a dat spre inchiriere niste suprafete de teren in vederea folosirii lor ca locuri de parcare nu a inchiriat in vederea executarii vreunei constructii asa cum e prevazut de lege.
Proprietarul nu a incalcat nicio prevedere legala. El a dat spre inchiriere niste suprafete de teren in vederea folosirii lor ca locuri de parcare nu a inchiriat in vederea executarii vreunei constructii asa cum e prevazut de lege.
-
- orex
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Liniile industriale din cartierul Militari
orex
1. Deci nu mai e vorba despre o asa zisa proprietate privata?!
Mi se pare catusi de putin firesc! Legea e clara!
2. ”Sina” are si pe stanga loc pentru O parcare (directia Vest-Est), dupa cum lesne vezi...
Oare nu-i cam suspect de ce lucrurile sunt aranjate doar pe mana dreapta, si pe stanga nu?!
Vezi si la ce distanta s-a edificat cvartalul de blocuri ”Plaza Residence”, respectiv ”21 Residence Politehnica” de linia ferata! Asa hamesiti cum sunt dezvoltatorii imobiliari n-au cutezat sa se intinda... ”la cascaval”, mai mult decat le permitea ”plapuma”!
PS
Nu ma ”costa” decat un mail sa vad ce-mi raspunde autoritatea tutelara!
1. Deci nu mai e vorba despre o asa zisa proprietate privata?!

2. ”Sina” are si pe stanga loc pentru O parcare (directia Vest-Est), dupa cum lesne vezi...
Oare nu-i cam suspect de ce lucrurile sunt aranjate doar pe mana dreapta, si pe stanga nu?!

Vezi si la ce distanta s-a edificat cvartalul de blocuri ”Plaza Residence”, respectiv ”21 Residence Politehnica” de linia ferata! Asa hamesiti cum sunt dezvoltatorii imobiliari n-au cutezat sa se intinda... ”la cascaval”, mai mult decat le permitea ”plapuma”!
PS
Nu ma ”costa” decat un mail sa vad ce-mi raspunde autoritatea tutelara!
- Cristi N
- Membru Gold
-
Posted:
-
Re: Liniile industriale din cartierul Militari
Cristi N
Am gasit un extras de CF din 2020, e posibil sa nu mai fie proprietar Somaco dar 99% e tot un proprietar privat, nu vreo institutie a satului.


Ar fi interesant de aflat raspunsul CFR dar ma astept ca propietarul parcarii sa se fi acoperit cu acte.
Ca sa fac un exercitiu de "tinut cu ursul" as veni cu argumentatia: Proprietarul a refacut prisma de piatra sparta a liniei, iar dupa aia s-a razgandit, si-a dat seama ca nu mai are nevoie de linie asa ca a scos sina + traversele si a ramas un spatiu numai bun de parcare.
Am gasit un extras de CF din 2020, e posibil sa nu mai fie proprietar Somaco dar 99% e tot un proprietar privat, nu vreo institutie a satului.


