Parent forum: Parcul de vehicule al operatorilor din București și Ilfov

 

Topic: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport

341 posts, 87901 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 19 20 21 22 23 24 25
 
 

📖 Pagination options
  • Author: ByOnu
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport ByOnu

IMPORTANT: Daca intampinati astfel de situatii, notificati TPBI prin formularul de sesizari pus de ei la dispozitia calatorilor. Fotografiati, precizati vehiculul, data/ora/linia, iar TPBI (teoretic, conform contractului de delegare a serviciului de TP) va notifica operatorul.

Daca doar asistam pasiv nu vom rezolva nimic niciodata.

 


  • Author: Cristi N
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport Cristi N

Chiar daca se face achizitie publica si criteriul de departajare e pretul cel mai mic tot pot fi eliminate produsele de foarte proasta calitate printr-un criteriu tehnic. Tipul de alimentare al tuburilor trebuie sa fie pe la un singur capat.

Pe piata exista 2 tipuri de alimentare la tuburile cu led care inlocuiesc neoanele clasice:
- Alimentare la ambele capete, adica intr-un cap trebuie sa ai faza si in celalalt nulul;
- Alimentare la un singur capat, in acel cap pe unul din pini ai faza si pe celalalt nulul, iar la capatul opus nu se face nicio conexiune.

In vestul Europei se folosesc numai cele din a doua categorie. Cele din prima nu sunt acceptate din cauza pericolului de electrocutare in timpul montajului. Din cauza asta, producatorii consacrati fabrica tuburi numai cu alimentare la un singur cap.

 


  • Author: WT_fan06
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport WT_fan06

Faptul că în tramvaie e beznă, cu doar 2-3 corpuri de iluminat funcționale, nu este o problemă de calitate a pieselor, ci o problemă de management.

Poți cumpăra cele mai scumpe și mai calitative becuri. Degeaba, dacă nu ai un aport constant de consumabile (că de-aia se cheamă așa). Degeaba echipezi mâine toate vehiculele din București cu cele mai performante becuri, iar apoi ne mai auzim peste 100 de ani.

 


  • Author: Tatra T4R
  • Posted:
  •  

Re: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport Tatra T4R

Este datoria celor de la STB sa se asigure ca vehiculele lor n-au defectiuni. De ce mai sunt platiti?

 


  • Author: FabiM
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport FabiM

Pentru ca pentru ei nu este o defecțiune tehnica.
“Merge și asa” suna mai bine și in mintea lor dacă ai 1-2 neoane e perfect, ai lumina.

 


  • Author: ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport ADK

Din păcate sunt 2 cazuri pentru care un autobuz/troleibuz/tramvai nu beneficiază de piesele de schimb necesare, cel oficial - nu sunt piese (și poate chiar nu sunt), cel neoficial - sunt, dar sunt ”rezervate”. Și nu vă grăbiți să spuneți din cauza titularizării, că nici mașinile sau vagoanele considerate mai ”premium” nu sunt ajunse datorită exclusiv a depoului/garajului, ci tot a șoferilor/vatmanilor care-și dau interesul ”să meargă toate”, evident mai sunt și unii care le consideră că au undă liberă să le personalizeze cum vor, dar uită că sunt sancțiuni și pentru asta, deși n-ar trebui nimeni să vină special la garaj să-l trezească (și cinstească) pe Gică electricianul sau Virgil mecanicul să-i facă mașina (ca fapt-divers, la noi dacă n-ar fi existat titularizare majoritatea flotei era demult pe dreapta și cu crucea pusă, fiindcă asta s-ar fi întâmplat dacă pe același volan ar fi pus mâna doar într-o singură lună vreo 20 de echipaje, fiecare conducea cum vroia, se creau mai repede pagube (că nu interesa pe nimeni ce se fura de pe ele, nici măcar pe cei de sus) că românul e român, nu elvețian, neamț sau olandez). Cele ”rezervate” (care se și spune că ”mai avem doar 10 dar le ținem pentru alea care se ard”) sunt pentru orice mașină care rămâne sub un anume prag lipsă de neoane, adică din 10 (să zicem, în cazul unui 415T sau câte are) nu mai ard nici jumătate, atunci se scoate din magazie altele încât să mai vezi ceva noaptea. De vină pentru asta sunt cei care fac aprovizionarea de piese, a maistrului care cei drept mai face și discriminări, dar și din cauză că nu se recuperează de multe ori piesele compatibile doar de pe vehiculele retrase (nici măcar celor cu defecte mai de lungă durată, să iei mașina după 2 luni pentru un geam sau 5 luni pentru o pompă de injecție și să lipsească neoanele, butoanele, stopurile sau mai știu eu ce).

