Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Botoșani

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

82 posts, 35614 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri, noutăți, perspective punmeister

... si faptul ca nu vrea nimeni sa se aleaga cu catuse si un loc intunecat la puscarie.

 


Știri, noutăți, perspective Andrei Andraș

PTMZ wrote:
să își însușească în mod complet autobuzele (cum a făcut Brașov cu Neocity)
Asta s-a făcut cu Procity-urile luate în 2011 și însușite în 2016 pentru că a fost vorba de un leasing financiar. Neocity sunt în leasing operațional 62 de luni (până în februarie 2023), însemnând ca după această perioadă RATBV le va înapoia definitiv băncii.

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Corect, am incurcat eu borcanele, multumesc pentru corectie. :bere:
Acestea de la Botosani sunt luate tot prin leasing operational pe o durata de 60 de luni, deci si acestea vor fi inapoiate definitiv bancii in februarie 2025.

 


Re: Știri, noutăți, perspective ctln1991

10 Solaris Urbino 12 electric ar fie perfecte pana vor mai fi tramvaie.
Nu-mi convin deloc aceste autobuze Diesel de 9,5. Sunt mici si poluante. Si la Vaslui transportul in comun e mai civilizat...

 


Re: Știri, noutăți, perspective ctln1991

https://www.monitorulbt.ro/prima-pagina/ ... le-vrem/

Proiectul vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul este în continuare într-un mare blocaj. Municipalitatea nu dispune de fonduri pentru a asigura partea de confinanţare care, la ultimul anunţ al primarului Cosmin Andrei, era de 60 de milioane de lei. Se pare, însă, că nici demersurile vizând un eventual sprijin financiar de la nivel central nu vor vreun rezultat.

Monitorul de Botoşani a solicitat informaţii de la Ministerul Dezvoltării în legătură cu demersurile edililor vizând obţinerea unui sprijin financiar. „Primăria Municipiului Botoșani a solicitat, prin intermediul Secretariatului General al Guvernului, ca Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației să finanțeze suma de 96 milioane lei, care este necesară pentru continuarea celor două proiecte de infrastructură de tramvai, însă atribuțiile legale ale MDLPA și bugetul ministerului nu permit finanțarea unei astfel de cereri”, a transmis Serviciul Comunicare din cadrul Ministerului Dezvoltării.

Răspunsul vine după ce, la jumătatea lunii ianuarie, cu prilejul vizitei la Botoşani, Cseke Attila, ministrul Dezvoltării, a dat asigurări că se caută soluţii.

Licitaţia pentru garnituri noi merge înainte
Municipalitatea se află într-o mare încurcătură pentru că, pe de altă parte, Ministerul Dezvoltării a continuat procedura de achiziţie publică a 49 de tramvaie, dintre care nouă sunt pentru municipiul reşedinţă de judeţ.

„Ofertantul declarat câștigător pentru <Achiziția de 49 de tramvaie cu lungimea de circa 18 metri destinate transportului public de călători” – Lotul nr.1 Municipiul Botoșani – 9 tramvaie unidirecţionale de cca. 18 metri este POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPÓLKA AKCYJNA. Procedura este în curs de finalizare, a fost contestată, iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dat câștig de cauză autorității contractante, respingând contestațiile depuse. La acest moment, decizia CNSC este atacată de către unul dintre contestatori la Curtea de Apel București. Termenul inițial a fost 16.03.2022, dar a fost amânat pentru 13.04.2022”, a transmis Serviciul Comunicare al MLDAP.

Cu alte cuvinte, după finalizarea procedurii, şi construirea celor nouă tramvaie, acestea vor ajunge în municipiu. „Tramvaiele vor intra în posesia municipalității, care caută surse suplimentare pentru continuarea celor două proiecte de infrastructură. Tramvaiele nu pot fi redistribuite, deoarece fac obiectul unei cereri de finanțare dedicate special Municipiului Botoșani”, au mai transmis reprezentanţii Ministerului Dezvoltării.