Ar fi interesant de aflat raspunsul CFR dar ma astept ca propietarul parcarii sa se fi acoperit cu acte.
Ca sa fac un exercitiu de "tinut cu ursul" as veni cu argumentatia: Proprietarul a refacut prisma de piatra sparta a liniei, iar dupa aia s-a razgandit, si-a dat seama ca nu mai are nevoie de linie asa ca a scos sina + traversele si a ramas un spatiu numai bun de parcare.
-
- shoppy
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Liniile industriale din cartierul Militari
shoppy
Legea de siguranta feroviara se aplica doar daca linia este proprietatea CFR iar terenul de langa ea este in proprietatea CFR sau a statului(si nu este drum public).
Linia Bucuresti Vest - Bucuresti Cotroceni este linie simpla, adica celalalt fir, linia aceasta este o colectoare iar terenul de sub ea a fost trecut in proprietatea interprinderii servite(sau la prima care s-a construit si fiecare care se mai construia primea bucatile noi), iar la vinderea interprinderilor a venit la pachet.
Legea de siguranta feroviara se aplica doar daca linia este proprietatea CFR iar terenul de langa ea este in proprietatea CFR sau a statului(si nu este drum public).
Linia Bucuresti Vest - Bucuresti Cotroceni este linie simpla, adica celalalt fir, linia aceasta este o colectoare iar terenul de sub ea a fost trecut in proprietatea interprinderii servite(sau la prima care s-a construit si fiecare care se mai construia primea bucatile noi), iar la vinderea interprinderilor a venit la pachet.
-
- orex
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Liniile industriale din cartierul Militari
orex
Atat de colectoare e incat din dreptul str. Timisoara de la nr. 92A ( o fi vreo coinicidenta de numar postal cu Somaco Holding SA ce mai) trece, INCA, peste intersectiile cu V. Cascadelor, Moinesti, V. Lunga si Rasaritului pana la Lujerului pe o distanta de ”numai” 3,5 km!
Daca se doreste resuscitarea cailor ferate din ombilicul Bucurestiului, sa zicem bogdaproste ca mai exista aceasta portiune, care e un avantaj net in edificarea trenului metropolitan pe traseul 2 (București Nord – Bucureștii Noi – Chiajna – București Vest – București Cotroceni).
Zic ca n-ati uitat comicaria asta, nu?!
Atat de colectoare e incat din dreptul str. Timisoara de la nr. 92A ( o fi vreo coinicidenta de numar postal cu Somaco Holding SA ce mai) trece, INCA, peste intersectiile cu V. Cascadelor, Moinesti, V. Lunga si Rasaritului pana la Lujerului pe o distanta de ”numai” 3,5 km!
Daca se doreste resuscitarea cailor ferate din ombilicul Bucurestiului, sa zicem bogdaproste ca mai exista aceasta portiune, care e un avantaj net in edificarea trenului metropolitan pe traseul 2 (București Nord – Bucureștii Noi – Chiajna – București Vest – București Cotroceni).
Zic ca n-ati uitat comicaria asta, nu?!
-
- shoppy
- Membru Silver
-
Posted:
-
Re: Liniile industriale din cartierul Militari
shoppy
Gresesti, ca din linie nu mai exista nici traverse nici sine, sau ca vine unu si tranteste niste baraci sau niste beton peste o CF nu inseamna ca CF a disparut sau ca nu este strategica, inseamna doar ca nu ii vaneaza nimeni pe astia, dar cand este vorba de o AC pentru o cladire serioasa, aceea AC nu se va da, acel amplasament va ramane liber.
Uite dovada fix aici, dupa pozele din Google Earth aceasta cladire alba s-a construit intre 2002 si 2005 https://www.google.ro/maps/@44.431816,26 ... 2!8i6656
Se vede in Maps ca are un colt taiat, fix pentru a nu incalca amplasamentul colectoarei pentru UM02296: https://www.google.ro/maps/@44.432053,26 ... !3m1!1e3
Cand o sa vezi un bloc construit in linie cum e cel de pe Fabricii fix in buza rampei pasajului subteran CF Lujerulu, aceia da, aceea sigur a disparut.
Gresesti, ca din linie nu mai exista nici traverse nici sine, sau ca vine unu si tranteste niste baraci sau niste beton peste o CF nu inseamna ca CF a disparut sau ca nu este strategica, inseamna doar ca nu ii vaneaza nimeni pe astia, dar cand este vorba de o AC pentru o cladire serioasa, aceea AC nu se va da, acel amplasament va ramane liber.
Uite dovada fix aici, dupa pozele din Google Earth aceasta cladire alba s-a construit intre 2002 si 2005 https://www.google.ro/maps/@44.431816,26 ... 2!8i6656
Se vede in Maps ca are un colt taiat, fix pentru a nu incalca amplasamentul colectoarei pentru UM02296: https://www.google.ro/maps/@44.432053,26 ... !3m1!1e3
Cand o sa vezi un bloc construit in linie cum e cel de pe Fabricii fix in buza rampei pasajului subteran CF Lujerulu, aceia da, aceea sigur a disparut.
📖 Pagination options