Totuși, e de apreciat dacă într-un autobuz funcționează iluminatul pe 10/10 adică întotalitate, deși n-ar trebui să ne mai mire normalitatea. Dar acum, ar fi preferabil să fie același tip de neoane, nu cum am văzut într-un Citaro (de la Titan parcă) iluminat de vreo 3 tipuri, alb cald, alb rece și... albastru sau roșu undeva prin spate. De regulă pe primul neon (cel care se aprinde la Citaro când deschizi prima ușă, asta dacă setezi cum trebuie din comandă), se pune ceva mai slab sau de altă culoare pentru că te incomodează de la 5-6 seara iarna până la 12-1 noaptea, mai ales dacă-l ții aprins pe toată perioada cursei, chiar și becul de la ușa șoferului (dacă există, că la Ikarus lampa e comună) e deranjant, aici de regulă se scoate becul sau cablul de alimentare (sau și mai ieftin, se pune o bandă, cu asta nu sunt de acord că e țigănie, la fel și cu acoperirea martorului de la check-engine că nu se rezolvă problema care apare în ecranul de bord sau în laptop). Important e să meargă iluminatul în salon, să fie curățate lămpile, inclusiv și becurile de la uși și verificate contactele să funcționeze corect (la unele Citaro lămpile se sting în același timp când comanzi închiderea ușii, iar după ce se închid se mai aprind pentru nici o secundă).

 


  • Author: shoppy
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport shoppy

Da, sa se cumpere neoane LED direct compatibile cu soclurile de neon existente, adica, cu balast si starter, acestea ar trebui sa fie mai scumpe si mai de calitate.

Problema tramvaielor este ca la noi, pentru 30 de neoane au 30 de invertoare legate la busul de +24VCC(saucat o fi) al tramvaiului, cand pantograful face flama tensiunea dispare si atunci toate neoanele se sting, cand reapare se aprind, daca asta se intampla de 50 de ori pe zi atunci este normal ca neonul sa se arda. Se stie ca neonul este foarte sensibil la numarul de aprinderi, poti sa iei ce neon vrei tu, Philips, Osram, nu conteaza, daca il aprinzi de 50 de ori pe zi tot se arde in cateva luni.
Solutii tehnice exista, se pune un UPS pentru consumatorii de iluminat sau pui corpuri LED cu alimentare direct la 24VCC sau cat ai tu, dar cine sa faca? URAC-ul?

Asta cu sa fim multumiti pentru titularizare este ca si cum ai fi multumit ca esti bolnav la pat ca daca erai sanatos mergeai pe strada, te lovea masina si mureai.
Vad ca exista multe regii in tara asta unde treaba merge foarte bine, masinile noi sunt la traseu iar cele vechi in rezerva, nu exista picior de masina tunarita de soferi si totul merge foarte bine, prin logica ta aceeia nu sunt romani.
Daca pentru tine sigurul criteriu de performanta al unei regii este a fie masini la strada atunci da, titularizarea este buna, numai ca situatia este absurda, avem 200 de autobuze la gard si din diverse motive circula alea vechi, poluante si neeconomice in loc sa mearga cele noi, moderne, economice si mai putin poluante, deci criteriul de performanta trebuie abandonat, si de aici si concluzia ca titularizarea este buna.

 