Dincolo de confinanţarea substanţială, imposibil de alocat de la bugetul local, o altă problemă este legată şi de timpul de implementare. Practic, proiectul vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul trebuie să se încheie pe 31 decembrie 2023, termen imposibil de respectat, dat fiind faptul că sunt necesare câteva luni pentru o nouă licitaţie şi pentru realizarea proiectului tehnic. Practic, ar rămâne sub un an pentru derularea lucrărilor.

„S-a tras frâna de mână”
În octombrie 2021, în cadrul şedinţei Consiliului Municipal, primarul Cosmin Andrei a fost întrebat de către consilierul liberal Eugen Ţurcanu de ce vrea să renunţe la tramvai şi de ce nu a luat toate măsurile pentru a fi desemnată o firmă care să înceapă lucrările.

„S-a tras frâna de mână, în termeni plastici. Aţi impus celor de la achiziţii şi de la comisia de evaluare să încetinească ritmul şi să găsească orice chichiţă, orice motiv numai să nu facem acest proiect. Aveţi un fix cu autobuze electrice, care ne vor costa de ne vor usca, dincolo de proiectele şi planurile peste planuri şi consultanţă, pe care le-am plătit în decursul anilor. Din 2014 de când am votat acel plan de mobilitate urbană, ne-am asumat printr-o succesiune de şedinţe de CL că vom implementa transport public cu tramvaiul. Dacă la vremea respectivă noi bifam şi spuneam că nu vrem tramvai, punem troleibuz, sau autobuz, era frumos. Pierdem acum opt ani, ne întoarcem înapoi cu opt – zece ani şi nu am făcut nimic cu transportul public în oraş. Aceleaşi maxi taxi de calitate mediocră, transport prost etc”, a spus atunci Eugen Ţurcanu.

Procedură de achiziţie publică demarată în 2020
Primul contract de finanţare a fost semnat la finele anului 2019 şi al doilea în 2020. O primă licitaţie a fost organizată în anul 2020, dar nu s-a prezentat nicio firmă. Nici cea de a doua licitaţie, organizată anul trecut nu a avut finalitatea dorită de edili. Chiar dacă au existat mai multe firme interesate de aceste două contracte (pentru cele două trasee – n.r.), nu a fost depusă nicio ofertă.

La cea de a doua licitaţie a fost suplimentată valoarea lucrărilor cu 10%, fiind introduse sume de la capitolul „diverse și neprevăzute”. Astfel, s-a ajuns la o valoare  totală a lucrărilor de 147.952.991 de lei, pentru cele două trasee. Ofertele trebuiau depuse până pe 23 iunie 2021. Primarul a anunţat atunci o procedură de negociere directă. Nici negocierea directă nu a avut rezultat, anunţându-se că primăria trebuia să asigure o cofinanţare de 60 de milioane de lei.

Primarul vrea acum autobuze electrice
Cosmin Andrei a anunțat că primăria va depune un proiect pentru achiziția a 10 autobuze electrice cu finanțare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Autobuzele ar urma să înlocuiască actualele autobuze diesel folosite de Eltrans și care sunt închiriate.

La începutul acestei săptămâni, primarul a fost la ADR Nord Est Piatra Neamţ pentru a discuta despre această investiţie. Reprezentanţii ADR au răspuns că municipalitatea trebuie mai întâi să decidă ce se întâmplă cu finanţarea europeană atrasă pentru reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul. Mai mult, pentru a folosi autobuze electrice este nevoie de modificarea strategiei de mobilitate urbană, deoarece actuala strategie vizează transport public în municipiu cu tramvaiele. Totodată, ar fi pusă sub semnul întrebării şi solicitarea unei noi finanţări în exerciţiul financiar european 2021 – 2027.

Una peste alta, pornind de la eşecurile înregistrate pe bandă rulantă în licitaţiile cu miză foarte mare, cum ar fi cea vizând reabilitarea infrastructurii de transport cu tramvaiul şi cea vizând reabilitarea Teatrului „Mihai Eminescu”, mulţi botoşăneni se întreabă dacă nu cumva problemele pleacă de la Serviciul de achiziţii din cadrul primăriei.

 


Re: Știri, noutăți, perspective ctln1991

https://www.botosaneanul.ro/stirea-zile/ ... ie-foto/

Proiectul privitor la reabilitarea infrastructurii rutiere pentru tramvai a devenit oficial istorie.
Primăria Botoșani a cerut derogare de la ADRNE Piatra Neamț pentru a scoate dalele de pe strada Primăverii, o arteră extrem de afectată a orașului.

Tramvaiele înlocuite (pe hârtie) cu autobuze electrice


Luni, primarul Cosmin Andrei, alături de mai mulți șefi din Primăria Botoșani, s-a deplasat la Piatra Neamț, la sediul Agenției de Dezvoltare Regională Nord – Est (ADRNE).

Principalul subiect discutat a fost privitor tocmai la acel proiect european care viza modernizarea liniilor 101 și 102 și la care s-a renunțat.

„Am reușit să-i convingem pe responsabilii de acolo că avem posibilitatea să scoatem dalele de pe strada Primăverii, să asfaltăm strada așa cum mi-au cerut botoșănenii în nenumărate rânduri. Astfel că, în perioada imediat următoare, după ce închidem șantierele pe care le avem acum în oraș, pe Nicolae Iorga, Ion Simionescu și Bulevardul Mihai Eminescu, intrăm cu înlăturarea dalelor de tramvai de pe strada Primăverii, pentru început”,

Cosmin Andrei, primar

Având în vedere că strada este a orașului, de ce era nevoie ca ADR Nord – Est să dea voie Primăriei să intervină pentru dezafectarea dalelor? Primarul a explicat: „Au fost prevăzuți bani în bugetul proiectului pentru reabilitarea infrastructurii tramvaielor, inclusiv pentru scoaterea dalelor existente și pentru dezafectarea scuarurilor. Cu alte cuvinte, aceste intervenții erau cuprinse în proiectul semnat de către Primăria Botoșani”.

Ulterior scoaterii dalelor de pe Primăverii, vor urma și celelalte zone ale orașului unde există o astfel de infrastructură. Însă Calea Națională, spre exemplu, nu este la fel de degradată.

Primăverii, în schimb, din cauza dalelor de tramvai, întinde nervii conducătorilor auto la maximum deoarece sunt nevoiți să efectueze un veritabil slalom pentru evitarea gropilor.

Luna viitoare, primarul dorește să deschidă șantierul de pe Primăverii. Mai ales că...

„avem bani pentru această lucrare, sunt prevăzuți în capitolul «reparații străzi», iar pentru acest demers mai avem nevoie de o hotărâre de Consiliu Local pe care o adoptăm la sfârșitul lunii acesteia astfel încât în luna aprilie să începem această lucrare pe care au cerut-o botoșănenii și care este foarte importantă, pe una dintre cele mai aglomerate artere de circulație din Botoșani”,

Cosmin Andrei, primar

Soluții?

Dacă se renunță la tramvaie, un subiect care a împărțit orașul în două tabere (cei care le vor și cei care nu), cu ce soluție vine Primăria Botoșani?

Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pare să fie un fel de colac de salvare de care se agață Primăria în efortul de asigurare a unui transport public local civilizat.

În acest sens, Primăria a deschis „o aplicație prin care să achiziționăm autobuze electrice. Și facem acest lucru, lucrăm la cererea de finanțare, astfel încât pe 1 aprilie depunem o solicitare pentru zece autobuze electrice pe care le va gestiona societatea Eltrans, cu care vom efectua transport public local înlocuind autobuzele Diesel care sunt poluante și care au costuri foarte mari, astăzi”.
Proiectul privitor la achiziția autobuzelor electrice are un orizont larg de implementare, asemenea tuturor programelor europene, însă Cosmin Andrei a explicat că nu a dorit să rateze această oportunitate.

Ce se întâmplă cu actualele autobuze?

Cele 9 autobuze care sunt utilizate în transportul public local au fost aduse la Botoșani printr-un leasing operațional.

Ce înseamnă asta?

Că sunt închiriate de la un operator privat, iar rata lunară plătită de Primărie pentru utilizarea lor este de 160.000 de lei.

Sau, dacă vreți, echivalentul a 32.000 de euro într-o lună, adică 384.000 de euro în decursul unui an.