  • Author: ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport ADK

Nu e bună comparația dvs. În București termini un autobuz în 12-14 ani, asta dacă mai mult circulă decât să staționeze, cu unul poate în Pitești, să zicem un MAZ 103, care oricare arată exemplar față de mai orice altă regie pe care le-au avut și care le-au exploatat în orașe cu adevărat aglomerate. Desigur, mai depinde și de educație, de directori (care să țină de autobuze, cum e dl. Stănescu de la Fetești) și de cei care le au la mână în general, dar exploatarea pe teren este faptul ce le pensionează mai repede. Nu cred că la nemți autobuzul pleacă ca metroul japonez, și cu toate astea, după ceva ani le vând ca și noi că ei reînnoiesc flota. Că vrem sau nu vrem să acceptăm, noi suntem doar o imitație nu prea reușită a unei țări cică civilizate, criteriul îl văd mai repede tipul autobuzului decât destinația, avem încă destui care leagă cu sârmă în loc de șoricei de plastic, luăm mașini rulate de la alții fără geamuri rabatabile sau culisante că nah, la ei climatizarea merge mereu și noi nu suntem în stare nici măcar să ștergem praful care iese pe la guri, că asta ne permitem, că pentru unele noi acum și cu moneda euro majorată e mai greu. Nu există oameni sau nu-și dau interesul să rezolve problemele (că acum CIZ se face mai mult de formă), mai ales după ce mașina ajunge în garaj ai tot timpul până iese din nou la sch. 1 dacă e un defect minor să-l rezolvi, cu toate că au fost vremuri când într-o noapte erau doar vreo 3h la dispoziție să dai cutia jos de pe un Ikarus, să montezi alta de pe un DAC casat în 4 trepte iar cea a lui s-o repari iar cu prima ocazie s-o montezi la loc. Ce să caute mașina la URAC doar pentru atâta. Iar în timpul ăsta erau alții care se ocupau de iluminat dacă era raportat ceva defect la CIZ, nu se stătea deloc pentru nimic și nu era admis nimic să stea pe dreapta. Și cu un geam dacă intrai spart și nu era respectivul geam pe stoc, tot se făcea ceva ca mașina să iasă mâine pe traseu. Acum am ajuns de râsul occidentului cu atâtea Mercedesuri trase pe dreapta (chiar sunt curios să le văd pe cele din parcul rece de la Alexandria), unele e drept că sunt la sfârșit de viață, dar nici nu am fost pregătiți pentru ele de la bun început. Dacă nici un bec ars nu se schimbă și din atâția oameni nimeni nu face nimic, ăsta-i adevărul, nu erau pentru noi...

 


  • Author: vl273
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport vl273

In aceasta seara, pe linia 381, autobuzul este 6572
Prima data cand vad asa ceva :popa: ce parere aveti? Singura sursa de lumina e cea din strada si partial becurile de deasupra usilor....

4DF2A1F4-6F3C-479D-B4DC-431D5C2A7428.jpeg (1.28 MB; downloaded 912 times)

 


  • Author: ADK
  • Membru Silver
  • Posted:
  •  

Re: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport ADK

Și n-ai zis "domn' șofer, nu știți de unde se aprind luminile sau există o defecțiune la sistemul de iluminat?".

 


Re: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport lykkelig.

vl273 wrote here:
Singura sursa de lumina e cea din strada si partial becurile de deasupra usilor....



Sursa de Lumina de deasupra ușilor e de la ecrane led.

 


  • Author: Cezar210
  • Membru Bronze
  • Posted:
  •  

Re: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport Cezar210

V3A-93M-FAUR 233 al Depoului Alexandria, prezent pe linia 25, cu nici mai mult, nici mai puțin de 32 de neoane nefuncționale...Oare ANPC, când verifică vehiculele, le verifică doar pe zi de nu văd aceste neoane?  :think:  Poza nu este editată, așa era lumina din tramvai.



 


  • Author: WT_fan06
  • Membru Gold
  • Posted:
  •  

Re: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport WT_fan06

Din păcate, nu doar lipsa de piese / mentenanță e de vină, ci și sistemul păgubos de iluminat al vagoanelor Faur.

A fost prost gândit din start acest sistem - einșpe corpuri de iluminat cu einșpe carcase ale căror prinderi s-au distrus și care se loveau de ramă la fiecare mișcare a tramvaiului, producând un zgomot accentuat.

Nu m-ar mira dacă o bună parte din corpurile nefucționale sunt de fapt distruse, astfel că degeaba ai becuri de pus, că ele nu pot fi montate...

 


  • Author: andrei11
  • Moderator forum
  • Posted:
  •  

Re: Iluminatul interior defectuos din mijloacele de transport andrei11

Taman de mentenanţă defectuasă este vorba.

 


Go to page:  1  ... 19 20 21 22 23 24 25
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Parcul de vehicule al operatorilor din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 1938 forum members have written 375731 posts in 4560 topics and 451 subforums.
Refresh interval: 30 minutes.

 

© 2009 - 2022 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

Terms Of Use