Vorbim despre...
„un contract care poate fi denunțat și avem condiții mai bune, cu cât perioada asta minimă care a fost stabilită de către Consiliul Local trece sau ne apropiem de final. El poate fi denunțat și astăzi, dar sunt unele penalități care nu fac atractivă renunțarea la aceste autobuze Diesel, dar nici nu avem astăzi alternativă”,

Cosmin Andrei, primar

Proiectul prin PNRR presupune și amenajarea de stații de încărcare pentru cele zece autobuze electrice care urmează a fi achiziționate.

Ce se întâmplă cu Microbuzul?

Autobuzele electrice atunci când (sau dacă) vor fi achiziționate, pot circula doar pe liniile 101 și 102, pentru care societatea Etrans deține licență.

„Serviciul efectuat cu microbuze este delegat către un operator și nu putem rezilia mai devreme de 2026 acest contract, așa cum a hotărât Consiliul Local. Dacă nu aveam acest contract de delegare a gestiunii, compania Eltrans putea solicita licență și pe alte trasee. Dar în acest moment s-a făcut licitație și este un contract stabilit care nu poate fi denunțat înainte de parcurgerea acestui termen”,

Cosmin Andrei, primar

La expirarea contractului actual, în 2026, administratorul Microbuzul poate solicita o prelungire de încă 3 ani. Dar asta numai cu condiția să fi făcut investiții în transportul public și să poată demonstra că plătește rate pentru acestea.

 


Re: Știri, noutăți, perspective ctln1991

Deci vor veni cele 9 tramvaie care vor rugini o perioada in depou...
Totusi tronsonul 101 nu e asa de avariat precum 102 str. Sucevei si Primaverii. Cu mici carpeli si cateva dale inlocuite poate fi reactivat.
Si la Iasi 2 portiuni, una din Copou (Triumf- P-ta Eminescu) si tronsonul Palatul Culturii- Podu Ros nu sunt modernizate, tramvaiele noi cam se clatina pe linie.

 


Re: Știri, noutăți, perspective ctln1991

http://www.banulbotosanean.ro/economic/6 ... dkEMB4x4

Actuala conducere a Primăriei Botoșani renunță la proiectul cu fonduri europene pentru modernizarea sistemului de transport public în municipiu cu tramvaie.

Prezent în emisiunea Dialog Deschis, la Tele M, moderată de ziaristul Răzvan Sauciuc, primarul Cosmin Andrei a anunțat că dalele cu liniile de tramvai de pe strada Primăverii vor fi scoase după sărbătorile pascale și că nu se va mai depune un nou proiect pentru tramvaie, fiind preferate autobuzele electrice.

”După Paște vom scoate dalele de tramvai de pe strada Primăverii. Am avut discuții cu cei de la ADR pentru a putea realiza acest lucru. Putem înlătura dalele de pe strada Primăverii și să turnăm asfalt. Facem lucrările pe buget local pentru că avem bani la capitolul reparații străzi. Nu pot să dau un termen de finalizare dar cu siguranță anul acesta se va circula în condiții normale pe strada Primăverii. Îmi doresc să dezafectăm și celelalte refugii de pe Calea Națională pentru a nu mai perturba circulația. Din păcate pentru cei care și-au dorit tramvaie la Botoșani, programul este amenințat. Am căutat toate variantele posibile pentru a implementa acest proiect. Nu există posibilitatea să fazăm acest proiect pe Programul Operațional Regional. În plus, cofinanțarea este din ce în ce mai mare. Materialele de construcție s-au scumpit din nou, prețul fierului s-a triplat iar banii pentru cofinanțare nu îi avem.”, a declarat primarul Cosmin Andrei.

Viceprimarul Bogdan Buhăianu este cel care coordonează echipa care va depune cererile de finanțare pentru 10 autobuze electrice prin PNRR, un proiect de 7-8 milioane euro. Primarul Cosmin Andrei a anunțat că în aprilie, după deschiderea sesiunii pentru PNRR vor fi depuse și proiectele municipiului Botoșani.

“Vom aplica pentru zece autobuze electrice, pe care să le transferăm companiei Eltrans, pentru traseele 101 și 102. Depunerea pe PNRR va demara pe data de 1 aprilie și vom avea cererea pregătită pentru zece autobuze electrice care costă între 600.000 și 800.000 euro bucata. Vor fi autobuze electrice cu o lungime de zece metri. E clar că nu vom putea cumpăra foarte repede aceste autobuze pentru că este o întreagă procedură”, a mai spus Cosmin Andrei.

 


Re: Știri, noutăți, perspective ctln1991

https://infobt.ro/eltrans-propune-un-nou ... eul-102/
In mai 2020 s-a propus ca traseul 102 sa intoarca pe Str. Viilor, Str. Bucovina si B-dul G. Enescu. Acesta ar fi fost si traseul de tramvai 102 daca investia ar fi fost dusa pana la capat in 1993.
Pe Str. Bucovina si B-dul G. Enescu au fost montati cativa stalpi si lucrarea a fost abandonata, 102 intorcand la fostul capat al traseului 1 de autobuz pana in 1993.

 


Re: Știri, noutăți, perspective ctln1991

https://www.botosaninews.ro/524274/admin ... -termen/

Primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei, a lansat un nou termen în ceea ce privește scoaterea dalelor de tramvai și a pavelelor de pe strada Primăverii din municipiul Botoșani. Potrivit acestuia, în două săptămâni este gata documentația.

„Realizăm un proiect tehnic pentru autorizație de construire, proiect tehnic care este în etapa de expertizare. În două săptămâni este gata documentația și ne vom elibera autorizația de construire, urmând să scoatem dalele pe proiectul pe care deja îl avem semnat cu societatea care are atribuită licitați, cu Conrec-ul”, a spus, la Tele M, Cosmin Andrei.
Edilul susține că este vorba despre un tronson de 1,1 km și se va interveni doar unde sunt dalele de tramvai. Aproximativ 120.000 lei pe 100 de metri ar costa lucrările de scoatere a acestor dale.
„În aproximativ o lună” ar începe lucrările, anunță edilul, dar nu a fost lansat și un termen de finalizare. Înițial, primarul a declarat că alele vor fi scoase imediat după Paști.

 


Re: Știri, noutăți, perspective ctln1991

Azi, 09.06.2023 a inceput scoaterea liniei din bucla din zona garii de pe Bulevardul Mihai Eminescu. Va continua si cu str. Sucevei.
https://stiri.botosani.ro/stiri/administ ... deo.html

 


Re: Știri, noutăți, perspective ctln1991

https://www.botosaneanul.ro/stiri/primar ... litatea/

Primarul orașului care n-a avut niciodată tramvai despre proiectul european eșuat: Ar fi îngropat definitiv municipalitatea

Primăria Botoșani a renunțat la proiectul european de reabilitare a căilor de rulare a tramvaiului și de achiziționare a noi mijloace de transport după ce, din cauza scumpirii prețurilor, nu s-a înscris vreo firmă la licitațiile organizate.
Cu excepția Căii Naționale, edilul șef a eliminat dalele de pe toate celelalte străzi, pe care le-a asfaltat și a obținut finanțări europene pentru achiziția de microbuze și autobuze electrice.


Iar decizia sa a fost lăudată de primarul de Săveni.

”Dl Cosmin Andrei merită felicitat pentru că în doar trei ani a pus pe rol atâtea și atâtea proiecte frumoase. Eu cred că municipiul Botoșani merită mult, iar dl Cosmin Andrei oferă foarte mult botoșănenilor. Gândiți-vă că a moștenit două proiecte care îngropau, efectiv, municipiul și când zic Teatrul Mihai Eminescu, cred că este emblema noastră a tuturor botoșănenilor. La fel ar fi fost și cu tramvaiul. Cred că ar fi îngropat definitiv municipalitatea, plus că în contextul actual nu se mai impunea o astfel de investiție, pentru că nu mai avem traseul cu zona industrială, un traseu care să fie de actualitate în acest moment”,

Relu Tîrzioru, primarul orașului Săveni.

Acesta a ținut să-l felicite pe primarul municipiului Botoșani pentru curajul de care a dat dovadă, arătând că nu este ușor să administrezi o urbe și nici să fii primar întrucât ”munca cu cetățenii este foarte grea”.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Botoșani  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420666 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use